PAZAR ARAŞTIRMA SÜRECİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
(İNTERNET SAYFALARI YÖNETİMİ)
Advertisements

| Dış Kaynak Uzmanı. Misyonumuz : Dış Ticaret ve Lojistik Sektörlerinin tüm alanlarındaki hizmetlerimizle sağladığımız güvenirlilik ve yüksek iş ahlakımız.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Doç.Dr. Kürşat Çağıltay ODTÜ
ABR İ NTOZ ME G.  AB – TOBB – Yerel Odalar  Ekim 2002’de ilk 3 ABİGEM kuruldu.  Gaziantep  Kocaeli  İzmir  € 17,5 Milyon bütçe  € 55 Milyon – Katma.
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
Bölüm 6: Müşteriler Çekmek ve Süreklilik Oluşturmak Topluluk ortak bir ilgi ya da amacı paylaşan bir gurup insanın etkileşimini gerektirir. Bir topluluk.
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
AB Destekli Bölgesel Kalkınma Programları
(İNTERNET SAYFALARI YÖNETİMİ)
Sanayi Ar-Ge Proje Destek Başurusu Hazırlama Becerileri Geliştirme Çalıştayı ArGe_Projesi_Hazirlama_Calistayi (061110)
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı Kasım.
Amerikan Ticaret Müsteşarlığı 2013
Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Dairesi 3 Aralık 2010 GEBZE T.C.
PROFESYONEL GELİŞİMDE YAKIN DESTEKÇİNİZ...
BÖLGESEL KALKINMANIN ÜÇ TEMEL SÜTUNU Three Pillars of Regional Development.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı 30.
1 Arjantin Ülke Sohbet Toplantısı (M.Serhan Kara) Ankara, 28 Mayıs 2007 T.C. BAŞBAKANLIK DIŞ TİCARET MÜSTEŞARLIĞI T.C. BAŞBAKANLIK DIŞ TİCARET MÜSTEŞARLIĞI.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
YENİ İHRACAT DESTEKLERİ - Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (UR-GE) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği İhracat Genel.
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Sürekli Eğitim Merkezi www. sem. metu
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş) Sunu İçerik Kaynağı: İyiler, Z. (2009). Elektronik Ticaret ve Pazarlama, T.C. BAŞBAKANLIK Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı.
KOÇ ÜNİVERSİTESİ SUNA KIRAÇ KÜTÜPHANESİ
Veri tabani nedir? Veritabanı basit olarak bilgi depolayan bir yazılımdır. Bir çok yazılım bilgi depolayabilir ama aradaki fark, veritabanın bu bilgiyi.
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
ANKOS 3. ULUSLARARASI TOPLANTISI 6-7 HAZIRAN 2003 ANKARA.
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Bölüm 5 Satış Süreci.
İşletmeyi neden kurarız ?
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
NANOMAM® a.ş MUSTAFA ÖZMETE.
PROJE BAŞLIĞI ENDÜSTRİYEL DANIŞMANAKADEMİK DANIŞMAN STAJYER Firma Logosu ‘’PTS Proje Posteri’’ Powerpoint şeklinde adresine.
E-Ticaret Yrd.Doç.Dr.Emin BORANDAĞ
XII. TEKNOLOJİ ÖDÜLLERİ TANITIM TOPLANTISI Deniz Bayhan Teknoloji Ödülleri Yürütme Kurulu Üyesi Üyesi.
TÜRKİYE BİLİŞİM DERNEĞİ Kamu Bilişim Platformu - 17 E-Ticaret Güvenlik Sertifikasyonu ve Hukuksal Düzenlemeler 1 Çalışma Grubu ve Ötesi Kamu Hizmetlerinde.
ULUSLARARASI İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ. MÜDÜRLÜĞÜMÜZ FAALİYETLERİ Danışmanlık Niteliğindeki Hizmetler Operasyonel Hizmetler Maddi Destekler.
Müşterilere Karar Vermelerinde Yardımcı Olmada Pazarlama Araştırması Kullanma Bu bölüme araştırma sürecini ele alarak başlanmaktadır. Daha sonra.
KOSGEB ve KOBİ’ler. KOSGEB KOSGEB, 1990 yılında 3624 sayılı Kanun ile kuruldu. Amacı; ülkenin ekonomik ve sosyal ihtiyaçlarının karşılanmasında küçük.
Sosyal medya pazarlamasında adımlar: – Müşterileri dinlemek – Uygun sosyal medya platformuna üye olmak – Sektörle ilgili topluluklara katılmak – Kendi.
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği 81 İLE 81 AKADEMİK DANIŞMAN PROJESİ 6 EKİM 2015, İZMİR İZMİR YEREL KALKINMA SİNERJİ TOPLANTISI.
KOBİLERDE SOSYAL SORUMLULUK BİLİNCİ. Yıllık 250 kişiden az işçi istihdam eden ve yıllık mali bilançosu (kırk milyon) TL'yi aşmayan ve bu yönetmelikte.
Bolu İzzet Baysal Halk Eğitimi Merkezi ve A.S.O. GİRİŞİMCİLİK BİLGİLENDİRME TOPLANTISI.
EGE ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ GIDA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 40.YIL Adres Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Gıda Mühendisliği Bölümü Bornova,
Ata TÜRKFİDANI Yaşar Üniversitesi, İzmir ANKOS AEKA OpenAIREplus – Zenodo Son Gelişmeler 3. Ulusal Açık Erişim Çalıştayı Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı.
Een.ec.europa.eu Azimli KOBİ’lere Uluslararası büyüme ve inovasyon konularında yardımcı oluyoruz.
AHUM Destekleri: İHRACAT UYGULAMASI
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
2016 Kayseri Ticaret Odası.
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
BRANDING - MARKETING - TRADING
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
Çin'deki küçük imalatçılar için ticaret platformu oluşturmak amacıyla İngilizce öğretmeni Jack Ma ve 17 kurucu üye tarafından kurulmuştur. Bugün 240 ülkeden.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
İşletme Yönetimi.
FUAR ORGANİZASYONU.
SAVUNMA SANAYİİNE YAPILAN TEŞVİKLER
Kaynak göstererek kullanabilirsiniz.
Bölüm 9. Pazar ve Pazarlama Araştırmaları
Fikri Mülkiyet ve Gümrük Mevzuatı Masaları
İŞLETMEDE BİLGİ SİSTEMLERİ
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
TANITIM SUNUMU.
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Sunum transkripti:

