Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
Advertisements

ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Öğretim Etkinliklerini Planlama
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Duran Uygur
Öğretim Etkinlikleri Modeli
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
Öğretimde Planlama BENGÜ IŞIK VAHİDE YAKAR ÜMMÜHAN AKPINAR
Nasıl Öğreniriz?. Hepimiz vücudumuza dışarıdan gelen etkileri içsel olarak ifade etmek amacıyla kullandığımız beş duyuya sahibiz.
DENETİMDE ZAMAN EYLEM PLANI
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
ASSURE Modeli Hayrettin Binzet.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
Özel Öğretim Yöntemleri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Ders Etkinlikleri Hazırlama
DRAMA 5. HAFTA DRAMANIN YAPISI VE UYGULANMA AŞAMALARI
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Öğretim Tasarımı
BOTE218 Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme Birinci Bölüm: Temel Kavramlar Bayram Güzer.
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
Danışman: Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Melike ELMEZ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
Sınıfta Etkili Araç Gereç Kullanımımı
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
DERSİMİZİN ADI NEDİR?.
POSTER.
Eğitimde Program Geliştirme
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
SINIF YÖNETİMİ.
Temel Kavramlar Mehmet Barış HORZUM.
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Eğiticilerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerinin Geliştirilmesi Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
Eğitimde Program Geliştirme Süreci ve Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Ders Plânının Hazırlanması ve Uygulanması
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
Teknoloji Nedir?.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Öğretimin Planlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Öğretim Etkinliklerini Planlama
Sunum transkripti:

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Araç Gereç (Materyal) Geliştirme

Araç-Gereç İlişkisi Öğretimde Araç-Gereç Geliştirme Ders Sürecinde Araç-Gereç Kullanımı

Öğretimde Araç-Gereç Geliştirme Ders Sürecinde Araç-Gereç Kullanımı Araç-gereç, malzeme, ders araçları, materyal ya da öğretim materyali anlamnda kullanılır. Öğretim Materyalleri = Materyal V Medya araç-gereçleri Tanım Öğretim faaliyetlerinin etkinliğini arttırarak, daha üst seviyede öğrenmenin gerçekleşmesine yardımcı amaçlı kullanılan her türlü malzeme Veya Farklı duyu organlarına hitap eden, daha etkili öğrenme ortamının oluşturulmasında katkıda bulunan her türlü malzeme Kitap Bilgisayar Model Araç-Gereç İlişkisi Öğretimde Araç-Gereç Geliştirme Ders Sürecinde Araç-Gereç Kullanımı

Öğretimde Araç-Gereç Geliştirme Ders Sürecinde Araç-Gereç Kullanımı Ders araçları Öğretim amaçlı Öğrenme Amaçlı Doğrudan öğretmenin Öğrencinin kontrolünde kontrolünde Bu ayrım öğretim yaklaşımına göre değişmektedir Araç-Gereç İlişkisi Öğretimde Araç-Gereç Geliştirme Ders Sürecinde Araç-Gereç Kullanımı

Araç – gereç ayrimi Araç-Gereç İlişkisi Öğretim amaçlı olarak; Araç: Kısa zamanda tüketilmeyen Gereç: Tüketilen nesnelerdir. Araç: Mekanik özelliklidir, gereci sunmada kullanılır Gereç: yazılı-basılı nitelikte Yazı tahtası, tepegöz, bilgisayar, tebeşir, bilgisayar yazılımı, tepegöz saydamı Araç-gereçler birbirlerini tamamladıkları için birlikte tanımlanırlar Araç-Gereç İlişkisi Öğretimde Araç-Gereç Geliştirme Ders Sürecinde Araç-Gereç Kullanımı

