T.C. MANİSA VALİLİĞİ MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Advertisements

EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
OGYE Okul Gelişim Yönetimi Ekibi
Prof.Dr.Erdal BEŞER ADÜ Tıp Fakültesi ADÜ SEM Müdürü
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
2007 / 30 SAYILI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE TANITIM VE YÖNELTME ÇALIŞMALARI GENELGESİ DOĞRULTUSUNDA İLÇEMİZ İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA YAPILMASI.
Milli Emlak Genel Müdürlüğü Performans Sözleşmesi
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
 Ü lkemizde gerek orta ö ğretime gerekse y ü ksek ö ğretime ge ç işte ç oktan se ç meli test tekniği uygulanmaktadır. Bunun doğal bir sonucu olarak ö.
Kurullar hangi kurumlarda oluşturulmalıdır?
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
1 OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİNİN KURULUŞU. OKUL GELİŞİM MODELİ UYGULAMALARININ MEVZUAT DAYANAKLARI Toplam Kalite Yönetimi Uygulama Yönergesi. Milli Eğitim.
Valilikler koordinasyonunda illerde yapılan çalışmaların Türkiye’nin Yeni AB Stratejisi ve AB İletişim Stratejisi’ne katkı sağlaması İçişleri Bakanlığı.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İKS İLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER ROL VE SORUMLULUKLAR
T. C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Personel Genel Müdürlüğü SAYI :B. 08. PGM
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
İç Kontrol: İç kontrol, idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
İL YATIRIM PROGRAMI HAZIRLIK VE İZLEME SÜRECİ
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
FAALİYET/PROJE EYLEM PLANLARI
TKY BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Strateji Geliştirme Başkanlığı
PLANLI OKUL GELİŞİMİ.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Kamu İdareleri için Stratejik Planlama Kılavuzu (Hazırlık Çalışmaları)
İzmir İl MEM ARGE Kamu İdareleri için Stratejik Planlama Kılavuzu (Hazırlık Çalışmaları)
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME BİRİMİ KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR.
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
TOPLANTI GÜNDEMİ Açılış Sunum Soru-Cevap Kapanış.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
İŞYERİ SAĞLIK GÜVENLİK BİRİMİ
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
İKS AR-GE İLİŞKİSİ. İKS Uygulamaları Kapsamında İl/İlçe AR-GE’lerin görevleri.
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
T.C. YENİKENT AHMET ÇİÇEK ANADOLU TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ KOORDİNASYON MERKEZİ OKUL GELİŞİM MODELİ Nihat BÜBÜL.
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
Destek Eğitim Odaları.
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
ÇUBUK İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ. SORU – CEVAP STRATEJİK PLANLAMA.
DANIŞMANLIK TEDBİRİ UYGULAMALARI
MEB İLKÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Okul Gelişim ve Rehberlik Şubesi İKS Proje Sorumlusu Program Geliştirme Uzm: Bahar KÜÇÜKTEPE Haziran 2010 İLKÖĞRETİM KURUMLARI.
İbrahim AYDIN Bilişim Teknolojileri İl Koordinatörü.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
İKS UYGULAMA, İZLEME DEĞERLENDİRME İKS SONUÇLARIN PAYLAŞILMASI.
E Ş ME İ LÇE M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K BÜROSU.
DÖNEMİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI HAZIRLIK SÜRECİ
TANILAMA.
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Sunum transkripti:

T.C. MANİSA VALİLİĞİ MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ PLANLI OKUL GELİŞİM MODELİ ve OGYE MANİSA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Okul Geliştirme Çalışmalarının Yasal Dayanakları *Milli Eğitim Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğünün yayımlamış olduğu “Toplam Kalite Yönetimi Uygulama Yönergesi” (Tb.Der.2506) ile başlamıştır. (1999) *Uygulamaya dönük çok sayıda genelge ve 2 yönerge daha yayımlanmıştır. (1999-2006) MANİSA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Okul Geliştrime Çalışmalarının Yasal Dayanakları *Merkez ve Taşra Teşkilatı TKY Uygulama Projesi (2002) *İlköğretim Yönetmeliğinde de TKY yerini almıştır. (2003) *TKY Uygulamaları Ödül Yönergesi (2005) MANİSA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Okul Geliştrime Çalışmalarının Yasal Dayanakları Ayrıca *5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu (2003) *DPT Tarafından “Kamu İdarelerinde Stratejik Planlamaya İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik” yayımlanmıştır. (2005) MANİSA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

