REHBERLİK SERVİSİ Haftalık ders çizelgelerinde ortak dersler, alan/dal dersleri (mesleki ve teknik ortaöğretim okulları) ve seçmeli dersler bölümleri.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
Advertisements

EDİRNE İLHAMİ ERTEM ANADOLU LİSESİ
MAHMUT ÇALIK ANADOLU LİSESİ
SINIF GEÇME ve DERS SEÇİMİ.
DERS SEÇİMİ NEVİM DEMİRCİ DANIŞIK.
VKV KOÇ ÖZEL LİSESİ 2010 – SINIFLAR DERS SEÇİM SÜRECİ HAKKINDA
ALAN SEÇİMİ SUNUSU KIRŞEHİR ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ
ALAN SEÇİMİ SEMİNERİ.
Efor Dershanesi Rehberlik Birimi
DERS SEÇİMİ DERS SEÇİMİ. DERS SEÇİMİ DERS SEÇİMİ.
LİSE 1. SINIF (9. SINIF) ORTAK ALAN.
DERS SEÇİMİ.
DERS SEÇİMİ Ne Zaman Nasıl.
SINIF GEÇME ve Ders seçimi.
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
MEB HAFTALIK DERS ÇİZELGESİ
HAFTALIK DERS ÇİZELGELERİ VE SEÇMELİ DERSLER
ORTAÖĞRETİMDE DERS SEÇİMİ.
HARUN ÇAKMAK KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
DERS SEÇİMİ NASIL YAPILIR?
Ortak Dersler MADDE 7 – Ortak dersler, öğrencilerin okulu bitirinceye kadar almakla yükümlü olduğu derslerdir. Bu dersler, bütün öğrencilere asgarî.
ALAN DEĞİŞİKLİĞİ VE DERS SEÇİMİ
HAFTALIK DERS DAĞILIMINIZ
ORTAÖĞRETİMDE ALAN/DAL SEÇİMİ
Sınıf Geçme Yönetmeliği
DERS SEÇİMİ.
DERS SEÇİMİ.
TES-İŞ ADAPAZARI ANADOLU LİSESİ
SINIF GEÇME BAĞCILAR LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ. Not Sistemi Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde 5’li not sistemi uygulanır. PUAN NOT DERECE PUAN NOT.
MEHMET AKİF ERSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
SINIF GEÇME BİR DERSİN DÖNEM PUANI; a) Sınavlardan alınan puanların,
SBS 2013 Erenler Rehberlik Araştırma Merkezi. Ortaöğretime Geçiş Sisteminde Tek Sınavlı Yeni Sistem  Milli Eğitim Bakanlığı 3 yıla yayılan SBS uygulamasını.
MEB ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ İLE İLGİLİ AÇIKLAMALAR
HANGİ ALAN-HANGİ MESLEK?
DERS SEÇİMİNİ DEĞERLENDİRİYORUM
DERS SEÇİMİNİN YAPILACIĞI GÜN SAATSINIFLAR 16-HAZİRAN-2015 (SALI) A, 9-B, 9-C SINIFLARI A,11-B,11-C SINIFLARI 17 HAZİRAN 2015 (ÇARŞAMBA)
DERS SEÇİMİ GALATASARAY LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
Ders seçimi veli, “öğrenci” tarafından yapılır.
MEHMET AKİF ERSOY ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ
BENER CORDAN İLKÖĞRETİM OKULU
AL İ GÜRAL L İ SES İ REHBERL İ K SERV İ S İ İnsan hayatında, geleceğini etkileyecek karar verme dönemleri vardır. Bu kararlardan biri de “Meslek Seçimi”
ATAKUM ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
HAYRULLAH KEFOĞLU ANADOLU LİSESİ
GÜVERCİNLİK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
SBS 2013 YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SEMİNERİ KASIM 2012.
9. sınıfı başarısı hangi meslek = uygun dersler istediği üniversite bölümünü puanı kırılmadan Ders seçimi sisteminde öğrenim gören bir öğrencinin alanı.
H.Ahmet Kanatlı Anadolu Lisesi Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
Hayat Biçimini Seçmektir
1. İnsan hayatında, geleceğini etkileyecek karar verme dönemleri vardır. Bu kararlardan biri de “Meslek Seçimi” dir. Meslek seçiminden önce önemli bir.
SINIF GEÇME VE SINAV YÖNETMELİĞİ. PUAN Ortaöğretimde Sınav, ödev, projeler ve uygulamalar, 100 tam puan üzerinden değerlendirilmektedir. Ortaöğretimde.
HAFTALIK DERS DAĞILIMINIZ
DERSLERDERS SAATİ TÜRK DİLİ2 TÜRK EDEBİYATI3 TARİH2 COĞRAFYA2 FİZİK2 KİMYA2 BİYOLOJİ2 SAĞLIK BİLGİSİ1 MATEMATİK4 GEOMETRİ2 YABANCI DİL6 İKİNCİ YABANCI.
DERS SEÇ İ M İ. NEDEN NASIL NE ZAMAN  Ders seçimi 9. sınıfın sonunda ders kesiminden itibaren haziran ayının son iş günü mesai bitimine kadar.
SINIF GEÇME VE DERS SEÇİMİ
SINIF GEÇME S İ STEM İ - DE Ğİ ŞEN YÖNETMEL İ KLER Hazırlayan : Özlem ÇAVUŞOĞLU-Neşe ATASELİM Ali Akkanat Anadolu Lisesi Rehberlik Servisi.
Öğrencilere İDEALİNİZ NEDİR? diye sormuşlar.. “Önce şıkları görelim.” DİYE CEVAP VERMİŞLER.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ
SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SINAV SİSTEMİ ( SBS )
ALAN SEÇİMİ ÇALIŞMALARI Öğretmen görüşlerinin alınması Öğrenci sınav notlarının değerlendirilmesi Öğrencinin ilgilerinin göz önünde bulundurulması 10.Sınıf.
DERS SEÇİMİ.
11. Sınıf Seçmeli Ders Bilgilendirme Sunumu
Sınav Takvimi 9.Sınıf TARİH FİZİK DERS SAATİ
10. Sınıf Seçmeli Ders Bilgilendirme Sunumu
ALAN – DERS SEÇİMİ.
DERS SEÇİMİ.
9. Sınıf Seçmeli Ders Bilgilendirme Sunumu
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI(YKS)
SEÇMELİ DERS SEÇİMİ Ne Zaman ? Nasıl ?.
Sunum transkripti:

REHBERLİK SERVİSİ

Haftalık ders çizelgelerinde ortak dersler, alan/dal dersleri (mesleki ve teknik ortaöğretim okulları) ve seçmeli dersler bölümleri yer almaktadır. Ortak dersler, ortaöğretim kurumlarındaki öğrencilerin zorunlu olarak alması gereken derslerdir. 3

Seçmeli dersler, ortaöğretim öğrencilerinin ilgi ve istekleri ile hedefledikleri yükseköğretim programlarını dikkate alarak seçebilecekleri derslerdir. Bu derslerin bazılarının haftalık ders saati sayıları sınıflara göre seçenekli olarak belirtilmiştir. Öğrenciler bu dersleri, haftalık ders saati sayılarını belirterek seçebileceklerdir. 4

 Seçmeli dersler arasında programı tek olanlar, öğretim süresi boyunca bir kez seçilebilecektir.  Seçmeli derslerin haftalık ders saati sayısı toplamı o sınıfın “seçmeli ders saati toplamı” nı geçemeyecektir.  Bu derslerde gruplar oluşturulurken okulun imkânları ve öğrenci isteği göz önünde bulundurularak Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliğinin ilgili maddesine göre işlem yapılır.  Öğrenciler bir alt sınıfta okudukları seçmeli dersi ve/veya saatini bir üst sınıfta değiştirebilirler. Birbirinin devamı olan derslerin seçiminde, öğrencinin öğrenimini gördüğü öğretim programının bir üstü olan programın uygulanması esastır. 5

 Ortaöğretim kurumlarının tamamında yılsonu başarı ortalaması ile başarılı sayılamayacak ders “dil ve anlatım” dersidir. Öğrenci bu dersten başarısız olması durumunda sorumluluk sınavlarına girmek zorundadır. 6