Öğretimde Araç-Gereç Geliştirme Ders Sürecinde Araç-Gereç Kullanımı Öğretim yaklaşımına uygun yöntemler etkili şekilde uygulanabilmelidir Bunun için araç-gereç seçimi ve hazırlanması önemlidir Araç-gereçleri ve bunların hazırlanmasını, program geliştirme ve öğretim tasarımı kavramlarının devamında ele almak gereklidir. HATIRLAYALIM: Eğitim Programı: Bir eğitim kurumundaki tüm dersleri, amaçlarını, ders dışı etkinlikleri, sağlık, beslenme, kitaplık, yurt, vb. tüm hizmetleri açıklayan sistem Öğretim Programı: MEB tarafından hazırlanan, bir okulda okutulan tüm dersleri, amaçlarını, ders içeriklerini, öğretim etkinlilerinive değerlendirmeyi içeren dokümandır. Araç-Gereç İlişkisi Öğretimde Araç-Gereç Geliştirme Ders Sürecinde Araç-Gereç Kullanımı

Öğretimde Araç-Gereç Geliştirme Ders Sürecinde Araç-Gereç Kullanımı Program geliştirme: öğrencilere istendik davranışların kazandırılması için eğitimin planlanması, uygulanması, değerlendirilmesi ve değerlendirme sonuçlaına göre programın eksik bölümlerinin düzeltilmesi Öğretim tasarımı: Öğretim etkinliğii artıtmak amacıyla, öğrenme kuramları ve öğretim teknolojisinden yararlanılarak, bireyin öğrenmesi olgusu ile ilgili öğelerin sistematik olarak geliştirilmesi Araç-Gereç İlişkisi Öğretimde Araç-Gereç Geliştirme Ders Sürecinde Araç-Gereç Kullanımı

Öğretimde Araç-Gereç Geliştirme Ders Sürecinde Araç-Gereç Kullanımı Program geliştirme sürecinde: Öğrenci özellikleri (bilişsel, sosyal, duygusal gelişim süreci, hazır bulunuşluk, yaş, cinsiyet, vb özellikler) Ulaşılacak hedefler (uzak, genel, özel hedefler) analiz edilir Öğretim tasarımı sürecinde: Kazanım özellkileri; (kazanımlar hangi alanda (bilişsel, duyuşsal devinişsel/psikomtor) ve hangi düzeyde (örn.: Bilişsel- Kavama)) ve Bu kazanımlara yönelik hangi öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanılacağı beirtilir Araç-Gereç İlişkisi Öğretimde Araç-Gereç Geliştirme Ders Sürecinde Araç-Gereç Kullanımı

Öğretimde Araç-Gereç Geliştirme Ders Sürecinde Araç-Gereç Kullanımı Analiz Tasarım Geliştirme Uygulama Değerlendirme Hedefin saptanması, yazılı olarak belirtilmesi Ders planının her aşamasında kullanım Kazanımlar hangi öğrenme alanında yoğunlaşıyor Geri bildirim biçimleri neler olacak Tasarım aşamasındaki araç-gereçler neler olacak, hangileri seçilecek, nasıl hazırlanacak : durum tespiti Hazırlanan araç-gereçlerin derste kullanılması Araç-gereç geliştirme öğeleri tek tek kontrol edilir Araç-Gereç İlişkisi Öğretimde Araç-Gereç Geliştirme Ders Sürecinde Araç-Gereç Kullanımı

Ders sürecinde araç-gereç kullanimi Dersin ilk 5-10 dakikasından sonra, 10 dakika süre ile derse yoğunlaşma Dersin son 10 dakikasında derse yoğunlaşma kendiliğinden oluşmaktadır Araç-Gereç İlişkisi Öğretimde Araç-Gereç Geliştirme Ders Sürecinde Araç-Gereç Kullanımı

