HOŞGELDİNİZ Hazırlayan : Psikolog Gamze EREN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Advertisements

EĞİTİM DENETİMİ VE SORUNLARI
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
NEDEN KAREKTER EĞİTİMİ?
İLK SAAT YOKLAMALARIYOKLAMA FİŞLERİNİN ALINMASIVELİLERİN ARANMASI DURUMUN BİLGİSAYARA İŞLENMESİ TAKİP.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
SENE BAŞI VELİ TOPLANTISINA
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
DENETİMDE ZAMAN EYLEM PLANI
REHBERLİK DERS II.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
KARİYER SAYFASI 12. SINIF-MEZUN PROGRAMLARI 11. SINIF PROGRAMLARI 10. SINIF PROGRAMLARI 9. SINIF PROGRAMLARI.
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2014 – 2015 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN TANILAMA SÜRECİ ŞUBAT 2014.
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
OKULLARDA SUÇ VE ŞİDDETİ ÖNLEME
ALTINYILDIZ İLKOKULU DEĞERLER YÜRÜTME KOMİSYONU
POLATLI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
ÖZEL EĞİTİM NEDİR? Çoğunluktan farklı ve özel gereksinimli çocuklara sunulan, üstün özellikleri olanları yetenekleri doğrultusunda kapasitelerinin en üst.
Okulumun dünü, bugünü, yarını…
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
ŞEHİT ÖĞRETMEN SEVDA AYDOĞAN İLKÖĞRETİM KURUMU EĞİTİM ÖĞRETİM YILI AKADEMİK ÇALIŞMA TAKVİMİ.
KAYSERİ İLE OKUMAK PROJESİ
Rehberlik Servisi Tanıtımı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
1-STAJ SÜRESİ İşletmelerde beceri eğitimi uygulaması 3308 sayılı “Mesleki ve Teknik Eğitim Kanunu” uyarınca okulların açıldığı tarihte başlamakta ve okulun.
YABANCI DİL EĞİTİM ORTAMLARININ BİLİŞİM VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ (BIT) KULLANARAK ZENGİNLEŞTİRİLMESİ Muhammet Berigel,Hasan KARAL Karadeniz Teknik Üniversitesi.
SINIF REHBER ÖĞRETMENİYİM
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
Projeden sorumlu olan ELİF AKANSEL hocamız ile projeden sorumlu olan 10-G sınıfı ile yapılacaklar kararlaştırıldı.
İŞLETMELERDE BECERİ EĞİTİMİ STAJ SEMİNERİ 09/05/2012.
eğİtİm öğretim yIlI yaz dönemİ meslekİ eğİtİm çalIşmasI
TOPLANTI GÜNDEMİ Açılış Sunum Soru-Cevap Kapanış.
Ş AH İ NBEY REHBERL İ K VE ARA Ş TIRMA MERKEZ İ. KAYNAŞTIRMA Kaynaştırma yoluyla eğitim nedir? Kaynaştırma yoluyla eğitim; özel eğitime ihtiyacı olan.
DERS PROGRAMI OLUŞTURMA
ÖĞRENCİ TAKİP SİSTEMİ BTS HAZIRLAYAN ABDURRAHMAN ÇİÇEK 75
DİYARBAKIR MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Aile Atölyeleri Projesi
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
BİLSEM TANILAMA SÜRECİ
KAHRAMANMARAŞ BİLGİYLE BULUŞUYOR
BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ ÖĞRENCİ TANILAMA İŞ VE İŞLEMLERİ
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
Öğrenci Koçluğu Şanlıurfa İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi.
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
PROJELER-1 Öğrencilerin istedikleri bir konuda inceleme, araştırma ve yorum yapma, yeni bilgilere ulaşma ve sonuç çıkarma amacıyla öğretmen rehberliğinde.
Bandırma Rehberlik ve Araştırma Merkezi
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
B EP HAZIRLIĞI VE UYGULAMASI AŞAMALARINDA REHBER ÖĞRETMENIN YIL BOYUNCA KATKI SAĞLAYACAĞI ÇALIŞMALAR.
Eğitim Ailede Başlar, ÖZEN’le Devam Eder.
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
JFH VELİ KONSEPT SINIFLAR MİSYON YETENEK VELİLERE REHBERLİK ROTASYON
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
REHBER ÖĞRETMEN YOL HARİTASI
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF UYUM PROGRAMI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
KARAMAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF OKULA UYUM PROGRAMI
AHMET KELEŞOĞLU İLKOKULU
REHBERLİK DERS II.
Sunum transkripti:

