KURULUŞ Karabük Üniversitesinin 2007 yılında kurulmasıyla, Fen Bilimleri Enstitüsü 3 Yüksek Lisans Programı ile eğitime başlamıştır. Kurulduğu günden.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
Advertisements

LİSANSÜSTÜ EĞİTİMDE STAJ EĞİTİMİNİN YERİ VE ÖNEMİ
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ VE İŞYERİ EĞİTİMİ
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
 Bartın Üniversitesi 22 Mayıs 2008 tarih ve 5765 sayılı kanun ile kurulmuştur.  İki yıllık bir geçmişe sahip olan Bartın Üniversitesinde  2 Enstitü,
BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI «TEKNOGİRİŞİM SERMAYESİ DESTEĞİ»
Bilişim Sistemleri Mühendisliği Bölümü
KAZAN EFES TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ
Eğitim Bilimleri Bölümü
ADÜ Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü Stratejik Planı,
İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
TARİHÇE Makine ve İmalat Mühendisliği Bölümü, Bilecik Üniversitesi Mühendislik Fakültesine bağlı olarak tarih ve sayılı resmi gazetede.
CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
Mersin Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü Stratejik Planı.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İSTANBUL BARIŞ ÇALIŞMALARI ve UYGULAMALI ETİK ENSTİTÜSÜ KURULUŞ ÖNERİSİ Doç. Dr. Havva Kök Arslan.
S.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
KOÜ HUKUK FAKÜLTESİ «Adalet gücü bağımsız olmayan bir milletin, devlet halinde varlığı kabul olunmaz.»
3. Teknoloji Fakültelerinde Mühendislik Eğitimi Çalıştayı
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
T-TTO İstanbul ticaret üniversitesi ve TTO yapılanması
Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 2008–2012 STRATEJİK PLANI Şubat 2008.
Üniversite Sanayi işbirliği ile başarmak Prof. Aytül Erçil Sabancı University
YALOVA MESLEK YÜKSEKOKULU MUHASEBE ve VERGİ BÖLÜMÜ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
18 Mart Yalova.  22 Mayıs 2008 tarih ve 5765 sayılı kanun ile kurulmuş olan Yalova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Öğretim.
Erzurum Teknik Üniversitesi Erzurum Teknik Üniversitesi’nin Misyonu Prof. Dr. Muammer YAYLALI Erzurum Teknik Üniversitei Rektörü.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
Yöntem, Proje Ekibi, Araştırma Olanakları, Yaygın Etki/Katma Değer
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
İstanbul Teknik Üniversitesi, teknik öğretimde 239 yılı aşan parlak geçmişi, çağdaş eğitim ortamı, güçlü akademik kadrosuyla Türkiye'de mühendislik,
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
ATÇA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
facebook.com/groups/beunmetalurji.
Fen Bilimleri Enstitüsü Akademik Kurul Toplantısı
Prof. Dr. İhsan Sabuncuoğlu Abdullah Gül Üniversitesi Gelen Öğrenciler ve Uluslararasılaşma 23 Ekim 2015.
TURİZMDE EĞİTİM SORUNLARI
BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR PROJELER KOORDİNATÖRLÜĞÜ
T.C. ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ FİZYOLOJİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANI.
EGE ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ GIDA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 40.YIL Adres Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Gıda Mühendisliği Bölümü Bornova,
Gazi Üniversitesi Gazi Üniversitesi Teknoloji Fakültesi Endüstriyel Tasarım Mühendisliği Bölümü Tanışma ve Tanıtım Toplantısı
BATMAN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ( )
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü
FONKSİYONEL KODLARIN KULLANIM ALANLARI
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MİSYONUMUZ VİZYONUMUZ Özgün Değerlerimiz Etkinliklerimiz
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Maden Mühendisliği Bölümü
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
HÜDAVEND HATUN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Sosyal Bilimler Enstitüsü Eylül- 2017
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
MİSYON Histoloji ve Embriyoloji alanında mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası düzeyinde eğitim ve öğretim kapsamında bilimsel düzeyde eğitim vermek, Araştırma.
TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
«Metalurji Teknikerliği» nedir?
Makine Mühendisliği nedir?
İSKENDERUN MESLEK YÜKSEKOKULU
Makine Resim Ve Konstrüksiyon Programı ve amaçları
ANKARA ÜNİVERSİTESİ 6550 Sayılı Kanun Kapsamında
Metalurji Teknikeri nedir?
TANITIM VE BİLGİLENDİRME Haziran-2019
2018 Yılı Performans Sunumu
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ 2018 YILI FAALİYETLERİNE AİT BRİFİNG RAPORU
Sunum transkripti:

KURULUŞ Karabük Üniversitesinin 2007 yılında kurulmasıyla, Fen Bilimleri Enstitüsü 3 Yüksek Lisans Programı ile eğitime başlamıştır. Kurulduğu günden bugüne kadar Üniversitemizin büyümesine paralel olarak gelişimini sürdürmüştür. Enstitümüzün bugün 20 Yüksek Lisans, 14 Doktora ve Bilgisayar Mühendisliği Uzaktan Eğitim Tezsiz Yüksek Lisans Programı olmak üzere toplam 35 lisansüstü programı bulunmaktadır. Bu programlardan Kimya Doktora Programı Bülent Ecevit Üniversitesi, Endüstri Mühendisliği Yüksek Lisans ve Doktora Programları Sakarya Üniversitesi ile ortak yurtiçi programları olup, İtalyan Üniversita Degli Studi Sassari (UniSS) arasında Doktora Programı ile de ortak yurtdışı programına sahiptir.

AKADEMİK VE İDARİ KADROMUZ Enstitümüz yönetim kadrosunda 1 müdür, 2 müdür yardımcısı ve 4 de araştırma görevlisi olmak üzere toplam 7 akademik personel bulunmaktadır. Ayrıca biri Enstitü sekreteri olmak üzere toplam 6 idari personele sahiptir. Enstitümüze bağlı Anabilim dallarında ise toplamda 149 akademik personel görev yapmaktadır. Bu personellerin Anabilim dallarına ve unvanlarına göre dağılımı aşağıdaki tabloda verilmiştir.

AnabilimdalıProf. Dr.Doç. Dr.Yrd. Doç. Dr. Mimarlık2 1 5 Fizik16 Kimya15 Bilgisayar Mühendisliği1110 Makine Mühendisliği5126 Metalurji ve Malzeme Mühendisliği235 Elektrik Elektronik Mühendisliği4 4 7 Enerji Sistemleri Mühendisliği 1 35 Mekatronik Mühendisliği22 Matematik26 İmalat Mühendisliği551 Endüstri Mühendisliği 114 Endüstriyel Tasarım Mühendisliği322 Orman Endüstri Mühendisliği526 Çevre Mühendisliği114 Polimer Mühendisliği211

ANABİLİMDALLARI Enstitümüz bünyesinde bulunan 20 Anabilim Dalı’nda 860 yüksek lisans ve 13 Anabilim Dalı’nda 244 doktora öğrencisi bulunmaktadır. Aynı zamanda bugüne kadar toplamda 516 öğrenci yüksek lisans eğitimini 54 öğrenci de doktora eğitimini başarı ile tamamlamıştır. Öğrencilerimizin Anabilim Dalları’na detaylı dağılımı aşağıdaki tablodaki gibidir.

Yüksek LisansDoktora Anabilimdalı MevcutMezunMevcutMezun Makine Eğitimi Metal Eğitimi Mobilya ve Dekorasyon Eğitimi74743 Elektronik ve Bilgisayar Eğitimi Mimarlık63103 Fizik Kimya Bilgisayar Mühendisliği Makine Mühendisliği Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Elektrik Elektronik Mühendisliği Enerji Sistemleri Mühendisliği Mekatronik Mühendisliği225-- Matematik İmalat Mühendisliği Endüstri Mühendisliği Endüstriyel Tasarım Mühendisliği3222- Orman Endüstri Mühendisliği Çevre Mühendisliği8--- Polimer Mühendisliği5-- -

GÜÇLÜ YÖNLERİMİZ  Fen Bilimleri Enstitüsü, geleceğin bilim adamlarını yetiştirebilmek için, seçkin bir kadroya sahiptir.  Güçlü bir üniversite-sanayi işbirliğinin olduğu sanayi kentindeyiz.  Sanayi kuruluşları ile iç içe uygulamalı eğitim için benzerlerimizden daha öndeyiz.  Mühendislik Fakültesi’nde uzaktan eğitim (e-öğrenim) yapabilme zenginliğine sahibiz.

 Enstitümüz, alanlarında uzman akademisyenler tarafından hazırlanan, güçlü bir Yüksek Lisans ve Doktora ders çeşitliliğine sahiptir.  Üniversitemiz, Lisansüstü öğrenim gören öğrencilerin bilimsel araştırmalarını yapabileceği, internet üzerinden erişilen veri tabanlarına elektronik erişim imkanı sağlayan geniş kapsamlı bir kütüphane hizmeti sunmaktadır.  Ve en önemlisi, Üniversitemiz, Yüksek Lisans ve Doktora öğrencilerinin yetiştirilmesi için gerekli fiziki altyapıya ve daha da önemlisi donanımlı Ar-Ge laboratuarlarına sahiptir.

