© 2006 Intel Corporation. All rights reserved. Intel and the Intel logo are trademarks or registered trademarks of Intel Corporation or its subsidiaries.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Okulumuzda kurulacak olan Fatih projesi ile ilgili bilgi sahibi olmak.
Advertisements

ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Eğitimde Web 2.0 Kullanımı
DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
E-Twinning Avrupa Okul Ortaklıkları Eşleştirme Projesi
Mustafa Kemal Üniversitesi
ISTE Standartları Uluslararası Eğitim Teknolojileri (Derneği) Birliği (The International Society for Technology in Education-ISTE) Teknolojinin eğitimde.
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
ISTE.
Eğitim Öğretimde Planlama
İZMİR LİDERLİK FORUMU EKİBİ İZMİR LİDERLİK FORUMU EKİBİ2 Başlarken Forumu Tanıma Temel Soru Eğitim liderleri, öğrencilerin başarılarını.
MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ.
Liderlik Davranış ve Standartlarını İncelemek 3. MODÜL DEĞERLENDİRME RAPORU.
MEB - Intel Öğretmen Programı
SAYGI DURUŞU ve İSTİKLAL MARŞI. SAYGI DURUŞU ve İSTİKLAL MARŞI.
TEKNOLOJİ VE LİDERLİK FORUMU
21. Yüzyıl becerileri.
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
1. 2 Başlarken Forumu Tanıma Temel Soru Eğitim liderleri, öğrencilerin başarılarını arttırmak amacıyla, öğretmenlerin daha etkili öğretim süreçleri yürütmelerine.
KURS SUNUSU. BÖLÜM 1 GENEL BAKIŞ FORUM? İNSAN VE BİLGİ? EĞİTİM? ÖĞRETİM?
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Intel Öğretmen Programı Yeni İçerik ve Eğitimlerin Standartlaştırılması Çalıştayı 15 Ocak Mersin Kıdemli.
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
BURSA LİDERLİK FORUMU EKİBİ1. 2 Forum Gündemi  Başlarken | Forumun Tanıtımı  Modül 1 | İyi Uygulama ve Kaynakları İncelemek  Modül 2 | Web.
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
DYNED NEDİR, NASIL KURULUR?
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
Tanıtım ve Bilgilendirme Toplantısı
Oturum aç butonuna tıklayın.
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
Intel® Öğretmen Programı
TÜRKİYE’DE UZAKTAN EĞİTİM
Etkinlikler ve Örnek Formlar
BAYBURT İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ.  Bir Hayatboyu Öğrenme Programı Girişimidir.  Comenius Faaliyetidir.  Ocak 2005’te başlamıştır.  Ülkemiz.
EK-1 a. İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerince Kurum Standartları Sistemi Uygulama Öncesi Tamamlanması Gereken Çalışmalar 1. Kurum Standartları Sisteminin.
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Eğitimi
BİLGİ VE DUYURU PANOSU. BİLGİ VE DUYURU PANOSU.
Aile Atölyeleri Projesi
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
GGJ 2016 Oyun Yükleme GGJ Takımı. Bir GGJ kullanıcısı olmalısınız. Bir oyunu sisteme yüklemek için: 1. Bir GGJ hesabınız olmalı. 2. Bir jam merkezini.
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
“Ders Kitabı İnceleme” … Yayınları Numara İsim Soyisim.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
İSTANBUL BEYLİKDÜZÜ LİDERLİK FORUMU İSTANBUL BEYLİKDÜZÜ LİDERLİK FORUMU 2 Başlarken Forumu Tanıma Temel Soru Eğitim liderleri,
Tanıtım ve Bilgilendirme Toplantısı
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Öğretimin Planlanması
E Twinning Eğitimi-1 Muğla e-Twinning İl Koordinatörü BETÜL ŞOHOĞLU.
Sunum transkripti:

© 2006 Intel Corporation. All rights reserved. Intel and the Intel logo are trademarks or registered trademarks of Intel Corporation or its subsidiaries in the United States and other countries. *Other names and brands may be claimed as the property of others. Intel ® Öğretmen Programı Liderlik Forumu

2 Forum Gündemi Başlarken | Forumun Tanıtımı Modül 1 | İyi Uygulama ve Kaynakları İncelemek Modül 2 | Web 2.0 Teknolojilerini Keşfetmek Modül 3 | Liderlik Davranış ve Standartlarını İncelemek Modül 4 | Eylem Planını Geliştirmek Kapanış | Değerlendirme

3 Başlarken Forumu Tanıma Temel Soru Eğitim liderleri, öğrencilerin başarılarını arttırmak amacıyla, öğretmenlerin daha etkili öğretim süreçleri yürütmelerine nasıl yardımcı olabilirler? Sorular Intel ® Öğretmen Programı Liderlik Forumu’nun temel amacı nedir? Forum sonunda neler kazanmış olacaksınız?

4 Başlarken | Etkinlik 1 Tanışmak Adınız Okulunuzu ya da iliniz/ilçeniz ile ilgili bilgiler Göreviniz Mesleki kıdeminiz Medeni durumunuz En son okuduğunuz kitap Hobileriniz En sevdiğiniz dizi, film Neden böyle bir eğitimi tercih ettiniz?

5 Intel ® Öğretmen Programı Liderlik Forumu, teknolojinin öğretim ve yönetim süreçlerinde bir araç olarak etkili kullanımını teşvik etmek, desteklemek ve model olmak konularında size yardımcı olmak amacıyla oluşturulmuştur. Başlarken | Etkinlik 2 Temel Amaç

6 Liderlik Forumunun amacı, eğitim kurumlarının liderlerine (İl/İlçe Mil. Eğt. Md., Eğitim Müfettişleri, İl/İlçe Şube Md. Ve Okul Md) sorumlulukları altındaki öğretmenlerin daha etkili eğitim vermesini sağlamak ve öğrencilerin başarısını artırmak için, teknolojiden nasıl yararlanabilecekleri konusunda yardımcı olmalarını sağlayacak tutum ve beceriler kazandırmaktır. Başlarken | Etkinlik 2 Temel Amaç

7 Forum Hedefleri Öğrenme-öğretme süreçlerinde teknolojinin etkili ve verimli biçimde kullanımını özendirmede, desteklemede ve bu konuda model ya da örnek olmada eğitim liderlerinin oynadığı önemli rolü incelemek.

Mesleki gelişimi, uygulamaları ve öğrencilerin kalıcı öğrenmesini desteklemek için mevcut kaynakları ve teknoloji araçlarını saptamak, bunlara erişmek ve kullanmak. Forum Hedefleri

Öğrencilerin daha kalıcı öğrenmesini sağlamak için teknolojiden yararlanmayı teşvik eden belirli liderlik davranışlarının bir listesini oluşturmak. ISTE Temel Koşullarını ve Liderler/Yöneticiler için ISTE Ulusal Eğitim Teknolojisi Standartlarını (NETS-A) incelemek, analiz etmek ve uygulamak. Forum Hedefleri

Okulunuzda ya da ilinizde/ilçenizde uygulanacak bir Eylem Planı oluşturmak. Forum Hedefleri

11 Sizin hedef(ler)iniz nedir? Neler bekliyorsunuz? Başlarken | Etkinlik 2 Kazanımlar

12 Yöneticiler için Ulusal Eğitim Teknolojileri Standartlarını (NETS-A) biliyor musunuz? A. Evet B. Hayır g

13 Başlarken | Etkinlik 3 Eylem Planı Şablonuna Bakış Kişisel Eylem Planı – KİŞİSEL olarak ne yapabilirim?… Standart Alanı Kısa VadeOrta VadeUzun Vade I. Liderlik ve Vizyon II. Öğrenme ve Öğretme III. Verimlilik ve Mesleki Uygulamalar/ Üstlenilen Görevler IV. Destek, Yönetim ve İşlemler V. Değerlendirme VI. Sosyal, Yasal ve Et ik Konular

Başlarken | Etkinlik 3 Eylem Planı Geliştirmenin Amaçları Eylem planı geliştirmek, teknolojinin öğrenme-öğretme süreçlerinin geliştirilmesi için, teknolojiden yararlanma uygulamalarını daha hızlı ve planlı gerçekleştirmenize, bu tür uygulamaları daha etkili biçimde teşvik etmenize yardımcı olacak. Eylem planı hazırlarken, belirli zaman diliminde teknoloji kullanımını yaygınlaştırmak ve desteklemek için ne tür eylemler yapacağınızı düşünmelisiniz. Bu eylem planın, sizden beklenen teknoloji kullanımında liderlik standartlarıyla uyumlu olmasına dikkat etmelisiniz.

15 Modül 1 | Etkinlik 1: Paradigma Değişimini Fark Etmek Eğitimde nasıl bir paradigma değişimi yaşanmaktadır, bu değişimin yönetiminde liderler/yöneticiler neler yapmalıdır? Teknoloji, öğrencilerin öğretim sürecine aktif katılımlarını ve 21. yy becerilerini kazanmalarını, kazanımlara dayalı öğrenme ve öğretme süreçlerinin gerçekleşmesini sağlayabilmek için nasıl kullanılabilir? Öğrenme – öğretme sürecinde teknoloji kullanımını desteklemek, özendirmek ve model olmak için, liderler ne tür eylemler gerçekleştirmelidir? g

Paradigma, herhangi bir alanda yerleşik yazılı ve yazılı olmayan tüm kurallar ve uygulamalar Günlük yaşamda paradigma değişimi Eğitimde paradigma değişimi g g

Değişimin Aşamaları: -Değişimi fark etmek – eğitim yaşantısındaki değişimler, -Karar vermek – Ne ve nasıl? -Kaynakları gözden geçirmek – Maddesel ve insan kaynaklarının işe koşulması, -Uygulamak – kararlı şekilde, -Uyarlamak – Aksaklıkları belirlemek ve düzeltmek, -Değişime katkı sağlamak – her aşamasında… Modül 1 | Etkinlik 2: Değişimi Yönetmek

18 Modül 1 | Etkinlik 2: Değişimi Yönetmek

19 Modül 1 | Etkinlik 2 Varsayımlar Öğretmenlerin etkililiğini destekleyen liderler … Teknolojinin önemli olduğuna ve öğrenme ve öğretmede fark yarattığına inanır Teknoloji ve öğretmenleri destekleme konularında isteklidir Bunun öğrenciler için yapılacak doğru şey olduğuna inanır

20 Soru1 Şimdiki görevim: A.Müdür B.Müdür Yardımcısı C.Teknoloji Koordinatörü D.Diğer

21 Soru 2 Liderlikteki deneyimim (kaç yıllık lider olduğum): A.1-5 yıl arası B.6-10 yıl arası C yıl arası D.16 ya da daha fazla yıl

22 Soru 3 Hangisi görev yaptığım kademeyi en iyi açıklar? A.İlköğretim 1. Kademe B.İlköğretim 2. Kademe C.Ortaöğretim D.İl Müdürlüğü E.Birden fazla kademe

23 Soru 4 Vazgeçemeyeceğim takvim: A.Kağıttır B.Elektroniktir

24 Soru 5 Elektronik iletişim (e-posta) trafiğim: A.Çok az posta gönderimi/alımı B.Haftada 20 e-posta (gelen/giden) C.Her gün en az yarım saat ayırırım, her hafta iki yüzden fazla e-posta D.E-posta hayatımın büyük bölümünü kapsıyor

25 Soru 6 Bilgisayarda kelime işlemci programını kullanma amacım: A.Hiçbirşey için B.Birkaç kaba taslak yazmak için, ama her hafta değil C.Hafta boyunca düzenli olarak epeyce D.Not almak, taslak hazırlamak, takvim oluşturmak ve gündem belirlemek vb. için her gün

26 Soru 7 Elektronik sunular ile ilişkim: A.Yalnızca izlerim B.Birkaç tane yapmayı denedim (10’dan az) C.10’dan fazlası için yardım ettim ya da yardım aldım D.Onları kullanmadan önce nasıl çalışıyormuşum hatırlamıyorum bile

27 Soru 8 Bir avuç içi bilgisayarı/aracı kullanma sıklığım: A.Nadiren B.Ara sıra C.Her gün D.Her anım

28 Soru 9 Bir Web 2.0 aracını (Web Günlüğü, Wiki, Facebook vb.) kullanma sıklığım: A.Nadiren B.Ara sıra C.Her gün D.Her anım

29 Soru 10 Teknoloji kullanımında kişisel üretkenliğimi ve etkililiğimi geliştirmek için yeterlik düzeyim: A.Yetersiz – Kağıdım kalemim nerede? B.Biraz yeterli – Teknolojiyi severim ama öğrenmeye zamanım yok. C.Yeterli – Teknoloji bana yardımcı olur ve teknolojileri, nasıl kullanabileceğimi tanımaktan memnunluk duyarım. D.Yeterli ötesi – Yeni çıkacak teknoloji ürünlerini beklerken sabırsızlanıyorum!