9. sınıfı bitiren öğrenciler, seçmeli dersler arasından, yetenek, ilgi ve üniversitede okumak istedikleri bölüme uygun ders seçerler. Alan seçiminden farklı olarak öğrenci almak istediği her seçmeli dersi ve kaç saat almak istediğini belirli noktalar doğrultusunda ayrı ayrı yazar. Bu seçim okul idaresi tarafından belirlenen tarihlerde yapılır. 7

 Liseden mezun olana kadar okuyacakları ders başarılarını ve yıl sonu sınıf geçme başarılarını belirleyecektir.  Lisede elde ettikleri başarı puanları Ortaöğretim Başarı Puanı olarak YGS-LYS puanlarına eklenecek ve sınav başarılarına etki edecektir. 8

 Başarı gösterilemeyecek dersler değil, başarılı olunabilecek dersler seçilmelidir.  Üniversitede seçilmek istenen bölüme ve bölümün puan türüne temel oluşturan dersler tercih edilmelidir.  Seçilen dersler ilgi ve yeteneklere uygun olmalıdır.  9. sınıftaki ders başarıları, sınavlardan alınan notlar göz önünde bulundurulmalıdır. 9

10

ORTAK DERSLER DİL VE ANLATIM 2 TÜRK EDEBİYATI 3 DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ 1 TARİH 2 T.C. İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK - COĞRAFYA 2 MATEMATİK - GEOMETRİ - FİZİK - KİMYA - BİYOLOJİ - SAĞLIK BİLGİSİ - FELSEFE - YABANCI DİL 4 İKİNCİ YABANCI DİL 2 BEDEN EĞİTİMİ 2 GÖRSEL SANATLAR /MÜZİK 1 REHBERLİK 1 TOPLAM 20

SEÇMELİ DERSLERSEÇİLEBİLECEK DERS SAYILARI DİL VE ANLATIMSEÇMELİ DİL ANLATIM2 SEÇMELİ TÜRK EDEBİYATI1 DİKSİYON VE HİTABET1 OSMANLI TÜRKÇESİ2 TÜRKÇE1-2 MATEMATİKSEÇMELİ MATEMATİK2-4 SEÇMELİ GEOMETRİ1-2 FEN BİLMİLERİSEÇMELİ FİZİK2-3 SEÇMELİ KİMYA2-3 SEÇMELİ BİYOLOJİ2-3 ASTRONOMİ VE UZAY BİLİMLERİ1-2 SOSYAL BİLİMLER SEÇMELİ TARİH2 SEÇMELİ COĞRAFYA2 PSİKOLOJİ2 BİLGİ KURAMI1-2 DEMOKRASİ VE İNSAN HAKLARI1 İŞLETME2 EKONOMİ2 GİRİŞİMCİLİK1 12

SEÇMELİ DERSLERSEÇİLEBİLECEK DERS SAYILARI SOSYAL BİLİMLER YÖNETİM BİLİMİ 2 ULUSLARARASI İLİŞKİLER 2 DİN, AHLAK VE DEĞERLER KUR’AN-I KERİM 2 HZ. MUHAMMED’İN HAYATI 2 TEMEL DİNİ BİLGİLER 1-2 YABANCI DİLLER VE EDEBİYATI SEÇMELİ BİRİNCİ YABANCI DİL 4-6 SEÇMELİ İKİNCİ YABANCI DİL 2-4 ALMAN EDEBİYATI 1-2 İNGİLİZ EDEBİYATI 1-2 FRANSIZ EDEBİYATI 1-2 SPOR VE SOSYAL ETKİNLİK BEDEN EĞİTİMİ 2 SOSYAL ETKİNLİK 1-2 TEMEL SPOR EĞİTİMİ 2-4 GÜZEL SANATLAR GÖRSEL SANATLAR 2 MÜZİK 2 SANAT TARİHİ 2 DRAMA 1 ÇAĞDAŞ DÜNYA SANATI 2 ESTETİK 2 BİLİŞİMBİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ 1-2 PROJE HAZIRLAMA

 Öğrenciler üniversitede istediklere mesleğe yönelik, seçmeli derslerden toplam 20 saat seçecektir.  Bir sınıf oluşabilmesi için en az 10 kişinin o dersi seçmesi gerekir.  Seçmeli ders dilekçeleri karneyle beraber öğrencilere dağıtılacaktır.Veli ve müdür yardımcısının imzası bulunan dilekçeler okul idaresinin belirlediği tarihte okula teslim edilecektir. 14

 Görsel Sanatlar(Resim)(1) veya  Müzik (1) derslerinin biri seçilecektir. 15

 MATEMATİK4  GEOMETRİ2  FİZİK 3  KİMYA 3  BİYOLOJİ3 NOT:Kalan 5 saati diğer seçmeli derslerden tamamlanmalıdır. 16

 DİL ANLATIM2  MATEMATİK4  GEOMETRİ2  EDEBİYAT 1  COĞRAFYA2  PSİKOLOJİ2  TARİH2  NOT:Kalan 5 saati diğer seçmeli derslerden tamamlanmalıdır. 17

 İNGİLİZCE6  2. YABANCI DİL (Alm)4  İNGİLİZ EDEBİYATI2  DİL ANLATIM2  EDEBİYAT1  NOT:Kalan 5 saati diğer seçmeli derslerden tamamlanmalıdır. 18

Meslek Seçiminde Dikkat Edilecek Noktalar  Öğrencinin kendi özelliklerini tanıması.  Yetenekleri, İlgileri, Beklentileri, Kişilik Özellikleri  Mesleklerin özelliklerini tanıması.  Kendi özellikleri ile, mesleklerin özellikleri arasındaki ortak noktaları bulması gereklidir.

 Öğrenci kendi özelliklerini tanımalıdır. Yetenekler,İlgiler,Beklentiler,Kişilik Özellikleri  Mesleklerin özelliklerini tanınmalıdır. “10 Yıl Sonra Nasıl Bir Yaşam İstiyorum?” - Nasıl bir iş? - Nasıl bir iş yeri? - Nasıl bir ev? - Nasıl bir aile? - Nasıl arkadaşlar? - Nasıl bir sosyal yaşam? Kendi özellikleriyle, mesleklerin özellikleri arasındaki ortak noktaları bulmalıdır 21

Mesleğin tanımı nedir? Nasıl ve kaç yıllık bir öğrenim gerektirmektedir? Öğrenim süresinde hangi dersler okutulmaktadır? Yürüme, ayakta durma vb. koşulları var mıdır? Nasıl bir çalışma ortamı vardır? (Büro, açık alan vs.) İş tehlikeleri var mıdır? (Radyasyon, zehirlenme, patlama, yanma, elektriğe kapılma, mikrop kapma vs.) Bireysel olarak mı grupla mı çalışmayı gerektirmektedir? Tercih edilen bedensel ve kişisel özellikler bulunmakta mıdır? (Boy, ağırlıklı cinsiyet, özel yetenekleri) Yabancı dil bilme tercih nedeni midir? İşte ilerleme şartları nelerdir? Kazanç durumu (en az, en çok) nedir? 22

 Kendi özellikleri ile mesleklerin özellikleri ne derece uyuşuyor.  Mesleklerle uyuşmayan özellikler, o mesleği yapmayı engelleyecek durumda mı? Örneğin; kişilik yapısı ve sosyal yaşantısından dolayı insanlardan fazla hoşlanmayan ve sinirli yapıya sahip birinin polislik, öğretmenlik gibi mesleklerde başarısız olma ihtimali yüksektir.  Ayrıca birey, istekleri doğrultusunda bir meslek tercihi yapmadığında, ne içinde bulunduğu meslekte yeteneklerini kullanıp başarılı olabilir ne de mutlu bir birey olarak mesleğini sürdürebilir. 23

YETENEK – İLGİLER – DEĞERLER ÖLÇEKLERİNİ BU SİTE ÜZERİNDEN ONLİNE OLARAK UYGULAYABİLİRSİNİZ