PROJE YÖNETİMİ EĞİTİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Advertisements

Stratejik Planlama.
STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
PROJE HAZIRLARKEN DİKKAT EDİLECEK ADIMLAR
STRATEJİK PLANLAMA.
Proje Döngüsü ve Proje Yönetimi
NİĞDE ÜNİVERSİTESİ Hedefler, Faaliyetler, Performans Kriterleri
GİRİŞİMCİLİK Mustafa Özhan KALAÇ.
Proje BaşlaNGICI Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
STRATEJİK PLANLAMA ÖĞELERİ (Amaç ve Hedef Belirleme)
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI
PROJE GELİŞTİRME VE PROJE YÖNETİMİ Proje Geliştirme
PROJE OLUŞTURMA VE YÖNETİMİ
PROJE NEDİR? Proje; Proje; belirli bir yerde, belirli süre içinde, belirli bir bütçe ile, net olarak tanımlanan amaçların gerçekleştirilmesine yönelik.
Paydaş Analizi Nasıl Yapılır?
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
Fatih Tuncer HATUNOĞLU İletişim Yazılım Genel Müdürü Mart, 2013 BURSA
Mantıksal Çerçeve Temmuz 2012.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı.
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
Proje Fişi Hazırlama Eğitimi
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
KONTROL FAALİYETLERİ Defterdarlık İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı.
Avrupa Birliği Eşgüdüm Merkezi Proje Döngüsü Yönetimi
PROJE NEDİR? Proje; Proje; belirli bir yerde, belirli süre içinde, belirli bir bütçe ile, net olarak tanımlanan amaçların gerçekleştirilmesine yönelik.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI
Stratejik Planlama. Stratejik Planlama-1 A: İşi doğru yapma B: Doğru işi yapma A: Etkinlik B: Etkililik.
Proje Başarısı. Hangi Nedenler Projeleri başarısızlığa sürükler? Mevcut durumun yetersiz analizi Projelerin hedef gruplarla ilgili olmaması Doğru stratejilerin.
Stratejik Yönetim.
Kimsenin Rüyalarınızı Çalmasına İzin Vermeyin
STRATEJİK PLAN Burak Arıkan, Nezih Güven Bologna Rehberi
STRATEJİK PLANLAMA.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI KAMU İDARELERİ İÇİN STRATEJİK PLANLAMA KILAVUZU GELECEĞE YÖNELİM 2 1 Mehmet ÇİÇEK Millî Eğitim Uzman Yardımcısı.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
İnsan Kaynakları Yönetiminin
PROJE GELİŞTİRME yorum, araş.gör.levent yılmaz gençlik grubu KOLAY SİSTEM YÖNTEMİ.
Kamu Kuruluşlarında Stratejik Yönetim
Esra erarslan Kırklareli İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi
Süreç Yönetimi.
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
1 MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI FAALİYET PLANI HAZIRLAMA Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü Sosyal Ortaklar ve Projeler Daire Başkanlığı.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
(Proje Yönetimi ve Danışmanlık Metodları)
Hedef Analizi Strateji Analizi Paydaş Analizi
AMAÇ VE HEDEF BELİRLEME
Toplam Kalite Yönetimi
MANTIKSAL ÇERÇEVE MATRİSİNİN HAZIRLANMASI
Faaliyet Planlamasının Yapılması
YONT 409 PROJE YÖNETİMİ.
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
Sorumlu Mahalleler Projesi Proje Döngüsü Yönetimi ve Mantıksal Çerçeve Yaklaşımı Eğitimi Bu proje T.C. İçişleri Bakanlığı Dernekler Dairesi Başkanlığı.
YÖNETİM FONKSİYONLARI
Proje Yönetimi.
Girİşİmcİ Kİmdİr? ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Öğretimin Planlanması
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
Kimsenin Rüyalarınızı Çalmasına İzin Vermeyin A. RUSH.
Sunum transkripti:

PROJE YÖNETİMİ EĞİTİMİ T.C ADANA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ PROJE YÖNETİMİ EĞİTİMİ 03-07 AĞUSTOS 2015

PROJE DÖNGÜSÜ YÖNETİMİ T.C. ADANA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ PROJE DÖNGÜSÜ YÖNETİMİ Bir projenin fikir olarak doğuşundan uygulanması ve sonuçlarının değerlendirilmesine kadar geçen sürece PROJE DÖNGÜSÜ, bu döngü çerçevesinde yapılan faaliyetlerin bütününe ise PROJE DÖNGÜSÜ YÖNETİMİ denmektedir.

PROJE HER ZAMAN BİR FİKİRLE BAŞLAR, T.C. ADANA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ PROJE HER ZAMAN BİR FİKİRLE BAŞLAR, ÇOĞU ZAMAN BİR SORUN BU FİKRİN TEMELİNİ OLUŞTURUR

T.C. ADANA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ PROJE NEDİR ?

T.C. ADANA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ PROJE NEDİR? Proje, belirli bir hedefe ulaşmak amacıyla zamanın ve kaynakların kullanımını planlayan faaliyetler dizisidir. Finansal, teknik ve insani kaynakların bir sonuç üretmek üzere belirli bir zaman diliminde ve yerde planlı kullanımı üzerine kurulmuştur.

Zaman ve kaynak planlamasına olanak sağlar T.C. ADANA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ PROJE NEDİR? Her proje bir ihtiyaçtan doğar, bu ihtiyacı karşılamaya yönelik olarak tasarlanır ve faaliyetleri belirli bir hedefe yönlendirir Zaman ve kaynak planlamasına olanak sağlar İzleme ve değerlendirmeye olanak sağlar Kaynak bulunmasına yardımcı olur Hedeflere ulaşmanın önündeki risklere ve engellere ilişkin bilgi sahibi olunmasına ve önlem alınabilmesine olanak sağlar Fikrin anlatımını ve faaliyetlere katılımcılığı kolaylaştırır

DOĞRU BİR PROJENİN ÖZELLİKLERİ SPESİFİK ÖLÇÜLEBİLİR GERÇEKÇİ T.C. ADANA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ DOĞRU BİR PROJENİN ÖZELLİKLERİ SPESİFİK ÖLÇÜLEBİLİR GERÇEKÇİ ULAŞILABİLİR SÜRESİ BELLİ

PROJE DÖNGÜSÜ FİKİR ANALİZ UYGULAMA PLANLAMA FİNANSMAN İZLEME T.C. ADANA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ PROJE DÖNGÜSÜ FİKİR İZLEME DEĞERLENDİRME ANALİZ UYGULAMA PLANLAMA FİNANSMAN

T.C. ADANA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Projeler bir fikir doğrultusunda ortaya çıkar ve mutlaka önceden net olarak belirlenip ifade edilmiş amaçları, sonuçları vardır. Projenin oluşmasına sebep olan fikrin tüm bileşenleri açısından analizinin yapılması. Sorun analizi Paydaş analizi Hedef analizi Strateji analizi

T.C. ADANA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Projenin oluşmasına sebep olan fikrin tüm bileşenleri açısından analizinin yapılması. Sorun analizi Sorun analizi yapılmadan önce sorunun tanımının bilinmesi gerekir. Sorun, arzulanan durum ile mevcut durum arasındaki farktır. Bu durumda sorun analizi ise mevcut durumun arzu edilmeyen yönlerinin, neden-sonuç ilişkisi içinde ortaya konulabilmesini sağlayan yapısal bir incelemedir Sorun analizinin amacı, mümkün olduğunca sorunun, alt nedenlerinin ifade edilerek sorunun köküne ulaşmaktır. Böylece sorunun net olarak ifadesi ağlanmış olur. Bunun gerçekleşebilmesi için sorun ağacının oluşturulması yararlı olacaktır.

Sonuç Neden Sorun Ağacı Tablosu Ana Sorun Alt Sorun Alt Sorun T.C. ADANA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Sorun analizi öncelikli olarak beyin fırtınası ile başlanmalı Elde edilen en temel sorun, başlangıç noktası olmalı Başlangıç sorunu ile ilgili diğer sorunları araştırılmalı ve neden-sonuç hiyerarşisini oluşturulmalı Buna neden olan ne? sorusu ile tüm sorunları hiyerarşik sırayla düzenlenmeli Oklar aracılığıyla sorunları birbirlerine bağlanmalı ve ilişkileri net bir şekilde gösterilmeli Sonuç Neden Sorun Ağacı Tablosu Ana Sorun Alt Sorun Alt Sorun Kök Sorunlar

T.C. ADANA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Projenin oluşmasına sebep olan fikrin tüm bileşenleri açısından analizinin yapılması. Paydaş analizi Paydaşlar, projeden doğrudan veya dolaylı, olumlu veya olumsuz etkilenen ve/veya projeyi etkileyen bireyler, kurumlar veya gruplardır. (Örneğin, hükümet kurumları, STK’lar, özel sektör…) Projedeki paydaşlar yararlanıcılar (hedef kitle ve nihai yararlanıcı) ve proje ortakları olmak üzere ikiye ayrılır. Yararlanıcılar · Hedef kitle: Proje faaliyetlerinden doğrudan ve olumlu etkilenecek kişi ve kurumlar (eğitim katılımcıları, vb.) Nihai yararlanıcı: Proje faaliyetlerinden uzun vadede ve dolaylı olarak toplumsal ya da sektörel ölçekte olumlu etkilenecek kişi ve kurumlar (Kantinde sağlıklı yiyeceklerin satılmasıyla ilgili bir projenin nihai yararlanıcıları öğrencilerdir.) Proje ortakları: Projeyi uygulayan taraflardır (hedef kitle grubundan da olabilir).

Paydaş analizi dört adımda uygulanır: T.C. ADANA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Paydaş Analizi Paydaş analizi dört adımda uygulanır: 1. Paydaşların belirlenmesi Mevcut sorundan kimler olumsuz etkileniyor, kimler çıkar sağlıyor, projeye destek verenler ve karşı çıkanlar kimler, doğrudan ve dolaylı etkilenecek olanlar belli mi. 2. Paydaşların ilgilerinin ve çıkarlarının tespit edilmesi paydaşların projeden beklentileri ne, projeden sağlayacakları yararlar ve projeye verecekleri katkılar neler 3. Paydaşların güçlerinin ve etkilerinin saptanması Paydaşların birbirleri ile ilişkileri nasıldır, birbirleri üzerindeki etkileri nasıldır, kim kime bağımlıdır, genel olarak kim kontrol etmektedir. 4. Paydaş katılımı stratejisinin oluşturulması Paydaşlara karşı olası eylemler tespit edilirken paydaşların ilgileri, çıkarları, etkileri ve güçleri dikkate alınmalıdır. Hangi düzeyde ne zaman sürece katılmaları gerekeceği belirtilmelidir. Gerektiği takdirde bu eylemler proje faaliyeti olabilir

T.C. ADANA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Projenin oluşmasına sebep olan fikrin tüm bileşenleri açısından analizinin yapılması. Hedef analizi Daha önce sorunu nasıl tanımladıysak, burada da o sorunu ortadan kaldırarak varmak istediğimiz yeri-durumu tanımlayacağız. Yani, maça çıkmadan once rakibi tanıdıktan sonra, maçın nasıl bir sonuçla bitmesini istiyorsunuz, bu konudaki beklentiniz nedir? gibi soruların yanıtlarını vermeniz gerekiyor bu noktada.

T.C. ADANA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Projenin oluşmasına sebep olan fikrin tüm bileşenleri açısından analizinin yapılması. Hedef analizi Hedef analizi sırasında, sorun analizinde ortaya konulan olumsuz durumların olumlu hale gelmiş olmaları hayal edilir. Böylelikle, gerçekleştirilecek ve planlanmakta olan projenin sebep olacağı değişiklikler belirlenmiş olacaktır. Başka bir deyişle bu çalışma sonucunda ortaya çıkacak olan hedefler şeması, sorunlar şemasının olumlu halidir

T.C. ADANA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Projenin oluşmasına sebep olan fikrin tüm bileşenleri açısından analizinin yapılması. Strateji analizi Bu analizin amacı, hedef ağacında tasarlanan hedeflere ulaşmak için gerekli muhtemel stratejiyi/stratejleri tespit etmek, bunların fizibilitesini değerlendirmek ve bir proje stratejisi üstünde karar kılmaktır. Projenin strateji analizini yapabilmek için şu sorular sorulabilir: Tespit edilmiş tüm hedefler mi ele alınmalı yoksa bunların birkaçı mı seçilmeli? Geliştirilebilecek olumlu fırsatlar nelerdir? Beklenen sonuçları ve kazanımların sürdürülebilirliğini en üst düzeyde sağlayacak müdahaleler nelerdir? Pek çok farklı faaliyet ve hedeften bütçe kısıtlaması doğrultusunda en gerçekçi görünen hangisidir? En iyi fayda maliyet oranı hangi seçeneğindir? Hangi strateji dezavantajlı grupların üstünde en olumlu etkiyi sağlayacaktır?   Bu analitik aşama bazı açılardan en zorlayıcı olandır. Çünkü belli bir miktar bilgiyi işleyip ondan sonra izlenecek en iyi uygulama stratejisi (veya stratejileri) hakkında bir karar vermeyi gerektirir

T.C. ADANA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Projenin oluşmasına sebep olan fikrin tüm bileşenleri açısından analizinin yapılması. En uygun proje stratejisni bulmak için yapılması gerekenler İstenmeyen veya ulaşılması mümkün görünmeyen hedefleri eleyin. Bölgedeki diğer projelerin takip ettiği hedefleri eleyin. Projede yaralanıcı ve ortakların beklentilerine odaklanın. Farklı seçeneklerin fizibilitesini değerlendirin. Seçeneklerden bir veya birkaçını proje stratejisi olarak seçin. Ortak bir karara varılamıyorsa en uygun seçeneği, hedef ağacında ekleme veya çıkarma yaparak düzenleyin.

