Yard. Doç. Dr. Oğuzhan Aygören İTÜ İşletme Fakültesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Google Görüntülü Ağ’da Video Reklamları
Advertisements

Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması
Facebook Reklamları.
KADIN SİTESİ En iyi kadın sitesi olmak için söz veriyoruz!
TEDMER Türkiye Etik Değerler Merkezi Vakfı Etik Barometre Araştırması Nisan 2007 ERA Research & Consultancy.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
Sosyal Medya.
Aylık Sosyal Medya Faaliyet Raporu Ekim Genel İstatistikler Notlar: Toplam erişim, beğenenler ve hakkımızda konuşulanları görmekteyiz.. Aylık Sosyal.
Bölüm 6: Müşteriler Çekmek ve Süreklilik Oluşturmak Topluluk ortak bir ilgi ya da amacı paylaşan bir gurup insanın etkileşimini gerektirir. Bir topluluk.
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
Sosyal Medya Pazarlaması Sihirbuzz
METROPOL HABERLEŞME LTD ŞTİ
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
Siyaset Bilimine Giriş
ARAŞTIRMAÖNERİLERİRESEARCHLAYOUT DbaseCATI. 2 MODEL YAPISI CATI (Computer Aided Telephone Interview), Bilgisayar destekli telefonla anket sistemidir.
DENİZLİ İHRACATÇILAR BİRLİĞİ HİZMET ALGI ANKETİ ÖZET RAPORU Ekim 2013
Sosyal Medya, Müşteri Etkileşimi ve Sosyal CRM
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı
Eslenme engeli.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
İstatistik Bir duruma uygun sonuç çıkarabilmek için konu ile ilgili verilerin toplanıp değerlendirilmesini sağlayan bilimdir.
İNTERNET’TE ALIŞVERİŞİN KENTİN EKONOMİK VE FİZİKSEL DEĞİŞİM VE DÖNÜŞÜMÜNE KATKISI Yrd. Doç. Dr. K. Mert Çubukçu Dokuz Eylül Üniversitesi Mimarlık Fakültesi.
E- Ticaret Altyapısı.
TARIMSAL YAPILAR VE SULAMA DERSİ
Bolum 4- 2.
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
360° Pazarlama İletişimi
Yrd. Doç. Dr. Cemalettin DEMİRELİ
Sosyal Medyanız ve NetHizmet. Sosyal Medya’da Sizin İçin Neler Yapıyoruz?  Sizin için hesaplar açıp, içerik yönetimlerinizi yapıyoruz.  Kampanya kurgularınızı.
5 Boyutlu Markalama Stratejisi Üzerine Bir Araştırma: Mudo Markası “Sahicilik Testi” ve “Duyu Temas Haritası” . Ali ARICI* *Öğr. Gör. Ali ARICI, Bilecik.
Doç. Dr. Özlem ATALIK Arş. Gör. Bahri Baran KOÇAK
ÇEVRE DUYARLILIĞI ve GELİRİN YEŞİL ÜRÜN SATIN ALMA DUYARLILIĞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ Arş. Gör. Emre YILDIRIM Arş. Gör. Merve TÜRKMEN Sakarya ÜNİVERSİTESİ
20. Ulusal Pazarlama Kongresi
BoomSocial Hyundai Türkiye Facebook Raporu
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Sosyal medya pazarlamasında adımlar: – Müşterileri dinlemek – Uygun sosyal medya platformuna üye olmak – Sektörle ilgili topluluklara katılmak – Kendi.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
MERVE AKTA Ş B NESL İ HAN Ş AH İ NB BETÜL H İ TAYB Ş ÜHEDA GENÇB
İZİNLİ PAZARLAMA.
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Yrd.Doç.Dr. Volkan Unutmaz
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
BESİN KİRLİLİĞİ Sağlığınız için sağlıklı ve dengeli beslenmeniz gereklidir. Sağlıklı beslenmek için vücuda alınan besinlerin güvenilir olması gerekir.
Faaliyet gösterdiğimiz hizmet sektöründe en büyük eksikliğin kalifiye iş gücü olduğundan yola çıkarak; ‘Aslolan insana verilen değerdir’ anlayışıyla kaliteli,
Mobil İnternet, Tüketici Materyalizmi ve Alışveriş Bağımlılığı: Alışveriş Motivasyonlarının Düzenleyici Etkisi Üzerine Bir Araştırma Arş. Gör. A.Bengi.
INBOUND PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Pınar Bacaksız.
Temel Bilgiler İlgili Çalışmalar Araştırmanın Yöntemi Bulgu ve Sonuçlar Araştırmanın Kısıtları ve Gelecek Çalışmalar.
EMZİKLİLİK DÖNEMİNDE BESLENME Muhammet Özgür DEMİR.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Şeyda GÜRKAYNAK (Y.L. Öğrencisi) Nilüfer Sezen DOĞAN (Y.L. Öğrencisi)
Sektör Profesyonelleri Danışmanı
Yrd.Doç.Dr. Volkan Yakın Yrd.Doç.Dr.İdil Kacar
UYGULAMALI BİLİMLER FAKÜLTESİ PAZARLAMA BÖLÜMÜ
TÜRKİYE REFERANDUMA GİDERKEN ARAŞTIRMASI
Öğr.Gör.Deniz ÜNAL ADIGÜZEL Prof.Dr. Süleyman BARUTÇU
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
BoomSocial Hyundai Türkiye Twitter Raporu
SAĞLIKLI YAŞAM ve SAĞLIKLI BESLENME…
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ’NİN TEMELLERİ Prof. Dr. İsmail Üstel.
“Her Sabah Mutluluk”.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Eşi benzeri olmayan bir deneyime hazır mısın? Uyanık kalmak için yeni bir macera. ONEO X! 1. Ürün Fikrinin Çıkış Noktası.
Sunum transkripti:

