Oyunun Özellikleri ve Önemi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

Eğitim İçeriğinin Sunumu
FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
PSİKOLOJİK TEMELLER Dr. Fatih DERVENT.
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
“Çocuğunuzun Yaşam Kalitesini Yükseltin”
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
ROL OYNAMA.
Çocukta Hastalık Algısı
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Philips 66 Tartışma Tekniği (1/6)
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
DRAMA 7.HAFTA ÖZ DÜZENLEMEYE DAYALI ÖĞRENME VE EĞİTİCİ DRAMA
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Vygotsky’nin Bilişsel Gelişime İlişkin Görüşleri
BİLİŞSEL (KOGNİTİF) GELİŞİM
ÇOCUKTA OYUN GELİŞİMİ Oyunun Tarihçesi ve Oyun Kuramları
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
AKRAN İLİŞKİLERİ.
Öğrenme Kaynakları: Okul, Aile, Toplum BÖLÜM 3 Gerek yetişkinler gerekse çocuklar en iyi “yaparak” öğrenirler. Bu nedenle, sosyal bilgiler programı,
BÖLÜM 5 Birey, Toplum ve Başkaları: Sosyal Beceriler.
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
ARKADAŞ İLİŞKİLERİ.
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
OYUNUN GELİŞİM ALANLARINA ETKİSİ VE ÇEŞİTLİ ÖRNEKLER
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
OKUL ÖNCESİNDE EĞİTİCİ DRAMA
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
OYUNUN GELİŞİMİ Doç. Dr. Ender DURUALP.
OYUN VE OYUNUN ÖNEMİ Doç. Dr. Ender DURUALP.
Bilişsel Gelişim Çocukluk Çağı 1.
Sembolik Düşünce Nedir
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
OYUN KURAMLARI Doç. Dr. Ender DURUALP.
Oyun ve Din Öğretimi Dr. H. Kader ZENGİN.
HAREKET EĞİTİMİ Temel hareket becerileri ve
Sosyo-Kültürel Kuram Dr. Sadiye KELEŞ.
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
EBEVEYNLERİN ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMESİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Motor Gelişimini Destekleyen Etkinlikler. Kaba ve İnce Motor Gelişimini Destekleyen Etkinlikler.
Yaratıcı Drama.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OYUN Halime Helin YILMAZ Hazal Ekşi.
ÇOCUĞUN GELİŞİMİNE BAĞLI OYUN AŞAMALARI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı AOÖ-207 Çocukta Oyun Gelişimi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Oyunun Özellikleri ve Önemi ÇOCUKTA OYUN GELİŞİMİ Oyunun Özellikleri ve Önemi Öğr. Gör. Can ÜNVERDİ

Konular Oyunun tanımı Oyunun özellikleri Oyunun önemi Oyunun gelişimi Oyunun gelişimsel katkıları Oyun ve öğrenme

Oyunun tanımı Caillois: Oyun serbestçe kabul edilmiş fakat bağlayıcı olan kurallara göre belli bir alan ve zaman süreci içerisinde sürdürülen, gerilim ve eğlence duygularını içeren, gerçek hayattan farklı olduğu bilinci ile yapılan gönüllü bir hareket ya da faaliyettir. Montaigne: Çocukların oyunu, oyun değil onların en ciddi uğraşıdır

Oyunun tanımı Montessori: Oyun çocuğun işidir. Garry Landreth: Kuşlar uçar, balıklar yüzer, çocuklar oyun oynar. Doğal Sonuç değil süreç

Oyunun işlevi Gelişimi destekler: Hayatta kalma Beden kontrolü Çevreyi tanıma Duyguların kontrolü İlişki kurma Dikkat Yaratıcılık İşbirliği Toplumsal roller

Oyunun özellikleri Rubin, Fein ve Vandenburg: İçsel motivasyon Serbest seçim Eğlence Aktif katılım

Oyunun özellikleri Süreç Kendini yönetme

Serbest akışlı oyun Çocuğun özgür olabildiği ve gelişimi destekleyen oyun türleridir: Tina Bruce: Ürünü hedeflemeyen aktif bir süreçtir. İçten gelen motivasyon vardır. Oynayanlar dışında getirilen kurallar yoktur. Hayali düşünceye dayanır.

Serbest akışlı oyun 5. Oyuncular tüm dikkatlerini oyuna verirler. 6. Oyuncuların aktif katılımı söz konusudur. 7. Kendi akışı ve sürekliliği vardır. 8. Kontrol oyunculardadır.

Serbest akışlı oyun 9. Bir çocuk ya da yetişkin tarafından başlatılabilir. 10. Tek başına oyun olabilir. 11. Birden fazla oyuncu varsa karşılıklı duyarlılık gerekir. Pek çok becerinin entegrasyonu söz konusudur.

Oyunun önemi Oyun: Çocuğun kendi deneyimleri yoluyla dünyayı anlamasını sağlar. Gelişimin, büyümenin ve öğrenmenin her aşamasını etkiler. Kontrol Becerileri test etme - tekrar Kendine güven Yeterlilik

Oyunun önemi Günümüzde oyun: Eğitim içerikli bir etkinlik olarak tanımlanmaktadır. Akademik etkinliklerin içine sıkıştırılmıştır. Çocuğun zamanını üretken olarak geçirmesinin bir yolu olarak görülmektedir. Yetişkin kontrolünde gerçekleşmesi istenir.

Oyunun önemi Yapılandırılmış etkinlikler Açık alanların azalması Sosyal kontrol Teknoloji

Oyunun gelişimi Parten – Oyunun sosyal gelişimsel aşamaları (2 – 6 yaş): Uğraşsız davranış Seyirci rolü Yalnız oyun Paralel oyun Birlikte oyun İşbirlikçi oyun

Oyunun gelişimi Smilansky – Oyunun bilişsel gelişim aşamaları: İşlevsel oyun Yapı – inşa oyunu Dramatik oyun Kurallı oyun

Oyunun gelişimi Piaget – oyunun sınıflandırılması Pratik oyun Sembolik oyun Kurallı oyun

Oyunun gelişimsel katkıları Fiziksel gelişime katkıları Duyu motor oyunlar Kaba motor beceriler İnce motor etkinlikler Vücudunu tanıma – kontrol etme Koordinasyon – eş güdüm Mekan – alan farkındalığı

Oyunun gelişimsel katkıları Bilişsel gelişime katkıları Piaget – sembolik oyun Vygotsky – yakınsal gelişim Bruner – çoklu duyu deneyimleri Motor gelişim Nesne devamlılığı Etki – tepki Sembol kullanımı Planlama, problem çözme, organizasyon Kavram becerileri

Oyunun gelişimsel katkıları Sosyal gelişime katkıları İlk sosyal ilişkiler Başkalarını denetleme Başkalarını fark etme Yardımlaşma, paylaşma, sıra vb. Empati Sosyal roller

Duygusal gelişime katkıları Duygularını ifade etme Benlik kavramı Kendine güven

Teşekkürler… Öğr. Gör. Can ÜNVERDİ