Sorular Şekil1
Sorular Şekil 2
Sorular 1)Şekil 1 ve Şekil 2’de listelenen bölümlendirme boyutlarını gözden geçirin ve bugün bir saat almak isteseniz hangi boyutun sizin içinde bulunduğunuz pazarı birleştirebileceğini tartışın. Çeşitli boyutları listeleyerek kişisel hedef pazarınıza moda odaklı gibi pazarınızı tanımlayan bir isim vermeye çalışın. Daha sonra, hedef pazarınızın toplam saat pazarındaki payını tahmin etmeye çalışın. Sonraki aşamada, pazarınızın ihtiyaçlarını karşılayacak yakın öneriler varsa bunları açıklayın. Eğer yoksa nasıl bir pazarlama karması gerekir?
Sorular 2) Hedef Pazar belirlemenin faydaları nelerdir? Çay ilçesindeki apartmanları göz önüne aldığımızda farklı ihtiyaçlar ve belirleyici boyutları olan alt pazarlar tanımlayın ve bu alt pazarların ihtiyaçlarının nasıl karşılanabileceğini değerlendirin. Bu alt pazarlarda net fırsat var mı? 3) Pazar bölümlendirmenin faydaları sayılırken genellikle işletme için olan faydalar sayılır. Peki, pazar bölümlendirme tüketiciler için ne gibi yararlar sağlamaktadır?