Yard. Doç. Dr. Oğuzhan Aygören İTÜ İşletme Fakültesi 12.06.2015 Çevrimiçi Marka Topluluklarında Sahiplik, Boyut ve İçeriğin Topluluğa Olan Tutum ve Katılma Davranışına Etkisi Yard. Doç. Dr. Oğuzhan Aygören İTÜ İşletme Fakültesi 12.06.2015

Facebook Marka Sayfaları Socialbakers, 2015

Site açılışında sadece Facebook sayfasında 10 günde 257.000 beğeni Site açılışında sadece 1 adet satış  

Marka Topluluğu Özelleşmiş, coğrafi olarak bağı bulunmayan, bir markanın hayranları arasındaki sosyal ilişkilere dayanan bir topluluk (Muniz ve O’guinn, 2001) Ortak bilinç (“Biz” olmak, sosyal kimlik) Ritüeller ve gelenekler (tarih, tecrübeler) Ahlaki sorumluluk duygusu (toplu hareket, grup birliği)

Marka Toplulukları Çevrimiçi Geleneksel Düşük maliyetli Katılmak ve ayrılmak kolay Bilgi paylaşımı Sosyal destek Ortak ilgi Ürün ve marka hakkında bilgili Marka ile güçlü bir bağ Diğer üyelerin sorunları ile ilgili Sosyal destek

Bağlılığı etkileyen ana faktörler (Wirtz vd, 2013) Marka (Özdeşleşim) Ürün (İlgilenim, karmaşıklık) Müşteri (Uzmanlık, üyelik) Topluluk (Sosyal fayda, bilgisel fayda) Durumsal (Boyut, Yönetim, Yönelim, Ortam)

Araştırma Modeli Ürün veya kategori İletişim stili * Marka beğenisi * Katılım niyeti * Uyum Az üye, çok üye Boyut Marka veya topluluk Yönetim * İlgilenim * Üyelik Durumu * Benzer Ürün Kullanımı * Demografi

Araştırma Modeli Ürün veya kategori İletişim stili * Marka beğenisi * Katılım niyeti * Uyum Az üye, çok üye Boyut Marka veya topluluk Yönetim Marka Beğenisi - Facebook sayfasındaki bilgilere dayanarak markadan ne derece hoşlandığınızı belirtin. * İlgilenim * Üyelik Durumu * Benzer Ürün Kullanımı * Demografi