MANİSA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Plânlı Okul Gelişimi yaklaşımında temel amaç; eğitim ve öğretimin niteliğinin ve öğrenci başarısının artırılması, okulun fiziksel yapısının geliştirilmesi ve okulların günden güne daha iyiye, daha güzele doğru bir gelişim göstermesini sağlamaktır. Böylece “Kendi kendini geliştiren, yenileyen, değerlendiren ve sorgulayan okul...” anlayışı hakim kılınacaktır. MANİSA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

MANİSA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Planlı Okul Gelişim Modeli ile okullar paylaşımcı yönetim anlayışı, işbirliğine dayalı çalışma sistemi ve sürekli gelişim anlayışını benimserler. MANİSA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

MANİSA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Okul Gelişim Süreci Basamakları  Planlı Okul Gelişimi; “Okul Gelişim Süreci Basamakları” izlenerek sağlanmalıdır. v Okul Gelişim Süreci Basamakları, birbirini takip eden on basmaktan meydana gelmektedir. MANİSA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Okul Gelişim Basamakları 1. Basamak : Okul Gelişimi Yönetim Ekibinin Kurulması 2. Basamak :Okul Gelişimi Hedefleri Ve Stratejik Plânlama 3. Basamak : Anketlerin Yapılması 4. Basamak : Yıllık Okul Gelişim Plânlarının Hazırlanması 5. Basamak :Öncelikleri Belirleme ve Çalışma Gruplarının Kurulması 6. Basamak :Gurupların Çalışma Plânlarının Hazırlanması 7. Basamak : Yıllık Okul Gelişim Plânlarının Uygulanması 8. Basamak : Değerlendirme ve Düzeltmelerin Yapılması 9. Basamak : Düzeltilmiş Okul Gelişim Plânının Uygulanması 10.Basamak : Son Değerlendirme ve Rapor Yazılmasıdır MANİSA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Şimdi biraz önce sıraladığımız Okul Gelişim Süreci basamaklarını kısaca açıklayalım. MANİSA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

1- OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİNİN KURULUŞU Okul Gelişimi Yönetim Ekibi (OGYE), Okul Gelişim Modelinin birinci basamağıdır. Okul toplumunu temsilen Plânlı Okul Gelişimi’nden sorumlu bir ekiptir. Her öğretim yılı için hazırlanacak Okul Gelişim Plânı’nın hazırlanması ve yürütülmesinden sorumludur. MANİSA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

OGYE’ NİN KURULUŞ ESASLARI: OGYE; demokratik bir seçimle; bir önceki öğretim yılının Mart ayı içersinde, düzenlenecek ön seçim ve bunu izleyen genel seçimle kurulur. ( OGYE’nin hazırlayacağı “Okul Gelişimi Plânı” ilgili öğretim yılı başında uygulanacağı için OGYE bir önceki yılın Mart ayında kurulur) MANİSA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Okul Gelişimi Yönetim Ekibinin Görev Tanımları Okul Gelişimi Yönetim Ekibi (OGYE), Okul Gelişim Modelinde yapılacak çalışmalar için çeşitli önerilerde bulunulacak bir danışma komisyonu değildir. (OGYE) Okul Müdürünün liderliğinde çalışarak okulun gelişimini plânlayan, plânlanan çalışmaları uygulayan, çalışmalarda gerekli okul içi ve dışı koordinasyonu ve organizasyonu yürüten bir çalışma grubudur. MANİSA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Okul Gelişim Yönetim Ekibi Aşağıda belirtilen görevleri gerçekleştirecektir. Aşağıda belirtilen görevleri gerçekleştirecektir. MANİSA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

OGYE’NİN GÖREVLERİ 1. OGYE, okul gelişim sürecinin yönetiminde okul toplumunu temsil eder. MANİSA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

OGYE’NİN GÖREVLERİ 2. Bakanlık kanalıyla gönderilen ödenekler, okulda düzenlenen kermes, fuar gibi etkinliklerden elde edilen gelir, veli desteği, hayırsever vatandaşların katkısı, okul çevresindeki kuruluşların yardımları gibi çeşitli yollarla sağlanan mali kaynakları kullanarak “Okul Bütçesi”ni hazırlar ve yönetir. Okulun gelirlerinin, okulun gelişimine en fazla katkıda bulunacak alanlarda kullanılabilmesi için gerekli plânlamaları yapar. Okulun parasal kaynaklarının kullanımında yapılan harcamalar konusunda okul toplumunu ve velileri bilgilendirir. MANİSA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

OGYE’NİN GÖREVLERİ 3. OGYE, Okul Gelişim Plânını stratejik plana uygun olarak hazırlar ve bu plânı uygular. 4. OGYE, Okul gelişim sürecinde yer alacak olan alt “Çalışma Grupları”nı kurar, bu grupları plânlama süreci ile ilgili olarak bilgilendirir ve çalışmalarına rehberlik eder. MANİSA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

OGYE’NİN GÖREVLERİ 5. Okulun mevcut durumunun belirlenmesi için gerekli bilgileri toplar ve geliştirilmesine ihtiyaç duyulan çalışma alanlarını belirler. 6. Plânlı okul gelişimi içerisinde yer alan diğer okulları (özellikle bu uygulamayı çok iyi başaran okulları) ziyaret edip onlarla görüş alış verişinde bulunur. 7. “Okul Gelişim Süreci” ile ilgili olarak; okul personelini, velileri ve öğrenci gruplarını bilgilendirir. Bu amaçla; çeşitli toplantı, panel, seminer vb. düzenler. MANİSA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

OGYE’NİN GÖREVLERİ 8. Anketler uygular, görüşmeler yapar, anket ve görüşme formlarını değerlendirir, değerlendirme sonuçlarını okul personeline, velilere ve öğrencilere duyurur. 9. Anketlerle belirlenen konular arasından, ilgili öğretim yılının okul gelişimi için öncelik taşıyanları belirler. 10. Çalışma gruplarının plânlama ve uygulamalarını organize eder ve her çalışma grubunun hazırladığı “Çalışma Plânlarının”, “Yıllık Okul Gelişim Plânı”na uygun olup olmadığını kontrol eder. MANİSA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

OGYE’NİN GÖREVLERİ 11. Çalışma gruplarının gerçekleştirecekleri çalışmaları koordine eder. 12. Okul Gelişim Plânı doğrultusunda gerçekleştirilen çalışmaların “Biçimlendirici Değerlendirmesini” yapar ve alınan sonuçlar doğrultusunda plân üzerinde gerekli düzeltmeleri yapar. MANİSA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

OGYE’NİN GÖREVLERİ 13. Düzeltilmiş Okul Gelişim Plânı’nın öğretim yılı sonunda “Son Değerlendirmesini” yapar. Gerçekleştirilemeyen hedefler, nedenleri ile belirlenir ve değerlendirme sonuçları bir sonraki yılın gelişim plânının hazırlanmasında dikkate alınır. 14. Okul personelinin ihtiyaçlarına yönelik olarak okulda hizmet içi eğitim (kurs, seminer, toplantı vb.) çalışmaların organizasyonunu yapar. MANİSA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

OGYE’NİN GÖREVLERİ 15. Okul Gelişim Raporunu hazırlar. Raporu okul toplumunun bilgilendirilmesine sunar ve öğretim yılını izleyen Temmuz ayı içinde Milli Eğitim Müdürlüğü ile Bakanlığımızın ilgili birimlerine ulaşacak şekilde gönderir. 16. Okul personelinin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarını belirler ve il/ilçe milli eğitim müdürlüklerine bildirir. MANİSA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Kimlerden Oluşur? Okul Gelişim Yönetim Ekibi MANİSA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