HOŞGELDİNİZ Hazırlayan : Psikolog Gamze EREN

PROGRAM AKIŞI 09:30-10:00 : Kahvaltı 10:00-10:30: Tanışma Oyunu 10:30-11:30 : Rehberlik el kitapçığı 11:30-12:00 : Veli görüşmeleri-Toplantılar-Portfolyo hazırlanması 12:00-13:00 : Öğle Arası 13:00 -14:00: Değerler Eğitimi ve Sınıflarda İşlenmesi 14:00-15:30 : Personel Hizmet içi Eğitim 15:30-15:45 : Coffee Break 15:45-16:00: Testler-Test Uygulamaları 16:00-16:30 : Soru-cevap

HAYDİ TANIŞALIM

ÖZEL NEŞE ERBERK ANAOKULU PSİKOLOG EL KİTABI

PSİKOLOG GÖREV VE TANIMLARI Eğitim: Tüm personele yılda 6 defa seminer düzenlemek. (Mesai saatleri içersinde)

2)Oryantasyon: Veli Oryantasyon Çalışması: Her veliye okula başlama ve alışma konusunda oryantasyon eğitimi vermek. Çocuğun ve ailenin okula uyumunu, alışmasını sağlamak. Ayrıntılı gözlem yapmak, aileyi; çocuğun gelişim dönemi, desteklenmesi gereken ya da olumlu yönleri konusunda ayrıntılı bilgilendirmek. Özellikle play gruptaki alışma dönemlerinde birebir ilgi ile veli-okul işbirliği sağlamak.

3) Gözlem: Haftalık program doğrultusunda sınıfların çeşitli derslerine katılarak, öğrencilerimizi gözlemlemek. Gözlem sırasında öğrencilerin;İ iletişim kurma becerileri (öğretmenleriyle, arkadaşlarıyla, okula gidiş-gelişlerde, ebeveynleriyle) gruba uyumları, aktivitelere katılımı ve gelişimleri değerlendirilecektir. Gün içinde görüşmeleriniz haricinde haftalık paylaşım grubu toplantılarıyla öğretmenlerimizle gözlemlerimizi ve değerlendirmelerimizi paylaşacağız.

4) Veli Görüşmeleri: Her velimizle başlangıçta bir mülakat yapılacaktır.; mülakat öğrencilerimizi ve aileleri yakından tanımak ve çocuklarımıza daha bilinçli yaklaşmak amaçlıdır. Aileler sene boyunca danışmak istedikleri konularda hafta içi randevu alarak görüşme ayarlayabilir. Her veli ile mutlaka en az bir kere birebir görüşme olması ve tanışılması önerilmektedir. Ayrıca her veli yılda 4 defa takip çizelgesine göre takip edilmelidir. (telefon ile görüşme)

5) Seminerler: Ailelere yönelik aylık bir seminer programı hazırlanmıştır. Belirlenen konular üzerinde bilgi ve tecrübelerimizi paylaşacağımız, tartışarak, beraber problem çözme stratejileri geliştireceğimiz seminerler hedeflenmektedir. Seminer duyusuzu verilmektedir. Yılda 3 defa sunum mantığı ile değil , interaktif olarak yapılmalıdır.

6) Gözlem-Değerlendirme Formları: Üç aylık gözlem ardında her iki dönem sonunda sizlere gelişim ve etkinlik değerlendirme formları gönderilecektir. Formlar; öğretmen, psikolog işbirliğiyle hazırlanarak doldurulacaktır. Çocuklarımızın yaşının gelişim özelliklerine uyumu, etkinliklere katılım ve becerilerinin değerlendirileceği formlar ailelere açıklayıcı raporlar halinde sunulacaktır.

