BİLGİ HİZMETLERİNİN PAZARLANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ BBY 154 Bilgi Hizmetleri (2013) Arş. Gör. Zehra Yanar tarafından hazırlanan sunumun güncellenmiş.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Journal Use Reports Süreli Yayın Koleksiyonu Geliştirmenizde Güçlü Karar Destek Hizmeti - Kasım
Advertisements

BRS, Türkiye’de bir ilki başlatarak birçok firmadan alınacak hizmetleri tek bir kuruluştan alınmasını sağlayacak profesyonel bir kadroyla iyi bir hizmeti.
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ
Web Tasarım Maliyeti Bir web sitesine sahip olmak için üç tür ödeme yapılır. 1. Web sitesinin ismi (domain name) için yapılan ödeme. 2. Web sitesinin barındırılması.
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
GAZİ ÜNİVERSİTESİ Açıkarşiv Sistemi. Açıkerişim nedir?  Bilimsel içerikli çalışmalara internet ortamında serbest erişimin sağlanmasıdır.
Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları.
Güssün Güneş & İlkay Holt 9-11 Şubat 2006 Pamukkale Denizli
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
Proje yönetiminde başarının yeni formülü. Daha başarılı projeler Daha ekonomik çözümler Daha özelleşmiş hizmetler için… Neden ?
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
Yaşar Tonta, İrem Soydal 2. Uluslararası Değişen Dünyada Bilgi Yönetimi Sempozyumu,22-24 Eylül 2010, Ankara Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi.
Kütüphanelerde Kullanıcı Memnuniyeti Anketleri
Nisan 2012, Bilkent Ünivesitesi Kütüphanesi Umut Al Bilgi Hizmetlerinin Pazarlanması.
T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı Türkiye Turizm Stratejisi &
Amaç Açık Erişim Nedir? Neden Açık Erişim? Açık Erişim Nasıl sağlanır?
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
HAFTA I.
24 Kalite yönetimi.
TANITMA NEDİR Turizmde tanıtma; yurt içinde veya yurt dışında insanların ilgilerini bir ülkenin bölgenin ya da turistik bir yerin turistik ürünleri üzerine.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
Koç Üniversitesi Suna Kıraç Kütüphanesi Ankara Üniversitesi Kütüphaneciliğin Destanı Sempozyumu Ekim 2004, Ankara KÜTÜPHANECİLİKTE SÜREKLİ EĞİTİM.
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
KOÇ ÜNİVERSİTESİ SUNA KIRAÇ KÜTÜPHANESİ
Prof. Dr. Bülent Yılmaz H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
Yeni Pazarlama Teknikleri
- 1 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara Umut Al Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
Research Services Group. Copyright 2006 Thomson Corporation 2 Araştırmaların Ölçümü Her ne kadar Web of Science veritabanının ana amacı araştırmacılara.
Uzm. Fatma BAŞAR Cahit Arf Bilgi Merkezi Eğitim ve Tanıtım Sorumlusu 22 Eylül 2010 T.C. Sağlık Bakanlığı Eğitim Toplantısı TÜBİTAK.
1 Bilgiye Erişimde Fırsat Eşitliği Projesi Olarak EKUAL'in Doğuşu ve Gelişimi Prof.Dr. Cem SARAÇ Hacettepe Üniversitesi.
Arş. Gör. Tolga Çakmak Hacettepe Üniversitesi – Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları.
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Firma Adı: Kişi Adı: İSTANBUL SANAYİ ODASI.
TÜBİTAK ULAKBİM Cahit Arf Bilgi Merkezi Araştırma Faaliyetleri ve Bilimsel İçeriğe Erişimde Cahit Arf Bilgi Merkezi & Dünden Bugüne TÜBİTAK EKUAL.
Bilgi Kaynağı Olarak Veri Tabanları
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
Reklâm BBY 401, 1 Kasım 2007 Reklâm UmutAl Umut Al H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
Muaz Ayhan IŞIK Türkiye Büyük Millet Meclisi
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
Sosyal medya pazarlamasında adımlar: – Müşterileri dinlemek – Uygun sosyal medya platformuna üye olmak – Sektörle ilgili topluluklara katılmak – Kendi.
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
HİZMET KALİTESİ.
“Satış ve pazarlamada her şeyi doğru yapmış
Sosyal Medyada Tanıtım ve Pazarlama
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
Haziran 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, BİLKENT - ANKARA Ebru KAYA İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi Kütüphanesi ÜNİVERSİTE KÜTÜPHANELERİ.
Arama BBY256 Bilgi Mimarisi. Bulmak için Tasarım Farklı bilgi arama modelleri İnsanların bilgi arama davranışları Bu davranışların öğrenilmesi.
Pazarlama Araştırmalarına Giriş ve Araştırma Süreci
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
BBY 370 Müzelerde Bilgi Yönetimi Alev AyaokurTolga Çakmak Müzelerde Bilgi Hizmetleri: Müze Eğitimi, Müze kütüphaneleri.
Uygun Teknoloji Özgür Yazılım'ın Ekonomik ve Sosyal Yönleri Hakan Uygun.
INBOUND PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Pınar Bacaksız.
BİLGI KAYNAKLARıNA ERIŞIM METODLARı Hazırlayan= Halil Yenilmez.
Strateji ve Öncelikler
Temel Bilgi Teknolojileri
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
Teknoloji ve Tasarım Dersi
Bilimsel Çıktıları ve Performans Analizi
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemleri Genel Bir Değerlendirme
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Akademik Özgeçmiş Tabanlı Fakülte Bilgi Sistemi
Sunum transkripti:

