2013-2014 E Ğİ T İ M Ö Ğ RET İ M YILI BARAJ ORTAOKULU ORTAÖ Ğ RET İ ME GEÇ İ Ş S İ STEM İ B İ LG İ LEND İ RME SEM İ NER İ GÜLSÜM YALABUK Okul Psikolojik.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YENİ ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi EYLÜL 2013.
Advertisements

TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME
e ğ itim - ö ğ retim yılından ba ş layarak altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi.
YENİMAHALLE GAZİ ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ. TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ
SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SINAV SİSTEMİ (SBS)
ortaöğretİme geçİş sİstemİ
MODELİN AMACI  Eğitim sürecinde öğretmenlerin ve okulun rolünü daha etkin kılmak  Ülke çapında müfredatın eş zamanlı uygulanmasını sağlamak  Sınav.
MEHMET EMİN YURDAKUL ORTAOKULU
İŞGİR ORTAOKULU Rehberlik Servisi.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. TEOG, sınav ile öğrenci alan liselere giriş için uygulanan seçme ve yerleştirme işlemidir. Modelin amacı,
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. Fen ve Teknoloji, Türkçe, Yabancı Dil, Matematik, İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME (MERKEZİ ORTAK SINAV SİSTEMİ)
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. Millî Eğitim Bakanlığı tarafından açıklanan yeni sistem, SBS’nin kaldırıldığı ve yerine 6 derse yönelik toplam.
KEPEZ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ. TEMEL E Ğİ T İ MDEN ORTAÖ Ğ RET İ ME GEÇ İ Ş S İ STEM İ E ğ itimin do ğ asında var olan de ğ işim ve gelişime paralel.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ
TÜRK TELEKOM ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Eğitimin doğasında var olan değişim ve gelişime paralel olarak, ortaöğretime geçiş modelinin işlevsel, sürdürülebilir.
MUHAMMED YILDIRIM Psikolojik Dan ış man YENİ SINAV SİSTEMİ.
MARDİN-ARTUKLU REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
YENİ ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. NEDİR? Millî Eğitim Bakanlığı tarafından açıklanan yeni sistem, SBS’nin kaldırıldığı ve yerine 6 derse yönelik toplam.
TEOG (Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş) SİSTEMİ KAĞITHANE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Hazırlayan: Psikolojik Danışman Zehra AKÇA.
Adres:Fevzipaşa Cad. Tlf: Elektronik Ağ:erzincan.meb.gov.trTwitter:erzincanmem.
ÖĞRETİM YILI 8.SINIFLAR ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ ORTAK SINAVLARI ATKARACALAR İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ.
Yıldırım milli eğitim müdürlüğü ortak sınavlar komisyonu
Herkese ihtiyacı olan eğitim…. TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Eğitimin doğasında var olan değişim ve gelişime paralel olarak, ortaöğretime.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (TEOG) 2014
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Eğitimin doğasında var olan değişim ve gelişime paralel olarak, ortaöğretime geçişe dair yeni uygulamanın işlevsel,
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. O eğitim öğretim yılında sadece 8. sınıf öğrencileri uygulanacak olan merkezi ortak sınavlara gireceklerdir. O 8.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. MODELİN AMAÇLARI Öğrenci öğretmen ve okul ilişkisini güçlendirmek Sınav kaygısını sürece yayarak azaltmak.
Yeni Sınav Sistemi, Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemi Sınav hakkında merak ettiğiniz her şey… Tunahan ÇETİN l Psikolojik Danışman ve Rehber.
YENİ ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Sema TÜRKMEN Rehber Öğretmen.
Özgül DEMİRTAŞ.
Sistemin temel niteliği, öğrenci başarısını anlık bir performansa dayalı olarak değil, geniş bir zaman dilimine yayarak belirlemektir.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Bu sistemin temel niteliği, öğrenci başarısını anlık bir performansa dayalı olarak değil, geniş bir zaman dilimine.
Eğitimin doğasında var olan değişim ve gelişime paralel olarak, ortaöğretime geçiş modelinin işlevsel, sürdürülebilir ve esnek bir nitelik göstermesi.
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modeli (TEOG) Süphan İŞNEL Psikolojik Danışman SİLVAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
MERKEZİ SINAV SİSTEMİ 2014 İsabey Atatürk Ortaokulu & İlkokulu.
MODELİN AMAÇLARI ÖĞRENCİ ÖĞRETMEN VE OKUL İLİŞKİSİNİ GÜÇLENDİRMEK.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG) SİSTEMİ IĞDIR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
2014 ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. Milli Eğitim Bakanı Nabi AVCI, yeni sınav sistemi modeli adının 'Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modeli'(TEOG) olduğunu.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİNİ TANIYALIM! YUNUS EMRE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
SBS SİSTEMİ NASIL OLACAK?????. HANGİ DERSLERDEN SINAVA GİRİLECEK Türkçe Matematik Fen Bilgisi ve Teknoloji Yabancı Dil Din Kültürü ve Ahlak.
MERKEZİ SINAV SİSTEMİ 2014 TEOG
TEMEL EĞİTİMDEN ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (TEOG)
2015 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ TEOG
Herkese ihtiyacı olan eğitim…. TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Eğitimin doğasında var olan değişim ve gelişime paralel olarak, ortaöğretime.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (TEOG)
REHBER ÖĞRETMEN. FAYDALI MI ? ZARARLI MI ? Yeni sistem amaçları HANGİ OKULDA GİRİLECEK PUANLAMA VE YAZILILAR NASIL OLACAK ? UYGULAMASI ÜCRET VERİLECEK.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SINAV SİSTEMİ TANITIMI
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Eğitimin doğasında var olan değişim ve gelişime paralel olarak, ortaöğretime geçiş modelinin işlevsel, sürdürülebilir.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YUNUS EMRE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modeli (TEOG)
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
Adnan Menderes Ortaokulu Rehberlik Servisi Eylül 2013.
e ğ itim - ö ğ retim yılından ba ş layarak 6 temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ 8.SINIF VELİ BİLGİLENDİRME SUNUSU
TEMEL EĞİTİMDEN ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Arman Polat Ortaokulu Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi.
FEVZİ KUTLU KALKANCI ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
 eğitim öğretim yılında 8. sınıf olan öğrenciler uygulanacak olan merkezi ortak sınavlara gireceklerdir.  8. Sınıf öğrencileri merkezi ortak.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ TEOG 10 YIL NASIL GEÇTİ ? LİSEYE GEÇİŞ SİSTEMİ TAM 4 KEZ DEĞİŞTİ … 2004’ E KADAR LGS 2005’ E KADAR OKS 2007’ DE SBS.
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modeli (TEOG) NECİP FAZIL KISAKÜREK İMAM HATİP ORTAOKULU.
SBS 2014 "Bir hayal inşa edin, daha sonra o hayal de sizi inşa eder.”Robert Schuller.
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
Temel Öğretimden Ortaöğretime Geçiş Modeli (TEOG) ORTAK SINAVLAR Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME (MERKEZİ ORTAK SINAV SİSTEMİ)
Sunum transkripti:

E Ğİ T İ M Ö Ğ RET İ M YILI BARAJ ORTAOKULU ORTAÖ Ğ RET İ ME GEÇ İ Ş S İ STEM İ B İ LG İ LEND İ RME SEM İ NER İ GÜLSÜM YALABUK Okul Psikolojik Danışmanı (Rehber Ö ğ retmen) GÜLSÜM YALABUK Okul Psikolojik Danışmanı (Rehber Ö ğ retmen)

TEMEL E Ğİ T İ MDEN ORTAÖ Ğ RET İ ME GEÇ İ Ş S İ STEM İ E ğ itimin do ğ asında var olan de ğ işim ve gelişime paralel olarak, ortaö ğ retime geçiş modelinin işlevsel, sürdürülebilir ve esnek bir nitelik göstermesi büyük önem taşımaktadır. Bu çerçevede, ortaö ğ retime geçiş modeli güncellenmiştir. Modelin temel niteli ğ i, ö ğ renci başarısını anlık bir performansa dayalı olarak de ğ il, geniş bir zaman dilimine yayarak belirlemektir.

Ö ğ retmenin meslekî performansını artırmak Okul dışı e ğ itim kurumlarına yönelik ihtiyacı azaltmak Ö ğ retim programlarının uygulanmasını ve ö ğ renci kazanımlarını objektif bir şekilde izlemek ve de ğ erlendirmek Başarı de ğ erlendirmesini sürece yaymak

MODEL İ N AMAÇLARI Ö ğ renci, ö ğ retmen ve okul ilişkisini güçlendirmek E ğ itim sürecinde ö ğ retmenlerin ve okulun rolünü daha etkin kılmak Ülke çapında müfredatın eş zamanlı uygulanmasını sa ğ lamak Sınav kaygısını sürece yayarak azaltmak

MODEL İ N AMAÇLARI Telafi imkanı sa ğ layarak tek sınavdan kaynaklanan olumsuzlukları azaltmak Ö ğ rencilerin okula devamsızlı ğ ını en aza indirmek Orta ve uzun vadede ö ğ rencinin ders dışı sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif etkinliklerini de ğ erlendirmek

MODEL İ N UYGULANMASI Birinci dönem merkezi sistem ortak sınavının 2013 yılı Kasım ayının son haftasında, İ kinci Dönem merkezi sistem ortak sınavının 2014 yılı Nisan ayının son haftasında yapılması planlanmaktadır

YEN İ S İ STEMDE NELER YEN İ ? Fen ve Teknoloji Matematik Türkçe Yabancı Dil Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi T.C. İ nkılap Tarihi ve Atatürkçülük Fen ve Teknoloji Matematik Türkçe Yabancı Dil Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi T.C. İ nkılap Tarihi ve Atatürkçülük Yenilik “Yukarıdaki 6 temel dersin bir yazılısının ortak yapılması” şeklinde özetlenebilir.

Sınavlar Ne Zaman Yapılacak? İ ki sınavı olan dersler için ilk sınav, üç sınavı olan dersler için ikinci sınav “ORTAK SINAV” şeklinde gerçekleşecek. Her dönem iki okul günü içerisinde yapılacak, bu günlerde okul di ğ er ö ğ rencilere tatil olacak ve ö ğ renciler kendi okullarında sınava girecekler. Ancak sınavlarda görev alacak ö ğ retmenler kendi okullarından farklı bir okulda görev alabilecek.

Sorular Nasıl Olacak? Sorular dört seçenekli çoktan seçmeli olacak. Yanlış cevaplar do ğ ru cevapları etkilemeyecek. İ leriki yıllarda sınavlara açık uçlu yani klasik soruların da dahil edilmesi planlanıyor. Sorular sınav gününe kadar işlenen konuları kapsayacak.

Ortak sınav süresi bir yazılı süresi kadar olacak. Güvenlik önlemleri normal dönemlerde yapılan yazılılardakinden farklı olmayacak. Ancak sınava kalem, silgi vb. ihtiyaçlar haricinde cep telefonu, kitap, defter vb. malzemeler getirilmeyecektir. Ö ğ rencilerden sınavla ilgili olarak hiçbir ücret alınmayacak.

Ö ğ renci Sınavı Kaçırırsa? Geçerli bir mazeret sebebiyle ortak sınava giremeyen ö ğ renciler için önceden belirlenen bir hafta sonunda mazeret sınavı yapılacak. Mazeret sınavı, belirlenen sınav merkezlerinde yapılacak. Mazeret Sınavına Kimler Girebilir? Merkezi sınavların yapıldı ğ ı günlerde geçerli bir mazereti sebebiyle sınava katılamayan ö ğ renciler, mazeretini belirten resmi belge veya velisinin izniyle, belirlenen tarihlerde mazeret sınavına girebileceklerdir. Buna ra ğ men mazeret sınavına da giremeyen ö ğ renciler sınava girmemiş kabul edilecektir.

Ortaö ğ retime yerleştirmede esas alınacak puanı; 6,7 ve8.sınıf yıl sonu puanlarının aritmetik ortalamasının %30’u ile 8.sınıf a ğ ırlıklandırılmış merkezi sınav puanının %70’inin toplamı oluşturacak.

A ğ ırlıklandırılmış merkezi sınav puanı A ğ ırlıklandırılmış merkezi sınav puanı, ö ğ rencinin altı temel dersten girdi ğ i merkezi sınavların a ğ ırlık katsayılarına göre hesaplanan puanını ifade eder.

8.Sınıfta puanlama sistemi nasıl olacak? 6 ve 7.sınıflarda bütün derslerin notları ö ğ retmen tarafından verilecektir. 8.sınıfta, ortak sınav dışında kalan sınavların tamamı ö ğ retmen tarafından yapılacaktır. Başarı puanı hesaplanırken bütün derslere ait yazılıların ve performans de ğ erlendirmelerinin ortalaması alınarak ö ğ rencinin o derse ait başarı notu belirlenecektir. 6, 7 ve 8.sınıfların yılsonu başarı puanı 300 üzerinden merkezi ortak sınavların puanı 700 üzerinden hesaplanacak, ortaö ğ retime yerleştirmeye esas puan ise bu ikisinin ortalaması alınarak 500 üzerinden hesaplanacaktır.

Bu yıl 8. sınıfta olanlar için, 6 ve 7. sınıf not ortalamaları da dikkate alınacak mı? Yeni uygulama, ö ğ rencilerin 6 ve 7. sınıf notlarının dikkate alınmasında SBS sisteminden herhangi bir farklılık göstermemektedir. Ö ğ rencilerin 6, 7 ve 8. sınıf notları ortaö ğ retime yerleştirmeye esas puanı üzerinde %30 etkili olacaktır.

Ortaö ğ retime Geçiş Nasıl Gerçekleşecek? Ö ğ rencilerin yaptıkları okul tercihleri puan esasına göre de ğ erlendirilecek ve yerleştirmeler merkezi olarak elektronik ortamda gerçekleştirilecek Yerleştirmeye esas puanların eşit olması durumunda aşa ğ ıdaki öncelik sıralamasına göre yerleştirme yapılacaktır: 1. Tercih önceli ğ i, 2. Sırasıyla 8, 7 ve 6. sınıflardaki yılsonu başarı puanı yüksekli ğ i, 3. Okula özürsüz devamsızlık oranının azlı ğ ı.

MODEL İ N UYGULANMASI Matematik Dersinin Kazanımları ve Sınav Tarihleri 17

MODEL İ N UYGULANMASI Matematik Dersinin Kazanımları ve Sınav Tarihleri 18

20 Uygulanmakta olan sisteminde 5. sınıf, 2. kademeye geçişin ilk sınıfıdır. İlk kademede tek öğretmenden ders alarak ikinci kademeye ulaşan öğrencilerin 5. sınıfta birden çok öğretmenden ders almaya başlaması, öğrencilerin yaşı ve bu kademeye sağlayacakları uyum göz önüne alındığında 5. sınıf öğrencilerinin başarı ağırlıklandırma oranına tabi tutulması pedagojik açıdan uygun görülmemiştir.

21 Merkezi ortak sınavlar ülke çapında müfredat uyumunu esas almaktadır. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, müfredatın eş zamanlı uygulanmasına ilişkin akademik takvimi hazırlamış ve okullarla paylaşmıştır. Akademik takvim, yazılıya girecek öğrenciler arasında fırsat eşitsizliği olmaması için öğretmenlerin müfredatı yetiştirmesi konusunda zorlayıcı olacaktır. EBA üzerinden öğrenciler ders içeriklerini takip edebilmektedir. Ayrıca okullarda ders eksiklerini giderebilmek için telafi dersleri yapılacaktır.

22 Merkezi değerlendirmeler öğrencilerin normal dönemde girdiği yazılılardan farklı olmayacağı için normal dönemde alınan tedbirlere ek olarak, Öğretmenlerin sınav gözetmeni olarak farklı okullarda görevlendirilmesi, Gerektiği durumlarda öğrencilerin farklı sınıflara dağıtılması, Farklı soru kitapçık türü hazırlanması, Orta vadede sınav salonlarına kamera sistemi kurulması, tedbirleri öngörülmektedir.

SORULAR?

TESEKKÜRLER TESEKKÜRLER