30 Soru 11 Öğretim süreçleri için sınıfta teknoloji kullanımıyla ilgili bilgi düzeyim: A.Çok az – nasıl bir şey olduğundan pek emin değilim B.Orta – Sanırım gördüğümde ne olduğunu anlayabilirim C.İyi – Ne aradığımı iyi bilirim D.Uzman düzeyi – Öğretmenlerime öğretim süreçlerinde teknolojiyi kullanma konusunda eğitim verebilirim

31 Soru 12 Öğretmenlerime sınıfta günlük derslerinde teknoloji kullanımlarına yardımcı olmadaki yeterlik düzeyim: A.Çok düşük – Sınıflarda teknolojiyle ilgili olarak nelerin işe yarayacağından pek emin değilim B.Düzeliyor – Birkaç şeyi biliyorum ve birşeyler öğreniyorum C.Kendinden emin – Teknoloji ile öğretim konusunda iyi durumdayım ama halihazırda buna ilişkin bir planım yok D.Giderek gelişmekte – Bir planım var ve çalışarak plan üzerinde ilerliyorum

32 Modül 1 | Etkinlik 3 Intel ® Öğretmen Programını Anlamak Intel ® Öğretmen Programı, 21.yy becerilerine odaklanan, öğretmenlere yönelik bir mesleki gelişim eğitimidir. Öğrenme ve iletişim amacıyla Web 2.0 ve sosyal ağlar gibi farklı teknolojilerin etkili biçimde kullanılması konusunda deneyim kazandırmayı amaçlamaktadır.

Modül 1 | Etkinlik 3 Intel ® Öğretmen Programını Anlamak Intel ® Öğretmen Programı Temel Kursu: Öğretmenlerin, öğrencilerin daha kalıcı öğrenmelerini sağlamak için mevcut öğretim programlarını uygularken teknolojiden yararlanmalarını sağlayacak becerileri kazanmalarına odaklanan ve yüz yüze yürütülen mesleki yetiştirme etkinliğidir.

34 Modül 1 | Etkinlik 4 Kaynakları Gözden Geçirmek 1.Kaynak CD’yi yerleştirin. 2.Buradan Başlayın’a tıklayın ve sonra CD’yi Başlatın’a tıklayın. 3.CD içinde yer alan kaynakları inceleyiniz. 4.Kaynak CD için önerebileceğiniz kaynaklar varsa bunları not alıp Eğitici Liderinize ulaştırın.

35 1.Kaynak CD’yi yerleştirin. 2.Buradan Başlayın’a tıklayın ve sonra CD’yi Başlatın’a tıklayın. 3.Sol bölmedeki Forum Araçlarını ve sonra da Forum Web Sitesini tıklayın. 4.Bağlantılar üzerine tıklayarak kaynaklara ulaşın. 5.Web sitelerinin içinde dolaşarak ve kitabınızdaki yönergeleri takip ederek kaynakları keşfetmeye çalışın. Modül 1 | Etkinlik 5 Teknoloji Kullanımına Yönelik Web Kaynaklarını Saptamak

36 Modül 1 | Etkinlik 5 Teknoloji Kullanımına Yönelik Web Kaynaklarını Saptamak Hangi kaynakları yararlı buldunuz? Neden? Hangi ünite planları ilginizi çekti? Öğretmenlere teknoloji kullanımı konusunda yardımcı olurken bu kaynaklar nasıl bir yarar sağlar?

37 Modül 2 Web 2.0 Araçlarını Keşfetmek Modül Soruları Web 2.0 teknolojilerini, okulumun ya da ilimin/ilçemin teknoloji planları içine nasıl entegre edebilirim? Öğretmenler ve öğrenciler küresel topluluklarla iletişim kurabilmek, öğrenme- öğretme süreçlerini geliştirebilmek için hangi araçları kullanabilirler? Web 2.0 araçları öğretmenlerle, ailelerle, öğrencilerle ve toplum üyeleriyle gerçekleştirilen günlük iletişime nasıl bir katkı sağlar?

38 Modül 2 | Etkinlik 1 Web 2.0 Araçlarını Anlamak Okulunuzda ya da ilinizde/ilçenizde Web 2.0 araçlarını kullanıyor musunuz? Nasıl?

39 Modül 2 | Etkinlik 3 Web 2.0 Araçları Belirlemek İnternette araştırma yaparak farklı Web 2.0 araçlarını (Yack Pack, You TUBE, Delicious, vb.) ve örneklerini (Blogcu, Wikispaces, Google sites, vb.) katılımcılarla paylaşınız.

40 Modül 3 Liderlik Davranış ve Standartlarını İncelemek Sınıfta teknoloji kullanımının nasıl olduğunu görmemiz için bir fırsat olarak, Modül 3 bizi etkili teknoloji kullanımını destekleyecek belirli liderlik davranışlarına götürecektir.

41 Modül 3 Liderlik Davranış ve Standartlarının İncelenmesi Modül Soruları Öğretim sürecinde teknoloji kullanımını desteklemek için hangi üç liderlik davranışının temel rol oynadığına inanıyorsunuz? Yöneticilere yönelik hangi ulusal standartlar bulunmaktadır ve öğretim sürecinde teknolojinin etkili kullanımını desteklemek için hangi temel koşullar gereklidir?

42 Modül 3 | Etkinlik 2 Görsel Sıralama Aracını Tanımak Görsel Sıralama Aracı: Sıralama için ve listelerdeki maddelerin karşılaştırılması için ücretsiz çevrimiçi kaynak Öğretmenlerin ve öğrencilerin üzerinde çalışabilecekleri serbest bir alan

43 Modül 3 | Etkinlik 1 Görsel Sıralama Aracını Tanımak Etkili teknoloji kullanımını desteklemede liderlik davranışlarını sıralamak ve karşılaştırmak için Görsel Sıralama Aracını kullanın Kendi önem sıranıza göre davranışları sıralayın

44 Modül 3 | Etkinlik 2 Sisteme Giriş Öğretmen Adı: Eğitici Lider Öğretmen Adını buraya girin Takım Adı: Kullanıcıxx (xx 1’den 20’ye kadar size atanmış numaradır) Şifre: Kullanıcıxx (Takım Adıyla aynı) Sonraki etkinliklerde hatırlayabilmeniz için Sisteme Giriş Bilgileri bölümüne bunları yazın

45 Modül 3 | Etkinlik 2 - Davranışları Sınıflandırmak ve Sıralamak - Sıralamaları Karşılaştırmak ve Tartışmak Sisteme giriş (bunu zaten yapmıştınız) Sınıflandırın ve sıralayın Karşılaştırın ve tartışın Kaydedin ve sistemden çıkın

46 Lider Davranışlarının Sıralanması (En Önemlileri) Vizyonun paylaşımı (Ia) Araştırmayı temel alma (Ie) Teknoloji ortamının desteklenmesi (IIb) Nitelikli teknoloji kullanımı (IIe) Teknoloji kullanımında model olma (IIIa) Kaynakların dağıtımı (IVc) Personelin değerlendirilmesi (Vc) Eşit erişim (VIa) Gizlilik/güvenlik (VIc)

47 Modül 3 | Etkinlik 3 Yöneticiler için Standartları Anlamak ISTE – Eğitim Teknolojisi Uluslararası Topluluğu NETS – Ulusal Eğitim Teknolojisi Standartları –NETS “A” Yöneticiler için –NETS “T” Öğretmenler için –NETS “S” Öğrenciler için

48 Modül 3 | Etkinlik 3 ISTE NETS-A Standartlarını İncelemek I. Liderlik ve Vizyon II. Öğrenme ve Öğretme III. Verimlilik ve Mesleki Uygulamalar/Üstlenilen Görevler IV. Destek, Yönetim ve İşlemlikler V. Değerlendirme VI. Sosyal, Yasal ve Et ik Konular

49 Modül 3 | Etkinlik 4: Sıralamayı Tekrar Gözden Geçirmek Belirlediğiniz en önemli lider davranışlarını hatırlayın NETS-A Görsel Düzenleyicisinde yer alanlar ile kendi belirlediklerinizi karşılaştırın Grubunuzla/arkadaşınızla yaptığınız karşılaştırma sonuçlarınızı paylaşın

50 Modül 3 Soru Modül 3’ün bana en çok yardımcı olduğu konu… 1.Görsel Sıralama Aracı 2.ISTE NETS-A Görsel Düzenleyicisi 3.Birlikte Konuşma ve Düşünme

51 Modül 4 Eylem Planınızı Geliştirmek Teknoloji kullanımının nasıl olduğunu ve etkili teknoloji kullanımını destekleyecek liderlik davranışlarının neler olduğunu gördükten sonra, bu Modül kişisel eylem planınızı geliştirirken öğrendiklerinizi uygulamanıza yardımcı olacaktır.

52 Modül 4 Kendi Eylem Planınızın Yapılandırılması Modül Sorusu: Okulumda ya da ilimde/ilçemde teknolojiden etkili ve verimli biçimde yararlanmak için kişisel olarak neler yapabilirim? Kısa, orta ve uzun vadede hangi liderlik davranışlarını sergileyebilirim?

53 Modül 4 | Etkinlik 1 Eylem Planı Şablonunu İncelemek Standart Kısa VadeOrta VadeUzun Vade I. Liderlik ve Vizyon II. Öğrenme ve Öğretme III. Verimlilik ve Üstlenilen Görevler IV. Destek, Yönetim ve işlemler V. Değerlendirme VI. Sosyal, Yasal ve Et ik Konular Kişisel Eylem Planı – KİŞİSEL olarak ne yapabilirim?…

54 Modül 4 | Etkinlik 1 Eylem Planı Örneği Standart Kısa VadeOrta VadeUzun Vade I. Liderlik ve Vizyon II. Öğrenme ve Öğretme Teknoloji Komitesi: ISTE NETS-T ile ilgili öğretmenlere sorun III. Verimlilik ve Üstlenilen Görevler Sunum programının nasıl kullanılacağını öğrenin ve personel toplantılarında kullanın IV. Destek, Yönetim ve İşlemlerler V. Değerlendirme İlköğretim 2. kademe için veri toplayıp analiz edebileceğiniz bir sistem kurun VI. Sosyal, Yasal ve Et ik Konular

55 Modül 4 | Etkinlik 1 İşlevsel Plan Oluşturmak İsteklilik Amaçlılık Gerekli kaynaklar Bağlantı kurulacak ya da sürece dahil edilecek kişiler Bu konuda düşündüğünüz başka bir şey var mı?

56 Modül 4 | Etkinlik 2 Eylem Planlarını Paylaşmak Eylem planınızı uygularken ne tür sorunlarla karşı karşıya kalabilirsiniz? Önemli role sahip paydaşların sürece aktif katılımını nasıl sağlayacaksınız? Planınızı uygulamaya yönelik hangi acil eylemleri gerçekleştirmeye çalışırsınız? Okulunuzda ya da ilinizde/ilçenizde teknoloji kullanımını yaygınlaştırmak ve geliştirmek için bireysel olarak olarak siz ne yapacaksınız?

57 Modül 4 Soru Eylem planı için planlama yaparken en fazla aşağıdakilerin hangisinden yardım aldınız? 1.Eylem Planı Şablonu 2.Eylem Planı Şablon örnekleri (Ekler) 3.Eylem Planı fikirleri (Ek D) 4.Eylem Planına ilişkin eşleş-paylaş etkinliği

58 Modül 4 | Etkinlik 3 Sonraki Aşamaya Odaklanmak

59 Modül 4 | Etkinlik 4 Forumu Değerlendirmek Çevrimiçi ankete katılın: 1. bağlantısına gidin. 2.Anketi tamamlamak için ekrandaki yönergeleri takip edin.

60 Tebrikler!!! Intel ® Öğretmen Programına Liderlik Forumu’na katılımınızdan dolayı teşekkür ederiz. Teknoloji kullanımı konusundaki harcadığınız emek, zaman ve yorumlarınız için sizi tebrik ediyoruz!