BİLGİ HİZMETLERİNİN PAZARLANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ BBY 154 Bilgi Hizmetleri (2013) Arş. Gör. Zehra Yanar tarafından hazırlanan sunumun güncellenmiş sürümüdür.

Pazarlama? Bilgi hizmetlerinin pazarlanması?

Bilgi merkezleri için pazarlama Bilgi merkezi: (Çoğunlukla) kâr amacı gütmeyen kuruluş Neden pazarlamaya ihtiyaç duysun? Potansiyel pazarı tanıma Bilgi merkezi ve hizmetlerini potansiyel pazara tanıtma Bilgi hizmetlerinin kullanımını arttırma Hizmet kalitesini geliştirme Kullanıcı memnuniyeti

Kâr Amacı Gütmeyen Kuruluşlar Neden Pazarlama Yöntemlerine İhtiyac Duyar? Rekabetin artması Verimliliğin ve hizmet kalitesinin düşmesi Teknolojinin hızlı bir şekilde gelişmesi Maliyetlerin yükselmesi Talebin yavaş yavaş düşmesi Tüketicinin bilinçlenmesi Kamu kuruluşlarına yönelik olarak bütçenin yetersizliği Toplum içinde olumlu bir imaj edinme isteği Zaman içinde tüketiciye verilen önemin artması (Aslan, 1996) Aslan, S. (1996). Kâr amacı gütmeyen sağlık hizmetleri kuruluşlarında pazarlama: Erciyes Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesi’nde bir uygulama. Yayımlanmamış Bilim Uzmanlığı tezi. Erciyes Üniversitesi, Kayseri.

Kullanıcıyı tanı Kullanıcı grubunu / gereksinimlerini belirle Hizmetlerini kullanıcı odaklı tasarla Hizmetlerini kullanıcılara duyur, reklamını yap Kullanıcı memnuniyetini ölç

Kullanıcıyı Tanı!

Kullanıcıyı Tanı Hizmet verilen kitlenin özellikleri Üniversite kütüphanesi, halk kütüphanesi, özel kütüphane, bilgi merkezi, vs. Tıp fakültesi, hukuk fakültesi vs. Yaş grubu … Kullanıcılar sizden ne ister? Pazar araştırması

Kullanıcı Odaklı Hizmet Tasarımı Ne yapıyoruz? Kimin için yapıyoruz? Neden yapıyoruz? Aslında ne yapıyor olmalıyız?

Hizmetlerini Duyur!

Bilgi Hizmetlerinin Pazarlanması INTERNET Web sitesi Sosyal ağlar Eğitim/oryantasyon programları Viral pazarlama

Bilgi Hizmetlerinin Pazarlanması – Web Sitesi Kurumsal web sitesi pazarlamanın önemli unsurlarından biri Dinamik bir yapı / sürekli güncellemeler İletişim bilgileri Güvenilir ve erişilebilir bir adres Web sitesinin tanıtımının yapılması Kurumsal kimlik

Bilgi Hizmetlerinin Pazarlanması – Sosyal Ağlar Duyuruların geniş kitlelere yayılabilmesi Twitter Facebook Diğer sosyal ağlar Hakkınızda neler konuşuluyor? Kullanıcı şikayeti, memnuniyet bildirimleri…

