Mehmet Vedat PAZARLIOĞLU KUKLA DEĞİŞKENLER. Kukla Değişken Nedir? Cinsiyet, eğitim seviyesi, meslek, din, ırk, bölge, tabiiyet, savaşlar, grevler, siyasi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ZAMAN SERİLERİ -1 ÖNGÖRÜ :
Advertisements

İLİŞKİLERİ İNCELEMEYE YÖNELİK ANALİZ TEKNİKLERİ
KOVARYANS ANALİZİ (ANCOVA)
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Temel Kavramlar
BÖLÜM 7 : SAYIMLA ELDE EDİLEN SINIFLANMIŞ VERİLERİN ÇÖZÜMLENMESİ
PARAMETRİK HİPOTEZ TESTLERİ
İleri İstatistik Teknikleri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

Deneysel Yöntem İstatistiksel Yöntemler
KOŞULLU ÖNGÖRÜMLEME.
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2008/bby208/
İki Ortalama Farkının Test Edilmesi
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISINDA
(Enter ve Stepwise Yöntemi)
TEK YÖNLÜ MANOVA Birden fazla bağımlı değişkene tek bir bağımsız değişkenin etki ettiği durumlarda Tek Yönlü MANOVA kullanılır. Tek yönlü MANOVA da başlangıç.
Neden İki Faktörlü Anova Yapıyoruz?
ÖNGÖRÜMLEME (Forecasting)
VARYANS ANALİZİ Varyans analizi iki yada daha fazla ortalama arasında fark olup olmadığı ile ilgili hipotezi test etmek için kullanılır. Varyans analizinde.
Bağımlı Kukla Değişkenler
EŞANLI DENKLEMLİ MODELLER. Eşanlı denklem sisteminde, Y den X e ve X den Y ye karşılıklı iki yönlü etki vardır. Y ile X arasındaki karşılıklı ilişki nedeniyle.
DİFERANSİYEL DENKLEMLER
21 - ÖLÇME SONUÇLARI ÜZERİNE İSTATİSTİKSEL İŞLEMLER
İKİ YÖNLÜ MANOVA Birden fazla bağımlı değişkene iki bağımsız değişkenin etki ettiği durumlarda Çift Yönlü MANOVA kullanılır. Çift yönlü MANOVA da başlangıç.
KUKLA DEĞİŞKENLİ MODELLER
Sabit Terimsiz Bağlanım Modeli
ÖNGÖRÜMLEME (Forecasting)
Mehmet Vedat PAZARLIOĞLU
Ekonometrinin Amacı ve İktisadi Modeller
…ÇOKLU REGRESYON MODELİ…
ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ.
İki Değişkenli Tablo ve Grafikler
Deneysel Araştırmalar Desenler
Bölüm 03 Sayısal Tanımlama Teknikleri
Kesikli Olasılık Dağılımları
Parametrik Hipotez Testleri
ÖĞRENME AMAÇLARI Tahmin kavramını anlamak Pazarlama araştırmacılarının regresyon analizinden nasıl faydalandığını öğrenmek Pazarlama araştırmacılarının.
Bölüm 6:İki Degişkenli Dogrusal Regresyon Modelinin Uzantıları
Bölüm 7 Coklu regresyon.
Maliye’de SPSS Uygulamaları
Çıkarsamalı İstatistik Yöntemler
Korelasyon testleri Pearson korelasyon testi Spearman korelasyon testi Regresyon analizi Basit doğrusal regresyon Çoklu doğrusal regresyon BBY252 Araştırma.
1 KUKLA DEĞİŞKENLİ MODELLER Bir kukla değişkenli modeller (Varyans Analiz Modelleri) Kukla değişkenlerin diğer kantitatif değişkenlerle alındığı modeller.
Parametrik ve Parametrik Olmayan Testler Ortalamaların karşılaştırılması t testleri, ANOVA Mann-Whitney U Testi Wilcoxon İşaretli Sıra Testi Kruskal Wallis.
OLASILIK ve İSTATİSTİK
1 KUKLA DEĞİŞKENLİ MODELLER Bir kukla değişkenli modeller (Varyans Analiz Modelleri) Kukla değişkenlerin diğer kantitatif değişkenlerle alındığı modeller.
Deneysel Modeller Gerçek deneme M. Öntest-sontest kontrol gruplu deseni Sontest kontrol gruplu deseni Solomon dört gruplu desen Yarı deneme M. Eşitlenmemiş.
Lineer Regresyon. Amaç: Bu konu sonunda Tıp Fakültesi 1. sınıf öğrencilerinin çeşitli bağımsız değişkenleri kullanarak bir nümerik değişkenin değerini.
İstanbul Medipol Üniversitesi
TESTLER
plan modelinin ana öğeleri
VARYANS VE KOVARYANS ANALİZLERİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
SPSS Uygulamaları Parametrik İstatistik
Ünite 10: Regresyon Analizi
VARYANS ANALİZİ Varyans analizi iki yada daha fazla ortalama arasında fark olup olmadığı ile ilgili hipotezi test etmek için kullanılır. Varyans analizinde.
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
Ölçme ve Değerlendirme
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ PSY 311
Toplumsal Araştırma.
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
1.Hafta Haftalık Çizelge Temel Kavramlar SPSS’ e giriş
7.Hafta 2 Faktörlü ANOVA Two Way ANOVA
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İLERİ İSTATİSTİK DOKTORA
Sunum transkripti:

Mehmet Vedat PAZARLIOĞLU KUKLA DEĞİŞKENLER

Kukla Değişken Nedir? Cinsiyet, eğitim seviyesi, meslek, din, ırk, bölge, tabiiyet, savaşlar, grevler, siyasi karışıklıklar (=darbeler), iktisat politikasındaki değişiklikler, depremler, yangın ve benzeri nitel değişkenlerin ekonometrik bir modelde ifade edilme şeklidir.

Kukla Değişkenlerin Modelde Kullanımı Kukla Değişken/lerin Modelde bağımsız değişken olarak yer alması Kukla Değişkenin Modelde Bağımlı Değişken olarak yer alması

Bağımsız Kukla Değişkenler Bir kukla değişkenli modeller (Varyans Analiz Modelleri) Kukla değişkenlerin ve Sayısal değişkenlerin Birlikte yer aldığı Modeller (Kovaryans Analizi Modeller) Kukla değişkenlerin karşılıklı olarak birbirini etkilemeleri Mevsim dalgalanmalarının ölçülmesinde kukla değişkenler Parçalı Doğrusal Regresyon

Bir kukla değişkenli modeller Y i =  +  D i +u i Y i = Öğretim Üyelerinin Yıllık Maaşları D i = 1 Öğretim Üyesi Erkekse = 0 Diğer Durumlar (yani Kadın Öğretim Üyesi) Varyans Analiz Modelleri (ANOVA) Kadın Öğretim Üyelerinin Ortalama Maaşları: E( Y i |D i = 0 ) =  Erkek Öğretim Üyelerinin Ortalama Maaşları : E ( Y i |D i = 1) =  + 

Bir kukla değişkenli modeller MaaşCinsiyet Y i =  +  D i (0.32)(0.44) t(57.74)(7.44),R 2 =0.8737

Bir kukla değişkenli modeller Y i =  +  D i (0.32)(0.44) t(57.74)(7.44),R 2 = Kadın Öğretim Üyelerinin Ortalama Maaşları: Erkek Öğretim Üyelerinin Ortalama Maaşları : E( Y i |D i = 0 ) =  E ( Y i |D i = 1) =  +  =  Erkek ve Kadın Öğretim Üyelerinin Ortalama Maaş Farkı : 

Bir kukla değişkenli modeller Y i =  +  D i (0.32)(0.44) t(57.74)(7.44),R 2 =

Kukla değişken ve Sayısal Değişkenli Model Y i =   +   D i +  X i + u i Y i = Öğretim Üyelerinin Yıllık Maaşları X i = Öğretim Üyesinin Yıl olarak Tecrübesi D i = 1 Öğretim Üyesi Erkekse = 0 Diğer Durumlar (yani Kadın Öğretim Üyesi) Kadın Öğretim Üyelerinin Ortalama Maaşları : E( Y i |X i,D i = 0 ) =    X i Erkek Öğretim Üyelerinin Ortalama Maaşları : E ( Y i |X i,D i = 1) = (   +    X i

Kukla değişken ve Sayısal Değişkenli Model MaaşCinsiyetTecrübe Y i =  +  D i X i s(b)(0.95)(0.44)(0.09) (t)(15.843) (5.088)(3.211) p(0.000)(0.002)(0.020) R 2 =0.949

Kukla değişken ve Sayısal Değişkenli Model Kadın Öğretim Üyelerinin Maaş Fonksiyonu: Erkek Öğretim Üyelerinin Maaş Fonksiyonu: E( Y i |D i = 0 ) =  X i Erkek ve Kadın Öğretim Üyelerinin Ortalama Maaş Farkı :  Y i =  +  D i X i (t)(15.843) (5.088)(3.211) p(0.000)(0.002)(0.020) E( Y i |D i = 1 ) =  +  X i =  X i

Kukla değişken ve Sayısal Değişkenli Model E( Y i |D i = 0 ) =  X i E( Y i |D i = 1 ) =  +  X i =  X i   