ANLATIMA HAZIRLIK.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MAİ VE SİYAH.
Advertisements

HIZLI OKUMA VE NOT TUTMA
 HAZIRLAYAN : MEHMET RAC İ KILIÇ.  Anne ve babalar!  Genellikle çocuklarımızın çok zeki oldu ğ unu dü ş ünürüz; ancak okulda bazı derslerden ba ş.
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Öğretim Etkinliklerini Planlama
DÜZYAZI TÜRLERİ MAKALE DENEME SOHBET FIKRA
KÜLTÜR-EDEB İ YAT KULÜBÜ. Kulüp Danı ş man Ö ğ retmenleri Arzu ÜSTÜN Gülçin GÜLER.
PARÇADA ANLAM.
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
PROJEYE DAYALI FEN DERSİ Proje tabanlı öğrenme yöntemi, öğrencilere problem çözmeyi, karar vermeyi ve araştırmayı öğretir. Ayrıca öğrencilere belirlenen.
KONUNUN TESPİTİ.
ANLATMAYA BAĞLI EDEBİ METİNLERDE DİL VE ANLATIM
PROJE NEDİR? Önceden belirlenmiş bir süre içerisinde;
T.C. Erciyes Üniversitesi Ziya Eren Eğitim Fakültesi
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
Öz et.
 Internet tabanlı bir "Hukuk Portalı" projesi  Hukukun temel argümanlarına eri ş im.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
HAZIRLAYAN:AYSEL BAŞKURT 9/B 255
TEOG Sınavından Yüksek Puan Almak İçin 10 Altın Tavsiye
KÜLTÜR-EDEB İ YAT KULÜBÜ. Kulüp Danı ş man Ö ğ retmenleri Arzu ÜSTÜN Gülçin TILFARLIG İ L.
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLARIN ÖNEMİ VE KULLANIMI
TÜBİTAK ‘’ Bilim Fuarları ‘’ öğrencilere kendi ilgileri doğrultusunda belirledikleri bir konu üzerine bilimsel araştırma projeleri yaparak sonuçlarını.
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Bilimsel Yöntemin Adımları. 1. Bir Soru Sorun:  Bilimsel yöntem, gözlemlerinize ilişkin bir soru sorduğunuz zaman başlar. Nasıl, Ne, Ne zaman, Kim, Hangi,
PowerPoint’te Görselleri Kullanarak Etkili Sunum Hazırlama
BU BENİM ESERİM ORTAOKULLAR ARASI PROJE YARIŞMASI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Tanzimat dönemi öğretici metinler
Batuhan Avcı.  Bilim; do ğ ada bulunan her ş eyin deney ve gözlemler sonucu mantıklı ve tutarlı bir biçimde yorumlanması sonucu elde edilen çalı ş malar.
İSİMLER VE ÇEŞİTLERİ Varlıklara verilişine göre
SINIF DIŞI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ANLATIMIN VE ANLATICININ AMACI
VERİLEN KELİMEYLE EŞLEŞEN KAVRAMlARIN ÜZERİNE DOKUNUNUZ.
Kelime Türleri İsim soylu sözcükler de yediye ayrılır:
ANLATIMDA SINIRLANDIRMA
PARAGRAFIN ANLATIM BİÇİMLERİ. PARAGRAFIN ANLATIM YÖNÜ: Anlatım Biçimleri: Yazarın herhangi bir dü ş ünceyi, konuyu anlatma ş ekline o paragrafın anlatımı.
ANLATIMDA ANLATICININ TAVRI. Anlatımda Anlatıcının Tavrı : Bir olay, bir durum kar ş ısında ki ş inin takındı ğ ı davranı ş a tavır denir. Anlatıcı, konuyu.
Sosyal Bilimler Enstitüsü
PARAGRAFIN BÖLÜMLERİ. Paragrafın Bölümleri Hikâye, deneme gibi yazıların giri ş, geli ş me, sonuç bölümleri oldu ğ u gibi paragrafın da vardır. a. Paragrafın.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Çoklu Zekâ Kuramının Öğrenme-Öğretme Süreçlerine Yansıması.
ANLATIM YÖNTEMİ BELİRLEME
TARTIŞMA *Tartışma Türleri.
ÖĞRENCİ ; -BÜŞRA YILDIRIM -10/E -425
KELİMEDE ANLAM VE KAVRAM. Sözcükler, farklı anlamları, anlam birimlerini içinde barındıran bir yapıdır. Bunlar sırasıyla şöyledir: Kavram: Bir varlığın.
REFORM HAREKETLERİ.
GÜZEL SANATLAR İÇERİSİNDE EDEBİYATIN YERİ  YE Şİ M ÖZDEM İ R  BA Ş AK Ş EH İ R ANADOLU L İ SES İ.
ANLATIMA HAZIRLIK.
ANLATIMDA TEMA VE KONU TEMA KONU Ana Düşünce.
Kelimenin ek almamı ş hali KKÖ LER Çokluk bildiren eklerden biri.
KONU: Yaşantımız süresince ya bir şeyler okur, bir şeyler yazarız ; ya da bir şeyler dinler, bir şeyler konuşuruz. Bütün bunların ele aldıkları, işledikleri.
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Tutundurmanın Satışa Etkisi
İSİMLER VE ÇEŞİTLERİ Varlıklara verilişine göre
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAPIYORUZ
Proje Oluşturma ve Yönetimi
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (MSc., MEd.).
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve İstatistik
İSİM (AD). Nesneleri, varlıkları ve kavramları karşılayan kelimelere isim denir.  1-) Varlıklara Verilişlerine Göre İsimler a-) Özel İsimler : Tek bir.
Ad-Münevver Soy Ad-Topaloğlu No-3412 Sınıf-9/M Ders-Türk Dil Ve Edebiyatı Konu-Makale Öğretmen-Okşan Kaynak-İnternet.
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
ANLATMAYA BAĞLI EDEBİ METİNLERDE DİL VE ANLATIM
YARATICI DRAMANIN ÖGELERİ 1.Lider/Öğretmen
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Zihin Haritalama Tekniği. 1.Kavramı merkeze yerleştirin.
Sunum transkripti:

ANLATIMA HAZIRLIK

Anlatıma Hazırlık Bir duyguyu ve düşünceyi veya konuyu sözlü ya da yazılı olarak aktarmaya anlatım denir. Anlatıma başlamadan önce iyi bir hazırlık yapılması gerekir. Çünkü belli bir sıra takip edilmez ise anlatımda istenilen başarı elde edilemez. Anlatım Sırası 1-) Konu tespit edilir. 2-) Konunun niçin anlatılacağına karar verir. 3-) Konu anlatılırken hangi yöntemleri kullanacağını belirler. 4-) Konu hakkında gözlemler, araştırmalar yapılmalıdır. 5-) Konuyla ilgili notlar almalıdır. 6-) Ansiklopedi, gazete, kitap, dergi ve internet gibi kaynaklardan yararlanır.

Gözlem : Bir nesnenin , olayın veya bir gerçeğin niteliklerinin bilinmesi amacıyla dikkatli ve planlı olarak ele alınıp incelenmesine gözlem denir. Gözlem ayrıntıları keşfetmektir. Gözlemlerde görsel öğeler ve nitelikli sözler sık kullanılır. Plan : Bir işin veya eserin gerçekleştirilebilmesi için uyulması tasarlanan düzenlenen plana, plan denir. Dipnot : Metinde geçen herhangi bir bilgi ile ilgili olarak sayfa altına veya çalışmanın sonuna konulan açıklama ve kaynak bilgisine dipnot denir. Dipnot koymanın amacı ileri sürülen görüşlerin doğruluğunu ve tutarlılığını ortaya koymaktır. Özet Çıkarmak : Bir yazı, konu, söz veya filmin içeriğini kısaltarak özünü vererek daha az sözle anlatmaya özet çıkarma denir.

Tema : Öğretici veya edebi eserlerde işlenen konu düşünce veya görüşe tema denir. Ölüm, aşk özgürlük, ayrılık gibi kavramlar birer temadır. Konu : Hakkında konuşulan , söz söylenen, fikir yürütülen, yazı yazılan her hangi bir olay, düşünce veya duruma konu denir. Konu temanın sınırlandırılmış halidir. Örneğin sevgi bir temadır. İnsan sevgisi bir konudur. Konu ile Tema Arasındaki Farklar : Tema soyut, genel ve geniş bir kavramdır. Konu ise somut, özel ve dar bir kavramdır.

HAZIRLAYAN: SELAMİ İPEK TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÖĞRETMENİ