Toplam Kalite Yönetimi Felsefesi ve Temel İlkeleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNDE TEMEL FAKTÖRLER
Advertisements

28 Ekip çalışması.
EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kalite Kavramı.
Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ VATAN YAZILIMEVİ
24 Kalite yönetimi.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
Lider ve Liderlik Liderlik, grubu etkileyebilme ve peşinden sürükleyebilme gücüdür. Lider, Grubu etkileyen ve arkasından sürükleyen kişidir. Yönetici,
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ & İÇ TETKİKÇİ EĞİTİMİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
MODERN YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Kalite Temsilcisi Handan KUZPINARI
T. C. SAĞLIK BAKANLIĞI KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ Dr
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
Performans ölçme ve değerlendirme güz
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ VE GELENEKSEL YÖNETİM
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
SEKRETERLİK HİZMETLERİ-I İŞ PLANI
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
Süreç Yönetimi.
E ğ itimde Kalite nedir? *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ögrencilerin ihtiyaçlarıdır. *Kalite, amaçlara uygunluktur.
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
ÇALIŞMA TAKIMLARINI ANLAMAK
Toplam Kalite Yönetimi
DAVRANIŞ BİLİMLERİNİN ETKİLENDİĞİ ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR
Nihat BÜLBÜL Nihat BÜLBÜL Yönetimde kalite; Sonuçlara odaklı denetimlerle değil, süreçlerin sürekli sorgulanarak geliştirilmesiyle.
Kalite nedir? Kalite nedir? Kalite “ bir mal veya hizmetin müşteri beklenti ve gereksinimlerini karşılayabilme yeteneğidir” diye de tarif edilebilir. Tüketicilerin.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
1/83 Toplam Kalite Yönetimi TKYFelsefesiVeİlkeleri.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
YALIN UYGULAMALARI 2020 Stratejik Planı Mart 2017.
Kalite Yönetimi Yrd.Doç.Dr. Murat Tanık.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
TKY UYGULAMASI.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Lider ve Liderlik Liderlik, grubu etkileyebilme ve peşinden sürükleyebilme gücüdür. Lider, Grubu etkileyen ve arkasından sürükleyen kişidir. Yönetici,
KURUM KÜLTÜRÜ.
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
Sunum transkripti:

Toplam Kalite Yönetimi Felsefesi ve Temel İlkeleri TKYFelsefesiVeİlkeleri TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

TKY Felsefe ve Temel İlkeleri Kalite Nedir ? TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

şeklinde algılanmıştır. Tarihte kalite; özen gösterme, belli standartlara şeklinde algılanmıştır. uygunluk “İş yapan adam kendi vazifesini yapar; bunun kusur veya fazilet olduğunu gören insan takdir eder.”(Madde 1938) “Ben iş yapan insanım, sen ise onu gören insansın. Yapan adam işinin nasıl olduğunu görenden öğrenir.”(Madde 1939) (Kutadgu Bilig-Yusuf Has Hacib) TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

“Mükemmellik, üstünlük Sözlüklerde; olarak tanımlanmaktadır. derecesi” (Webster’s ve Oxford Sözlükleri) Halk arasında kalite denildiğinde, benzerleri arasında üstün niteliklerinin ürün ve hizmetin bulunması anlaşılmaktadır. TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

TKY Felsefe ve Temel İlkeleri Ürün ve hizmete insanlar tarafından duyulan inanç, güven ve memnuniyetin belirtisidir. Ürün veya hizmetin değeridir. İhtiyaçlara uygunluk ve karşılama. KALİTE Önceden belirlenmiş bulunan özelliklere uygunluktur. Beklentileri karşılama ve aşma. Bir mal veya hizmetin belirli ihtiyaçları karşılayabilme yeteneklerini ortaya koyan özelliklerin tamamıdır. (ISO) TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

konusundaki son kararın getirdiği mutluluktur. Ürün ve hizmetin ne kadar iyi olduğu konusundaki son kararın getirdiği mutluluktur. sorunlar ortaya çıkmadan önce Tedbir, çözümleri oluşturmak, ürün ve hizmetlerin yapısına tasarım yoluyla üstünlük ve kusursuzluk katmaktır. Kalite müşteri tatminidir. Verimlilik,işlerini yapabilmek için gerekli eğitimden geçen, ihtiyaç duyduğu araç-gereç ve talimatlarla desteklenen personelle elde edilir. Kalite tedbirdir. Kalite verimliliktir. TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

İşleri zamanında yapmak, ancak programa uymakla mümkündür. talepleri karşılamak için Esneklik, değişmeyi göze almak ve bu konuda istekli olmaktır. Kalite esnekliktir. Kalite etkili olmaktır. İşleri zamanında yapmak, ancak programa uymakla mümkündür. Etki, işleri çabuk ve doğru olarak yapmakla sağlanır. Kalite bir programa uymaktır. TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Kalite gelecektir. Kalite insana yapılan yatırımdır. Daha iyiyi Bir işi ilk seferinde doğru olarak yapmak, hatayı sonradan düzeltmekten daha ucuzdur. Bunun yolu insandan geçer. İşin sahibi insandır. Öncelik insana yapılan yatırımadır. Kalite gelecektir. Kalite insana yapılan yatırımdır. Daha iyiyi sürekli ve düzenli bulmak için yolculuk yapmaktır. bir Kalite, süregelen bir gelişmeyi kapsar ve son bulduğu nokta yoktur. Mükemmelliğin de mutlaka iyileştirilebilecek bir tarafı vardır. Kalite; amaca, kullanıma ve koşullara uygunluk ve beklentileri aşmadır. Kalite bitmeyen bir süreçtir. TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Erişilebilirlik Hizmet Sektöründe Kalite Kriterleri (1/2) Zamanlılık Müşterinin hizmeti üreten ve sunana ulaşabilme derecesidir. Erişilebilirlik Zamanlılık Hizmetin tanımlanan, beklenen ve istenilen zamanda sunulma derecesidir. Hizmetin bütününün tamamlanma derecesini belirler. (!Her şey tamam bir imza eksik) Tamlık Doğruluk Hizmetin belirlenen kriterlere uygun olarak yapılma derecesini belirler. Hizmetin yerine getirilmesi için gerekli bilgi ve beceriye sahip olunması, ilişkilerde sıfır hataya ulaşma derecesini belirler. Profesyonellik Performansta tutarlılık, verilen sözü yerine getirme, dürüst ve inanılırlık derecesidir. Güvenilirlik TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Ortam Hizmet Sektöründe Kalite Kriterleri (2/2) Güvenlik Sunulan hizmetin riskten, tehlikeden ve kuşkudan uzak olma derecesidir. Hizmetin ve müşterinin doğru anlaşılması ve algılanması için gösterilen çabanın derecesidir. Anlaşılabilirlik Hizmetin sunulmasında gösterilen özenin, eksiklik ve hataların giderilmesi için gösterilen gayretin derecesidir. Süreklilik Esneklik Hizmetin değişen şartlara ve beklentilere uyum gösterme derecesidir. Sunulan hizmetin oluşturduğu ortamın psikolojik ve sosyal durumunun derecesidir. (Çalışanların ilişkilerinin niteliği ve düzeyi, karşılıklı gösterilen davranış özelliği, buna bağlı olarak çıkan örgütsel kimlik) Ortam Hizmetin sunulduğu ortamın fiziksel görünümüdür. (Yerin fizikî görünümü, kullanılan araç-gereçler, personelin görünümü vb.) Görünüm TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Bir yaşam biçimidir Sıfır Hata, Sıfır Telef Kalite Kontrolü Kaliteli Ürün Pahalıdır Kalite Ucuzluktur Beklentileri Karşılama Beklentileri Aşma Kalitecilerin İşi Herkesin İşi Bir yaşam biçimidir TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Toplam Kalite Yönetimi Müşterinin beklentisinin aşılmasını hedefleyen, ekip çalışmasını destekleyen, tüm süreçlerin gözden geçirilmesini ve iyileştirilmesini sağlayan bir yönetim anlayışıdır. TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

TKY Felsefe ve Temel İlkeleri Amaç Müşterinin ihtiyaçlarını, beklentilerini karşılamak ve tatmini sağlamak üzere, sürekli iyileştirme mantığı içinde, bütün çalışanların ilgi ve katılımı ile süreçlerde mükemmel bir performans elde etmektir. TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Toplam Kalite Yönetimi Kuruluşa sistem bütünlüğü içinde yaklaşmayı, Paylaşılan vizyon oluşturmaya dayalı liderliği, İnsanları değil, süreçleri sorgulayan süreç yönetimi anlayışını Kapsamaktadır. TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Toplam Kalite Yönetimi İnsanları yönetmek değil, insanlarla yönetmektir. Yönetişimdir. Yeni bir düşünme biçimidir. TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

TKY Felsefe ve Temel İlkeleri Temel Kavramlar 1-Müşteri odaklılık. 2-Süreç yönetimi 3-Hedeflere yönlendirme 4-Verilerle yönetim 5-Önlemeye dönük yaklaşım 6-Sürekli iyileştirme (Kaizen) 7-Katılım ve sinerji 8-İletişim 9-Tedarikçilerle ilişkiler 10-Sürekli eğitim, öğrenen örgüt 11-Liderlik TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Hangi müşteri bizi bıraktı? Niçin gittiler? Nereye gittiler? Müşteri odaklılık Hangi müşteri bizi bıraktı? Niçin gittiler? Nereye gittiler? Nasıl geri getiririz? Mevcudu nasıl elde tutarız? TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Patron aslında müşteridir. Müşteri yoksa kurum da, patron da yok. Müşteri odaklılık Patron aslında müşteridir. Müşteri yoksa kurum da, patron da yok. Ücretleri patron değil müşteri verir. Müşteri yoksa çalışan da yok. TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

TKY Felsefe ve Temel İlkeleri Müşteri Odaklılık Kaliteyi müşteri belirler. TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

TKY Felsefe ve Temel İlkeleri Müşteri odaklılık Müşteri: Herhangi bir kişi veya kuruluşun uğraştığı faaliyetler sonucunu kullanan ............ TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Kurum içinde: (İç müşteri) Bir sonraki bölüm veya süreç. Müşteri odaklılık Kurum içinde: (İç müşteri) Bir sonraki bölüm veya süreç. Kurum dışında:(Dış müşteri) Ürün veya hizmeti kullanan TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Sorunların %80’inin çözümü olası sebeplerin %20’sinde aranmalıdır. Müşteri odaklılık 80/20 Kuralı Sonuçların büyük bir çoğunluğu, sebeplerin küçük bir yüzdesi yüzünden ortaya çıkar. Sorunların %80’inin çözümü olası sebeplerin %20’sinde aranmalıdır. TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Müşteri tatmini hedeflemesiyle: Hiyerarşi yönetim, Müşteri odaklılık Müşteri tatmini hedeflemesiyle: Hiyerarşi yönetim, Performans değerlendirme, Suçlama, Kota koyma, Rekabet vb. olumsuzluklar kendiliğinden çözülecektir. TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Daha fazla istekte bulunandır. Nazlıdır. Eleştirendir. Müşteri odaklılık Müşteri: Hızla değişendir. Daha fazla istekte bulunandır. Nazlıdır. Eleştirendir. Memnun edilmesi gereken tek unsur. MÜŞTERİ KRALDIR TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

mm=a.k > b.k mm=a.k = b.k mm=a.k < b.k Müşteri memnuniyetinde Müşteri Odaklılık Müşteri memnuniyetinde ise iki unsur bulunmaktadır: Beklenen Kalite Algılanan kalite mm=a.k > b.k mm=a.k = b.k mm=a.k < b.k TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

TKY Felsefe ve Temel İlkeleri Süreç Yönetimi 5N1K Kim yapıyor? Kim yapmalı? Kim? Ne yapılıyor? Ne yapılmalı? Ne? Nerede yapılıyor? Nerede yapılmalı? Nerede? Ne zaman yapılıyor? Ne zaman yapılmalı? Ne zaman? Niçin yapılıyor? Niçin yapılmalı? Niçin? Nasıl yapılıyor? Nasıl yapılmalı? Nasıl? TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

TKY Felsefe ve Temel İlkeleri Hizmetler, insanlar tarafından değil süreçler tarafından üretilir. Süreç Yönetimi TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

TKY Felsefe ve Temel İlkeleri Yönetimde kalite: Sonuçlara odaklı denetimlerle değil, süreçlerin sürekli sorgulanarak geliştirilmesiyle oluşur. Süreç Yönetimi TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

TKY Felsefe ve Temel İlkeleri Süreç Yönetimi İş yapış biçimlerini, kurumun fonksiyonel, hiyerarşik yapısına göre değil; süreçlerin akışına göre düzenleyen bir yönetim tarzıdır. Operasyonları ve performansı, kurum süreçlerinin bütünlüğü içerisinde değerlendirir; süreç başarısını bireysel ve fonksiyonel başarının önünde tutar. Kurumun etkinliğini ve verimliliğini artırmak ve yönetim hedeflerine ulaşmak için en etkili enstrümandır. TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

