Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Siirt Valiliği Siirt Üniversitesi Siirt Sanayi ve Ticaret Odası Siirt İl Özel İdaresi Dicle Kalkınma Ajansı Siirt Esnaf ve Sanatkarlar Odalar Birliği.
Advertisements

Kalite İlkelerinin Geliştirilmesi ve Uygulanmasında ve Uygulamaların Niteliğinin Garanti Edilmesinde «Adım Adım Derneği’nin» (ISSA) Deneyimi Mihaela Ionescu,
İ K S İlköğretim Kurumları Standartları Pınar PARLAK Ömer Faruk ÖZER.
İlköğretim Kurumları Standartları
İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN İLKELERİ
Ø Eğitim süreci içersinde öğretim ve yönetim etkinliklerine paralel olarak, öğrencinin eğitimöğretim etkinliklerinden üst düzeyde yararlanmasını sağlamak.
İlköğretim Kurumları Standartları’nın İçeriği “ÇOCUKLARLA ÇOCUKLAR İÇİN”
İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTLARI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
REHBERLİK DERS II.
ÇOCUK HAKLARI.
UNICEF Türkiye Ülke Programı
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
REHBERLİK.
TSM Çalışanlarına Yönelik Sağlığın Geliştirilmesi Eğitimi
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
Comenius Programı Onur AYDEMİR
REHBERLİK DERSİ III.
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler.
SINIF YÖNETİMİ Konu: Sınıf Yönetimi ve Disiplin Modelleri.
Denetim ve Rehberlik Sistemi ile İKS İlişkisi “ÇOCUKLARLA ÇOCUKLAR İÇİN”
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
Okulumun dünü, bugünü, yarını…
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
MEHMET AKİF ERSOY ORTAOKULU
İKS İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Okulumuzda rehberlik “Her zaman yapabileceğimiz bir şeyler olduğu inancından yolu çıkıyoruz”
İKS’NİN TEKNİK ÖZELLİKLERİ İLKÖĞRETİM KURUMU STANDARTLARI MODELİ
Ek:2 İlköğretim Kurumları Standartları Kavramlar-1 Standart Alanı: İlköğretim kurumlarındaki temel hizmet süreçlerine göre, ilişkili ve kategorik standart.
MİLLİ Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü Eğitim Ortamlarının ve Öğrenme Süreçlerinin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı Mart Okul Öncesi.
Milli Eğitim Müdürlüğü Temel Eğitim Şubesi Nisan 2015
PERFORMANS YÖNETİMİ SİSTEMİ
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Rehberlik kavramından ne anlıyorsunuz?
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
BÖLÜM 1 Sosyal Bilgiler Nedir?. BÖLÜM 1 Sosyal Bilgiler Nedir?
ÇOCUK HAKLARI SÖZLEŞMESİ
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
MEB İLKÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Okul Gelişim ve Rehberlik Şubesi İKS Proje Sorumlusu Program Geliştirme Uzm: Bahar KÜÇÜKTEPE Haziran 2010 İLKÖĞRETİM KURUMLARI.
İKS UYGULAMA, İZLEME DEĞERLENDİRME İKS SONUÇLARIN PAYLAŞILMASI.
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
BALIKESİR EĞİTİMDE NİTELİĞİ GELİŞTİRME VE İZLEME PROJESİ
DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜ YETERLİKLER ÇERÇEVESİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Standartları
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
REHBERLİK TÜRLERİ.
REHBERLİK DERSİ III.
REHBERLİK DERS II.
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Sunum transkripti:

Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin, hem eğitim alma hakkını,hem de eğitim sürecinde sahip olacağı hakları ifade eder. İnsan hakları, insanların doğuştan sahip oldukları, vazgeçilemez devredilemez hakları olarak tanımlanır. Eğitim hakkı, bir insan hakkı olarak, ulusal ve uluslararası hukuk düzeyinde tanımlanmakta ve koruma altına alınmaktadır. Bu nedenle, eğitim hakkına ilişkin sahip olunan hakların kullanılmasında, ulusal ve uluslararası hukukun birlikte değerlendirilmesinde yarar bulunmaktadır. Eğitim hakkı ile ilgili olarak İKS ilköğretim kademesine odaklanmakta ve buna bağlı olarak ilköğretimde uyulması gereken ilkeleri vurgulamaktadır. Çocukların gördükleri öğrenimin niteliğinin artırılması ve kişiliklerinin tam geliştirilmesi onların en önemli haklarıdır. Hak temelli eğitim anlayışı eğitim çalışanlarının mesleki ve kişisel gelişimi ile okulun kurumsal gelişimi, çocukların daha nitelikli öğrenim görmeleri için gereklidir. Bu gereksinimin karşılanmasına yönelik eğitim çalışanlarınca yürütülen hem kişisel ve mesleki gelişim çalışmaları hem de kurumsal gelişim çalışmaları çocuk içindir. Ayrıca İKS uygulamaları; çocuğun öğrenim kalitesinin, eğitim çalışanlarının kişisel ve mesleki gelişiminin, okulun gelişiminin, okul aile ve çevre işbirliği ve iletişiminin iyileşmesini sağlayacaktır. İKS uygulamalarının okul kültürünü, hak temelli eğitim anlayışı bağlamında, tüm okul aktörleri ve paydaşlarının etkin katılımı ile geliştireceği beklenmektedir. Geliştirilen okul kültürünün girdileri arasında anlayış, işbirliği, dostluk, kardeşlik, paylaşma ve dayanışma gibi değişkenler öne çıkarak, tüm okul paydaşlarının çocuğun yüksek yararı için birbirlerine olumlu geri bildirim vermeleri sağlanacaktır. Okulda çalışanlar ve paydaşlar arasında çocuk için oluşturulan dayanışma ve paylaşmaya dayalı yeni öğrenme ve güven kültürü, okulun sürekli gelişiminin garantisini oluşturacaktır. Ek:1 İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTLARININ FELSEFESİ-1

İKS,kurumsal olarak okulların kendi durumlarını tespit, teşhis, gelişim ve değerlendirmesini amaçlar. İlköğretim Kurumları Standartları bu yönüyle kontrol ya da teftiş değil okullar için öz değerlendirme ile sürekli iyileştirme ve geliştirmeye, merkezi düzey için izleme ve planlamaya imkân verecek bir araçtır. Aynı zamanda müfettişin kurumu tüm boyutları ile denetlemesini sağlayarak zaman ve insan gücünü verimli şekilde kullanmasını kolaylaştıracak yapıdır. Sistem dinamik bir yapı arz etmesinden dolayı yeniliklere uygun olarak sürekli kendini geliştirecektir. Ayrıca ilk defa diğer okul aktörleri (veli, öğrenci, öğretmen) okulun değerlendirmesinde etkili olacaktır. Velilerin de okulun kaynaklarından yararlanmasını destekleyen bir oluşum olduğundan okul ve toplum bütünleşmesini de desteklemektedir. İlköğretim Kurumları Standartlarının temel odağında çocuk vardır. Çocuk haklarının, çağdaş eğitim ve gelişimsel yaklaşımın uygulamaya yansıtılmasına aracılık ettiğinden dolayı çocuğun yüksek yararını gözetir. Okulda demokratik iklimin ve kültürün oluşturulmasına, dezavantajlı çocukların eğitimine, toplumsal cinsiyete ve rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine duyarlıdır. İlköğretim Kurumları Standartları okullarımızda çocuk dostu öğrenme ortamlarının oluşturulabilmesi ve yapılan tüm faaliyetlerin çocukların yüksek yararı gözetilerek yürütülmesi için; Okul Liderliği ve Yönetime Katılım, Eğitim Öğretime Erişim, Etkili Eğitim Öğretim, Sağlık ve Beslenme, Güvenlik ve Koruma, Eğitim Öğretim Süreçlerinde Toplumsal Cinsiyete Duyarlılık esaslarına dayanmaktadır. İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTLARININ FELSEFESİ-2