8) Özel günlerde ekibe destek olmak: 7) Paylaşım Grupları: Her sınıf için ortak tarihler belirlenerek, ortak sorunları konuşmak, çözümler üretmen ve rahatlama sağlamak amacıyla “Paylaşım Grupları” adı altında toplantılar düzenlenecektir. 8) Özel günlerde ekibe destek olmak: Gösteriler, toplantılar,workshoplar vb…

PSİKOLOG TAKİP ÇİZELGESİ

REHBERLİK HİZMETİ ÇALIŞMALARI

MÜLAKAT FORMU-ÇOCUK VE AİLEYİ DEĞERLENDİRME İNDEKSİ Okulumuzda her yeni başlayan çocuğumuzla ilgili aile ile ilgili yapılan ilk görüşmedir. Bu görüşme okul psikoloğu tarafından yapılır. Mülakatın amacı çocuğu ve aileyi daha yakından tanımak ve alınan bilgilerden yararlanarak çocuğa daha bilinçli yaklaşmaktır. Okulun ilk günlerinde çocuğun yaşayabileceği kaygıları en aza indirmek ve okula çabuk adaptasyon sağlaması için aileden alınan bilgilerle bir uyum programı hazırlanır. Beslenme, uyku, tuvalet gibi temel gereksinimlerinin yanı sıra, yapmaktan keyif aldığı faaliyetler, kişilik özellikleri, oynamayı sevdiği oyuncaklar, akran ve yetişkinlerle olan ilişkileri, bağlanma ve ayrılık konusundaki tutumu , ailenin ödül-ceza biçimi gibi pek çok konuda alınan bilgiler öğrencinin öğretmeni ile paylaşılacaktır. NOT: Eğer siz okula yeni başlayan bir psikologsanız tüm velilere, daha önceden yapılmış olsa dahi bu mülakat formunu yapmanızı öneriyoruz.

VELİ DOSYASI Okula başlarken yazısı Yıllık Seminer Duyurusu Şartlı kabuliyet formu Gelişim dönemlerinin çıktısı (gerek görüldüğü durumlarda)

GÖZLEM DEĞERLENDİRME FORMLARI VE RAPORLAR 1. Dönem ve 2. Dönem olarak ayırdığımız iki tane gözlem değerlendirme formumuz vardır. Bu formları çocuklarımızın gelişimlerini takip edebilmek, gerekli yerde müdahale edebilmek, ilgi ve yeteneklerini fark edebilmek amaçlı doldurmakta ve dönem sonlarında velilerimize göndermekteyiz. 1. Dönem Gözlem Değerlendirme Raporu: Eylül (en geç Ekim) ayında öğretmenlere dağıtılır Kasım sonu Aralık başında öğretmenler bilgisayar ortamında psikoloğa son halini gönderir. Psikolog formu kontrol eder, düzeltilmesi gereken noktaları düzenler ve öğretmene geri verir. Aralık sonunda son hali ile psikoloğa geri verilir. Ocak sonunda formlar velilere gönderilir. 2. Dönem Gözlem Değerlendirme Raporu: Şubat (en geç Mart) ayında öğretmenlere dağıtılır Nisan başında öğretmenler bilgisayar ortamında psikoloğa son halini gönderir. Psikolog formu kontrol eder, düzeltilmesi gereken noktaları düzenler ve öğretmene geri verir. Nisan sonunda son hali ile psikoloğa geri verilir. Mayıs başında formlar velilere gönderilir.

FORM GRUPLARI 3 – 6 YAŞ PLAY GROUP (18-28 & 28-36 Ay) GELİŞİM FORMLARI Bilişsel Psikomotor Dil Sosyal Gelişim olmak üzere 4 adettir. Sınıf öğretmenleri tarafından doldurulur. Rapor kısmında da sınıf öğretmeni ve psikolog öğrenciyle ilgili gözlemlerini yazmaktadırlar. Kurucu, yönetici ve psikolog raporları okuyup, altına isimlerini yazarak imza atmaktadırlar. 3 – 6 YAŞ GELİŞİM FORMLARI Bilişsel Gelişim Psikomotor Dil Sosyal Gelişim Oyun Anadili Fen-doğa olmak üzere 7 adettir. (Bu başlıkların detaylarını sınıf öğretmenleri doldurur) ETKİNLİK FORMLARI Yabancı Dil Müzik Sanat Drama-Dans-Bale olmak üzere 4 adettir. (Bu başlıkları detaylarını branş öğretmenleri doldurur

