Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ"— Sunum transkripti:

1 ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

2 NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
İLETİŞİM İLETİŞİM: Anlamları ortak kılma sanatıdır. İLETİŞİM: İletişim bizim başkalarını anlamamıza,başkalarının da bizi anlamasına yardımcı olan bir süreçtir. NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

3 NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
İLETİŞİM ÇEŞİTLERİ Sözlü iletişim -Dil Sözsüz iletişim -Mimik -Jest -Mekan kullanımı -Temas -Ses tonu NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

4 İLETİŞİMİ ENGELLEYEN DAVRANIŞ MODELLERİ
Şakaya boğmak Suçlu hissettirmek Konuyu değiştirmek Eleştirmek İma etmek Yaraya dokunmak Kaçınmak NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

5 İLETİŞİM ENGELLERİ KARŞIDAKİ KİŞİYİ YARGILAMAK,DEĞERLENDİRMEK, BASTIRMAK KARŞIDAKİ KİŞİNİN, KENDİSİNİ İYİ HİSSETMESİNİ SAĞLAMA NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

6 KARŞIDAKİ KİŞİYİ SINAMAK VE SORGUYA ÇEKMEK İÇİN SORU SORMAK
KARŞIDAKİ KİŞİYLE İLGİLENMEMEK YADA ONUN DİKKATİNİ BAŞKA YÖNE ÇEKMEK NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

7 FİZİKSEL DİNLEMENİN ÖZELLİKLERİ
KONUŞANIN YÜZÜNE DOĞRU BAKMAK, BEDEN OLARAK ONA YÖNELMEK, GÖZLE İYİ BİR İLİŞKİ KURMAK, KONUŞANA DOĞRU EĞİK DURMAK, DİNLERKEN RAHAT OLMAK GEREKİR. NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

8 ETKİN DİNLEMENİN ÖZELLİKLERİ
ANLATILANLARIN BASİT BİR TEKRARI, ANLATILANLARIN DUYULDUĞUNA İLİŞKİN BİR MESAJ, ANLATILANLARI ÖZETLEME, DUYGULARI DİLE GETİRME, NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

9 NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
SEN DİLİ Davranıştan çok kişiliğe yöneliktir. Yeniden konuşma isteğini engelleyicidir. Kişi kendini suçlanmış ve anlaşılmamış hisseder, yargılayıcıdır. NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

10 NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Kişiyi gücendirir,kırar. Kişi direnir ve tamamen sağlıksız bir iletişim olur,iki taraf da kaybedendir. Neye kızıldığının anlaşılmamasına neden olur NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

11 NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BEN DİLİ Özellikle olumsuz duyguların yaşandığı durumlarda, Olumsuz duyguların yaşandığı kişiye önce davranış yada durum tanımlanarak, Bu davranış yada durumdan nasıl etkilendiğini belirttikten sonra, Ne hissedildiğinin söylenmesine dayalıdır. NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

12 NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BEN DİLİNİN YARARLARI Sen dilindeki gibi kişiler savunmaya geçmez Birey karşısındakini suçlu hissettirmez. Dili kullanan kişinin neden o duyguyu yaşadığı anlaşıldığı için iletişim sağlıklı olur. Ben mesajını alan kişi başkalarını dinlemeyi de öğrenir. NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

13 NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Yakınlığı arttırır. Anlaşmazlıkları azaltır. Konuşan kişiyi duygularını biriktirmediği, etkili olarak dile getirdiği için rahatlatır. NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

14 NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Etkili Mesaj Gönderme – “Sen Dili” Yerine, “Ben Dili” Kullanmak BEN DİLİ Davranışa yöneliktir Öğrenciye öğretmen ile ilgili bilgi söyler Benlik saygısına olumlu katkısı vardır Gönderende yardım isteği doğurur Atılgan insanlar yaratır SEN DİLİ Kişiye yöneliktir Kişiye kendi ile ilgili bir şeyler söyler Benlik Saygısını zedeler ya da tümden yok eder Öfke ve nefret duyguları oluşturur Çekingen ya da saldırgan insanlar yaratır NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

