(Yeni) Medya, Aile ve Çocuk

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
 Web-Log kelimesinden türetilen bloglar, yazarların herhangi bir konu hakkında hızlı ve kolay ş ekilde yorumlarını, ba ğ lantılarını yazılarını, resimlerini,
Advertisements

İNSAN-MAKİNA SİSTEMLERİNDE PERFORMANSI ETKİLEYEN SOSYAL FAKTÖRLER
İşletim Sistemi Temel Bilgiler
GÖRME ENGELLİ ÖĞRENCİYLE DERS PARTNERİ OLMAK
+ Bilgi Teknolojileri ve İ leti ş im (Ders) Ö ğ r. Gör. Mehmet Akif BARI Ş Zirve Üniversitesi – İ leti ş im Fakültesi.
Bilgisayar ? BİL 110 Bilgisayara Giriş Öğrt. Gör. Dr. Ahmet Cengizhan Dirican Bilgisayar Müh. Böl.
 Platform Ba ğ ımsız Ki ş isel Ö ğ renme Ortamlarının Tasarımı Ara ş.Gör. İ lker Kayaba ş (Anadolu Üniversitesi) Yrd.Doç.Dr. Mehmet Emin Mutlu (Anadolu.
Uzaktan Eğitim Kuramları
İletişim Süreci ve Türleri
KİTLE İLETİŞİMİ VE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
İnternet Gazeteciliği ve Yeni Medya
İNTERNET GÜVENLİĞİ İÇİN İNTERNET GÜVENLİK SEMİNERİ
OKUL TEKNOLOJ İ PLANI. OKULUMUZ PE Ş LER İ NDEN G İ DEB İ LECEK CESARET İ N İ Z VARSA BÜTÜN RÜYALAR GERCEK OLAB İ L İ R.
Bilgisayar Destekli Eğitim
Medya Araçlarının Yararları Ve Zararları
AİLE VE İLETİŞİM AİLE VE İLETİŞİM.
YALIN KILIÇ TÜREL Kasım-BOTE-4-ELAZI Ğ Gizlilik ve Doğruluk Ders: bilişim etiği.
IV. DERS: Medyanın Toplumsal Konumu ve Medya ile İlişkiler HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ.
ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ Swot Analizi.
E Ğİ T İ MDE PROGRAM DE Ğ ERLEND İ RME Belgin TOPAL, E ğ timci Hakan AKSOY, E ğ itim Yöneticisi.
Hazırlayan Ufuk Kemerci  2004 yılında ortaya atılmı ş bir kavramdır. Web sitelerinin yalıtılmı ş bilgi depoları ş eklinden çıkıp kullanıcılara.
l Bir Tehdit Mi? Ar. Gör. Zeynep Erkan Atik.
1. Sunum (Giriş - Ders Hakkında - Tanışma) Öğr. Gör. Mehmet Akif BARIŞ Medya ve Çocuk.
SOSYOLOJİDE KURAMSAL DÜŞÜNME
ÇALI Ş MA VE EKONOM İ K YA Ş AM. “ÇALI Ş MA”YI TANIMLAMAK İ nsan ihtiyaçlarına kar ş ılık gelen mal ve hizmet üretimini amaçlayan, zihinsel ve fiziksel.
İLETİŞİM DERSLERİ - MYO
MEDYA.
Medya Türleri, Medya Araştırmaları
+ 2. Bölüm YEN İ MEDYA VE YEN İ TEKNOLOJ İ. + Medya => Yeni Medya Medya İ çerik Kitlesel (Massive) Bilgisayarla ş ma, Telekomünikasyon ve A ğ ( İ nternet)
Hazırlayan : İ hsan ÇET İ N Erzincan Bilişim Teknolojilerin Önemi, Kullanıldığı Alanlar, Dikkat Edilecekler.
+ (Yeni) Medya, Aile ve Çocuk Ö ğ r. Gör Mehmet Akif BARI Ş Zirve Üniversitesi İ leti ş im Fakültesi.
FAYDALARI VE ZARARLARI
YİT ve Radyo Televizyon Yayıncılığı Öğr. Gör. Mehmet Akif Barış 2.
Engelliler İçin Teknoloji Destekli Eğitim Ali Ekrem ÖZKUL 17 Mayıs 2010 Ankara ENGELSİZ ÜNİVERSİTE BİRİMLERİNİN YAPILANDIRILMASI VE İŞLEYİŞİ TOPLANTISI.
+ Bilgi Teknolojileri ve İ leti ş im (Ders) Ö ğ r. Gör. Mehmet Akif BARI Ş Zirve Üniversitesi – İ leti ş im Fakültesi.
Hazırlayan : İ hsan ÇET İ N Erzincan Dijital Vatandaşlık.
Yeni İletişim Teknolojileri ve (E- )Demokrasi Öğr. Gör Mehmet Akif BARIŞ.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
İNSAN-BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ. İnsan Bilgisayar Etkileşimi (İBE) alanındaki pratik ve teorik çalışmalar, bilgi ve iletişim teknolojilerinin insana ve insan.
SUNUCU İŞLETİM SİSTEMİ Öğr. Gör. Ümit ATİLA.  1980’li yıllardan günümüze geldikçe, bilgi toplumuna yönelişte teknolojik rota, telekomünikasyon ve iletişim.
İnternet Sosyal Medya Sosyal Ağlar 2. Sunum Öğr. Gör. Mehmet Akif Barış 2.
Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının.
WEB TABANLI ÖĞRENME.
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
FLİPPED CLASSROOM TERS YÜZ EĞİTİMİ
Kitle İletişim Araçları
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Bulut Bilişim Olmadan Digital Dönüşüm Mümkün mü?
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
MADDE BAĞIMLILIĞI VE AİLE
KRİZ YÖNETİMİ Öğretim Görevlisi Meral GÜNEŞ.
MEDYA OKURYAZARLIĞI Medya Pedagojisi
GELİŞEN TEKNOLOJİNİN ÇOCUKLARA ZARARLARI
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ HAZIRBULUNUŞLUK SUNUSU
Medya okuryazarlığı eğitimi dersi
GÖRSEL KÜLTÜR 9. Görüntü Teknolojileri II İmgenin Yeniden Üretimi. Yrd
Murat Ulubay Cengiz Acartürk
UZAKTAN EĞİTİM.
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MEDYA OKUR YAZARLIĞI EĞİTİMİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sunum transkripti:

(Yeni) Medya, Aile ve Çocuk Öğr. Gör Mehmet Akif BARIŞ Zirve Üniversitesi İletişim Fakültesi

Medya Türleri Görsel Medya İşitsel Medya Basılı Medya İnternet ve Yeni Medya Taşınabilir bilgi iletişim teknolojileri

Medyanın İşlevleri *** Bilgilendirme İşlevi Farkındalık Yaratma ve Eğitim İşlevi Toplumsallaştırma İşlevi Eğlendirme İşlevi Kamuoyu Oluşturma ve Gündem Kurma İşlevi

Medya İşlevlerinin Ürünleri Bilgilendirici içerikteki haber Kişisel görüş ve düşüncelerin aktarıldığı yorum Ürün ve düşüncelerin ve pazarlandığı reklam ve ilan Kendi başına bir bütünlüğe sahip eğlence, kültür ve muhtelif içeriğe sahip olabilecek programlardan oluşur.

Haber *** Pekiştirici ve Birleştirici (Konsolidatif) Bilgilendirici (Enformatif) Yönlendirici(Manuplatif) veya Kanaat Bozucu, Yıkıcı, Kışkırtıcı (Spekülatif) Sunuş Şekli, Kaynağı Etik kurallara uygunluğu 5N1K

Tarafsızlık

Medya - Gündem Oluşturmak Hakiki gündem, olay veya içinde bulunulan durumlar Medyanın kendisi Kurum ve kuruluşlar Siyasiler Kanaat önderleri Çıkar sahipleri

Medyada İçerik ve Sunum İçeriğin biçimselleştirilmesi (medya türü, içerik türü, hedef kitle ve yayın politikası) Farklı bir dil seçilmesi İçeriğin dikkat çekici bir hale getirilmesi

Tüketim Motivatörü: Reklam Reklamın birincil amacı ürün ve hizmetleri tanıtmak? Reklamcı neyi amaçlıyor? İzleyici ne istiyor? İzleyici nasıl etkileniyor? Kadın ve Çocuklar Üzerindeki Etkisi nedir? Etik kurallar nelerdir?