TKY Felsefe ve Temel İlkeleri Süreç Yönetimi Süreç yönetiminin temel noktaları: İçeriye değil dışarıya odaklıdır. Bireysel ve fonksiyonel performans değil süreç ve ekip performansına dayanır. Yetkiyi yukarıda toplamaz, dengeler. Standartlara uymayı değil, aşmayı hedefler. Bürokratik değil, yalın ve esnektir. Hızlı ve doğru iletişim sağlar. TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Herkesin yapabileceğinin en iyisini yapması iyileşme sağlar mı? Hedeflere yönlendirme Herkesin yapabileceğinin en iyisini yapması iyileşme sağlar mı? (Dr.Deming) TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Herkes çalışıyor, çok iyi çalışıyor... Hedeflere yönlendirme Herkes çalışıyor, çok iyi çalışıyor... İyi niyetli çabalar yeterli değildir. Çabalar bilgi yardımıyla yönlendirilmelidir. (Dr.Deming) TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Bütün parçaların toplamına eşit değildir. Hedeflere yönlendirme Bütün parçaların toplamına eşit değildir. TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Amaç tutarlılığı oluşturun. Hedeflere yönlendirme Amaç tutarlılığı oluşturun. (Dr.Deming) TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

TKY Felsefe ve Temel İlkeleri Hedeflere yönlendirme Paylaşılan vizyon: Paylaşılan vizyon bir fikir değildir. Çalışanların yüreklerinde tutuşan bir güçtür. Bir defa tutuşturuldu mu, elle tutulur, hayal olmaktan çıkar ve somutlaşır. Hedefe odaklaşmayı ve ona ulaşmak için gerekli enerjiyi sağlar. Birbirine güvensizlik duyan insanları birlikte çalışmaya başlatır. Ortak bir kimlik oluşturur. Risk almayı ve denemeyi teşvik eder. TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

TKY Felsefe ve Temel İlkeleri Hedeflere yönlendirme Hangi yoldan gideyim? Nereye gideceğini bilmiyorsan hangi yoldan gideceğinin bir önemi yok.. (Alis Harikalar Diyarında) TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

TKY Felsefe ve Temel İlkeleri Verilerle Yönetim Ölçemediğiniz şeyi: Yönetemezsiniz. İyileştiremezsiniz. TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

TKY Felsefe ve Temel İlkeleri Mükemmellik Ölçülebilen Sürekli Gelişme ve İyileşmedir. TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

TKY Felsefe ve Temel İlkeleri Verilerle Yönetim Neler Ölçülür: Müşteri memnuniyeti. Çalışanların memnuniyeti. Toplum üzerindeki etki. İletişimin etkinliği. Sonuçlar ve hedefler. Öz değerlendirme. Kalite maliyetleri TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Testi kırıldıktan sonra... Önlemeye dönük yaklaşım Testi kırıldıktan sonra... TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Toplu kontrole (muayene) güvenmekten vazgeçin Önlemeye dönük yaklaşım Toplu kontrole (muayene) güvenmekten vazgeçin (Dr.Deming 3) TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

TKY'de esas olan Hata Ayıklamak Değildir Önlemeye dönük yaklaşım TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

TKY'de esas olan Hata yapmamayı sağlamaktır. Önlemeye dönük yaklaşım TKY'de esas olan Hata yapmamayı sağlamaktır. Planlamalarda olabilecek aksaklıklara karşı alınması gereken önlemlere (Kritik başarı faktörleri) yer vererek, Hata kaynakları kurutularak, Süreç bazında kontrol ve iyileştirmeler yapılarak, Hata oluşması engellenmelidir. TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Sürekli İyileştirme Kaizen Üretim ve hizmet sistemini sürekli olarak ve sonsuza kadar iyileştirin. (Deming-5) TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

STATUKO Hiç Bir Şey Mükemmel Değildir Sürekli İyileştirme Kaizen Bu işi nasıl daha mükemmel yapabilirim? STATUKO Hiç Bir Şey Mükemmel Değildir TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Sürekli iyileştirme anlayışının 3 şartı: Sürekli İyileştirme Kaizen Sürekli iyileştirme anlayışının 3 şartı: Var olan durumu yetersiz bulmak, İnsan faktörünü geliştirmek, Problem çözme tekniklerini kullanmak. TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