15 NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BEDEN DİLİ NEDİR? Beden dili iletişimin sözel olmayan öğeleridir. Beden dili, bilinçdışı motivasyonlarımızı açığa çıkaran yoldur. NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

16 NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
VERİLEN MESAJLARDA KARŞIMIZDAKİ ÜZERİNDE TÜM ETKİYİ BU ÜÇ KANALDAN BIRAKIRIZ SÖZ : SES TONU : BEDEN DİLİ : HANGİSİ NE KADAR ETKİYE SAHİPTİR? NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

17 SÖZ : % 7 SES TONU : % 35 BEDEN DİLİ : % 58
HAREKET VE YÜZ İFADELERİMİZİN KULLANDIĞIMIZ SÖZCÜKLERDEN SEKİZ KAT DAHA GÜÇLÜ OLDUĞUNU BİLİYOR MUYDUNUZ? SÖZ : % 7 SES TONU : % 35 BEDEN DİLİ : % 58 Beden dili öğeleri; kelimeler ve kelimelerle ifade edilenler dışında her türlü iletişimdir. NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

18 NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Bu beden duruşu dinleyicilerin konuya katılımını sağlıyor,onlara olumlu duygular yaşatıyor, daha önemlisi İLETİŞİME AÇIK olduğunu gösteriyor. Bu beden dili dinleyicilerin katılımını zorlaştırıyor ve olanlarda olumsuz duygular yaşatıyor. Daha önemlisi İLETİŞİME KAPALI olduğunu gösteriyor. NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

19 NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Memnuniyetsizlik gösteren kadın Gizlenen tedirginlik Savunmada durma konumu NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

20 NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
İlgisi Dağılıyor. Sıkılmış. NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

21 NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Sana karşı tamamen dürüst olacağım. Karar verme NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

22 NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
EL SIKIŞMA Baskın bir el sıkma biçimi Dostça bir el sıkış Güvenli ve dengeli bir el sıkma NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

23 NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Kulak ovuşturma Şüphe ve emin olmama 'Belki bir gün benim kadar akıllı olabilirsin.' NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

24 NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
YAPILMASI GEREKENLER Konuşurken göz iletişimi kurmak: İnsanları rahatsız etmeyecek ölçüde, mümkün olduğu kadar çok göz iletişimi kurmalıyız. Konuşurken karşımızdaki kişinin yüzüne bakmak, o kişiye verdiğimiz değerin, duyduğumuz saygının ifadesidir. NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

25 NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Ayakta ve Otururken Doğru Mesaj Vermek Ayaktaysak dik durmalı, oturuyorsak sandalye ve koltuğumuzu tam olarak doldurup arkamıza yaslanmalıyız. Ayaklarımızı fazla açmamalı ya da süklüm püklüm bir görüntü oluşturacak şekilde oturmaktan kaçınmalıyız. NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

26 NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Hareketlerimiz, saygılı ve ölçülü olmalıdır. Karşıdakine saygılı davrandığımız oranda sayılır sevilir, o oranda iletişimimiz olumlu sonuçlar verir. NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

27 NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Tebessüm etmek : Canlı olmalı, mümkün olduğu kadar sıcak ve dostça gülümsemeliyiz. Yüzümüz, çevremize olan ilgimizi yansıtır. NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

28 NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Dinlediğimizi göstermek : Karşımızdaki konuşurken onu dinlediğimizi ve anladığımızı hissettirmeliyiz. NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

29 NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Uygun şekilde konuşmak : Çok fazla ve hızlı konuşmaktan kaçınmalıyız. Sesimizin yüksekliğini ve tonunu, bulunduğumuz çevreye göre ayarlamalıyız. NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

30 NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Mimikleri kullanmak : Aşırıya kaçmadan, mimiklerimizi kullanmalıyız. Ellerimizi cebimizde tutmaktan, kollarımızı kavuşturmaktan, ellerimizle ağzımızı örtmekten kaçınmalıyız. NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

31 DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER
NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ


"ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları