Yrd. Doç. Dr. Elif Yolbulan Okan Yrd. Doç. Dr. Yusuf Can ERDEM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SİZİ GERÇEK BİR ÜNİVERSİTEYE DAVET EDİYORUZ.. BİR ÜNİVERSİTEYE BAŞLIYORSUNUZ ! NASIL BİR EĞİTİM SÜRECİNE ADIM ATTINIZ ? MEZUNİYET SONRASINA İLİŞKİN BİR.
Advertisements

Yrd.Doç.Dr.Mustafa EVREN OMÜ Fen Bilimleri Enstitüsü
BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ Endüstri Mühendisliği Bölümü Tanıtımı
BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI «TEKNOGİRİŞİM SERMAYESİ DESTEĞİ»
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ DİĞER KONULAR
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
Uzmanlık Öğrencisi Eğitimi “Strateji” M. Erdal GÜZELDEMİR
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
ÖĞRENME STİLLERİ.
S.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
"Eğitimdir ki bir milleti ya özgür,
Yeni alınan deneyimsiz personelin yetiştirilmesi veya
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
e-Sertifika Programları
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Bilgisayar Destekli Öğretim
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
BAHAR DİNÇSOY EĞİTİM BİLİMLERİ
AKÜ VETERİNER FATÜLTESİ
ENDÜSTRİYEL TASARIM Endüstriyel Tasarım eğitimi, tüketim pazarına yönelik, seri üretilebilecek her türlü kullanım eşyasının tasarımını içerir. Otomotiv.
FİZİK MÜHENDİSİ TANIM Doğadaki maddelerin yapısını ve
«MESLEKİ EĞİTİMDE KALİTE GÜVENCESİ»
Schneider Electric ve Altı Sigma 6 Sigma. 6 Sigma Nedir ?  1980’lerin ortasında Motorola tarafından, Japon kalite fikirleri ve kontrol sistemlerinin.
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ VE DAVRANIŞLARI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ KULLANILMASI
ÇEVRECİ YAKLAŞIM VE TÜKETİCİLERİN YEŞİL REKLAMLARA KARŞI TUTUMLARI
Sosyal Pazarlamanın Yeni Aracı: Kitle Fonlaması
Yrd. Doç. Dr. Cemalettin DEMİRELİ
Türk-İslam Arkeolojisi
Bilişim sistemlerinin türleri
Probleme Dayalı Öğrenme
EĞİTİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Pazarlama Ve Perakende Bölümü Alan Tanımı
Probleme Dayalı Öğrenme
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş
ÖĞRENME STİLLERİ.
Kolb’un Yaşantısal Öğretim Modeli
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
KOBİLERDE AR-GE ve İNOVASYON
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
KARİYER YÖNETİMİ DERSİ EGZERSİZLERİ Prof. Dr. Serkan Bayraktaroğlu
INBOUND PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Pınar Bacaksız.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
Mesleki Rehberlik - I Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
2 SINIF YÖNETİMİ Yrd. Doç. Dr. Süleyman KARATAŞ
7th International Congress of Research in Education
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
Araştırma Problemlere güvenilir çözümler bulmak amacı ile planlı ve sistematik olarak, verilerin toplanması, çözümlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlaştırılması.
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Kariyer Danışmanlığı Uygulaması
«Metalurji Teknikerliği» nedir?
PROF.DR.B.ESRA ASLANERTİK DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ REKTÖR YARDIMCISI
SWOT ANALİZİ TÜRKER DURAN YATIRIM TEŞVİK DANIŞMANI.
JEROME BRUNER’in Bilişsel Gelişim Teorisi
Başşliyoouu... Başlıyor....
Metalurji Teknikeri nedir?
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

İşletme Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri: Pazarlama Öğrencileri FarklI mI? Yrd. Doç. Dr. Elif Yolbulan Okan Yrd. Doç. Dr. Yusuf Can ERDEM Yeditepe Universitesi, İstanbul

20. Ulusal Pazarlama Kongresi - Eskişehir Giriş Türkiye’de artan eğitim kurumları İşletme eğitiminden iş dünyasının beklentileri İşletme eğitimi sonrası karşılaşılan problemler Pazarlama bölümlerine olan ihtiyaç ve bu kapsamda yapılması gereken altyapı çalışmaları (program geliştirme/ders tasarımları) Öğrencilerin mensubu olduğu kuşağı daha yakından tanıma ihtiyacı

20. Ulusal Pazarlama Kongresi - Eskişehir Çalışmanın Amacı İşletme eğitimi alan ancak farklı alanlarda uzmanlaşmak isteyen gençlerin öğrenme stilleri arasında fark var mı? Bunun sonucunda farklı eğitim metotları uygulanmalı mı? Özellikle pazarlama alanında uzmanlaşmak isteyen gençlerin öğrenme stilleri farklı mı ? Bu fark eğitim metotlarını belirleyebilir mi?