RAPOR YAZIMINDA ÖNEMLİ NOKTALAR Genel değil, kişiye özel ifadeler kullanılmalıdır. Örn; ‘’Dil gelişimi yaşına uygun’’ yerine ‘’ Ayşe’nin dil gelişimi yönünden yaşına uygun olduğu gözlemlenmiştir.’’ gibi. Olumsuz ifadeler kullanılmamalıdır. Örn; ‘’Dikkati çok kısa’’ yerine ‘’Etkinlik sırasında farklı uyaranlar tarafından dikkati dağılabiliyor.’’ Öneriler eklenmelidir. Desteklenmesi gereken bir özellikten bahsediyorsak önerilerimizi de eklemeliyiz. Örn; ‘’Sizler de evde başladığı bir işi bitirmesi yönünde onu destekleyebilir, göz teması kurarak dikkatini toplamasına yardımcı olabilirsiniz.’’ Etkinlik raporunda (3-6 yaş için) etkinliğe özgü terimler kullanılıyorsa parantez içinde açıklaması yapılmalıdır. Örn: Bilişsel çalışmalarda çok başarılı ve dikkatli (Kavram-sayı-eşleştirme vb. )gibi Raporlarda imla hatası ve cümle düşüklüğü olmamasına dikkat edilmelidir.

FORMLARI NASIL GÖNDERİYORUZ? Önce kapak, sonra formlar ve en arkaya raporlar Joyfull House dosyalarına koyularak velilere gönderilir. Etkinlik formları için yazılan raporlar okul psikoloğu tarafında kontrol edilir. Form örneklerini bilgisayar ortamında öğrenci klasöründe saklanır.

SEMİNERLER Eylül döneminden itibaren yılda 3 kez veli semineri veriyoruz. Ekim 2015 (Çocukla doğru iletişim, çocukla çocuk olmamak) Ocak 2016 (Bilişsel gelişim ve çoklu zeka) Nisan 2016 (Yaratıcılık ve Çocuk) Bu seminer tarihlerini kendi takviminize göre gününü belirleyip, Ekim- Ocak ve Nisan ayları içerisinde yapılması gerekmektedir. Seminer bitiminde velilerimize ‘Seminer Değerlendirme Anket’ veriyoruz. Bu anket sonuçlarını da yönetim ile paylaşıyoruz.

PAYLAŞIM GRUPLARI Seminer programımıza ek olarak, ortak sorunları konuşmak, çözümler üretmek ve rahatlamayı sağlamak amacıyla ‘Paylaşım Grupları’ adı altında toplantılar düzenlemekteyiz. Bu toplantıların Eylül ayında yapılması tavsiye edilir. Sınıf öğretmeni-Psikolog ve Veli ile birlikte görüşme yapılır.

PORTFOLYO Her öğrenci için bilgisayar ortamında bir öğrenci klasörü hazırlanır. Bu klasörün içinde olması gerek evraklarımız şunlardır; Öğrencinin o sene içerisinde yapmış olduğu tüm etkinliklerin resimleri. (öğretmen arkadaşlar bu konuda yardımcı olacaklardır) Veli görüşme formları (Senede 4 defa yaptığımız görüşme notları) Uygulanan testler var ise raporları Öğrenci ile yapılan birebir görüşme sonucunda tutulan raporlar Öğrenci ile ilgili tutulan anekdot formları ( Her ay 2 tane anekdot formu tutulması öngörülmektedir-bu formlar öğretmen tarafından doldurulmakta ve psikolog ile birlikte rapor haline getirilmektedir.)

ÖĞLE ARASI

DEĞERLER EĞİTİMİ VE SINIFLARDA İŞLENMESİ

PERSONEL HİZMETİÇİ EĞİTİMLER

YILDA 6 DEFA HİZMET İÇİ EĞİTİM Seminer Ay ve Tarihleri: Eylül ilk hafta sonu Cumartesi günü: Oryantasyon Eğitimi 5-10 Ekim haftası: Motivasyon-Veli iletişimi- Ben dili-İş dili 9-14 Kasım haftası: Çocuk Problemleri 7-11 Aralık haftası: Bilişsel Gelişim ve Çoklu Zeka 15-19 Şubat haftası: Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu 7-11 Mart haftası: Yaratıcılık Nasıl Gelişir? Yetişkinler için. Her ayın ilk Pazartesi : Motivasyon toplantısı

ORYANTASYON EĞİTİMİNİ NASIL DÜZENLİYORUZ? Eğitim duyurusu yapıyoruz. Örn: 5 Eylül Cumartesi Günü yapılacak Toplantımız saat 10:00-17:00 arasında yapılacaktır. Duyuru yapıldığına dair imza alıyoruz.

TOPLANTI PLAN AKIŞI 10:00 ile 12:00 arasında ilkyardım eğitimi (Acıbadem Hastanesinden tüm personel olarak eğitim alıyoruz.) 12:00-13:30 arası Öğle yemeği 13:30-17:00 arası Oryantasyon eğitimi (Bu bölümün içeriğini kendiniz düzenliyorsunuz) Örn: -Krizler ve Çözümler (doğal afet durumlarında ya da beklenmeyen durumlarda) - Oryantasyon döneminde neler yapmalıyız?(Workshop çalışması) - Motivasyon çizelgesi - Sınav

ÖĞRETMENLERİN YAPMASI GEREKENLER Öğretmenlere oryantasyon dönemi ile ilgili nasıl çalışmalar yapılması gerektiği hakkında bilgiler veriyoruz. Veli tarafından öğretmene ya da psikoloğa yöneltilecek soru örnekleri üzerinden bir workshop çalışması yapıyoruz. Örn; Çocuğum okula alışabilecek mi? Yemek yiyebilecek mi? Ya burnu akarsa? v.b….

ÖĞRETMENLERE SINAV UYGULANMASI Öğretmenlere, oryantasyon eğitiminin bir-iki hafta öncesinde tüm yaş gruplarının gelişim dönemi özelliklerini dağıtıyoruz. Oryantasyon eğitimi sırasında gelişim dönemleri ile ilgili bir sınav yapıyoruz.

ÖĞRETMEN ÖDÜLLENDİRME SİSTEMİ Öğretmenlerin motivasyonunu artırma amaçlı bir ödüllendirme sistemi kullanmaya karar verdik. Bu sistem doğrultusunda hepinizin elinde bir çizelge bulunacak. Her öğretmen 100 puan ile çizelgesine başlayacak. Bu çizelge her ay öğretmenleri gözlemleriniz doğrultusunda + - şeklinde doldurulacak. Her ayın sonunda çizelgeler müdür ve kurucu ile paylaşılacak. Ay sonunda 100 puanı aşan her öğretmen ufak bir hediye ile ödüllendirilecek. Bu ödüllendirme sistemi öğretmen oryantasyon eğitiminde anlatılacak. NOT: Part-time çalışan psikolog arkadaşlar ya da izin kullanan arkadaşlar bu çizelge için müdürden destek alabilirler.

MOTİVASYON ÇİZELGESİ

ÖĞRETMEN MOTİVASYON TOPLANTILARI Her ayın ilk Pazartesi günü 14:00-15:00 arası motivasyon toplantısı yapıyoruz. Bu toplantılarda sizce hangi konuları işlemeliyiz?

WORKSHOP Öğretmenlere uygulayacağımız workshop için birlikte bir çalışma yapalım.

KAHVE MOLASI

GELİŞİM TESTLERİ Gerektiği Durumlarda aşağıdaki testleri öğrencilerimize uyguluyoruz. (Eylül-Ekim aylarında) Ankara Gelişim Gessel Goodenough Frostig Nisan –Mayıs aylarında ilkokula başlayacak öğrencilerimize yani HAZIRLIK SINIFI öğrencilerine uygulanmasını önerdiğimiz bazı testler vardır. Bunun için velilerden özel yazılı izin alınması gerekmektedir. Metropolitan Bu testlerin sonuçları rapor olarak yazılıp bilgisayar ortamında dosyalanır. İlkokula gidecek öğrencinin rehberliğine email olarak bildirilir.

WEB SİTESİ Okulumuzun internet sitesindeki rehberlik köşesine her ay belirli konu başlıkları hakkında yazı yazıyoruz. (Konu başlıkları psikolog el kitapçığında belirtilmiştir.)

SORU-CEVAP

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM.