Koç Üniversitesi Kütüphanesi Şubat 2010

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
Advertisements

BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ
Öğretmen Yeterlikleri
Güssün Güneş & İlkay Holt 9-11 Şubat 2006 Pamukkale Denizli
Yüksek Öğretim Kurumlarında ve Mühendislik Programlarında Çeşitlilik
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
Bilgi Okuryazarlığı ve Üniversiteler
Öğretmen Yetkinlikleri
Eğitimde Bilişim Teknolojisi Kullanımı ve Temel Kavramlar
ISTE Standartları Uluslararası Eğitim Teknolojileri (Derneği) Birliği (The International Society for Technology in Education-ISTE) Teknolojinin eğitimde.
Bilgi Okuryazarlığı Bu çalışma Prof. Dr. Buket Akkoyunlu’nun “Bilgi Okuryazarlığı ve Yaşam Boyu Öğrenme” başlıklı bildirisine dayanılarak hazırlanmıştır.
MEDYA Medyayı Tanımak - Medya Okuryazarlığı -.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
EĞİTİM FAKÜLTELERİ, TEKNOLOJİ VE DEĞİŞİM
Yükseköğretimde Çevrim-içi Öğrenme: Sistemde Yaşanan Sorunlar ve Bu Sorunları Çözmeye Yönelik Öneriler Fatma Kübra ÇELEN Aygül ÇELİK Doç. Dr. Süleyman.
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Türkiye’den Program Örnekleri. Tıp Bilişimi Eğiticisi Kim Olacak?
Bilgisayar Destekli Eğitim
“Bilkent’te Kütüphanecilik Seminerleri” 1 Kasım 2011, Salı, Bilkent Üniversitesi Doç.Dr. Oya GÜRDAL TAMDOĞAN Ankara Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
ÜNİTE ÖZETİ Öğrenciler çevrelerinde gördükleri teknolojik araçlar hakkında bilgi edinecekler. Yeni teknolojik araçlar tanıyacaklar. Tanıdıkları araçların.
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
Bilgi Çağında Kütüphane
BİLGİ OKURYAZARLIĞI EĞİTİM PROGRAMI TASARIMI ÇALIŞTAYI
Internet’te uzaktan eğitim dersi tasarımı nesnelci ve oluşturmacı (objectivist and constructivist) öğrenim paradigmalarının karması bir gelişim modeli.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
EGİtİm FAKÜLTESİ Sakarya Üniversitesi
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNDE AKTİF EĞİTİMDE MESLEKSEL BECERİLERİN KAZANILMASI T. Çiçek, A. Seyrankaya, İ. Cöcen, H. Yenice, U. Malayoğlu, A. H. Onur, B. Kahraman,
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. House of Lifelong Learning and Quality Assurance Thomas Gruber German Reference.
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
E-Müfredat Eğitim-Öğretim Programlarının Sayısallaştırılması Projesi.
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
Gelecekte Kütüphaneleri Nasıl Tasarlamalı: Farklı Senaryolar
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
HEMŞİRELİKTE GİRİŞİMCİLİK VE YENİLİK (ENTREPRENEURSHIP AND INNOVATION IN NURSING) ÖĞRETİM GÖREVLİSİ GONCA KAZANCI.
Geleceğin Kütüphanelerinde Değişen Hizmetler ve Kütüphanecilerin Yeni Rolleri Emre Hasan Akbayrak ODTÜ Kütüphanesi 51. Kütüphane Haftası, Geleceğin Kütüphaneleri.
YENİLENEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
21. YÜZYIL BECERİLERİ VE ‘Z KUŞAĞI’NIN EĞİTİMİ
TEKSTİL MÜHENDİSLİĞİ HAKKINDA……
Teknoloji ve tasarım dersi
Yaşam Boyu Öğrenme, Bilgi Okuryazarlığı ve Kütüphaneler
Yenilikçi İngilizce Öğretim İlke ve Yöntemleri ile Uyumlu Eğitim Teknolojisinin Etkin Kullanımı Doç. Dr. Perihan Savaş.
YAŞAM BOYU ÖĞRENME İÇİN BİLGİ OKURYAZARLIĞI
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
Sosyal Bilimler Enstitüsü Eylül- 2017
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı ( ):
Bilişim Teknolojileri Dersi
Bilişim teknolajileri. ①①① ↕①↕① TEMEL KAVRAMLAR.
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
TÜRK BEŞLERİ.
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
Bibliyometrik Analiz Örneği: Bilgi Dünyası Dergisi
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ.
MARMARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ EĞİTİM –ÖĞRETİM YILI HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ 1. SINIF ÖĞRENCİ PROFİLİ İstanbul-2018.
21. YY BECERİLERİ.
Öğretmenlerin Bit Tutumları
Medya OkuryazarlIğI.
Sunum transkripti:

Koç Üniversitesi Kütüphanesi Şubat 2010 Bilgi Okuryazarlığı Koç Üniversitesi Kütüphanesi Şubat 2010

Bilgi Okuryazarlığı Nedir? Bilgi okuryazarlığı, bilgiye duyulan ihtiyacın bilincinde olma, bulunduğu yeri saptama, bulunan bilgiyi sentezleme, değerlendirme ve etkili biçimde kullanma becerileri topluluğudur.

Neden Bilgi Okuryazarlığı? Toplumsal değişim: Bilgi Çağı Küreselleşme Öğrenen Toplum... Gelişen bilgi teknolojileri Internet, Bilgi ağları,WWW, Web 2.0 Farklı formatlarda sunulan bilgi... Artan bilgi miktarı Bilgiyi yayma araçlarının artması Daha fazla kişinin bilgi döngüsüne girmesi... Değişen mesleki yetkinlikler Nitelikli insan gücü ihtiyacı, değişen insan profili Rekabet...

Değişen Eğitim-Öğrenim Sistemi Yaşamboyu öğrenim Öğrenen toplum Değişen eğitim sistemleri Öğretmenin değişen rolü Öğrenen aktif katılımcılar:bireyler

Benzer Kavramlar Enformasyon okuryazarlığı Bilgi problemlerini çözme becerisi

İlgili Kavramlar Entellektüel Çatı Teknolojik Yapı Yaşamboyu öğrenim Öğrenen toplum Bilgi okuryazarlığı Teknolojik Yapı Bilgi teknolojileri okuryazarlığı Bilgisayar okuryazarlığı Web okuryazarlığı

Bilgi Okuryazarlığı Standartları - I Temel Standartlar: Bilgi okuryazarı bir birey; Bilgiye etkin şekilde ulaşır, Bilgiyi eleştirel olarak değerlendirir, Bilgiyi doğru ve yaratıcı biçimde kullanır.

Bilgi Okuryazarlığı Standartları - II Bağımsız Öğrenme Standartları: Bağımsız öğrenebilen birey bilgi okuryazarıdır ve; İlgi alanlarına yönelik bilgiyi takip eder, Her formattaki bilgiye ihtiyaç duyar, Bilgi arama ve üretme aşamalarında mükemmelliğe gayret eder.

Bilgi Okuryazarlığı Standartları - III Sosyal Sorumluluk Standartları: Öğrenen topluma pozitif katkı sağlayan birey bilgi okuryazarıdır ve; Demokratik bir toplum için bilginin öneminin farkındadır, Bilgi ve bilgi teknolojisi konularında etik davranışlar sergiler, Bilgi üretimine katkıda bulunmak için başkalarıyla işbirliği yapar.

Bilgi Okuryazarlığı Konusunda Üst Düzey Girişimler Türkiye : VIII. Beş Yıllık Kalkınma Planı Bilişim Teknolojileri ve Politikaları Özel İhtisas Komisyonu Ankara, 2001 IX. Kalkınma Planı Bilim ve Teknoloji Özel İhtisas Komisyonu Raporu (2007-2013)

Bilgi Okuryazarlığı Konusunda Üst Düzey Girişimler ABD: ALA ( American Library Association) Information Literacy Competency Standards for Higher Education

Kaynakça Akkoyunlu, Buket. (N.D.). Eğitim. Bilişim Kültürü Dergisi, 81. [Çevrimiçi] Elektronik adres: http://eski.tbd.org.tr/sayi83_html/egitim.html [29.06.2005] American Library Association. (1989). Presidental Comittee on information literacy final report. [Çevrimiçi] Elektronik adres: http://www.ala.org/ala/acrl/acrlpubs/whitepapers/presidential.htm [28.06.2005] American Association of School Librarians & Association for Educational Communications and Technology. (1998). Information Literacy Standards for Student Learning. Chicago: American Library Association, 1998. [Çevrimiçi] Elektronik adres: http://www.ala.org/ala/aasl/aaslproftools/informationpower/InformationLiteracyStandards_final.pdf [28.06.2005] Bilişim Teknolojileri ve Politikaları Özel İhtisas Komisyonu raporu. (2001). (Sekizinci beş Yıllık Kalkınma Planı no. DPT:2560-ÖİK 576) Ankara: DPT. Gürdal, Oya. (2000). Yaşamboyu öğrenme etkinliği “enformasyon okuryazarlığı”. Türk Kütüphaneciliği, 14(2):176-187 Hancock, Vicki E. (1993). Information literacy for lifelong learning. ERIC Digest. ERIC Clearinghouse on Information resources Syracuse, NY. [Çevrimiçi] Elektronik adres: http://www.ericdigests.org/1993/lifelong.htm [28.06.2005] Kurbanoğlu, Serap. (2001). Öğrencilere bilgi okuryazarlığı becerilerinin kazandırılmasının önemi ve okul kütüphanecilerinin bu alandaki rolü. Bilgi Dünyası, 2(1): 1-19. Yalvaç, Mesut. (2001). Web’de enformasyon okuryazarlığı. Bilgi Dünyası, 2(1): 48-66.