İlerleme Yenilik Tek büyük adımda ilerleme (buluş) Kaizen Sürekli İyileştirme Kaizen Yenilik (buluş) Kaizen (İyileşme) Tek büyük adımda ilerleme Küçük ve sürekli adımlarla kademeli ilerleme İlerleme TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Buluş Yaklaşımının Normal Seyri Sürekli İyileştirme Kaizen Zaman Buluş Yaklaşımının Normal Seyri TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Gerçekte Buluş Yaklaşımı Sürekli İyileştirme Kaizen Bir organizasyon, yapısını bir kez oluşturduktan sonra gerileme başlar. (Parkinson Kanunu) Zaman Gerçekte Buluş Yaklaşımı TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Buluş + KAİZEN Buluş Buluş Sürekli İyileştirme Kaizen KAİZEN KAİZEN Yeni Standart KAİZEN Buluş Yeni Standart KAİZEN Buluş Zaman Buluş + KAİZEN TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Sürekli İyileştirme Kaizen KARŞILAŞTIRMA GELİŞME KAIZENYAKLAŞIMI BULUŞ YAKLAŞIMI ZAMAN TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Planla Sürekli iyileştirme... Uygula Kontrol et Önlem al Sürekli İyileştirme Kaizen Planla Önlem al Sürekli iyileştirme... Uygula Kontrol et TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Planla Sürekli iyileştirme... Uygula Kontrol et Önlem al Sürekli İyileştirme Kaizen Planla Sürekli iyileştirme... Zaman P U K Ö Yenilik İyileştirme Önlem al Uygula Kontrol et TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Neden sürekli iyileştirme: Sürekli İyileştirme Kaizen Neden sürekli iyileştirme: İhtiyaçlar değişir ve devamlı artar. (Gelecek geçmişin tekrarı değildir) Ortaya her gün yeni süreç teknolojileri çıkar. TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Sürekli iyileştirme ve yenilik için ilkeler: Sürekli İyileştirme Kaizen Sürekli iyileştirme ve yenilik için ilkeler: Müşterilerinizin süreçlerini tanıyınız. Müşteri süreçlerini etkileyen ortamı tanıyınız. Müşterilerinizin müşterilerinin süreçlerini tanıyınız. TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

İnsanları yönetmek değil, İnsanlarla yönetmektir. Katılım ve sinerji Toplam Kalite; İnsanları yönetmek değil, İnsanlarla yönetmektir. TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Bölümler (departman) arasındaki engelleri ortadan kaldırın. Katılım ve sinerji Bölümler (departman) arasındaki engelleri ortadan kaldırın. (Dr.Deming-9) Bütün parçaların toplamına eşit değildir. TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

TKY Felsefe ve Temel İlkeleri Katılım ve sinerji SNERJİ ETKİSİ TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

TKY Felsefe ve Temel İlkeleri Katılım ve sinerji SİNERJİ ETKİSİ TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

TKY Felsefe ve Temel İlkeleri Tedarikçi İlişkileri Tedarikçi: Kendilerine girdi, mal ve hizmet sunan herhangi bir kişi,süreç,bölüm veya kurumdur. TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Süreçlerin tanımlanmasında ve yönetimin şekillendirilmesinde: Tedarikçi İlişkileri Süreçlerin tanımlanmasında ve yönetimin şekillendirilmesinde: Bölümün/sürecin/Kurumun tedarikçileri kim? Bunların en önemlileri hangileridir? Bunlar bizim işimizi daha iyi yapmamız için nasıl yardımcı olabilir? Bu öneriler arasında nasıl öncelik sıralaması yapılır? TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

TKY Felsefe ve Temel İlkeleri Sürekli Öğrenme Kişilerin eğitimini ve kendilerini geliştirmelerini sağlayan programlar oluşturun. (Deming-13) TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

İş başı eğitimlerini kurumsallaştırın. Sürekli Öğrenme İş başı eğitimlerini kurumsallaştırın. (Deming-13) TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Bir zihniyet değişikliği... Sürekli Öğrenme Bir zihniyet değişikliği... (Senge) TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

TKY Felsefe ve Temel İlkeleri Sürekli Öğrenme Bisiklete binme hakkında harika bir kitap okudum; artık öğrendim bu işi...... TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Öğrenen organizasyon: Sürekli Öğrenme Öğrenen organizasyon: Geleceğini oluşturma kapasitesini durmadan genişleten, Ayakta kalmayı, adapte olmayı, üretici öğrenmeyi öğrenen Organizasyondur. (Senge) TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Öğrenen organizasyon: Sürekli Öğrenme Öğrenen organizasyon: Bireylerin öğrenmesine ortam oluşturan, onların öğrenmesinden yararlanarak, bilgisini, anlayışını ve çevresini geliştiren bir organizasyondur. TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Öğrenen organizasyon: Sürekli Öğrenme Öğrenen organizasyon: Öğrenen bireylerini, aynı vizyon ve amaçlar etrafında toplayan, bilgiyi değerlendiren, paylaştıran ve öğreten, böylece bilgiyi kuruma mal ederek davranış haline dönüştüren ve belleğine yerleştiren, bunun sürekliliğini sağlayan örgüttür. TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Öğrenen organizasyonda öğrenme yetersizliği belirtileri: Sürekli Öğrenme Öğrenen organizasyonda öğrenme yetersizliği belirtileri: 1-Pozisyonum neyse oyum. 2-Düşman dışarıda. 3-Sorumluluk üstlenme kuruntusu. 4-Olaylara takılıp kalma. 5-Haşlanmış kurbağa meselesi. 6-Yönetici takım miti (Senge) TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

TEORİDE HERŞEY MÜKEMMELDİR TEORİLER ÜLKESİNE HOŞGELDİNİZ TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

TKY Felsefe ve Temel İlkeleri Liderlik Liderliği benimseyin ve kurumsallaştırın. (Deming-7) Tepe Yönetimi Orta Kademe Yönetim Öğretmenler Destek Personeli Lider Öğrenciler Takımlar, Öğretmenler Destek Personel Liderler Öğrenciler Takımlar, Öğretmenler Destek Personel TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

TKY Felsefe ve Temel İlkeleri Liderlik Liderliğin amacı: İnsanların, aletlerin ve materyallerin (makinelerin) performansını ve kaliteyi artırmak, hizmette etkinlik ve verimliliği (üretimi) çoğaltmak, çalışanların daha iyi bir iş ortaya çıkarmalarına yardımcı olmak ve aynı zamanda insanların emekleriyle gurur duymalarını sağlamaktır. (Deming) TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

TKY Felsefe ve Temel İlkeleri Liderlik Liderliğin amacı: Bireylerin hatalarını bulmak ve kaydetmek değil, hataların nedenlerini ortadan kaldırmaktır. (Deming) TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

İnsanları suçlamayınız. Süreçleri sorgulayınız. Liderlik İnsanları suçlamayınız. Süreçleri sorgulayınız. TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Lider sistemin iyileştirilmesinden sorumludur. Liderlik Lider sistemin iyileştirilmesinden sorumludur. (Deming) TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

TKY Felsefe ve Temel İlkeleri Liderlik Lider sistem dahilinde gittikçe artan performans tutarlılığını sağlamakla sorumludur. İnsanlar arasındaki farklılık ancak böyle azaltılabilir. (Deming) TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Lider yaratıcı gerilim oluşturan, tasarımcı, yönetici ve öğretmendir. Liderlik Lider yaratıcı gerilim oluşturan, tasarımcı, yönetici ve öğretmendir. (Senge) TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

TKY Felsefe ve Temel İlkeleri Liderlik Liderlik; güçten çok bir vizyon anlayışı ve işbirliği ruhu üzerine kurulmalıdır. Başarısızlıkları gelişim için birer fırsat olarak görmek, gerçek bir lideri denetçiden ve yöneticiden ayıracaktır. (Senge) TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

TKY Felsefe ve Temel İlkeleri Liderlik Bazı Paradigmalar: Denetleme, Verimlilik, Değer, Bağımsızlık, Kronos Yetenek, Yönetim (Doğan CÜCELOĞLU) TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

yüzeysel ve geçici olur. Liderlik Eğer paradigmalarınızı değiştirmiyor, sadece davranışlarınızı değiştiriyorsanız yapılan değişiklik yüzeysel ve geçici olur. TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

TEORİDE HERŞEY MÜKEMMELDİR TEORİLER ÜLKESİNE HOŞGELDİNİZ TKY Felsefe ve Temel İlkeleri

Başarı Dileklerimizle... Kalite Yolculuğunda Başarı Dileklerimizle... TKY Felsefe ve Temel İlkeleri