Tüketim Toplumu Tüketime bağlı bir yaşam tarzı oluşturmak Tükeitmin kimlik unsurları arasına girmesi Tüketimin toplumsal statü kazandırması Tüketimin güç ve otorite aracı olarak görülmesi

Dikkat! Tüketim Toplumu! Bütçe yetersizliği Yaşam Tarzının Farklılaşması Gündelik yaşamda çelişki yaratması Aile birliğinde zayıflama Çözüm: Farkındalık ve Tüketime Karşı Direniş

Medya: Zihin, Dil ve Kültür Erozyonu Dil kültürün en önemli öğesi Sözellikten uzaklaştırıyor, Limbik Sistem, Hayal Kurmak, Kitap okumak ‘Down Time’ çok önemli, canı sıkılmayan çocuk, üretkenlik? Baskın olan kültürler Kültürün endüstrileşmesi Dillerin gramerine uygun olmayan kelimelerin dile yerleşmesi Teknolojik Terimler, Futbol terimleri, Magazin terimleri

Ekran Bağımlılığı Dopamin salgısı (şekerleme, uyuşturucu etkisi) Çocuklar, yeni bir kuşak izlenimi veriyor Birlikte ama yanlızlık uyarıları Popüler kültür bayraklaşıyor Siberzorbalık

Medya => Yeni Medya Medya İçerik Kitlesel (Massive) Bilgisayarlaşma, Telekomünikasyon ve Ağ (İnternet) Yeni Medya Sunuş (Etkileşim, Kitlesizleştirme, Eşzamansızlık) Platform (İnternet ve Mobil Cihazlar)

Kimlik Deneyleri Bedene ihtiyaç duymayan öznellik Gerçek / sanal Benlik Cisiyet yaş geçişleri Kaçış mekanı Abartılmış kendilik Yüzsüz iletişim Daha kolay kendini ifade Daha kolay yalan ve agresyon Analog hassaiyeti kaybediyor, dijitalin yüseyselliğini kazanıyoruz

İnternet ve İnsani İlişkiler Biriciklik hissi, narsistlik kültürü Kendi profil ve resimlerimizi parlatmak Narcisurfing (kendini aratma) Yüzyüze iletişimdeki kontrolü kaybediyor Hayal kırıklıklarına yol açabiliyor Yapılan araştırmalar insaları anlama kabiliyeti azalıyor: Duyarsızlaşama ve empati yitimi

Sanal ilişki kuran insanların özellikleri Sosyal kaygı Utangaç olma Sanal dünyayı güvenli görme Yanlızlık Hissi Kaçış imkanı

Yeni Medya ve Teknoloji Beyinlerimiz Nasıl Etkiliyor Dikkat dağınıklığı, kitap sabrı tükeniyor. Karşımızdakiyle anımızı yaşayamıyoruz Yeni medya beynimiz üzerinde güçlü ve hızlı değişimlere yol açmasına neden olan uyarıclara sahip(sürekli, aşırı alışkanlık yapan, etkileşimli bilişsel ve duyusal sinyaller) Çok sayıda uyarıcı bolluğu (enformasyon, yüzesysel bilgi) Bilgiyi elde etme, yorumlama ve saklama biçimlerimiz değişiyor. Entellektüel zayıflama ve zihinsel cansızlık

Teknoloji ve Ebeveyn İlişkileri Ebeveynlerin sınır koymakta zorlanması Narsistlik eğilimin artması Çocukların bağımsızlık mücadelesi Şiddet eğilimin artması Popüler kültüre ilgi artıyor

Çözüm (Öz)Denetimli Serbestlik 0-2 Yaşındaki çocukları televizyon ve bilgisayar ekranı ile tanıştırmayın. 2-6 yaş 1 saat, ilk ve orta öğretim en fazla 2 saat Sınırları çocuklarla birlikte belirleyin Çocuk odasında olmamalı Özdenetim, birlikte karar verme Alternatifler geliştir