OKUL KÜLTÜRÜ ZEYNEP SEVİM 070126048.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
E Ğ İ T İ M DENETİMİ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR Eğitim Denetimi-I.
Advertisements

Mimaride kimlik.
ÜNİVERSİTEYE UYUM SÜRECİ
TAKIM KURMA VE GELİŞTİRME
Yönetim ve Organizasyon
Örgütsel Güven ve Adalet
ENTELEKTÜEL SERMAYE.
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
OKUL KÜLTÜRÜ.
ÖRGÜT KÜLTÜRÜ.
ÖRGÜT KÜLTÜRÜ İ.
ŞİRKET KÜLTÜRÜ.
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
Lider ve Liderlik Liderlik, grubu etkileyebilme ve peşinden sürükleyebilme gücüdür. Lider, Grubu etkileyen ve arkasından sürükleyen kişidir. Yönetici,
İ GEP Kurum kültürü Dr. Ça ğ rı Topal 1. Tanım Bir grubun üyelerinin sosyalleşme süreciyle ö ğ renip içselleştirdikleri ortaklaşa olarak paylaşıp ilişkilerinde.
BÖLÜM 8. İtibar kavramı, Türk Dil Kurumu’nun Türkçe Sözlüğü’nde şöyle tanımlanmıştır: Saygı görme, değerli, güvenilir olma durumu, saygınlık, prestij.
Lider ve Liderlik Liderlik, grubu etkileyebilme ve peşinden sürükleyebilme gücüdür. Lider, Grubu etkileyen ve arkasından sürükleyen kişidir. Yönetici,
Örgüt Külütü, İklimi ve Sağlığı
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
ETKİLİ OKUL VE OKUL KÜLTÜRÜ Oluşturmak - Geliştirmek
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI POLITICS.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
VE KURUMSAL AİDİYET KAYSERİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ KURUM KÜLTÜRÜ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ VE GELENEKSEL YÖNETİM
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Örgütsel bilgi kullanımı
KURUM KÜLTÜRÜ VE KURUM İÇİ İLETİŞİM
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Kültüre dair Örgüt kültürü, işletme kültürü, toplum kültürü ya da firma kültürü şeklinde adlandırılan değerler toplamı, çeşitli yönetim ve organizasyon.
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Yönetimi
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
TEMEL BECERİLER-3.
KURUMSAL SİSTEM MÜHENDİSLİĞİ
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ : İknaya Götüren Yollar Nelerdir? İkna Etmenin Temel Ögeleri Nelerdir? Sıra Dışı İkna: Tarikatlar Nasıl Beyin Yıkıyor?
DOÇ. DR. ÖZLEM ÇETİNKAYA BOZKURT
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
X- Strateji İçin Kültür ve Liderlik
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
Bireysel Kariyer Planı Oluşturma
KÜLTÜR NEDİR? İnsana ilişkin bir kavram olarak kültür, tarih içerisinde yaratılan bir anlam ve önem sistemidir. Bir grup insanın bireysel ve toplu yaşamlarını.
İŞ VE İŞLETME AHLAKI.
ETKİLİ İLETİŞİM DERSİNE HOŞ GELDİNİZ Haftalar Yrd. Doç. Dr. Selim EMİROĞLU.
Öğretmenlik Mesleğine Giriş
KURUM KÜLTÜRÜ VE KURUMSAL AİDİYET ARİF DEDE EĞİTİM UZMANI
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
DERSİN AKIŞI VE TEMEL KAVRAMLAR: ÖRGÜT
Lider ve Liderlik Liderlik, grubu etkileyebilme ve peşinden sürükleyebilme gücüdür. Lider, Grubu etkileyen ve arkasından sürükleyen kişidir. Yönetici,
ÖRGÜTSEL SESSİZLİK VE STRES
Müzede Yaratıcı Drama.
KURUM KÜLTÜRÜ.
Toplumsal değerlerin temel özellikleri şunlardır: Toplumsal değerler, toplumun bütünü ya da toplumsal grup üyeleri tarafından bilinir, benimsenir ve bunlara.
 Örgüt kültürü, bir örgütü diğer örgütlerden ayıran, örgüt üyeleri tarafından paylaşılan bir anlam sistemini ifade eder.
Şiddetin Birey Üzerindeki Etkileri AD ve SOYAD: Yunus Emre Ataman Sınıf:9/E No:640 Ders: Sağlık Bilgisi ve Trafik Kültürü.
Örgütlerde Kendimizi Anlamak
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GRUP İLETİŞİMİ.
AİLEDE İLETİŞİM.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KURUM KÜLTÜRÜ VE İKLİMİ
GRUP İLETİŞİMİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