20. Ulusal Pazarlama Kongresi - Eskişehir Literatür taraması Nitelikli iş gücüne olan artan talep karşısında eğitim kurumlarının yeterli kalite ve donanımda mezun vermediği (Önce, Kayabaşı ve Fettahoğlu, 2008). Kapalı sistemden öğrenci odaklı eğitime (Yıldız ve Ardıç, 1999) Eğitimde toplam kalite anlayışı içinde öğrenci odaklı, işbirlikçi ve sürekli gelişime açıklık

Öğrenme Stili Çalışmaları 20. Ulusal Pazarlama Kongresi - Eskişehir Öğrenme Stili Çalışmaları Öğrenci odaklı eğitimin temelinde bireylerin öğrenme stillerinin farklı olabileceği varsayımı ile öğretim tasarımı gerekliliği vardır. 1940‘lı yıllarda başlayan çalışmalar 1970’lerde yoğunlaşır.

Kolb Öğrenme Stili Modeli 20. Ulusal Pazarlama Kongresi - Eskişehir Kolb Öğrenme Stili Modeli Öğrenme stili terimi son yıllarda David A. Kolb’un ‘yaşantısal öğrenme kuramının bir uzantısı olarak görülmektedir. Bu görüşe göre bireyler genellikle kendi yaşantılarından ve deneyimlerinden öğrenirler. Öğrenme çıktıları yerine öğrenme sürecine odaklanılır. Sürekli yenileme ve dönüştürme süreci içinde öğrenme gerçekleşir.

Kolb Öğrenme Stili Modeli 20. Ulusal Pazarlama Kongresi - Eskişehir Kolb Öğrenme Stili Modeli Yaşantısal öğrenme kuramı öğrenmenin yaşantı, biliş, algı ve davranışın bir bileşimi olduğunu savunur. Öğrenciler olay, olgu ve fikirlere nasıl yaklaştıkları ve günlük hayatlarında karşılaştıkları sorunları çözmek için hangi yollara başvurdukları konu edilir. Farklı öğrenme stiline sahip bireyler farklı öğrenme yollarını tercih edebilir veya bir arada kullanabilir.

Kolb Öğrenme Stili Modeli 20. Ulusal Pazarlama Kongresi - Eskişehir Kolb Öğrenme Stili Modeli Bireyler bilgiyi hisseder veya düşünerek algılar, izleyerek veya yaparak işler. Yaşantısal öğrenme kuramında dört öğrenme yolu; somut deneyim, soyut kavramsallaştırma, yansıtıcı gözlem, aktif deneyim bir döngü oluşturur. Bireylerin öğrenme stilini tek bir yetenek belirlememekle birlikte, her bir bireyin öğrenme stili dört öğrenme yeteneğinin bileşenidir.

20. Ulusal Pazarlama Kongresi - Eskişehir

20. Ulusal Pazarlama Kongresi - Eskişehir Değiştiren öğrenme sitili (hisseder ve izler):Bu sitilde eylemden ziyade gözleyerek uyum sağlama vurgulanır. Alternatif fikirleri geliştirme konusunda öne çıkarlar. Özümseyen öğrenme sitili (düşünür ve izler): Baskın öğrenme yetenekleri soyut kavramsallaştırma ve yansıtıcı gözlemdir. Bu bireylerin en önemli özellikleri, kavramsal modelleri oluşturma yeteneklerinin olmasıdır. İzleyerek ve düşünerek öğrenme söz konusudur.

20. Ulusal Pazarlama Kongresi - Eskişehir Ayrıştıran öğrenme sitili (düşünür ve yapar) Baskın yetenekleri soyut kavramsallaştırma ve aktif yaşantı öğrenmeleridir. Bu bireylerin en önemli özellikleri problem çözme, karar verme, fikirleri pratikte uygulama, fikirlerin mantıksal analizini yapma ve sistematik plânlama yapmadır. Problem çözme ve teknik konularda başarılıdırlar. Yerleştiren Öğrenme Stili (hisseder ve yapar) Somut yaşantı ve aktif yaşantı öğrenme yetenekleri baskındır. Bu sitilde, fırsat arama, risk alma, eylemde bulunma vurgulanır. Sabırsız görünebilirler ancak açık fikirlidirler ve değişmelere karşı kolaylıkla uyum sağlarlar. .

20. Ulusal Pazarlama Kongresi - Eskişehir Araştırma Tasarımı Çalışmada veri toplama aracı olarak 12 maddeden oluşan Kolb Öğrenme Stilleri envanteri (1984) kullanılır Envanterin Aşkar ve Akkoyunlu (1993) çalışmasında kullanılan tercümesi tercih edildi Ayrıca katılımcılara uzmanlık alanı (muhasebe, finans, pazarlama, yönetim, girişimcilik, insan kaynakları, teknoloji yönetimi) tercihleri soruldu Yeditepe Üniversitesi İşletme Bölümü öğrencilerinin tamamına (570 kayıtlı öğrenci) uygulanması planlandı.

20. Ulusal Pazarlama Kongresi - Eskişehir Bulgular 2015 bahar dönemi ve finaller süresince çalışmanın saha kısmı tamamlanmaya gayret gösterilmekte olup analizler en kısa zamanda tamamlanacaktır.

20. Ulusal Pazarlama Kongresi - Eskişehir Tartışma Muhasebe uzmanlık dalı seçen öğrenciler Novin vd (2003) çalışmasında ayrıştıran uygulamalı öğrenme stiline sahip bulunmuştur. Aktif öğrenme isteğine bağlı bu grup pratik metotları kolay benimser ve bilgisayar destekli güncel konuların işlendiği dersleri tercih eder. Mantık ve objektif kriterlerin ortaya konmasına önem verilmelidir.

20. Ulusal Pazarlama Kongresi - Eskişehir Tartışma Pazarlama ve yönetim dallarında kariyer edinmek isteyen öğrencilerin özümseyen-teorik öğrenme stiline sahip oldukları belirtilmiştir. Yönergeleri ve çalışma formatı önceden belirli vaka çalışmalarını faydalı buldukları belirtilmiş (Novin vd., 2003). Pazarlama eğitimi kapsamında deneyimsel öğrenmenin gerçek hayata dayalı vaka analizinin yeterli değildir (Brennan, 2014).

Sonuç, öneri ve kısıtlar Deneyimsel öğrenme bütüncül ve sürece dayalı olmalı, öğrenim çıktıları somut ve öğrencilere net iletilmelidir. Kolb’un deneyimsel öğrenme modeli aşamalarının tamamı pazarlama eğitimi için önemli olup, her aşamayı kapsayacak eğitim planlamaları yapılabilir. Teşekkürler… 20. Ulusal Pazarlama Kongresi - Eskişehir

Bir İşletme Bölümü Mezunu Değerlendirmesi 20. Ulusal Pazarlama Kongresi - Eskişehir Bir İşletme Bölümü Mezunu Değerlendirmesi 1968 yılından beri ailecek işlettiğimiz çiftliğimizin ürünleri ile perakende sektörüne girmeye karar vermemle beraber, kendi işimi kurdum. Dahası, ürettiğimiz zeytinyağından kişisel bakım ürünleri ürettirmeye karar verdim. Bu aşamada, üniversitede uygulamalı olarak gördüğüm dersler çok etkileyici oldu. Bir reklam filmi çekmek, başından sonuna her aşamasında bulunmak inanılmaz bir tecrübe idi. Mezun olduktan sonra yaptığım hiçbir iş tanımında bu süreci yaşamamışken, markamı oluştururken üniversitede aldığım uygulamalı dersler yeterli olmuştu. Ürünü hikayeleştirebilmek, ambalaj modelinden, renginden yazı karakterine kadar anlatmasını istediğimi sağlamak, yeri geldiğinde bir maskottan faydalanabilmek o kadar önemliydi ki... Bu sayede bir yıldan kısa bir sürede Hakime Hanım Çiftliği markasını istediğim gibi oluşturabildiğimi düşünüyorum.... Emine Yücekök 2008 Yeditepe İşletme Mezunu