Viral Reklam? Viral reklam; genellikle elektronik yollarla hızlı bir yayılma davranışı gösteren, başkalarına aktarmak ya da başkalarıyla paylaşmak amacıyla.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Burkay Yapağcıoğlu.
Advertisements

AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA
Google Görüntülü Ağ’da Video Reklamları
Pazarlamanızı sosyalleştirin.Bir + ekleyin Pazarlama faaliyetlerinizi Google’ın sosyal ağına dahil etmek için bir + ekleyin.
Gerekli olduğunda insanlara ulaşın Yer Uzantıları Potansiyel müşterilere, Yer Uzantıları ile önemli anlarda ulaşın.
Facebook Reklamları.
Alakalı müşterileri hedefleyin. Google ile Yeniden Pazarlama Google ile Yeniden Pazarlama. Zaten işinize ilgi gösteren müşterileri hedefleyin.
Google Görüntülü Reklam Ağı. Görüntülü Reklamcılık Neden Önemlidir?
Google Analytics Nedir?
Anketten Foruma, Forumdan Bloga Sosyal Dengeler. •Kod Trendleri •İnternet Trendleri •Medya Trendleri.
GÜVENLİ İNTERNET ve SOSYAL MEDYA
İNTERNET VE SOSYAL AĞLAR.
 Web 2.0 bilgisayar endüstrisinde internetin bir düzlem olarak ilerlemesiyle bir işletme devrimi ve bu düzlemin kurallarını başarı için anlamaya çalışmaktır.
Hareket halindeki insanlara ulaşın.Mobil Arama Ağı Reklamları Mobil Arama Ağı Reklamları ile kullanıcılara ulaşın.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Türkiye’nin ilk ve en etkili WOMM Ajansı. Hangisine daha çok güvenirsiniz? Basın ilanlarına mı? TV - Radyo reklamlarına mı? Ünlülerin mesajlarına mı?
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
Sosyal Medya Pazarlaması Sihirbuzz
1. S ınıf içi süreçlerin geliştirilmesine ve zenginleştirilmesine yönelik olarak materyal geliştirme, ölçme değerlendirme, öğretim yöntemleri gibi alanlarda.
Görüntülü Reklam Kampanyası Optimize Edici
MEDYANET DISPLAY REKLAM ÜRÜNLERİ
SOSYAL MEDYA.
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
Dönüşüm, reklamlarınızı tıklayan bir müşterinin web sitenizde bir işlemi gerçekleştirmesidir. Dönüşümler ; Yandex Arama motorunda arama yapıp, reklamlarınızı.
- 1 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara Umut Al Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
12 Yaş üzeri: 2010’da 23.8 milyon 2011’de 24.8 milyon.
Hizmet Pazarlamasında Tutundurma Kavramı
1 STRICTLY CONFIDENTIAL & FOR PERSONAL USE ONLY TURKCELL LALE SARAL DEVELİOĞLU GENEL MÜDÜR YARDIMCISI PAZARLAMA.
Lider yapan pazarlama gerçekleri
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
Web 2.0 araçlarI MERYEM KAYA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
İNTERNETTE İLETİŞİM YOLLARI
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
Modül 5 FACEBOOK.
YÜKSEK SADAKAT KONSERİ
İnteraktif Medya Dünü Bugünü Yarını Uğur Şeker / Dijital Büro İstanbul Yıldız Teknik Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi 'Mobile Marketing Conference'
VESTEL YEREL MEDYA SUNUMU
SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİ
Sosyal Medyanız ve NetHizmet. Sosyal Medya’da Sizin İçin Neler Yapıyoruz?  Sizin için hesaplar açıp, içerik yönetimlerinizi yapıyoruz.  Kampanya kurgularınızı.
Doç. Dr. Özlem ATALIK Arş. Gör. Bahri Baran KOÇAK
Kütüphan-e Türkiye Tanıtım Grubu Webinar Toplantısı (1) 11 Temmuz 2014.
CUSTOMER TO CUSTOMER (TÜKETİCİDEN TÜKETİCİYE) E-TİCARET
Pazarlama İletişimi Araçları
Mobil pazar verileri – Abone sayısı ve penetrasyon – Mobil abone profili – Mobil trafik hacmi – Mobil gelir – Aylık kullanım miktarı – Mobil yatırım.
Sosyal medya pazarlamasında adımlar: – Müşterileri dinlemek – Uygun sosyal medya platformuna üye olmak – Sektörle ilgili topluluklara katılmak – Kendi.
Sosyal Medya Kişilerin internet üzerinde birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımlar bütünüdür.  Zaman ve mekân sınırlaması olmadan (mobil tabanlı),
SOSYAL MEDYA İLE PAZARLAMA
Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler:
Tatlı – Tuzlu Yiyecek Kategorisi
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Sosyal Medya ve Türleri
SOSYAL MEDYA Sosyal Medya Nedir? Sosyal Medya Araçları Nelerdir?
KÜTÜPHAN-E TÜRKİYE PROJESİ Güvenli e-Posta Kullanımı.
Video Kurgulama. Video Dünyasına YouTube ile Bakış ●1 Milyar’dan fazla kullanıcı ●Her gün milyarlarca video gösterimi ●İnsanların izledikleri video saatinde.
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
SEO Hizmeti. SEO Strateji Site İçi Optimizasyon Sitenin sayfaları ve içerikleri arama motorlarına göre optimize edilir. Araçları Hazırlama Sitenin SEO.
SOSYAL MEDYA.
SİBER ZORBALIK.
MEDYA VE ÇOCUK
Çok Kanallı Dijital Pazarlama
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
İNTERNETTE İLETİŞİM YOLLARI
GÜVENLİ İNTERNET ve SOSYAL MEDYA
RENAULT CLIO ‘ANNE BEN VARDIM’ TEKNOLOJİSİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

Viral Reklam? Viral reklam; genellikle elektronik yollarla hızlı bir yayılma davranışı gösteren, başkalarına aktarmak ya da başkalarıyla paylaşmak amacıyla tasarlanmış eğlendirici, ilginç ya da bilgilendirici mesajların yaratılması olarak tanımlamaktadır.

Viral pazarlama, “en yeni platform olan internet üzerinden yapılan ağızdan ağza iletişim şekli olarak” tanımlanmaktadır.

Viral reklam çok katlı pazarlamanın işleyiş mantığına sahip olup, kartopuna benzetilebilir. Mesaj, kartopuna benzer bir şekilde tüketiciden, potansiyel tüketiciye, ulaşılan toplam kişi sayısını arttırmak amaçlı bir yol izler.

Ürünü tüketen birey, ürünle ilgili bilgileri sosyal çevresindeki diğer bireylere aktarmaya başladığı andan itibaren, hem tüketicilik deneyimlerini aktarmakta, hem de ürünü pazarlamaya başlamaktadır. Bu yeni pazarlama yöntemi, iletişim süreci içinde yer alan kaynak ve alıcı ilişkisinin de değişmesine yol açmakta, tüketicilerin de iletişim sürecinde aktif hale gelmelerine, sürecin karşılıklı geri dönüşüm içinde gerçekleşebilmesine olanak sağlamaktadır.

Birey, zamanla çevresine duyduğu güvensizlikle karşı karşıya kalmakta, dışarıdan gelen mesajlara kayıtsız kalabilmektedir. Ancak pazarlanan ürünün, bireyin yakın çevresi tarafından desteklenmesi, tanıdık ve bildik kaynaklar tarafından gönderilmesi potansiyel tüketici nezdinde güvenilir bir mesaj niteliğindedir. Bu yolla ürünü üreten ya da pazarlayan kaynağın değil, yakın çevrenin ürüne/markaya kefil olması durumu, ürünün potansiyel tüketici tarafından kabul edilmesinde önemli bir etken olarak görülmektedir.

2008'de çekilen "Ah Anam Lahanam" Viral filmiyle GittiGidiyor, Reklamverenler Derneği ve Reklamcılar Derneği tarafından düzenlenen Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması'nda Gümüş Effie 2009 ödülünü kazandı. "Ah Anam Lahanam" ayrıca 21. Kristal Elma Ödülleri'nde viral kategorisinde 3'üncü oldu.

Viral kampanyaya ait istatistikler GittiGidiyor.com’un “Fulya’nın İntikamı” viral kampanyası Facebook’da görülmesinden 24 saat geçmeden ana haber bültenlerine en az 10 dakika haber konusu olmuştur. Ertesi gün ulusal gazetelerin baş sayfalarında “Sevgilisinden İntikamını Alan Genç Kız” olarak haber konusu olmuştur. Bir ay içerisinde 4.750.000 kişiye ulaşmış, Facebook’ta hayran sayfasında 24 saatte 68 bin arkadaşlık teklifi gelmiştir. Bir ay içerisinde video paylaşım sitelerinde 870.000’in üzerinde izlenmiş, bloklar üzerinde 6300 yazıya konu olmuştur. İnternet kullanıcıları tarafından 47 farklı cevap videosu çekilmiştir. Yayınlandığı 24 Temmuz tarihinden sonraki hafta sonu sitenin genel trafiğinde önceki hafta sonuna göre %21’lik, haftanın tamamındaysa önceki haftaya göre %8’lik bir artış meydana gelmiştir. Yeni kayıtlı kullanıcı sayısı ise %97 artış göstermiştir. Projeden sonra kullanılan “İntikam” profili 134.000 kere ziyaret edilmiş, site Türkiye genelinde en çok ziyaret edilen siteler arasında 19. sıradan 15. sıraya yükselmiştir. Viral filmin yayınlanmasından sonraki 3 gün boyunca “gitti gidiyor” kelimesinin Google’da aranması %200’den fazla artış göstermiştir.