OKUL KÜLTÜRÜ ZEYNEP SEVİM 070126048

İÇERİK Kültür Örgüt Kültürü Örgüt Kültürünün Önemi Örgüt Kültürünün Özellikleri Örgütte Yer Alan Baskın ve Alt Kültürler Örgüt Kültürü Sınıflamaları Örgüt Kültürünün Oluşumu Örgüt Kültürünün Öğeleri Okul Kültürü Okul Kültürünün Boyutları

KÜLTÜR Bir toplumun tüm yaşam biçimini ifade etmektedir. İnsanın yaptığı her şey kültürün bir parçasıdır. Kültür, insan unsuruyla ve onun ürettikleriyle anlam kazanır. “İnsan kültürünü üretir ve biriktirir.”

KÜLTÜR Kültürle ilgili olarak; Bütüncül, Tarihsel temelli, Antropolojik kavramlarla ilgili, Toplumsal olarak yapılandırıldığı Değişiminin zor olduğu yönünde ortaklaşma görülmektedir.

ÖRGÜT KÜLTÜRÜ Ulusal kültürün (makro kültür) temel değerlerini, normlarını, davranış örüntülerini örgüt içeriğine katan bir alt kültürdür. “Bir grup ya da örgütün üyelerinin ortaklaşa paylaştıkları temel sayıltılar, değerler, semboller ve uygulamalar bütünüdür.” Şişman (1994)

ÖRGÜT KÜLTÜRÜNÜN ÖNEMİ Pek çok örgüt kuramcısı, bir örgütün başarısının o örgütün kültürüyle derinlemesine ilişkisinin olduğu konusunda fikir birliğine varmışlardır. Kültür, bir örgütte bir dizi işlevi yerine getirmektedir: Bir örgütle diğer örgütler arasında farklılık yaratır. Örgüt üyelerine kimlik duygusu verir.

ÖRGÜT KÜLTÜRÜNÜN ÖNEMİ İnsanların bir değere bireysel çıkarlarından daha fazla bağlanmasına olanak sağlar. Toplumsal sistemin dengesini güçlendirir. İşgörenlerin söyleyeceklerine ve yapacaklarına ilişkin uygun standartlar sağlayarak örgütü bir arada tutmaya yardımcı olan toplumsal bir yapıştırıcıdır. İşgörenlerin tutum ve davranışlarını biçimlendiren ve yönlendiren bir anlam yaratıcı ve denetim mekanizması hizmeti görür.

ÖRGÜT KÜLTÜRÜ Steinhoff ve Owens, örgüt kültürünün Örgütün tarihi, Örgütün değer ve inançları, Örgütü açıklayan hikaye ve mitler, Örgütün kültürel normları, Gelenekler, törenler, adetler Örgütün kadın ve erkek kahramanlarından oluştuğunu ifade etmektedir.

ÖRGÜT KÜLTÜRÜNÜN ÖZELLİKLERİ Ayırt edici olması, İstikrarlı olması, Belirgin olmaması, Sembolik olması, Bütünleşmiş bir yapısı olmasıdır.

ÖRGÜTTE YER ALAN BASKIN VE ALT KÜLTÜRLER Örgüt kültürünün birtakım ortak özellikleri olmakla birlikte, bir kültür içinde çeşitli alt kültürler de bulunmaktadır. Büyük örgütlerin çoğunun baskın bir kültürü ve çok sayıda alt kültürü vardır. Baskın kültür, örgüt üyelerinin çoğunluğunca paylaşılan değerleri ifade eder. Bir örgütün kültüründen söz ederken, esasen örgütün baskın olan kültüründen söz edilmektedir.

ÖRGÜTTE YER ALAN BASKIN VE ALT KÜLTÜRLER Alt kültürler, bir bölümdeki bireylerin karşılaşabileceği ortak sorunlar, durumlar ve deneyimleri yansıtmak üzere, daha çok büyük örgütlerde yatay ve dikey bir biçimde oluşmaktadır. Bir okul örgütü için düşünülecek olursa, yöneticiler, öğretmenler, diğer işgörenler ve öğrenciler olmak üzere dört alt kültürden söz edilebilir.

ÖRGÜT KÜLTÜRÜ SINIFLAMALARI GÜÇLÜ VE ZAYIF ÖRGÜT KÜLTÜRLERİ Kültürler çoğunlukla güçlü ya da zayıf olarak tanımlanır. Güçlü kültürler, kültürle ilişkisi olmayan güdülerden daha çok, insan eylemlerini etkilemesi daha olası olan sayıltı ve değerlerin paylaşılmasıyla karakterize edilirler. Güçlü kültürlerde inançlar ve değerlere yoğun bir şekilde sahip olunur.

GÜÇLÜ VE ZAYIF ÖRGÜT KÜLTÜRLERİ Zayıf olan örgütlerde, temel değerler üyeler tarafından kabul görmez. Bu tür kültürlerde güçlü bir atmosfer oluşturulamadığından örgütsel başarı düzeyinde düşme gözlenir.

ÖRGÜT KÜLTÜRÜNÜN OLUŞUMU Kurucuların etkisi İç çevrenin etkisi Dış çevrenin etkisi Yönetim uygulamaları Ulusal kültürün etkisi Üst yönetim Örgüt kültürü Örgüt kurucularının felsefesi Seçim ölçütü Sosyalleşme Robbins, P.S. (1994)

ÖRGÜT KÜLTÜRÜNÜN ÖĞELERİ Temel Sayıltılar Sayıltılar; örgüt üyelerinin çevreyle ilişkileri, gerçek, zaman, mekan, insan eylemleri ve insan ilişkilerinin doğasıyla ilgili olarak paylaştıkları temel inançlardır. Temel Değerler Değerler; örgüt üyelerinin olay, durum ve davranışları değerlendirmede, yargılamada benimsemiş oldukları ölçütlerdir. Normlar Normlar, bir örgütün davranış kurallarıdır.

ÖRGÜT KÜLTÜRÜNÜN ÖĞELERİ Artifaktlar İnsanların işitebileceği, görebileceği somut örgütsel öğeler; insan eliyle yapılmış şeylerdir. Dil Her toplumun bir ana dili olduğu gibi, her örgütün de kendine özgü bir dili vardır. Bu dili örgütün üyeleri en iyi biçimde kullanabilir ve öğrenebilirler. Kutlamalar, Törenler, Rit ve Ritüeller Toplumsal yaşamda olduğu gibi örgütsel yaşamda da törenler üyelerin bir arada bazı özellikleri paylaşmaları, örgütsel bütünleşmenin sağlanması yönünden önemlidir.

ÖRGÜT KÜLTÜRÜNÜN ÖĞELERİ Mecazlar Mecazların doğası, meydana gelişi ve vurguladığı konular örgütün iklimi, niteliği ve kişiler arası ilişkilerin niteliğiyle ilgili ipuçları verdiği için yöneticiler için çok önemlidir. Kahramanlar Kahramanlar bir örgüt içinde büyük ölçüde takdir edilen özelliklere sahip, ölmüş ya da yaşayan, gerçek ya da hayali kişilerdir.

OKUL KÜLTÜRÜ “Okulun dış çevresine uyum ve kendi içinde bütünleşme sürecinde ortaya çıkan sorunları çözme çabası sırasında gelişen, icat edilen ya da keşfedilen gerçekliği ve sürekliliği belli bir dönem içinde kanıtlanmış olan, okula yeni gelenlere en doğru algılama, düşünme ve hissetme biçimleri olarak aktarılan, bilinçli olarak tasarlanan veya farkında olunmayan sayıltılarla bu sayıltıların fiziki çevre ve insan etkileşimine yansıyan ifadelerinin tamamıdır.”

OKUL KÜLTÜRÜ Başarılı bir okul için gerekli olan kültürel özellikler: Takım çalışması, Düzenlilik, Akademik başarı kültürü, Sürekli okul geliştirme, Öğrenci sorumluluğu,

OKUL KÜLTÜRÜ Bir seçim bölgesindeki seçmenlerin gereksinim ve istemlerine uyum, Öğretmen yeterliliğinin cesaretlendirilmesi Yönetici yeterliliğinin cesaretlendirilmesi.

OKUL KÜLTÜRÜNÜN BOYUTLARI Demokratik yönetim ve katılım Katılımın sağlandığı demokratik bir okul kültürünün oluşturulup güçlendirilmesi hem öğrenci, öğretmen düzeyinde, hem okul örgütü düzeyinde, hem de toplumsal düzeyde çok önemlidir. İşbirliği, destek ve güven Amaç ve çıkarları aynı olan bireylerin oluşturdukları güvene dayalı çalışma ortaklığıdır.

OKUL KÜLTÜRÜNÜN BOYUTLARI Okul-Çevre ilişkisi Okul ve çevre arasında kurulan güçlü bir bağ, okul kültürünü olumlu yönde etkiler. Bütünleşme ve aidiyet Örgüt üyelerinin istekli ve gönüllü olarak örgüte içten bağlılıklarıdır.

TEŞEKKÜRLER