Öğretimde Araç-Gereç Geliştirme Ders Sürecinde Araç-Gereç Kullanımı GİRİŞ Öğrencilerin sözel ve görsel uyarıcılarla derse hazırlanması, 5 ila 10 dakika Dikkat çekme: Dersin başında, cevabını öğrencinin kendi zihninde bulacağı türden uyarıcı durumlar. Temel amaç zihinsel karmaşa. Soru, hikaye, karikatür, vb. Güdüleme: Derste kazanılacak davranışların , gerçek hayattaki hangi sorunlara nasıl çözüm getireceğine dair bilgilerin öğrenciye hissettirilmesi. Yakın çevreden örnekler, bilgisayar destekli canlandırma, belgesel filmler, vb. Hedeften haberdar etme: Öğrencilerin ders sonunda neyi yapabilir hale gelecekleri bilmeleri Geçiş: Yeni öğrenilecek ve önceki öğrenilenler arasındaki bağlantının kurulması aşaması. Öğrencilere ön öğrenmeleri hatırlatılır. Araç-Gereç İlişkisi Öğretimde Araç-Gereç Geliştirme Ders Sürecinde Araç-Gereç Kullanımı

Öğretimde Araç-Gereç Geliştirme Ders Sürecinde Araç-Gereç Kullanımı GELİŞME Öğrencilere ilgili davranışların kazandırılması için öğretmen rehberliğinde, araç-gereçlerle doğrudan etkileşim sağlanan, dersin en fazla zaman alan bölümü Öğrencilere öğrendiklerini uygulama fırsatı verilmeli Aşırı bilgi yüklemesi yapılmamalı Farklı kazanımlar için ders konusu bölümlere ayrılmalıdır. Araç-Gereç İlişkisi Öğretimde Araç-Gereç Geliştirme Ders Sürecinde Araç-Gereç Kullanımı

Öğretimde Araç-Gereç Geliştirme Ders Sürecinde Araç-Gereç Kullanımı GELİŞME Sorular konu ile ilgili ve hazır olmalı Araç-gereçler gerekli yerlerde kullanılmış olmalı Mümkün olduğunca farklı miktarda etkinlik tanıtılmalıdır Bir grup davranıştan diğer grup davranışa geçerken  ders özeti  görseller Kazandırılmak istenen davranışlar için ne kadar fazla sayıda uygulama fırsatı verilirse o oranda kalıcı öğrenme gerçekleşir. Araç-Gereç İlişkisi Öğretimde Araç-Gereç Geliştirme Ders Sürecinde Araç-Gereç Kullanımı

Öğretimde Araç-Gereç Geliştirme Ders Sürecinde Araç-Gereç Kullanımı SONUÇ Öğrencilerin derse yeniden yoğunlaşmalarının beklendiği aşama Anlaşılmamış konuların açığa kavuşturulması, Sınıfın öğretmenin istediği düzeye gelip gelmediğinin belirlenmesine yönelik çalışmalar Öğrencilerin sorularına fırsat verme Kısa etkinlik ya da sınav Önemli notların kısa özeti Konu kapsamında öğrencilerin ilerlemesine ve bir rsnraki konunun içeriğine yönelik bilgi Araç-Gereç İlişkisi Öğretimde Araç-Gereç Geliştirme Ders Sürecinde Araç-Gereç Kullanımı

Öğretimde Araç-Gereç Geliştirme Ders Sürecinde Araç-Gereç Kullanımı MİKROÖĞRETİM Hizmet öncesi eğitimde, öğretmen adaylarının bilgi, beceri ve tutumlarını geliştirmede kullanılan bir yöntemdir Öğretmen adaylarının kazandığı davranışlar sorgulanır Küçük gruplar halinde, belli ölçütlere göre önceden hazırlık yapılacak çalışmalar verilir Bu uygulamalar gözlem çizelgeleri ya da kamera ile kaydedilir. Bu kayıtlar üzerine sunum sahibi, arkadaşları ve öğretim elemanı istenilen davranışın kazanılıp kazanılmadığına dair sorgulamalar yapar. En önemli sorgulama ise öğretmen adayının kendisinin yaptığı sorgulamadır. Araç-Gereç İlişkisi Öğretimde Araç-Gereç Geliştirme Ders Sürecinde Araç-Gereç Kullanımı