İTİKADÎ MEZHEPLER İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar arasında itikadi konularda herhangi bir şüphe ve farklı düşünce bulunmuyordu.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLMİHAL Bir müslümanın dinini en güzel şekilde yaşaması için öğrenmesi.
Advertisements

Mezhepler Tarihinin Kaynakaları. Genel özellikleri ve sorunları
Felsefe Haftası.
Din ve İnanç Prof. Dr. Sönmez KUTLU
PROF.DR.SÖNMEZ KUTLU ANKARA ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ
Farabi ve Türk-İslam Sentezi İslamiyetİmanFarabiFelsefeMantık A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research,
KURAN’I KERİMİN İÇ DÜZENİ
AYŞE BAYRAKTUTAN DİKAB 1. GRUP.
Salim SELVİ.
VAHYE DAYALI DİNLER.
DİN ANLAYIŞINDAKİ YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ
Zaman içinde bilim.
HANBELİ MEZHEBİ İmam-ı Hanbel (Ahmed bin hanbel)'in kendi usulüne göre şer'i deliller çıkardığı hükümlere ve gösterdiği yola Hanbeli Mezhebi denir. Ehl-i.
BAŞKALARININ İNANÇLARINA HOŞGÖRÜLÜ OLMAK
I. ÜNİTE: DİN KAVRAMI VE İSLAM DİNİ
İBNİ SİNA . Doğum:Ağustos 980 Afşana Köyü, Buhara, Samanî Devleti(bugün Özbekistan) Ölüm :21 Haziran 1037 Hamedan, İran.
2. Ünite: İslam’da İman Esasları
4/ KELİMEİTEVHİT VE KELİMEİŞEHADETİ ÖĞRENİYORUM
KAVRAM VE BİLGİ HARİTASI HAZIRLAMA 7. SINIF
MEZHEPLER.
KUR’AN’ IN ANA KONULARI
Hicret Olayı.
İMANIN VE İSLAM’IN ŞARTLARI
Türkler ve Müslümanlık
Mâtürîdî (Arapça: الماتريدي‎) ya da tam adıyla Ebu Mansur Muhammed bin Muhammed bin Mahmûd el-Mâtürîdî es-Semerkandî, Hanefi mezhebinden olanların itikad.
Aklın Dinî Sorumluluktaki Yeri ve Önemi
İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar sade bir hayat yaşıyorlardı
PEYGAMBERLERE ve İLAHİ KİTAPLARA İNANÇ
TASAVVUFÎ YORUMLAR Tasavvuf: İslam dininde yer alan ahlakî esasları hayata geçirmeyi amaçlayan, Peygamber Efendimizin sünnetine dayalı bir hayat tarzını.
EMEVİLER DÖNEMİ ( ).
Hicri Dördüncü ve Beşinci Asırlar
Kavramsal Çerçeve Terim Olarak yapılan tanımlar:
Son Dönem 9. Ders.
Rızık Mes'elesi Rızık, Allâhü Teâlâ'nın, hayat sahiplerine gıdalan-maları için verdiği ve onların da yediği şeylerdir. Lâkin insan kendi öz irâdesi ile.
Son Dönem -devam 10. Ders.
Hazırlayan:Ömer Faruk Şahin
Son Dönem -devam 11. Ders.
ÖMER NASUHİ BİLMEN A.İ.H.L SENANUR BEKTAŞ 10/E ARSLAN KÖSE.
Alevilik.
DİN ANLAYIŞINDAKİ FARKLILIKLAR NİÇİN ZENGİNLİKTİR
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 11. SINIF
MÜSLÜMANLIKTA, DÜŞÜNCE VE İNANÇ FARKLILAŞMASI
HAZIRLAYAN ÖMER AKPINAR Oltu Anadolu İmam Hatip Lisesi Meslek Dersleri Öğretmeni İSLAM-MÜSLÜMANLIK.
BİLGİ YARIŞMASI A Grubu B Grubu C Grubu D Grubu.
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 7. SINIF 4. ÜNİTE
1 3. Şerh Ve Derlemecilik Dönemî  Hicrî 8. asır ortalarından başlayıp, asrımızın başına kadar devam eden bu dönem kelâm ilminin taklid, duraklama ve gerileme.
1. Hicret ne demektir Hicret (Arapça: هجرة ), Muhammed ve diğer müslümanların baskılar yüzünden 622'de Mekke'den Medine'ye göçüne verilen isimdir. 2.
B- Ehl-i Bid’at 1. Mutezîle 2. Şia 3. Haricîyye 4. Mürcîe
Bugün neler öğreneceğiz?
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ
3. ÜNİTE: VAHYE DAYALI DİNLER
Türklerin Müslüman Oluşu
YUNUS EMRE MATÜRİDİ.
YUNUS EMRE HAYATI.
Hz Ebubekir Dönemi.
İslam dininde, fıkıh yani İslam hukuku konusunda anlayış, metod ve uygulama açısından farklı düşüncelere sahip mezhepler bulunur.Bu mezheplerin başlıcaları.
MEZHEPLER (5 MEZHEP) Hamza Solak. HANEFI MEZHEBI  Hanefi mezhebi, (Arapça: الحنفية veya المذهب الحنفي) İslam dininin sünni fıkıh mezheplerinden biri.
KÜLTÜRÜMÜZDE H.Z MUHHAMMED SEVGİSİ. Kültürümüzde Hz. Muhammed Sevgisi: Bir çocuğa bir ad, çocuğun o adin manasını yasaması veya o ada sahip bir şahsin.
Hicret Olayı. Akabe biatları: Peygamberimiz şehir dışından Mekke'ye gelen yabancılara da İslam'ı tebliğ ediyordu.
İSLAMIYET ÖNCESI ARAP YARıM ADASıNDA HANGI INANÇLAR BULUNUR. Putperestlik,hanifilik,Yıldızlara tapma,Mecusilik,hıritiyanlık.
Müçtehit öncelikle dinin temel kaynakları olan Kur’an ve sünneti bilmelidir… Müçtehit Kur’an ve sünneti anlayabilecek derecede Arapçayı da bilmelidir.
KUR’AN’I ANLAMA VE YORUMLAMADA TEMEL İLKELER
ABBÂSÎLER-KÜLTÜR VE MEDENİYET I
HAZIRLAYAN:Ö.ENSAR DURMUS İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUM.
Dini Yorum Farklılıklarının Sebepleri. Hz. Muhammed’in (s.a.v) vefatıyla tamamlandı. Artık ondan sonra vahiy gelmeyecektir. Bu durum Kur’an’da,’’…Bugün.
 İslam dininde gönülden bir bağlılıkla kesin olarak inanılması gereken esaslar vardır. Din anlayışı ve yorumu ne olursa olsun, İslam tarihi boyunca Müslümanlar.
MERAK, İLMİN HOCASIDIR..
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ (4-8) MÜFREDAT DEĞERLENDİRME
Sunum transkripti:

İTİKADÎ MEZHEPLER İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar arasında itikadi konularda herhangi bir şüphe ve farklı düşünce bulunmuyordu.

Sahabeler Peygamberimizden öğrendikleri bilgileri tereddütsüz kabul ediyorlardı

İslam'ın ilk yıllarında itikadi konularda farklı mezhepler yoktu

Zaman içinde fetihler yoluyla İslamiyet farklı coğrafyalara yayıldı.

Farklı milletlere ve kültürlere mensup birçok insan Müslüman oldu.

Bu insanlar yaşadıkları kültüre ve eski inançlarına ait bazı konuları İslam'a ait gibi yaşamaya çalıştılar.

İtikad: Sözlük anlamı "inanç" demektir İtikad: Sözlük anlamı "inanç" demektir. İslam dinindeki inanç esaslarını inceleyen, araştıran bilim dalına denir.

İslam'da İnanç Esasları: 1 Allah'a inanmak, 2 Meleklere inanmak, 3  Kitaplara inanmak, 4 Peygamberlere inanmak 5 Ahiret gününe inanmak, 6 Kader ve kazaya inanmak.

İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar arasında itikadi konularda herhangi bir şüphe ve farklı düşünce bulunmuyordu

Sahabeler Peygamberimizden öğrendikleri bilgileri tereddütsüz kabul ediyorlardı. Yani İslam'ın ilk yıllarında itikadi konularda farklı mezhepler yoktu

İtikadî mezhepler nasıl ortaya çıktı: 1- Zaman içinde fetihler yoluyla İslamiyet farklı coğrafyalara yayıldı.

2- Farklı milletlere ve kültürlere mensup birçok insan Müslüman oldu.

3- Bu insanlar yaşadıkları kültüre ve eski inançlarına ait bazı konuları İslam'a ait gibi yaşamaya çalıştılar

4- Eski Yunan düşüncesine ait birçok felsefi eser Arapçaya çevrildi 4- Eski Yunan düşüncesine ait birçok felsefi eser Arapçaya çevrildi. Bu durum Müslümanlar arasında "herşeye şüpheyle yaklaşma" anlayışını yaygınlaştırdı.

Bütün bu saydığımız gelişmeler müctehidlerin (İslam alimlerinin) İslam dininde yer alan ve yukarıda saydığımız inanç esasları ile ilgili ehli sünnet inancını korumak için sistemli çalışmalar yapmalarına yol açtı.

Müctehidler yeni ortaya çıkan şüpheleri ve fitneleri gidermek için itikadi konuları akıl ve nakille açıkladılar. Böylece itikadi mezhepler ortaya çıktı.

İtikadî mezhepler       1- Maturidî mezhebi: Ebu Mansur Muhammed Maturidi'nin (öl. 944) ictihadları (görüş ve düşünceleri) çerçevesinde oluşan itikadi mezhep.

2- Eş'arî mezhebi: Ebul Hasan Ali el-Eş'arî'nin (öl      2- Eş'arî mezhebi: Ebul Hasan Ali el-Eş'arî'nin (öl. 936) ictihadları (görüş ve düşünceleri ) çerçevesinde oluşan itikadi mezhep.