“PROJECT RED KAMPANYASI IŞIĞINDA KÜRESEL FON ÖRNEĞİ”

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
Advertisements

PAZARLAMA KONSEPTİNİN GENİŞLETİLMESİ Yard. Doç. Dr. Yağmur Özyer
1997’den bu yana; hizmet verdiğimiz marka ve kurumların amaçlarına uygun planlamalar, somut çözümlemeler, yenilikçi fikirler ve ölçülebilir sonuçlar sunar;
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
KOOPERATİFLERDE ETKİNLİK
İŞLETME II FİNANSMAN FONKSİYONU 4.DERS Yrd. Doç. Dr. Recep KILIÇ
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
Mimarlar Odası Denizli
PROJE DEĞERLENDİRME VE İZLEME DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Girişimcilik.
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE YEREL KALKINMA
Kamu Yönetiminde Yeni Aktörler: Sivil Toplum Kuruluşları
Sivil Toplum ve Özel Sektör ‘Ortaklıkları’. Sivil Toplum Sektörü Kamu SektörüÖzel Sektör Ortaklık Alanları... 3.
Doç. Dr. Hikmet Yavaş Arş. Gör. Ömer Yavuz
SERMAYE PİYASASI Sermaye piyasası basit bir tanımla sermaye arz ve talebinin karşılaştığı bir piyasadır. Sermaye kısaca orta uzun ve sonsuz vadeli fonlar.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
AKILLI ŞEBEKELİ KİM İŞLETECEK ? Murad ŞERALIOĞLU İGDAŞ EĞİTİM MÜDÜRÜ
Kooperatifler ve 2012 Birleşmiş Milletler Uluslararası Kooperatif Yılı Simel Eşim Uluslararası Çalışma Örgütü Kooperatif Bölüm Şefi.
Döner Sermayelerin Yeniden Yapılandırılması Prof. Dr. Davut AYDIN ANADOLU ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ Mart 2010 Asya Thermal Resort Otel.
Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyaları
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Pazarlama Giriş 1 1.
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
Toplumsal Sorumluluk Tüm bireylerin, içinde yaşadıkları toplumun yaşam kalitesini iyileştirmek için bütün toplumla birlikte ekonomik, çevresel, kültürel.
Sosyal Pazarlamanın Yeni Aracı: Kitle Fonlaması
Yrd. Doç. Dr. Cemalettin DEMİRELİ
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
Yaşlı Bakım Ekonomisinin Gelişmesinde Üniversitelerin Rolü
NÜFUS HİZMETLERİNİ GÜÇLENDİRME VAKFI
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Kariyer Yönetimi Uygulamaları
Neden kardeşlik fikrini sabun sattığımız gibi satamıyoruz? Pazarlama yöntemleri ile duygusal olguların kabul ettirilebilirliği Belirli fikirleri insanlara.
Girişimcilik.
İŞ AHLAKI VE SOSYAL SORUMLULUK
Devletler aşağıda sıralanmış yöntemleri kullanarak hizmetlerin kamusal sunumundan uzaklaşmaktadırlar: 1)Kamusal hizmetlerin tamamen özel sektörün inisiyatifine.
Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek.
DÜNYA BANKASI DÜNYA BANKASI Geçiş ve gelişmekte olan ülkeler için dünyanın en büyük finansman ve bilgi kaynaklarından biridir.
Ü CRETSIZ AILE IŞÇISI Aile fertlerinden bir ya da bir kaçının sahip olduğu işletmelerde herhangi bir ücret almaksızın çalışan aile fertleridir. Bu kişiler.
YRD.DOÇ.DR(YMM-BD-DU) E.YASEMİN YEGİNBOY 1. 2 FİNANSAL OLMAYAN PİYASALAR FİNANSAL OLMAYAN PİYASALAR REEL SEKTÖR ÜRETİM YAPAN SANAYİ, TİCARET VE HİZMET.
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
YÖNETİMDE YENİ GELİŞMELER
Pazarlama ilkeleri ve yönetimi
YENİLENEBİLİR ENERJİ YATIRIMLARININ FİNANSMANI ve TÜRKİYE UYGULAMASI
This project is co-funded by the Europen Union and the Republic of Turkey “ULUSLARARASI REKABET GÜCÜ VE TÜKETİCİNİN KORUNMASI” PANELİ   Tüketici Haklarının.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
YENİLENEBİLİR ENERJİ YATIRIMLARININ FİNANSMANI ve TÜRKİYE UYGULAMASI
YRD.DOÇ.DR(YMM-BD-DU) E.YASEMİN YEGİNBOY
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Pazarlama Giriş 1 1.
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
SAĞLIK SEKTÖRÜNDE SOSYAL PAZARLAMA
Kırsal Kalkınmada Toplum Dinamikleri Prof. Dr. Bülent GÜLÇUBUK,
İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk Anlayışı
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Küresel Kamusal Mallar
İÇİNDEKİLER Finansal Amaç, Finans Fonksiyonu, Finansal Çevre Finansman Nedir? Finansal Yönetimin Amaçları Firmanın Organizasyonu İşletme Örgütlerinde Biçim.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama İletişimi
TÜRKİYE’DE GİRİŞİMCİLİĞİN ÖZENDİRİLMESİ
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

“PROJECT RED KAMPANYASI IŞIĞINDA KÜRESEL FON ÖRNEĞİ” YOKSULLUKLA SÜRDÜRÜLEBİLİR MÜCADELEDE SOSYAL PAZARLAMANIN ROLÜ ve SOSYAL PAZARLAMANIN FİNANSMANI “PROJECT RED KAMPANYASI IŞIĞINDA KÜRESEL FON ÖRNEĞİ” Öğr. Gör. Selçuk SERT Öğr. Gör. Dr. Ayşenur ALTINAY UŞAK ÜNİVERSİTESİ

Dünyada yoksulluk olgusu ve yoksullukla mücadele, küreselleşme sonrasında daha da artan gelir dağılımı adaletsizliği ile birlikte bugün için çoğu dünya devletinin önemle eğildiği konuların başında gelmektedir. Türkiye’de yoksul sayısı 30 milyon kişi Dünya’da yoksul sayısı 1,5 Milyar kişi

Yoksulluğun azaltılması için mücadele eden farklı gruplar çözüm için farklı stratejiler öne sürmüştür. Ekonomik büyüme, Gelir veya servetin yeniden dağıtımı, Kapsamlı dış yardım, Nüfus kontrolü.

Birleşmiş Milletler 2015 Binyıl Kalkınma Hedeflerinin ilki olan “aşırı yoksulluğu ve açlığı ortadan kaldırmak” hedefinin

Dünya Bankası'na göre yoksulluk, '‘Açlık, barınmanın olmaması, hasta olup da bir doktora görünememek, okula gidememek, okuma yazmayı öğrenememek, işi olmamak, gelecekten korkuyor olmaktır. Temiz olmayan su ile gelen hastalık sonucu çocuğunu kaybetmektir.. güçsüzlük, özgürlükten ve temsil ediliyor olmaktan yoksunluktur.''

Bu ayrım dışında literatürde en çok karşılaşılan diğer önemli ayrım, Yoksulluk türleri ile ilgili olarak literatürde çeşitli ayrımlara rastlanmaktadır. Mutlak yoksulluk Nispi yoksulluk Bu ayrım dışında literatürde en çok karşılaşılan diğer önemli ayrım, Kentsel yoksulluk Kırsal yoksulluk Bu ayrımlar dışında, Ultra yoksulluk Olağanüstü yoksulluk Kronik yoksulluk Çalışan yoksulluğu

SOSYAL PAZARLAMA Bir hedef kitlenin davranışlarını hem o hedef kitleye hem de genel olarak topluma (halk sağlığı, güvenlik, çevre ve topluluklar) fayda sağlayacak şekilde etkilemek üzere bir değer yaratmak, bu değeri anlatmak ve teslim etmek için pazarlama ilkelerini ve yöntemlerini kullanan bir süreç olarak tanımlayabileceğimiz “sosyal pazarlama” 1970’lerde ortaya çıkmasından bu yana önemli kampanyalarda kullanılan pazarlama disiplini altındaki önemli bir alan haline gelmiştir (Drucker ve Lee, 2009: 63)

Sosyal (toplumsal) pazarlama anlayışında işletmelerin örgütsel amaç, tüketici amacı ve toplumsal amaç arasında bir denge kurması öncül hedef haline gelmektedir. İşletmelerin faaliyetlerini sürdürürken tüm çıkar gruplarının faydasını maksimize etmeye yönelik tutum sergilemesi önemlidir ( Altunışık, Özdemir ve Torlak, 2011: 10).

Sosyal pazarlama, faaliyetleri destekleyen kişi, örgüt ve/veya kuruluşlardan bağımsız olarak belirli bir fikri veya davayı oluşturmak, devam ettirmek veya bu fikir ve davaya karşı tutum ve davranışları değiştirme çabalarını içermektedir ( Tek ve Özgül, 2008: 34). Bu özellikleri nedeniyle sosyal pazarlama yoksulluk ile mücadelede önemli ve kapsamlı bir araç haline gelmektedir.

Kar amacı gütmeyen kuruluşlar tarafından yürütülen sosyal pazarlama faaliyetleri sosyal amaç ve uzun vadeli toplum çıkarlarını ön plana çıkartırken, amaç ve amaçlara ulaşma yolunda pazarlama ilkeleri ve tekniklerini de belirli ölçüde uygulamaktadırlar (Mucuk, 2001: 16).

Kar amacı gütmeyen kuruluşlar sosyal pazarlama faaliyetlerini yürütürken ihtiyaç duydukları fonları oluşturmak için ticari işletmeler ile çoğu zaman ortak hareket edebilmektedirler. Ticari işletmeler de sosyal pazarlama faaliyetlerine katkı sağlayarak kurumsal sosyal sorumluluklarının reklamını yapabilmektedirler (Erdil ve Uzun, 2009: 149).

Bu çalışmada incelenen “Project Red” kampanyası, kar amacı gütmeyen bir kuruluşun sosyal pazarlama faaliyetini yürütürken ihtiyaç duyduğu fonu sağlamak amacıyla ticari işletmelerle yürüttüğü paydaşlık ilişkisinin örneğini oluşturmaktadır.

Tüketiciliği hayırseverlik ile birleştiren “Project Red” kampanyası U2 grubunun solisti rock starı Bono ve J.F. Kennedy’nin yeğenlerinden biri olan Bobby Shriver’in 2006 yılında başlattığı ve bu tarihten beri sürdürülen bir sosyal pazarlama kampanyasıdır. Bu kampanyadan elde edilen gelirler “Küresel Fon”a aktarılmaktadır. Project Red, kar amacı gütmeyen bir organizasyondur.  

2002 yılında kurulan Küresel Fon, kamu-özel ortaklığında çalışan bir vakıf olarak kurulmuştur. Uygulamaya yönelik bir kuruluştan ziyade bir finansman mekanizmasıdır. Bir sosyal pazarlama kampanyası olan “Project Red” kampanyasından elde edilen gelirler Küresel Fona aktarılmaktadır.

Red, yoksullara yardımcı olmaya yönelik finansman kaynağı yaratmak adına bir ya da daha fazla ürünün “Red” olarak etiketlendirmek için şirketlerden lisans ücreti alan bir kuruluştur.

Project Red’in elliden fazla kampanya partneri bulunmaktadır Project Red’in elliden fazla kampanya partneri bulunmaktadır. Pek çok sektörden partneri bulunan Project Red kar amacı gütmeyen kuruluşlar ile ticari işletmelerin ortaklaşa yürüttüğü başarılı bir sosyal pazarlama örneğidir.

Project Red kampanyası ile günümüze kadar 275 milyon dolarlık finansman kaynağı yaratılmıştır. Bu finansman kaynağı 55 milyon kişi için kullanılmıştır. Yılda 4 milyar dolarlık yatırım potansiyeli bulunmaktadır.

Project Red, yoksunluk ve yoksulluk ile mücadelede sosyal pazarlamanın ve yoksullukla mücadelenin sürdürülebilirliğinde sosyal pazarlama faaliyetleri ile finansman sağlamada paydaşlık ilişkilerinin önemini ve başarısını ortaya koyan bir sosyal pazarlama iyi uygulama örneğidir.

TEŞEKKÜRLER