3- Öğretmen (En az iki kişi) 4- Rehber Öğretmen 1- Okul Müdürü (Başkan) 2- Müdür yardımcısı 3- Öğretmen (En az iki kişi) 4- Rehber Öğretmen 5- En az bir tane destek pers. 6- Öğrenci (En az iki kişi) 7- Veli (En az iki kişi) 8- Okul Aile Birliği temsilcisi 9-Okulun bulunduğu mahallenin Muhtarı 10-Sanayi ve Ticaret odalarının birer temsilcisi 11-Sivil Toplum örgütlerinden seçilen bir temsilci MANİSA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Okul Gelişim Yönetim Ekibi Üyelerinin Görevleri Nelerdir? MANİSA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Okul Müdürü *Okul gelişiminin sürekliliğinden sorumludur. *Plânlı Okul Gelişimi için gerekli plânlama, organizasyon ve görevlendirmeleri yapar, *İlçe/İl Milli Eğitim Müdürlükleri ve Bakanlığın ilgili birimleri ile koordinasyonu sağlar, *Okul-üniversite iş birliğini sağlar, *Okul personelinin mesleki gelişimini destekler. MANİSA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Rehber Öğretmen: *Okul Gelişim Süreci Basamakları içerisinde yapılacak her türlü çalışmanın plânlaması, organizasyonu ve .yürütülmesinden sorumludurlar. *Memnuniyet anketlerinin her yıl uygulanmasını ve Okul .Gelişim Planının Hazırlanmasını sağlar *Ekip üyelerinin kişisel özelliklerine uygun ekiplerde görev . almasını sağlar. *OGYE üyesi diğer öğretmenlerin yapacağı görevleri yapar. MANİSA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Öğretmenler: * Plânlı Okul Gelişiminde okulun öğretim kadrosunu temsil ederler. * Okul Gelişim Süreci Basamakları içerisinde yapılacak her türlü çalışmanın plânlaması, organizasyonu ve yürütülmesinden . sorumludurlar. * Çalışma Gruplarının amaca yönelik olarak etkili bir şekilde plânlarını . uygulamalarında onlara rehberlik ve liderlik yaparlar. * Çalışma Gruplarının plânladıkları çalışmaları gerçekleştirebilmeleri için gerekli organizasyonu ve koordinasyonu sağlarlar. * Çalışma Gruplarının plânlamalarındaki zamanlamayı izlerler. MANİSA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Destek Personeli: * Okul çevresini, binasını, fiziki kaynaklarını, ekipmanlarının güvenliğini, düzenini, temizliğini ve etkili kullanımını sağlar. * Okul-çevre temizliği ve güvenliğine yönelik çalışmaları düzenler ve yürütür. * Okul eşyalarının ve ekipmanlarının korunması, temizliği ve . etkili kullanımına yönelik yapılacak çalışmaları düzenler. * Okulun fiziki mekanlarının kullanımını düzenler. * Okulun güvenliğine yönelik çalışmaların organizasyonunda . . rol alır. MANİSA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Veli *Okul-çevre ve okul-veli iş birliğini geliştirirler. *Okulun çevre ve veliler ile iş birliğinin geliştirilmesine . yönelik çalışmaları organize edip yürütürler. *Okulun fiziki kaynaklarının geliştirilmesine önderlik . ederler. *Okulun tanıtım çalışmalarını organize ederler. *Yardıma muhtaç öğrencileri belirleyip gerekli desteğin bu . öğrencilere sağlanması çalışmalarını yürütürler. MANİSA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Öğrenci * Okul gelişimine yönelik çalışmalarda öğrencileri temsil ederler. * Öğrencilerin görüşlerini, isteklerini ve sorunlarını OGYE’ye iletirler. MANİSA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Okul Aile Birliği Temsilcisi *Okulun parasal kaynaklarının geliştirilmesine ve bu . kaynağın en verimli şekilde kullanılmasına katılır. *Velilerin parasal desteğini sağlamak için uygun . düzenlemeleri yapar. *Okulun parasal kaynaklarının kullanımı sonunda yapılan . harcamaları gösteren mali raporların velilere duyurulması . için gerekli düzenlemeleri yapar. MANİSA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Okul Aile Birliği Temsilcisi * Okul-çevre ve okul-veli iş birliğini geliştirir. * Okulda sosyal yardımlaşma etkinliklerini düzenleyip yürütür. * Öğrenci başarısının artırılmasına yönelik yapılacak çalışmaların bütün velilere duyurulmasında ve veli desteğinin sağlanmasında rol alır. MANİSA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Sivil Toplum Örgütlenmelerinden Seçilen Temsilci Mahalle Muhtarı Sivil Toplum Örgütlenmelerinden Seçilen Temsilci Sanayi/Ticaret Odaları Temsilcileri Okul Gelişim Süreci Basamaklarının teknik çalışmaları kapsayan bölümlerine katılmazlar. Gelişim hedeflerinin belirlenmesi, kaynakların kullanımında önceliklerin belirlenmesi, gelişim hedeflerine ne ölçüde ulaşıldığının değerlendirilmesi gibi çalışmalara gözlemci olarak katılırlar, fikir belirtirler ve kararların alınmasında oy kullanırlar. MANİSA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

2. STRATEJİK PLANLAMA VE OKUL GELİŞİM HEDEFLERİNİN BELİRLENMESİ Stratejik Plân, okulun gelişim hedeflerini ve okul gelişiminde izlenecek stratejileri ortaya koyan ve okula vizyon kazandıran bir plândır. Stratejik Plân, yapılacak çalışmalara yön verecek, önceliklerin tespitine yardımcı olacak ve okulun sürekli gelişimini garanti altına alacaktır. MANİSA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Ayrıca, stratejik plân içerisinde okulun ilkeleri, değerleri, yargıları, misyonu, vizyonu ve değer ölçütleri bulunacağı için okul gelişiminden beklenenler stratejik plân ile açığa kavuşacaktır. Stratejik Plân okula kimlik kazandırır. Her ne kadar okullar aynı sistemin birer parçaları olsalar da, her okul, içinde bulunduğu çevre şartlarındaki farklılıklar ve değişen öğrenci ihtiyaçları nedeniyle diğerinden farklıdır. Bütün bu farklılıklarla gelişim hedefleri ayrı olabilmektedir. Okuldaki eğitim-öğretimin kalitesinin, öğrenci başarısının artışına yönelik olması gerekir. Bu başarı kontrol edilmelidir. MANİSA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

3. İhtiyaç Analizi OGYE Her yıl “İhtiyaç Analizi” için anketler uygular, görüşmeler yapar, anket ve görüşme formlarını değerlendirir, değerlendirme sonuçlarını okul personeline, velilere ve öğrencilere duyurur. İhtiyaç analizi ile belirlenen konular arasından, ilgili öğretim yılının okul gelişimi için öncelik taşıyanları belirler. MANİSA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

4-YILLIK OKUL GELİŞİM PLÂNI’NIN HAZIRLANMASI Okul Gelişim Yönetim Ekibi tarafından stratejik plân esas alınarak öğretim yılının başında “Okul Gelişim Plânı” hazırlanır. Plânın hazırlanması ve uygulanması, OGYE’nin sorumluluğundadır. Okul Gelişim Plânı, yapılacak çalışmaların hangi tarihte başlayıp hangi tarihte tamamlanacağını gösteren bir uygulama plânıdır. MANİSA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Okul Gelişim Planının 3 temel işlevi vardır. 1- Gelişimi yönetir. 2- Sorumlulukları paylaştırır. 3- Kaynakların kullanımına açıklık kazandırıp . . verimliliği arttırır Gelişim plânı düzenlenecek özel gündemli bir öğretmenler kurulunda öğretmenlerin görüşüne, özel amaçlı bir veli toplantısında ise velilerin görüşüne sunulmalıdır. MANİSA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

2013/2014 Eğitim Öğretim Yılı Gelişim Planı Yıllık çalışma planı örneği ............................ İlköğretim Okulu /Lisesi / Kurumu 2013/2014 Eğitim Öğretim Yılı Gelişim Planı Sıra No Stratejik Amaç No Hedef No Çalışmanın Adı Sorumlu Ekip Başlangıç ve Bitiş Tarihi Tahmini Bütçe Açıklamalar   MANİSA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

5-Öncelikleri Belirleme ve Çalışma Gruplarının Kurulması: OGYE Okul Gelişim planında yer alan çalışmaların hangilerinin öncelikli olarak yapılması gerektiğini ve hangi guruplar tarafından yapılacağını belirler. Planda yer alan bir amacı gerçekleştirmek için Birden fazla ekip kurulabilir. Ekipler oluşturulurken ekip üyelerinin kişisel özellikleri de göz önüne alınmalıdır. MANİSA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Çalışma Ekiplerinin Kurulması: * Okulda kurulacak ekip sayısını OGYE belirler. * Ekipte yer alacak kişi sayısı 3-8 kişidir. * Ekip üyeleri öğretmen, veli, öğrenci olabilir. MANİSA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

6-Çalışma Gruplarının Yıllık çalışma planlarını Hazırlamaları Oluşturulan yıllık çalışma ekipleri “Okul Gelişim Planı”na bağlı olarak kendi yıllık çalışma planlarını oluşturarak OGYE teslim ederler. MANİSA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Kriter Ekipleri Yılık Çalışma Planı TEMA 1: OKUL- VELİ İŞBİRLİĞİ Sorumlu Ekibin Adı OKUL VELİ İŞ BİRLİĞİ EKİBİ Stratejik Amaç 1:……… Okul – Veli – Çevre İşbirliğini ve İletişimini Arttırmak Stratejik Hedef 1.1: Her yıl veli ve aile eğitim seminerleri düzenleyerek veli –okul işbirliğini %15 artırmak. Faaliyet/Projeler İzleme Değerlendirme Faaliyetin Başlama ve Bitiş Tarihi Faaliyetten Sorumlu Kurum/birim/ kişi Maliyeti Ölçme yöntemi ve raporlama süresi Performans Göstergeleri Faaliyetin durumu Tamamlanmama nedeni Öneriler Faaliyet 1.1.1 Veli ve aile eğitim Seminerleri düzenlemek 14/02/2011 31/12/2011 OGYE EKİBİ 500 3 ‘er ve 6’şar Aylık olarak yapılan Çalışmaları izlemek ve raporlaştırmak 2011 de 1 seminer 2012 de1 2013 de1 2014 de 1 (..)Tamamlandı (..)Devam Ediyor (..) İptal Edildi Faaliyet 1.1.2 Velilerin Memnuniyeti sağlanarak veli katılım oranının artırmak. Veli Katılımlarını 2011 de %60 2012 %70 2013 %80 2014 %85 ê çıkarmak Kriter Ekipleri Yılık Çalışma Planı MANİSA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

7. YILLIK OKUL GELİŞİM PLÂNI’NIN UYGULANMASI Gelişim Plânının uygulanması, çalışma grupları tarafından gerçekleştirilir. Her çalışma grubu, plânlamasını yaptığı çalışmayı gerçekleştirmekle sorumludur. MANİSA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

7. YILLIK OKUL GELİŞİM PLÂNI’NIN UYGULANMASI Okul Gelişim Yönetim Ekibi çalışma gruplarına destek hizmeti verir. Ayrıca, çalışma grupları arasında, çalışma grupları ile okul yönetimi arasında ve okul dışındaki kurum ve kuruluşlar arasında koordinasyonu sağlayacaktır. MANİSA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

DEĞERLENDİRME VE DÜZELTME 8. BİÇİMLENDİRİCİ DEĞERLENDİRME VE DÜZELTME Okul Gelişim Planının birinci değerlendirmesi OGYE tarafından I. Dönem sonunda yapılacaktır. Değerlendirmede planın aksayan yönleri tespit edilecek ihtiyaç duyulan eklemeler ve çıkarmalar yapılacaktır. Sonuçlarına göre de OGP (Okul Gelişim Planı) üzerinde gerekli düzeltmeler OGYE tarafından yapılacaktır. MANİSA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Biçimlendirici Değerlendirme MANİSA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

8. Düzeltilmiş Gelişim Planının Uygulanması Biçimlendirici değerlendirme sonunda elde edile bilgiler dikkate alınarak Okul Gelişim Planı düzeltildikten sonra VII. Basmakta açıklanan uygulama esasları aynen bu basmakta da sürdürülerek uygulanacaktır. MANİSA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

9. Düzeltilmiş Gelişim Planının Uygulanması Biçimlendirici değerlendirme sonunda elde edile bilgiler dikkate alınarak Okul Gelişim Planı düzeltildikten sonra VII. Basmakta açıklanan uygulama esasları aynen bu basmakta da sürdürülerek uygulanacaktır. MANİSA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

10. Son Değerlendirme ve Rapor Yazımı 1-Yapılan çalışmaların okul gelişimine katkılarını belirlemektir. 2-Değerlendirmeden elde edilen bilgiler ile gelecek yılın planlamalarına ışık tutmaktır Rapor MANİSA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Belli bir hedefi olan ve bu hedefe ulaşmak için bir araya gelenler, hedeflerine daha kolay ve çabuk ulaşırlar Teşekkür Ederiz İl Kalite Temsilcileri MANİSA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