Twitter

Facebook

YouTube

Londra Westminster Halk Kütüphaneleri Tanıtım Filmi Bilkent Üniversitesi Kütüphaneleri Tanıtım Filmi / Genel Kurallar Avustralya Milli Kütüphanesi Noel Kutlamaları “Priceless Library” The Dewey Decimal Rap Seattle Public Library - Flash mob Koç Üniversitesi Suna Kıraç Kütüphanesi Tanıtım Filmi

Blog

Blog

Kütüphaneler için Viral Pazarlama

Kullanıcı Memnuniyetini Ölç! Bilgi Hizmetlerinin Değerlendirilmesi

Kullanıcı Memnuniyetini Ölç! Bilgi merkezinin ya da hizmetlerinin performansının kullanıcı gözünden değerlendirilmesi Güçlü ve zayıf yanların belirlenmesi Bilgi merkezi için stratejik planlama Bazı ölçme araçları: SERVQUAL LIBQUAL EQUAL

SERVQUAL Hizmet kalitesi ölçümü aracı Müşterinin algıladığı hizmet kalitesi ile beklentileri arasındaki fark 7’li Likert ölçeği 1 Hiç katılmıyorum / 7 Tamamen Katılıyorum Hizmet kalitesinin boyutları Beklenen hizmet Algılanan hizmet Algılanan hizmet kalitesi Kullanıcı Tatmini

.. SERVQUAL Hizmet kalitesinin boyutları Güvenilirlik – vaad edilen işin yapılıyor olması Teminat – Personelin bilgisi ve kullanıcıda güven uyandırması Elle tutulabilenler – Mekan, ekipman, personelin görünümü Empati – Kişiye özel ilgi ve muamele Duyarlılık – Kullanıcıya yardım etme isteği Bu boyutların bilgi merkezlerine uyarlanamayacağı endişesi ile LIBQUAL geliştirilmiş

LIBQUAL SERVQUAL’ın 22 sorusuna eklenen 19 ek soru Eklenen iki yeni boyut; Koleksiyonlara erişim Mekan olarak bilgi merkezi Kullanıcı tarafından kabul edilebilir en düşük memnuniyet düzeyi Kullanıcının algıladığı hizmet düzeyi Kullanıcının arzu ettiği hizmet kalitesi

.. LIBQUAL

E-Qual Web bilgi sistemlerinde hizmet kalitesinin değerlendirilmesi için kullanılan ölçek: Usability (Kullanılabililik) Information quality (Bilginin niteliği) Service interaction (Hizmet etkileşimi)

Diğer anketler

Atıf Analizleri Atıf? Bir düşüncenin kaynağını açıklama Atıf yapılan belge ile atıf yapan arasında bağ kurmak Daha önceki araştırmaları tanıtmak İlgili çalışmaları değerlendirmek Kanıt göstermek Yöntemi tanımlamak «Ben bu işi biliyorum»u ispat etmek Bilimsel araştırmaların izlenmesinde, etkilerinin ölçülmesinde, atama kararlarının alınmasında, parasal desteklerin verilmesinde önemli

araştırmacı/bilimadamı yayın üretir bu yayınlar bir bilgi kaynağında yayımlanır bu bilgi kaynaklarının kullanım ve dağıtım hakkını firmalar alırlar. firmalar bu bilgileri veri tabanlarına depolar ve araştırmacıların bulundukları kurumlara sağlarlar. kurumlar bu veri tabanlarını satın alır ya da abone olurlar. araştırmacı/bilimadamı/ öğrenci bu veri tabanlarını kullanarak bilgiye ulaşır. Kullanıcım olan araştırmacılar kaç yayın üretmişler, Kaç atıf almışlar, Uluslararası bilim camiasında görünürlükleri ne durumda? ……

Web of Science

Üniversite Sıralamaları

Bilgi Merkezlerinin Rolü Düzenli atıf analizleri yaparak; Kurum istatistiklerini raporlamak Atıf takibi Literatür takibi Yüksek etkili dergileri takip ederek koleksiyona dahil etmek …..

Atıf Analizi Sonuçlarına Dikkat Atıf analizleri ile bir araştırma kurumunun başarısını ve üretkenliğini duyurmaya çalışırken şunlara dikkat edilmeli: Yayın sayısı ile kurumun büyüklüğüne karar vermek ne kadar doğru? Atıf sayısı ile kurumun büyüklüğüne karar vermek ne kadar doğru? Çözüm: Niceliksel değil niteliksel değerlendirme…

TARTIŞMA: Kütüphanelerin Değişen Rolleri ? Community centers ? Meeting places - Agents/units of socialization ? Study support centers ?…?…

BİLGİ HİZMETLERİNİN PAZARLANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