Araştırma Modeli Ürün veya kategori İletişim stili * Marka beğenisi * Katılım niyeti * Uyum Az üye, çok üye Boyut Marka veya topluluk Yönetim Katılım niyeti - Bu sayfayı beğenirim. - Bu sayfanın takipçisi olurum. * İlgilenim * Üyelik Durumu * Benzer Ürün Kullanımı * Demografi

Araştırma Modeli Ürün veya kategori İletişim stili * Marka beğenisi * Katılım niyeti * Uyum Az üye, çok üye Boyut Marka veya topluluk Yönetim Uyum - Bu topluluğa ait olduğumu hissediyorum. - Bu topluluğa uygun olduğumu hissediyorum. - Bu toplulukta bir yerim olduğunu düşünüyorum. * İlgilenim * Üyelik Durumu * Benzer Ürün Kullanımı * Demografi

Araştırma Modeli Ürün veya kategori İletişim stili * Marka beğenisi * Katılım niyeti * Uyum Az üye, çok üye Boyut Marka veya topluluk Yönetim İlgilenim - Sağlıklı beslenmekle ilgiliyim - Sağlıklı beslenmek hayatımın bir parçası - Sağlıklı beslenmek bana çok şey ifade ediyor - Sağlıklı beslenmek benim için önemli * İlgilenim * Üyelik Durumu * Benzer Ürün Kullanımı * Demografi

Araştırma Modeli Ürün veya kategori İletişim stili * Marka beğenisi * Katılım niyeti * Uyum Az üye, çok üye Boyut Marka veya topluluk Yönetim Üyelik durumu - Sağlıklı yaşamla ilgili başka topluluklara üyeyim. - Sağlıklı yaşamla ilgili başka Facebook sayfalarına üyeyim. - Sağlıklı beslenme konusunda dahil olduğum başka topluluklar var. * İlgilenim * Üyelik Durumu * Benzer Ürün Kullanımı * Demografi

Araştırma Modeli Ürün veya kategori İletişim stili * Marka beğenisi * Katılım niyeti * Uyum Az üye, çok üye Boyut Marka veya topluluk Yönetim Benzer ürün kullanımı Enerji bar, protein bar, çerez gibi hazır paketli sağlıklı atıştırmalık ve ara öğün ürünlerinden tüketirim. * İlgilenim * Üyelik Durumu * Benzer Ürün Kullanımı * Demografi

Ürün Odaklı iletişim Çerezbar, 100% doğal, düşük kalorili, kuruyemişli ve yulaflı bir atıştırmalıktır.

Kategori odaklı iletişim Çerezbar, 100% doğal, düşük kalorili, kuruyemişli ve yulaflı bir atıştırmalıktır.

Araştırma Yöntemi ve Örneklem Qualtrics ile çevrimiçi veri toplama Toplam 618 tamamlanan anket Veri temizliği Facebook kullananlar Anketi 2 dkdan kısa sürede cevaplayanlar Ürünü daha önce duydum diyenler 481 kullanılabilir anket

Örneklem Büyüklüğü İletişim stili Ürün odaklı Genel Yönetim Kontrol   İletişim stili Ürün odaklı Genel Yönetim Kontrol Marka Topluluk Boyut 42 54 Küçük 41 51 47 48 Büyük 52 50

Örneklem Hakkında

Tanımsal İstatistikler Ortalama Std sapma Marka beğenisi 3,06 0,68 Katılım 2,07 0,83 Uyum 2,08 0,90 İlgilenim 3,78 0,79 Üyelik durumu 2,28 1,05 Benzer ürün tüketimi 3,05 1,07

MANCOVA Çokludeğişken Marka Beğeni Katılım Uyum Yaş Eğitim Cinsiyet   Çokludeğişken Marka Beğeni Katılım Uyum Yaş Eğitim Cinsiyet Gelir Üyelik Durumu İlgilenim Benzer ürün kullanımı Boyut Yönetim İletişim Boyut*İletişim Yönetim*İletişim Boyut*Yönetim*İletişim

