Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
“ETKİLİ İLETİŞİM” Psikolog Hasan KAYA.
Advertisements

T.C SAĞLIK BAKANLIĞI ÇAYELİ DEVLET HASTANESİ HASTA HAKLARI BİRİMİ
İLETİŞİM HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ ÇALIŞAN SAĞLIĞI ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ.
Halkla İlişkiler ve Empatik İletişim
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
Halkla İlişkiler Sıtkı ASLANHAN.
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
İ.Ü.İstanbul Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı
GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM
Empati – Sempati Empatik Dinleme MDBS 116 KİŞLERARASI İLETİŞİM
İLETİŞİM Mİ ? KOLAY !!! SOSYAL HİZMET UZMANI F. BURÇİN KARPUZ
İLETİŞİM.
DİNLEME.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
İ L E T İ Ş İ M Dr. Necla Tugay Aytekin.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
İLETİŞİM TEKNİKLERİ EĞİTİMİ
İLETİŞİM.
Hasta Memnuniyeti-İletişim
Empati – Sempati Empatik Dinleme MDBS 116 KİŞLERARASI İLETİŞİM
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
İLETİŞİM ve İNSAN İLİŞKİLERİ ÖZGÜR GÜVERCİN 7.Sınıf SOSYAL BİLGİLER.
HAZIRLAYAN KEZBAN BİÇER
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
KODLAR Temel Kavramlar.
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU
Sözlükte "iletişim" ne demek?
Etkili İletişim Teknikleri: İletişim Becerileri ve Yapılan Hatalar
İLETİŞİM BECERİLERİ Dr. Fatma Nur Eneç Can.
İletişim ve Empati.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
DİNLEME TÜRLERİ VE ETKİN DİNLEME
Empati – Sempati Empatik Dinleme MDBS 116 KİŞLERARASI İLETİŞİM
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ETKİLİ İLETİŞİM.
İletişim.
HAZIRLAYAN: YILDIZ GÖKALP
TÜRKÇE DERSİ İLE HEDEFLENENLER.
1 Sağlık SlaytlarıSağlık Slaytları Sağlık Slaytları
MİDYAT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Sosyal Bilgiler İletişim
İLETİŞİM VE EMPATİ.
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
En uzak mesafe ne Afrika’dır
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
İletişim Katılanların bilgi/semboller üreterek birbirlerine ilettikleri ve bu iletileri anlayıp yorumladıkları süreçtir. Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma.
/ 501 İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
Empati.
İLETİŞİM.
Etkili İletişim Becerileri Hazırlayan =Büşra Kocaman
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır / 50.
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU
Gökçe Erinç Büyükşengür
Sağlık İletişimi – 2 Nida KAHRAMAN/Okan Üniversitesi/2010.
ÖĞRETİM tEKNOLOJİLERİ ve Materyal TasarIMI
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
İletişim SAĞLIK İLETİŞİMİ - 1 Nida KAHRAMAN/Okan Üniversitesi/2010.
Gaziantep/ Nizip Cumhuriyet İlkokulu
Kişilerarası İletişimin Öğeleri
İLETİŞİM ÇEŞİTLERİ.
Safa ZORLU Halkla İlişkiler ve İletişim Uzmanı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İLETİŞİM NEDİR??.
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi

İLETİŞİM Temel Kavramlar Hazırlayan: Psk. Mehmet KARÇIN

İletişim Nedir? Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılma sürecidir. Katılımcılardan “iletişim” kavramının tanımın yapmalarını isteriz. İsteyen 4-5 katılımcının tanımlarını dinleyip onayladıktan sonra, kendi tanımlarımızı veririz. (2 dk.) “İletişim, duygu, düşünce veya bilgilerin farklı yollarla başkalarına aktarılmasıdır. İletişim çift yönlü olmalıdır. Dinleme ve anlama iletişim dayandığı temel kavramları oluşturur”.

İletişim Süreci Kanal Mesaj Yöntem Kaynak Hedef KAYNAK mesajın ileti birimi MESAJ İletişimin içeriği ALICI mesajın gönderildiği birim Kanal Mesaj Yöntem Kaynak Hedef DÖNÜT Alıcının mesaja verdiği tepki KANAL mesajın sunuluş biçimi

Gönderilen Mesaj ve Alıcı İlişkisi Dinlemez Dinler Yanlış Anlar Doğru Anlar Mesaja karşıdır Mesaja katılır Dönüt uygun Dönütü değildir uygundur İki birey arasında yaşanan iletişim sürecinde yaşanabilecek olaylardan bazıları örnek olarak verilir. Hangi durumda iletişimin amacına ulaştığı katılımcılara sorulur. Gelen yanıtlar doğrultusunda iletişim kurarken nelere dikkat etmeleri gerektiği sorulur? Çıkan maddeler tahtaya not edilir. (3 dk.)