PAZAR ARAŞTIRMA SÜRECİ

İşletmelerin İhtiyaç Duydukları Bilgiler Pazar Rakipler Müşteriler

Pazar Araştırma Süreci Problemin Belirlenmesi Araştırma Amaçlarının Belirlenmesi Araştırma Modelinin Oluşturulması Alan Araştırması Verilerin Analizi Sonuçların Sunulması

Yöneticilerin Bilgi Toplama Gereksinimlerine Yön Verecek Sorular Ne tür bilgiler düzenli olarak elinize geçiyor? Belli zaman aralıklarında ne tür özel çalışmalar talep ediyorsunuz? Şimdi elinize geçmeyen ne tür bilgiler isterdiniz? Her gün/Her hafta/Her ay/Her yıl edinmek istediğiniz bilgiler?

Hangi dergilerin ve ticari raporların düzenli olarak size gönderilmesini isterdiniz? Hangi konularda size sürekli bilgi verilmesini isterdiniz? Ne tür veri analizi yazılımları kullanmak isterdiniz?

Pazar Araştırmasında Bilgi Kaynakları Gözlem: Müşteriler ve Rakipler ne yapıyorlar? İkincil Veriler Var Olan Veriler Birincil Veriler Sizin Geliştireceğiniz Veriler

Kamu Kuruluşları İstatistikleri Ticari/Profesyonel Birlikler İkincil Veriler Gazeteler Referans Kitaplar Kamu Kuruluşları İstatistikleri Pazar Araştırmaları Ticari/Profesyonel Birlikler

İkincil Veriler Ege Bölgesi Sanayi Odası (www.ebso.org.tr) İzmir Ticaret Odası (www.izto.org.tr) İstanbul Ticaret Odası (www.ito.org.tr) Ankara Ticaret Odası www.ato.org.tr

İkincil Veriler Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği www.tobb.org.tr İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi (İGEME) www.igeme.org.tr İktisadi Kalkınma Vakfı (İKV) www.ikv.org.tr Ege İhracatçılar Birliği www.egebirlik.org.tr

İkincil Veriler Dış Ticaret Müsteşarlığı www.foreigntrade.gov.tr Devlet Planlama Teşkilatı (DPT) www.dpt.gov.tr Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) www.tuik.gov.tr Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) www.tubitak.gov.tr

İkincil Veriler Türkiye Teknoloji Geliştirme Vakfı (TTGV) www.ttgv.org.tr Küçük ve Orta Ölçekli Sanayi Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı (KOSGEB) www.kosgeb.gov.tr www.kobinet.org.tr İzmir Atatürk Organize Sanayi Bölgesi www.iaosb.org.tr Ticaret Ateşelikleri (Elçilikler)

İkincil Veriler Türk Sanayicileri ve İşadamları Derneği www.tusiad.org.tr

İhracatçılar Dış Pazar Bilgilerini ve Pazar Araştırmalarını Nereden Bulabilir? www.igeme.org.tr www.dtm.gov.tr/pazaragiris/ilkgiris.htm www.intracen.org www.fas.usda.gov www.ita.doc.gov www.cbi.nl www.stat.usa.gov

Kaynak web siteleri-2 www.worldtradeaa.com www.eceurope.com www.toptanpazaryeri.com www.kobiline.com

http://www. europages. com/ 30 ayrı ülkeden 500 http://www.europages.com/ 30 ayrı ülkeden 500.000 şirketin kayıtlı olduğu bu site telefon rehberi gibi bir işlev görmekte, ihracatçılara ilişkin bilgilere de bu siteden ulaşılabilmektedir. 6 dilde hizmet veren bu sitede ihracatçılar firmalarını kaydettirebilmektedir. http://www.asiansources.com/ Asyalı şirketleri dünyadaki şirketlerle bağlantı kurmaları amaçlanıyor. Ülke ve ürün adı belirtilerek o ülkedeki o firma ile ilgili bilgilere ulaşılabiliyor.

http://www.kompass.com/ Ülke ve ürün bazında aramanın yanında ürün ve firma kategorisi bazında arama yapılabilen bu sitede yaklaşık 1, 8 milyon firmanın kaydı bulunmaktadır. Sitede kapsamlı şirket profilleri yer almaktadır. Siteye en basit düzeyde kayıt olmak ücretsiz olup sitenin tüm olanaklarından faydalanmak için belirli bir ücret ödeyerek abonelik gerekmektedir. Odamız kütüphanesinde mevcut olan abonelikten faydalanarak araştırma yapabilirsiniz. http://www.tradezone.com/ Dış ticaret yapmak isteyen firmalara bilgi vermeyi amaçlayan bu sitede ihracatçı firmalar için ücretsiz web hizmeti veriliyor. Ücretsiz olarak firma ilanı da vermek mümkündür.

ABC France 120.000'den fazla Fransız endüstri şirketinin (üreticiler, toptancılar ve hizmet sağlayıcılar) kayıtlı olduğu B-2-B veritabanı. http://www.abc-d.fr Seibt şirket verileri Sermaye malları endüstrisinden iyi araştırılmış, kaliteli adresleri içerir. Olası rakipler kadar pazarlardaki potansiyel tedarikçiler, gelecekteki alıcılar hakkında bilgi alınabilir. http://www.seibt.com/?sprache=e WLW Kim neyi tedarik ediyor? 10 ülkeden 300'den fazla tedarikçi şirket bilgisi içeren internet bazlı arama motoru. http://web.wlwonline.de/wlwonline/start/en/DE/start.html Proodle 15 ülkeden 1,3 milyondan fazla şirket ile Avrupa pazarı için şirket bilgileri hizmeti verir www.proodle.com

Avrupa imalatçıları Thomas Kaydı Avrupa için endüstriyel satın alma rehberidir. 17 Avrupa ülkesinden 6 dilde 10,500 endüstriyel ürün sınıflandırmasına göre düzenlenmiş olan bu sitede 210.000 endüstriyel tedarikçi arasında arama yapılması mümkündür. http://www.tremnet.com Schober Uluslararası adresler 960 milyon tüketici adresi ve 45 milyon şirket adresi içeren, hedef gruplar için Avrupa'nın lider veritabanı. Arama NACE kodlarına göre yapılmaktadır. http://www.schober.com Infobel Dünya genelinde Internet'te beyaz, sarı ve iş sayfaları. http://www.infobel.com/world Şirket Veri Tabanı Link Listesi Venexport, şirket veritabanlarının kapsamlı bir link listesini sunar. Bu liste coğrafi olarak hazırlanmıştır. http://www.venexport.com/links/partners_europa.html Uluslararası Acenteler ve Aracılar Uluslar arası Birliği http://www.iucab.nl/

Ücretsiz Ticari Teklif Gönderilebilen Siteler http://www.turkbusinesscenter.com/ http://www.extrade.net/ http://www.alibaba.com/ http://wwwinfomanage.com/asia/abn/contactsdata.html http://www.asiatrade.com/Mkt.html http://wwwb2bfortomorrow.com/ http://www.bc-trade.net/bctrade/postings http://www.duportail.be/belgiumtrade http://www.bidmix.com/ http://www.bigex.com/

Ücretsiz Ticari Teklif Gönderilebilen Siteler http://www.bis.adt.ru/english http://www.bii-news.com/tr97sep1.htm http://www.businessturkey.com/ http://www.busytrade.com/ http://www.chinavista.com/business/buy/buyboard.html http://www.buy2much.com/ http://www.buyersguide.com/ http://www.buysellex.com/ http://www.centretrade.com/cgi-local/forum.cgi http://www.cometotrade.com/ http://www.commercedome.com/

Ücretsiz Ticari Teklif Gönderilebilen Siteler http://www.commercialplace.com/ http://www.countyweb.co.uk/bbs/connections.html http://www.danex-exm.dk/bboard.htm http://www.e-worldtrade.com/ http://www.ebiz4biz.com/ http://www.ec21.net/ http://www.eceurope.com/ http://www.ewtrade.com/ http://www.eximturk.com/ http://www.expo22.com/ http://www.extrem.ro/

Ücretsiz Ticari Teklif Gönderilebilen Siteler http://www.extrem.com http://www.forworld.com/tradenet.htm http://www.france-companies.com/fc/tradezone/us/index_tradezo.html http://www.gecportal.com/ http://www.bpgto.netvigator.com/eng/gto.asp http://www.globaltradeweb.com http://www.tradezone.com http://www.tradexpand.com/ http://www.green-tradenet.de/ http://www.idealpoint.com/ http://www.exportleads.com/ http://www.shinestar.com.newera/links.htm

(http://www.igeme.org.tr ) ULUSLARARASI FUARLARA KATILIM Fuarlar Hakkında Bilgi Kaynakları: (http://www.igeme.org.tr ) Uluslararası Fuar Katalogları: http://www.expodatabase.com http://www.auma.de http://www.ufinet.org Devlet Tarafından Desteklenen Fuarlar (DTM) http://www.dtm.gov.tr Türkiye’de Düzenlenen Fuarlar: http://www.fuarrehberi.org.tr

CBI "Expo Coach" CBI, fuarlara katılımı etkili ve verimli şekilde yönetmenize yardımcı olacak bir ihracat el kitabı hazırladı. Bir fuara hazırlık, katılım ve takip açısından pek çok faydalı ipucu ve kontrol listesi içeren faydalı bir rehberdir. www.cbi.nl Auma Dünyadaki ticaret fuarlarına ilişkin arama motoru www.auma.de Uluslararası Ticaret Fuarları, Seminerler Ve Kurslar http://www.expocentral.com/index.html http://www.tradeshows.com/ http://globaledge.msu.edu/ibrd/busresmain.asp?ResourceCategoryID=15

Birincil Veriler Gözlem (Kişisel gözlem, güvenlik kameraları) Odak Grup Çalışmaları (Survey) (Posta, telefon, yüzyüze, internet ile anket ve yüz yüze derinlemesine görüşmeler) Davranışsal Veriler (Cookies, Scanners, Müşteri Veritabanları) Deneyler (Laboratuar, Test Marketing)

Odak Grup Çalışmaları Ürün, hizmet, işletme veya diğer sorunlarla ilgili olarak 1-2 saatliğine konuları konuşup tartışmak. 6-10 kişi Toplantı başkanı tarafsız olmalı Özgür ve rahat bir tartışma ortamı sağlanmalı Kaset ve/veya video kaydı Katılımcıları ödüllendirmek

Rakiplerle İlgili Nasıl Bilgi Toplarız? Rakipleri dergi ve basında izlemek Rakiplerin web sayfasını süreki izlemek Satış elemanlarının ve aracıların rakipler hakkındaki görüşlerinden yararlanmak Müşterilerle rakipler hakkında görüşmek Rakiplerin ürünlerini alıp geriye doğru mühendislik çalışması yaparak imalat sırlarını öğrenmeye çalışmak. Rakiplerin müşterisi gibi davranmak