ANALİZ BÖLÜMÜNDE Sorun Analizi Neden ? Paydaş Analizi Kimlerle ? T.C. ADANA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ANALİZ BÖLÜMÜNDE Sorun Analizi Neden ? Paydaş Analizi Kimlerle ? Hedef Analizi Nereye ? Strateji Analizi Nasıl ?

T.C. ADANA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ PLANLAMA Analiz aşamasında elde ettiğimiz verileri planlama sürecinde, mantıklı bir çerçeveye oturtmamız gerekir. Planlama süreci, projemizin hangi kaynaklarla, hangi sürelerde, kimler tarafından yapılacağını ortaya koyar. Planlama sürecinde mantıksal çerçeve tablosu ve buna bağlı faaliyet planı oluşturulmalıdır.

Mantıksal çerçeve tablosu bir projenin; T.C. ADANA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Mantıksal çerçeve tablosu bir projenin; Neden yürütülecek olduğunu, Neyi başarmayı hedeflediğini Başarıya hangi yollarla ulaşacağını, Başarıya ulaşmasında hangi dışsal koşulların etkin olduğunu, Başarının ölçülmesinde kullanılacak gösterge ve ölçütleri ve bunlarla ilgili bilginin nerede bulunacağını

MANTIKSAL ÇERÇEVE TABLOSU T.C. ADANA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ MANTIKSAL ÇERÇEVE TABLOSU Proje ile ilgili genel amaçları Bu amaçlara ulaşmak için seçilen özel amaçları Özel amaçlar doğrultusunda elde edilmesi istenen çıktıları/sonuçları Çıktıları elde etmek için yapılacak olan faaliyetleri Bu faaliyetleri gerçekleştirmek için kullanılacak olan kaynakları Olası riskleri ve gerekli koşulları nedensellik ve mantık ilişkisi içerisinde gösteren özet bir tablodur.

Faaliyetleri gerçekleştirmek için gerekli detayları tanımlar T.C. ADANA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ PLANLAMA Faaliyet Planlaması: Faaliyetleri gerçekleştirmek için gerekli detayları tanımlar Faaliyetlerin sırasını, süresini ve önceliğini belirler Uygulama ve yönetim sorumluluklarını tayin eder

Faaliyet Planının Hazırlanma Aşamaları: T.C. ADANA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ PLANLAMA Faaliyet Planının Hazırlanma Aşamaları:   Ana faaliyetlerin listelenmesi; MÇ’deki faaliyetler operasyonel detayda faaliyet planının hazırlanması için bir baz olarak kullanılabilir. Faaliyetleri detaylandırmak; faaliyetleri detaylandırmanın amacı onları organize etme ve yönetme işlerini kolaylaştırmaktır. Bunun kritik noktası detaylandırmayı doğru yapmaktır.   Sıralama ve bağımlılıkların belirlenmesi; faaliyetler yeterince detaylandırıldıktan sonra birbirleriyle ilişkilerine karar verilmelidir.

T.C. ADANA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Faaliyetlerin başlama, uygulanma süreci ve tamamlanma zamanını belirlemek; detaylandırılmış faaliyetlerin başlama ve bitiş zamanlarının belirlenmesiyle Faaliyet Planı oluşturulabilir. Öngörülerde sapmalar aşağıda belirtilen diğer nedenlere de bağlıdır:   Gerekli bazı detay faaliyetleri ihmal etmek, Faaliyetlerin bağımlılıkların yeterince ortaya konamaması, Kaynak dağılımda etkinsizlik (aynı kişi /kurum veya aynı malzemeyi aynı anda iki veya daha fazla sayıda işin yapılması için tahsis etmek), Hızlı sonuç alma isteği.

T.C. ADANA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Gerekli ihtisas/becerinin tamamlanması; ne yapılması gerektiği ortaya konduğunda gerekli ihtisası belirlemek kolaydır. Böylece mevcut beşeri sermaye ile Faaliyet Planının gerçekleşip gerçekleşmeyeceğini öngörmek ve gerekli eksikliklerin tamamlanması mümkün olur. Grup içinde işlerin tahsisi; hangi işi kimin yapacağını belirlemekten daha kapsamlı bir şeydir. Görev ve sorumluluklar belirlenir ve bunların dağılımında bireylerin yetenek, deneyim ve kapasiteleri dikkate alınır. Bireylerin görevlerinin gereğini yeterince kavramış olmaları sağlanır. Eğer bu sağlanamazsa alt faaliyetlere ilişkin tüm detayların da belirlenmesi durumunda kalınabilir.

ABDULLAH KOCABEY 0505 488 91 72 adanamempke@gmail.com