Eğitimde Engelsiz Bilişim. FATİH Projesi’nin temel amaçlarından biri, eğitim-öğretimde fırsat eşitliğini sağlamaktır. Bu amaçla okullarımız bilişim teknolojileri.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Advertisements

Atatürk Üniversitesi - K. K. Eğitim Fakültesi - BOTE
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Beden Hareketleriyle Kontrol Edilen Kinect Teknolojisinin Zihinsel Engelli Öğrenciler Açısından Eğitimde Kullanım Potansiyeli Figen DEMİREL UZUN Şeyma.
Şabanözü Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi
SOSYAL ÖYKÜ TEKNİĞİNİN AKILLI OYUNCAKLAR İLE ÖĞRETİMİNİN OTİZMLİ ÖĞRENCİLERİN SOSYAL BECERİLERİ ÜZERİNE ETKİSİ Meryem Demirkaya Necdet Karasu 2014, Eylül.
Y USIF M AMMAD - ZADA : ,000 okulmuzdaki 620,000 dersliğimizi BT ekipmanları ile donatarak eğitimde öğrenci ve öğretmenlerimiz için fırsatları.
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ FORMATÖR ÖĞRETMENLERİNİN BAKIŞ AÇISI İLE OKULLARDAKİ BİLGİ TEKNOLOJİSİ SINIFLARI.
MALTEPE ORHANGAZİ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA) BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
Sunum Akışı EBA Tanıtımı Modüller ve Yenilikler Mobil Uygulamalar
SEÇMELİ YÖNETİM BİLİMİ DERSİ
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
BOZYAZI TEKMEN MESLEKİ ve TEKNİK ANADOLU LİSESİ EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA) BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
KONUTKENT İLKOKULU. Comenius, Avrupa Birliği Bakanlığı bünyesindeki Türkiye Ulusal Ajansı tarafından yürütülen ve finanse edilen bir programdır. Uluslararası.
YABANCI DİL EĞİTİM ORTAMLARININ BİLİŞİM VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ (BIT) KULLANARAK ZENGİNLEŞTİRİLMESİ Muhammet Berigel,Hasan KARAL Karadeniz Teknik Üniversitesi.
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
(EBA) EĞİTİM BİLİŞİM AĞI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
ÖZEL EĞİTİM OKUL VE SINIFLARI MALTEPE RAM
Eğitimde FATİH Projesi,
Onur TAT Yasin ARMUTÇU Dursun ÜLKER
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
EMRE AYDIN.
EBA (Eğitim Bilişim Ağı)
Antalya Milli Eğitim Müdürlüğü 2015
GİRİŞ Hayat bilgisi dersinde eğitim-öğretim sürecinin başarılı bir biçimde gerçekleşmesi ve kazanımların öğrencilere kazandırılması için önemli.
İLÇEFATİH EĞİTMENİBTR ÖĞRETMENİ Akseki 12 Aksu -3 Alanya 514 Demre 12 Döşemealtı 24 Elmalı -1 Finike 12 Gazipaşa 15 Gündoğmuş 11 İbradı 1- Kaş 17 Kemer.
EBA (Eğitim Bilişim Ağı) Portalının Tanıtım Semineri
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
ÇEKMEKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Özel Eğitime İhtiyacı Olan Çocukların Eğitim Sürecine Uyumu Kursu Çiğdem ÇAMUR Özel Eğitim Öğretmeni Ahmet KAHRAMAN.
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ BAŞLICA BİLEŞENLER
OTMG KAPSAMINDA YAPTIĞIMIZ ETKİNLİKLER GELİŞİM ALANLARI EYLÜLEKİMKASIMARALIKOCAKŞUBATMARTNİSAN MESLEKİ GELİŞİM KİŞİSEL VE MESLEKİ GELİŞM Öğrencilerin.
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
 Eğitimin geleceğe açılan kapısı olan Eğitim Bilişim Ağı, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen çevrimiçi bir sosyal eğitim.
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
EBAv2.
Eğitim-Bilişim Ağı (EBA)
Leonardo da Vinci Ortaklık Projesi ÖĞRETMEN EĞİTİMİ ENGELLİ ÇOCUKLARLA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ EĞİTİMİ.
Hazırlayan Serap TİRYAKİ BT Rehber Öğretmeni.
İbrahim AYDIN Bilişim Teknolojileri İl Koordinatörü.
Tacirler Eğitim Vakfı İmam Hatip Ortaokulu
· Farklı, zengin ve eğitici içerikler sunmak, · Bilişim kültürünü yaygınlaştırarak eğitimde kullanılmasını sağlamak, · İçerikle ilgili ihtiyaçlarınıza.
EYLÜL DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
TEMEL KAVRAMLAR, TARİHÇE VE İLKELER
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
EBA (Eğitim Bilişim Ağı)
… Sınıf Öğretmeni.
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
DESTEK EĞİTİM ODALARI.
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
Projenin Amacı Projenin en temel amacı okul öncesi sınıflarında engeli olan çocuklarla çalışan öğretmenlerin sınıf içi yeterliklerinin artırılmasıdır.
Öğretmenlerin Bit Tutumları
Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığı
Sunum transkripti:

Eğitimde Engelsiz Bilişim

FATİH Projesi’nin temel amaçlarından biri, eğitim-öğretimde fırsat eşitliğini sağlamaktır. Bu amaçla okullarımız bilişim teknolojileri araçlarıyla donatılmış, öğretmen ve öğrencilerimize tablet bilgisayarlar verilmiştir.

Sınıf seviyelerine uygun, güvenilir, incelemeden geçmiş, doğru e-içeriklerin kullanılabilmesi için EBA sitesi tasarlanmış, etkin materyaller hazırlanarak oluşturulan bu sosyal platform projenin en güçlü yanlarından biri haline gelmiştir.

İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü Fatih Projesi ekibi olarak, projenin amacına tam anlamıyla ulaşabilmesi için engellilere yönelik de e-içeriklerin hazırlanması gerektiği düşüncesiyle "biz neler yapabiliriz?" diye yola çıkarak çalışmalar yaptık.

Yapılan çalışmaların çoğu engellilerin ihtiyaç duydukları eğitimi alarak yaşamlarını daha kaliteli bir şekilde sürdürmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Bireysel-toplumsal yaşamın gerektirdiği ihtiyaçları karşılama adına engellilere özbakım becerileri kazandırma, okuma-yazma, günlük hayatta karşılaşabilecekleri nesnelerin veya kavramların öğretimi vb. konularda çeşitli çalışmalar yürütülmüştür, yürütülecektir. çalışmalar yürütülmüştür, yürütülecektir..

İçinde bulunduğumuz teknoloji çağında, engelli öğrencilerin eğitim-öğretiminde kullanılan teknolojilerin klasik yöntemlere göre daha olumlu etki yarattığı yönündedir.

Fatih projesiyle teknolojik imkânların arttırıldığı Fatih projesiyle teknolojik imkânların arttırıldığı okullarımızda engelli öğrencilerimizin ihtiyaçlarına yönelik e-içeriklerin de arttırılması, temel insan hakları ve fırsat eşitliği açısından gereklilik olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu ihtiyacı karşılayabilmek amacıyla zihinsel Bu ihtiyacı karşılayabilmek amacıyla zihinsel engelli öğrencilere yönelik iki okulla işbirlikçi çalışmalar gerçekleştirilmiştir.

İzmir Ahmet Şefika Kilimci Özel Eğitim-İş Uygulama Merkezi öğretmen ve öğrencileriyle yapılan çalışmada, ‘Az-Çok’, ‘Otobüs nedir?’, ‘Büyük-Küçük’ Az-ÇokOtobüs nedir?Büyük-KüçükAz-ÇokOtobüs nedir?Büyük-Küçük gibi, eğitim-öğretimin yönelik e-materyaller alan gibi, eğitim-öğretimin yönelik e-materyaller alan öğretmenlerinin rehberliğinde hazırlanmıştır. Etkileşimli tahtalarda ve tabletlerde kullanılan e-materyallerle ve klasik yöntemle işlenen örnek derslerin videoları çekilmiştir. videoları

Öğretmen, öğrenci ve idarecilerden materyallerin etkililiği hakkında geribildirimler alınmıştır. Benzer şekilde İzmir Konak Moris Bencuya Özel Eğitim Uygulama Merkezi öğretmenleriyle yapılan çalışmada, renklerin öğretimine yönelik hazırlanan senaryo ve senaryo öğretmenlerin istekleri doğrultusunda e-materyallere-materyaller hazırlanmıştır. e-materyaller

E-materyallerin hazırlanma sürecinde materyallerin derslerde kullanımı, örnek derslerin video çekimleri ve materyallerin etkililiği hakkında görüşmeler gerçekleştirilmiş, öğretmenlerin yönlendirmeleriyle gerekli düzeltmeler gerçekleştirilmiştir

Ayrıca görme engellilere yönelik Ege Üniversitesi Dokümantasyon Daire Başkanlığı’yla yapılan görüşmeler sonucu, görme engelliler için sesli betimleme ve eğitim materyalleri konusunda eğitim alınmıştır. Alınan eğitim doğrultusunda kısıtlı ekipmanlarla da olsa birkaç sesli betimleme denemesi yapılmıştır.

Sonuç olarak Yapılan çalışmalar göstermiştir ki engellilere yönelik hazırlanacak e-materyallerde alan öğretmenleriyle işbirliği yapılmalıdır. Etkileşimli tahtalarda ve tabletlerde engelli öğrencilerimizin kullanabileceği e-materyallerin arttırılması gerekmektedir.

E-materyallerin hazırlanmasında yer alacak ekibin engel türüne göre, uzmanlardan eğitim almaları, materyallerin uygunluğu ve etkililiği açısından önemlidir. Materyaller için gerekli olan fotoğrafların, videoların ve seslerin hazırlanmasında kullanılacak kaliteli ekipmanlar, hazırlanan e-materyalin kalitesini de arttıracaktır.