MANCOVA Çokludeğişken Marka Beğeni Katılım Uyum Yaş 0,95** Eğitim   Çokludeğişken Marka Beğeni Katılım Uyum Yaş 0,95** Eğitim Cinsiyet 0,99* Gelir Üyelik Durumu 12,17** İlgilenim 0,97* Benzer ürün kullanımı 0,92** Boyut Yönetim İletişim 5,20** Boyut*İletişim Yönetim*İletişim 0,98* Boyut*Yönetim*İletişim

MANCOVA Çokludeğişken Marka Beğeni Katılım Uyum Yaş 0,95** Eğitim   Çokludeğişken Marka Beğeni Katılım Uyum Yaş 0,95** Eğitim Cinsiyet 0,99* 1,50* Gelir Üyelik Durumu 12,17** 1,50** İlgilenim 0,97* Benzer ürün kullanımı 0,92** 15,30** Boyut Yönetim İletişim 5,20** 3,63** Boyut*İletişim Yönetim*İletişim 0,98* Boyut*Yönetim*İletişim R2 =10,5%

MANCOVA Çokludeğişken Marka Beğeni Katılım Uyum Yaş 0,95** 12,85**   Çokludeğişken Marka Beğeni Katılım Uyum Yaş 0,95** 12,85** Eğitim Cinsiyet 0,99* 1,50* 3** Gelir Üyelik Durumu 12,17** 1,50** 11,11** İlgilenim 0,97* 3,42** Benzer ürün kullanımı 0,92** 15,30** 8,60** Boyut Yönetim İletişim 5,20** 3,63** Boyut*İletişim 2,42** Yönetim*İletişim 0,98* Boyut*Yönetim*İletişim R2 =10.5% R2 =8,9%

MANCOVA Çokludeğişken Marka Beğeni Katılım Uyum Yaş 0,95** 12,85**   Çokludeğişken Marka Beğeni Katılım Uyum Yaş 0,95** 12,85** Eğitim Cinsiyet 0,99* 1,50* 3** Gelir Üyelik Durumu 12,17** 1,50** 11,11** 9,05** İlgilenim 0,97* 3,42** Benzer ürün kullanımı 0,92** 15,30** 8,60** 7,50** Boyut Yönetim İletişim 5,20** 3,63** Boyut*İletişim 2,42** Yönetim*İletişim 0,98* 3,03** Boyut*Yönetim*İletişim R2 =10,5% R2 =8,9% R2 =5,9%

Boyut*İletişim Etkileşim Etkisi 865 kişi beğendi 86.5b kişi beğendi

Yönetim*İletişim Etkileşim Etkisi Marka Hayran

Sonuç olarak Kategori odaklı iletişimde marka daha çok beğeniliyor. Üye sayısı hakkında hiç bir bilgi olmadığında kategori odaklıda ürün odaklıya göre daha fazla kişi katılıyor. Üye sayısı çok fazla olduğunda ürün odaklıda kategori odaklıya göre daha fazla kişi katılıyor. Yönetim marka sahipliğindeyken kategori odaklıda, yönetim hayran sahipliğindeyken ürün odaklıda daha fazla uyum oluyor.

Kısıtlar ve Daha Fazla Araştırma Farklı üye sayıları İçerik ve yönetim Farklı sosyal medya ve topluluk kanalları Farklı ürün kategorileri ve farklı ürünler Belli bir zaman boyunca gözlem Topluluğa katılımın satın almaya ve sadakate etkisi

Teşekkürler

Teşekkürler

Ekler (Regresyon) İletişim stili Boyut Yönetim Ürün Genel Küçük Büyük   İletişim stili Boyut Yönetim Ürün Genel Küçük Büyük Marka Hayran Uyum-->Bağlılık 0,575 0,592 0,617 0,586 0,539 0,658 Ayarlanmış R2 32,80% 34,80% 37,70% 34% 28,70% 43%

Türk Markaları Ülker: 1,9m Tadelle: 12m Ülker Çikolatalı Gofret: 1,1m 18. Eti Tutku: 711b 27. Kremini : 449,6b 38. Eti Karam: 294,8b 78. Twix turkiye: 78b 109. Badem Kraker: 509