Sorular Şekil1. Sorular Şekil 2 Sorular 1)Şekil 1 ve Şekil 2’de listelenen bölümlendirme boyutlarını gözden geçirin ve bugün bir saat almak isteseniz.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi
Advertisements

İKTİSAT Girişimcilik - Sıfırdan Başlamak -.
GİRİŞİMCİLİK Mustafa Özhan KALAÇ.
ORAN VE ORANTI Ahmet’in parası 40 TL ve Halil’ in parası 20 TL dır. Ahmet’in parasına göre Halil’in parasını nasıl ifade edersiniz? Tartışınız. SÖZEL.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
HEDEF PAZAR TAYİNİ Hazırlayan : Öğr.Gör. Funda YORULMAZ
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: SÜREÇLER
FİNANSAL PLANLAMA BAŞABAŞ NOKTASI ANALİZİ FİNANSAL DENETİM
GİRİŞİMCİLİK Ahmet AYDIN.
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
STRATEJİK PAZARLAMA
PAZARIN BÖLÜMLERE AYRILMASI
Tüketici Davranışının Pazarlamadaki Önemi
İŞLETMELERDE PAZARLAMA YÖNETİMİ 1
Takımlar Neden Bu Kadar Popüler Oldu? Onlarca yıl önce W. L. Gore, Volvo ve General Foods gibi firmalar, üretim aşamalarına takımları da dâhil.
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
FİNANSAL PLANLAMA BAŞABAŞ NOKTASI ANALİZİ FİNANSAL DENETİM
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
HAFTA I.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Afyon Kocatepe Üniversitesi Proje Adı Bölüm Adı Sunanın Adı.
Bölüm 5 Satış Süreci.
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Operasyon Yönetimi: küçük işletmelerde ürün ve lojistik
Kimsenin Rüyalarınızı Çalmasına İzin Vermeyin
Pazarlama Yönetimi Süreci
OKUL HEYECANIM.
Bilimsel Yöntemin Adımları. 1. Bir Soru Sorun:  Bilimsel yöntem, gözlemlerinize ilişkin bir soru sorduğunuz zaman başlar. Nasıl, Ne, Ne zaman, Kim, Hangi,
Bölüm 6 Pazar Fırsatları Ölçümü ve Pazar Çekiciliği Analizi
BİRLİK 1. 2  Siyasal ve Ekonomik boyutlarıyla Birlik Kavramı ve Düşüncesi  Siyasi Birlikler  Üniter  Federal  Konfederal  Uluslararası-Uluslarüstü.
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
İŞL305 PAZARLAMA YÖNETİMİ – UYGULAMA HAFTA 2. Aşağıdaki işletmeler açısından önemli olan pazar çevresi faktörleri nelerdir? Tartışınız.  Wolkswagen 
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Spor ve Etkinlik İçin Pazarlama Eylemleri (Çabaları)
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
“Tüm hayatım boyunca dolaştım, seyahat de ettim
AĞIRLIK ÖLÇÜLERİNİ TANIYALIM
Ü CRETSIZ AILE IŞÇISI Aile fertlerinden bir ya da bir kaçının sahip olduğu işletmelerde herhangi bir ücret almaksızın çalışan aile fertleridir. Bu kişiler.
2008 KRİZİ SÜRECİNDE AB’DE MALİYE POLİTİKASI Avrupa Birliği Maliyesi Sakarya Üniversitesi/SBF-Maliye Yrd. Doç. Dr. Harun KILIÇASLAN.
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
8 Pazar Bölümleri ve Hedeflerin Belirlenmesi
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
Hedeflerinize Bizimle Ulaşın...!
Sorumlu Mahalleler Projesi İş Planı Eğitimi Bu proje T. C
İŞ PLANI ÖRNEĞİ HAZIRLAMA
Şirket Adı İş planı sunusu.
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
SAĞLIK HİZMETLERİNDE FİYATLANDIRMA
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Beyin Fırtınası Oturumu
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
BÖLÜM III. PAZARLAMA PLANLAMASI 6.1. PAZARLAMA PLANLAMASININ AMACI
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
Medya Planlaması ve Stratejisi
ETKİLİ ÖĞRETMENLERİN ÖZELLİKLERİ
HEDEF PAZAR.
Proje Adı | Şirket Adı | Sunucu Adı
PAZARLAMA İLETİŞİMİ Pazarlama İletişimi Karamasını Etkileyen Faktörler
Şirket Adı İş Planı.
Yaratıcılık Oturumu Sunuyu Yapanın Adı.
“İki dinle, bir söyle.” ~Anonim
Şirket Adı İş Planı Sunusu.
Hem bugüne hem de geleceğe yönelik fikirler
Kimsenin Rüyalarınızı Çalmasına İzin Vermeyin A. RUSH.
Sunum transkripti:

Sorular Şekil1

Sorular Şekil 2

Sorular 1)Şekil 1 ve Şekil 2’de listelenen bölümlendirme boyutlarını gözden geçirin ve bugün bir saat almak isteseniz hangi boyutun sizin içinde bulunduğunuz pazarı birleştirebileceğini tartışın. Çeşitli boyutları listeleyerek kişisel hedef pazarınıza moda odaklı gibi pazarınızı tanımlayan bir isim vermeye çalışın. Daha sonra, hedef pazarınızın toplam saat pazarındaki payını tahmin etmeye çalışın. Sonraki aşamada, pazarınızın ihtiyaçlarını karşılayacak yakın öneriler varsa bunları açıklayın. Eğer yoksa nasıl bir pazarlama karması gerekir?

Sorular 2) Hedef Pazar belirlemenin faydaları nelerdir? Çay ilçesindeki apartmanları göz önüne aldığımızda farklı ihtiyaçlar ve belirleyici boyutları olan alt pazarlar tanımlayın ve bu alt pazarların ihtiyaçlarının nasıl karşılanabileceğini değerlendirin. Bu alt pazarlarda net fırsat var mı? 3) Pazar bölümlendirmenin faydaları sayılırken genellikle işletme için olan faydalar sayılır. Peki, pazar bölümlendirme tüketiciler için ne gibi yararlar sağlamaktadır?