KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ ÜST POLİTİKA BELGE VE SORUN ALANLARI ANALİZİ ESRA ERARSLAN
Hazırlanacak Stratejik Plan, Üst Politika Belgeleri ile uyumlu olmalıdır. Stratejik amaç ve hedeflerin yazımı noktasında üst belgelere yapılan atıflar stratejik planının gücünü ortaya koyar.
ÜST POLİTİKA BELGELERİ Orta Vadeli Program 10. Kalkınma Planı 62. Hükümet Eylem Planı Bilgi Toplumu Stratejisi Hükümet Programı AB Müktesebatına Uyum Programı TUBİTAK Vizyon 2023 Eğitim ve İnsan Kaynakları Raporu Millî Eğitim Strateji Belgesi Kamu Kurum ve Kuruluşları İçin Stratejik Planlama Kılavuzu(DPT) Millî eğitim ile ilgili mevzuat MEB Stratejik Plan Hazırlık Programı
SORUN ALANLARI (Gelişim Alanları) Kurumun durum analizi ile ortaya koyduğu temel sorun alanlarının, bir başka deyişle gelişim veya gelişmeye açık alanlarının belirlendiği bölümdür. Temel olarak GZFT analizi ve üst politika belgeleri analizi verilerinden faydalanılır
İlk olarak tüm sorun alanları liste halinde tespit edilir. Ardından bu alanlarda istenen gelişimin sağlanabilmesi (yani hedef yazılabilmesi) için belirli başlıklar halinde gruplamalar yapılır. Belirli başlıklar altında yapılan gruplamalar; stratejik planda ele alacağımız gelişim alanı gruplarını yani Temaları belirtir. (Tema başlıklarını netleştirmek için: Misyon ve Vizyondan hareket edilmelidir.)
Tema başlıklarının belirlenmesinin ardından, ilgili tema başlığı için eksik kalan gelişim alanı önerileri başlık altına eklenir. Elde edilen listeler durum analizi verileri ve tutarlılık açılarından kontrol edilerek gelişim alanları listeleri tamamlanır.
ÖRNEK SORUN LİSTESİ Okul içi sınavlar Merkezi sınavlar Okuldaki soruların geçerliği/güvenirliği Okulların yüksek notla değerlendirmeleri Dershanelerin kapatılması Yükseköğretime geçiş Yönlendirme
ÖRNEK SORUN ALANLARI Ölçme Değerlendirme Okul İçi Ölçme Değ. Sınavlar Yüksek notla değerlendirme Merkezi sınavlar Güvenilirlik Fırsat eşitliği
KOCAELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ SORUN ALANLARI TABLOSU Eğitim ve Öğretime Erişim/Tamamlama Sorun Alanları Göçten kaynaklı sosyo-kültürel sorunlar Okur-yazar olmayan nüfus Eğitim ve Öğretimde Kalite Sorun Alanları Akademik başarı düşüklüğü Merkezi sistem sınavları ve sınav kaygısı sorunları Madde bağımlılığı Yazılı ve görsel medya ile internetin bilinçsiz kullanımı Kalite çalışmaları Kurumsal Kapasite Sorun Alanları Derslik başına düşen öğrenci sayısının bazı bölgelerde yüksek olması İkili öğretim yapan okulların varlığı Kişisel ve mesleki gelişim imkânları Motivasyon sorunu Ödül-ceza sistemi Sosyal tesis yetersizliği
TEŞEKKÜRLER.