Sınıflandırma Toplumsal İlişkiler Sistemi Olarak Kişilerarası iletişim Grup iletişimi Örgütsel iletişim Toplumsal iletişim Kullanılan Kodlara Göre Sözlü iletişim Sözsüz iletişim Yazılı İletişim Kullanılan Kanallara ve Araçlara Göre Görsel iletişim İşitsel iletişim Dokunma ile İletişim Telekomunikasyon Kitle iletişimi Zaman ve Mekana Göre Yüzyüze iletişim Uzaktan iletişim

Yüzyüze İletişimin Bileşenleri Sözlü iletişim (% 7) Ses tonu (% 38) Beden dili (% 55)

Sözlü İletişim Sözlü iletişim, karşılıklı olarak konuşma ve dinleme etkinliklerini kapsar. Sözlü iletişimin başarısı, konuşan ve dinleyen arasında ortaklaşa bir temele dayanır. İletişim türlerinden ikincisi sözlü iletişimdi diyerek katılımcılara “Sözlü iletişimin süreci etkileme yüzdesi ne kadardı?” sorusu yöneltilir. Slayttan tanımı okunur. Burada konuşma ve dinlemenin önemine dikkat çekilir. (1 dk.)

Dinlemek “ DİNLEMEK DUYMAKTAN DAHA FAZLASINI İÇERİR ” !!! Duyma Yorumlama Değerlendirme Tepki

Dinlemenin Zorlukları Dinlemeyi bilmemek Gürültü Mesafe Zaman ayırmamak Eski kayıtlar İlgisizlik Cevap yetiştirme çabası

“Doğuştan iyi dinleyici olanların sayısı azdır “Doğuştan iyi dinleyici olanların sayısı azdır. İyi bir dinleyici olabilmek için; bilinçli bir çaba ve yeni beceriler öğrenmek gereklidir.” Doğan Cüceloğlu

SÖZSÜZ İLETİŞİM Göz İlişkisi Yüz ifadesi Baş Hareketleri Jestler Beden Dili Yakınlık Yöneliş Bedensel Temas Dış Görünüş

Yakınlık ( kişisel alan) 46 cm 1.2m 1.2-3.6m 3.6m Mahrem b. Kişisel a. Sosyal b. Ortak b.

Beden Dili Dokunma Vücut duruşu Kişisel alan Mimikler Gözler Davranışlar

Vücut Duruşu Etkin beden duruşunda beden; konuşulan/dinlenilen kişiye dönüktür. Beden hafifçe öne doğru eğiktir. Beden rahat, eller ve ayaklar beden duruşuna uyumlu hareket eder.

Göz Teması Göz teması doğal ve rahattır. Göz teması; karşımızdaki kişiyi dinlerken ve onunla konuşurken doğrudan gözüne bakmak şeklindedir. Göz teması doğal ve rahattır.

Baş Sallama Dinlerken yapılan başın aşağı-yukarı sallanması şeklindedir. Tebessümle birlikte konuşan kişinin paylaştıklarıyla uyuşan bir yüz ifadesi vardır.

Olumluyu Destekleme “ Devam et. Seni dinliyorum ve anlıyorum. ” mesajını verir. Beraber olmayı ve birlikteliği simgeler. Hım-mm Evet Anlıyorum

Dokunma Samimiyet, güven ve denge unsuru olabilir. Tokalaşma ayrıntılı bilgi verebilir. Kişinin sosyokültürel yapısına dikkat!

Dokunma (Tokalaşma) Balık eli

Dokunma (Tokalaşma) Baskın tokalaşma

Dokunma (Tokalaşma) Edilgen tokalaşma

Dokunma (Tokalaşma) ‘Adam gibi’ tokalaşma

Empati Bir insanın kendisini, karşısındakinin yerine koyarak olaylara onun bakış açısıyla bakması, o kişinin duygu ve düşüncelerini doğru olarak anlaması, hissetmesi ve bu durumu ona iletmesi sürecine denir.

“Bir insanı yargılamadan önce gökte üç ay eskiyinceye dek onun makosenleriyle yürü…” Kızılderili Atasözü

İYİ EĞLENCELER 