PROJE ve YAYINLARIMIZ  Karabük Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü kurulduğundan bu güne, Yüksek Lisans ve Doktora öğrencileri ile Danışmanları tarafından önerilen 2 DPT, 1 SAN-TEZ ve 6 TÜBİTAK projesi desteklenmeye uygun görülmüştür.  Desteklenmesi uygun görülen projelerden 1 DPT ve 2 TÜBİTAK projesi başarı ile tamamlanarak “proje raporları” ilgili birimlere sunulmuştur.  Üniversitemiz, Öğretim yılı itibarıyla doktora öğrencileri için 12 BAP projesinin desteklenmesini uygun görmüştür. Ayrıca Öğretim yılında Doktora öğrencilerinin yanında Yüksek lisans öğrencilerine de BAP projesi vermeyi kararlaştırmıştır.

PROJE ve YAYINLARIMIZ  döneminde 2 BAP ve 2 SAN-TEZ projesi desteklenmeye uygun görülmüştür.  Ayrıca, Yüksek Lisans ve Doktora öğrencileri tarafından tamamlanarak Enstitümüze sunulan tezlerden, bir çok Ulusal ve Uluslar arası yayın ile (makale, bildiri vb) bilim camiasına katkıda bulunulmaktadır.

MESLEKİ KAZANIMLARIMIZ Bilim hayatına araştırıcı ve akademik personel ile özel sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikli eleman yetiştirmek üzere 20 Anabilim dalında eğitim- öğretim faaliyetini sürdüren Enstitümüz mezunları;  Öncelikle ve özellikle çalışma hayatlarında karşılaşabilecekleri problemler karşısında, olası çözümleri geliştirip, çözüm bulabilecek bilgi birikimi ve deneyime sahip olurlar.  MEZUNLARIMIZ, kazandıkları mevcut bilimsel ve teknolojik potansiyeli en etkin ve en nitelikli biçimde harekete geçirebilecek donanıma sahip olurlar.

 MEZUNLARIMIZ, Üretilecek ürünleri, gelişen dünya isteklerine uygun, rekabetçi pazar ortamından pay alabilen yüksek kalitede üretilebilmesine yardımcı olurlar.  MEZUNLARIMIZ, değişen ve gelişen teknolojik bilgileri dikkate alarak, uzmanlaştıkları alanda proje hazırlayabilir, proje yönetebilir ve hayata geçirebilirler.  Ve en önemlisi MEZUNLARIMIZ, uzmanlaştıkları alanda, talep edildiği taktirde, endüstrinin ihtiyaçlarını yerinde inceleyebilir, sebep-sonuç ilişkisi içerisinde çözüm önerilerini sunabilirler.

İŞ FIRSATLARI  Her şeyden önce aldıkları eğitim ile lisansüstü programlarında, bilimsel araştırma ve proje hazırlama tekniklerini öğrendiklerinden, gerek özel sektörde gerekse kamu kuruluşlarında, yörenin ve mesleğinin ihtiyaçlarına göre proje hazırlayabilirler.  Sonuçlandırdıkları proje raporlarıyla ülkemizin geleceğine ışık tutabilirler.  Kendilerinden sonraki araştırmacılara yol gösterici olabilirler.

 Enstitümüz öğrencilerinin büyük bir bölümü kamu kurumları ile özel sektörde çalışmakta olup, yaptıkları lisansüstü öğrenim ile alanlarında bilgi ve becerilerini derinleştirmektedirler.  Seçkin bir öğretim kadrosu tarafından yetiştirilmiş olan mezunlarımızın kendi iş yerlerini kurabilirler.  EN ÖNEMLİSİ küresel anlamda dünyanın her yerinde çalışabilecek başarılı meslek ve bilim adamları olabilirler.

ÇALIŞMA ALANLARI  Üniversiteler (Akademisyen)  Devlet daireleri (Eğitimci, şef, yönetici vb)  Özel sektör (Eğitimci, tasarımcı, girişimci, denetim ve gözetimci vb)  Kuracakları kendi işyerleri (Ar-Ge merkezi, laboratuar vb)  Kamu ve özel sektörde verimliliği artırma, iş sağlığı ve güvenliği projeleri  Çalıştıkları alanda görevde yükselebilme.

GENEL KAZANIMLARIMIZ Düşünebilen Fikir üretebilen Düşündüğünü ifade edebilen Kendini sürekli yenileyen Girişimci Sorgulayıcı Ortak çalışmaya yatkın Bilgi paylaşımına açık Toplumsal sorunlara duyarlı Sorumluluk duygusu gelişmiş Bilimde çağdaş Eğitimde yenilikçi Araştırmada atılımcı bireyler yetişmesidir.