İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar sade bir hayat yaşıyorlardı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İSLAMİYET VE TÜRKLER TÜRKLERİN İSLAMİYETİ KABUL SÜRECİ
Advertisements

Enes Bin Mâlik ( ).
KURAN’I KERİMİN İÇ DÜZENİ
İmam Hatip Lisesi FIKIH 11. SINIF II
İslâm Düşüncesinde Yorum Farklılıklarının Sebepleri
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Bölümü
Salim SELVİ.
İSLAM’ DİNİNDE FIKHİ MEZHEPLERE NEDEN İHTİYAÇ DUYULDU?
DİN ANLAYIŞINDAKİ YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ
HANBELİ MEZHEBİ İmam-ı Hanbel (Ahmed bin hanbel)'in kendi usulüne göre şer'i deliller çıkardığı hükümlere ve gösterdiği yola Hanbeli Mezhebi denir. Ehl-i.
BAŞKALARININ İNANÇLARINA HOŞGÖRÜLÜ OLMAK
KAVRAM VE BİLGİ HARİTASI HAZIRLAMA 7. SINIF
Ahlak Gelişimi.
HZ. MUHAMMED (s.a.v.) HAKKI GÖZETİRDİ
MEZHEPLER.
Din Anlayışındaki Yorum Farklılıklarının Sebepleri
Türkler Arasında İslam’ ın Yayılmasında Etkili Olan Bazı Şahsiyetler
Hicret Olayı.
Mâtürîdî (Arapça: الماتريدي‎) ya da tam adıyla Ebu Mansur Muhammed bin Muhammed bin Mahmûd el-Mâtürîdî es-Semerkandî, Hanefi mezhebinden olanların itikad.
Yesevîlik.
İTİKADÎ MEZHEPLER İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar arasında itikadi konularda herhangi bir şüphe ve farklı düşünce bulunmuyordu.
KIRAAT İLMİ Kur’ân-ı kerîmin nasıl okunacağını bildiren ilim. Kıraat ilmi, Kur’ân-ı kerîmin yazıldığı gibi okunmasından ve tevatür yâni sağlam ve güvenilir.
TASAVVUFÎ YORUMLAR Tasavvuf: İslam dininde yer alan ahlakî esasları hayata geçirmeyi amaçlayan, Peygamber Efendimizin sünnetine dayalı bir hayat tarzını.
2. Nezaket.
EMEVİLER DÖNEMİ ( ).
Başkalarının İnançlarına Hoşgörülü Olmak
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Hazırlayan: İsmail TÜRKMENOĞLU
Ebu Hanife. Ebû Hanîfe (M. 699/Hicrî /Hicrî 148)[1Ebû Hanîfetu'l-Nu’man), Tam adı:, Nu`mān ibn Thābit ibn Zūṭā ibn Merzubān);
Rızık Mes'elesi Rızık, Allâhü Teâlâ'nın, hayat sahiplerine gıdalan-maları için verdiği ve onların da yediği şeylerdir. Lâkin insan kendi öz irâdesi ile.
Son Dönem -devam 10. Ders.
Hazırlayan:Ömer Faruk Şahin
Son Dönem -devam 11. Ders.
Alevilik.
6. Akrabalarımıza Karşı Sorumluluklarımız
Hadis Kaynaklarının Güvenilirliği Hakkındaki Oryantalistlerin İddiaları ve Eleştirisi 11. Ders.
DİN ANLAYIŞINDAKİ FARKLILIKLAR NİÇİN ZENGİNLİKTİR
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 11. SINIF
MÜSLÜMANLIKTA, DÜŞÜNCE VE İNANÇ FARKLILAŞMASI
BİLGİ YARIŞMASI A Grubu B Grubu C Grubu D Grubu.
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 7. SINIF 4. ÜNİTE
Şafilik Mezhebi.
B- Ehl-i Bid’at 1. Mutezîle 2. Şia 3. Haricîyye 4. Mürcîe
KİŞİLER HUKUKU.
İSLAM HUKUKUNUN TARİHİ DEVİRLERİ
HAZRET MUHAMMED (SAV).
DEVLETLER HUKUKU PROF.DR.ABDULLAH DEMİR.
Temel Hadis Kavramlarıyla İlgili Oryantalist İddialar ve Eleştirisi
ÜNİTE KONULARI 1. Hz. Muhammed’in Doğduğu Ortam
3. ÜNİTE: VAHYE DAYALI DİNLER
ÜNİTE KONULARI 1. Hz. Muhammed’in Doğduğu Ortam
ÜNİTE KONULARI 1. Hz. Muhammed’in Doğduğu Ortam
İSLAM HUKUKU- 1 İSLAM HUKUKUNUN NİTELİĞİ
9. Sınıftan Mezun Olunana Dek Görülecek Tüm Dersler
YUNUS EMRE MATÜRİDİ.
YUNUS EMRE HAYATI.
Mâtürîdiyye İsimlendirme Tarihçe Görüşleri
İslam dininde, fıkıh yani İslam hukuku konusunda anlayış, metod ve uygulama açısından farklı düşüncelere sahip mezhepler bulunur.Bu mezheplerin başlıcaları.
MEZHEPLER (5 MEZHEP) Hamza Solak. HANEFI MEZHEBI  Hanefi mezhebi, (Arapça: الحنفية veya المذهب الحنفي) İslam dininin sünni fıkıh mezheplerinden biri.
Hukukta bir hüküm vermek için delil gereklidir. Yani hâkimin hükme nasıl ulaştığını gösteren meşru bir dayanağın olması gerekir. Bu delilin de bir kaynağı.
Hicret Olayı. Akabe biatları: Peygamberimiz şehir dışından Mekke'ye gelen yabancılara da İslam'ı tebliğ ediyordu.
Müçtehit öncelikle dinin temel kaynakları olan Kur’an ve sünneti bilmelidir… Müçtehit Kur’an ve sünneti anlayabilecek derecede Arapçayı da bilmelidir.
6. SINIF DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ BİLGİ YARIŞMASI
ABBÂSÎLER-KÜLTÜR VE MEDENİYET I
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR
Hz. Osman Dönemi.
HAZIRLAYAN:Ö.ENSAR DURMUS İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUM.
Dini Yorum Farklılıklarının Sebepleri. Hz. Muhammed’in (s.a.v) vefatıyla tamamlandı. Artık ondan sonra vahiy gelmeyecektir. Bu durum Kur’an’da,’’…Bugün.
 İslam dininde gönülden bir bağlılıkla kesin olarak inanılması gereken esaslar vardır. Din anlayışı ve yorumu ne olursa olsun, İslam tarihi boyunca Müslümanlar.
MERAK, İLMİN HOCASIDIR..
Sunum transkripti:

İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar sade bir hayat yaşıyorlardı FIKHÎ MEZHEPLER İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar sade bir hayat yaşıyorlardı

Toplumsal hayatta çok fazla sorun ve karmaşık durumlar yoktu.

İbadetlerle veya sosyal hayatla ilgili olarak sahabeler merak ettikleri, öğrenmek istedikleri veya çözüm bulamadıkları konuları Peygamberimize danışıyorlar ve O'ndan öğrendikleri bilgileri tereddütsüz kabul ediyorlardı.

Yani İslam'ın ilk yıllarında fıkhi konularda farklı mezhepler yoktu.

Fıkıh:  İslam dininde yer alan ibadetler, evlenme, boşanma, miras, ticaret vb konuların hükümlerini inceleyen ve delilleriyle birlikte ortaya koyan bilim dalıdır.

. Bu saydığımız konuların nasıl gerçekleşeceği, ne şekilde yapılacağı vb konular fıkıh bilimi sayesinde anlaşılır

İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar sade bir hayat yaşıyorlardı İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar sade bir hayat yaşıyorlardı. Toplumsal hayatta çok fazla sorun ve karmaşık durumlar yoktu.

İbadetlerle veya sosyal hayatla ilgili olarak sahabeler merak ettikleri, öğrenmek istedikleri veya çözüm bulamadıkları konuları Peygamberimize danışıyorlar ve O'ndan öğrendikleri bilgileri tereddütsüz kabul ediyorlardı. Yani İslam'ın ilk yıllarında fıkhi konularda farklı mezhepler yoktu.

Fıkhî mezhepler nasıl ortaya çıktı 1- Zaman içinde fetihler yoluyla İslam dini farklı coğrafyalara yayıldı.

2- Farklı milletlere ve kültürlere mensup birçok insan Müslüman oldu.

3- Sonuçta sosyal hayat gelişti ve insanların sayısı arttı 3- Sonuçta sosyal hayat gelişti ve insanların sayısı arttı. Peygamberimizin zamanında olmayan sorunlarla karşılaşıldı.

4- Müslümanlar karşılaştıkları sorunlara İslam dininin bakışını öğrenmek amacıyla müctehidlerden (İslam alimi-mezhep kurucusu) görüş istediler

5- Müctehidler kendilerine iletilen soru ve sorunlara, Kur'an ve sünnetten yola çıkarak çözümler ürettiler, fetvalar verdiler

6- Bu görüşler ve fetvalar zamanla sistemli hale gelerek fıkhi mezhepler ortaya çıktı.

7- Ayrıca fetihler yoluyla yeni İslam'a giren toplulukların kültürleri, hatta yaşadıkları bölgelerin iklimleri de fıkhi mezheplerin ortaya çıkmasında etkili olmuştur.

Fıkhî mezhepler: 1- Hanefî mezhebi: İmam-ı Azam Ebu Hanife'nin (öl.767) ictihadları (görüş ve düşünceleri ) çerçevesinde oluşan fıkhi mezhep.

     2- Şafii mezhebi:  Muhammed bin İdris eş-Şafii'nin (öl.819) ictihadları (görüş ve düşünceleri ) çerçevesinde oluşan fıkhi mezhep.

3- Malikî mezhebi:  Malik bin Enes'in (öl.795) ictihadları (görüş ve düşünceleri ) çerçevesinde oluşan fıkhi mezhep.

     4- Hanbelî mezhebi:  Ahmed bin Hanbel'in (öl.854) ictihadları (görüş ve düşünceleri ) çerçevesinde oluşan fıkhi mezhep.

5- Caferi mezhebi:  İmam Caferi Sadık'ın (öl.765) ictihadları (görüş ve düşünceleri ) çerçevesinde oluşan fıkhi mezhep.