Yazdırma: Yazıcınız bizim yazıcılarımız gibi yazdırmayabilir; bu nedenle birkaç deneme baskısı yaptığınızdan emin olun. Hizalama yeterince doğru olmuyorsa, 'Sayfaya Sığacak Şekilde Ölçekle' ayarını kullanmayı deneyin. Bu ayar Yazdır iletişim kutusunda bulunur; ulaşmak için 'Tam Sayfa Slaytlar'ı tıklatmanız yeterlidir. Sizin için katlama yerlerini oluşturduğumuzu fark ettiniz mi? Gerçekten çok az belli oluyor, ancak yine de broşürünüzde gösterilmesini istemezseniz 'Görünüm'ü ve 'Asıl Slayt'ı tıklatarak yazdırma işlemi öncesinde bunları silebilirsiniz. İçeriği Özelleştirme: Bu broşürdeki yer tutucular sizin için biçimlendirilmiştir. Metne madde işaretleri eklemek veya kaldırmak isterseniz, tek yapmanız gereken 'Giriş' sekmesinde 'Madde İşaretleri' düğmesini tıklatmaktır. Başlıklar, alt başlıklar veya gövde metni için daha fazla yer tutucuya gerek duyarsanız, ihtiyacınız olan öğenin bir kopyasını oluşturup yerine sürüklemeniz yeterlidir. PowerPoint’in Akıllı Kılavuzları her öğeye göre hizalamanıza yardımcı olacaktır. Bizimkiler yerine kendi resimlerinizi mi kullanmak istiyorsunuz? Hiç sorun değil! Bir resmi tıklatıp Delete tuşuna bastıktan sonra simgeyi tıklatıp resminizi ekleyebilirsiniz. Eğer Çocuğunuz Okul Döneminde Bazı harfleri yazarken karıştırıyorsa, ( p, b, d, g, h, y, z, s, u ), (dağ, bağ) Bazı harfleri ters yazıyorsa ( b/d u/n p/b) Yazarken bazı harfleri ekliyor ya da unutuyorsa, Hecelerin yerini değiştirerek imla hataları yapıyorsa (file, elif) Okuduğu öykünün anlamını çıkarmada zorlanıyorsa, Birbirine yakın kelimeleri ayıramıyorsa, (en, ne), (incir, zincir) Saati, çarpım tablosunu, günleri ve ayları öğrenmede güçlük çekiyorsa, Sayıları eksik ya da fazla yazıyorsa ( 324 sayısını 30020, 286 sayısını olarak yazıyorsa). Eğer çocuğunuz okul öncesi döneminde; Konuşmasında yaşıtlarına göre gecikme varsa Birbirine yakın heceli kelimelerdeki sesleri karıştırıyorsa(su, bu gibi) Ayakkabı bağcıklarını bağlamada zorlanıyorsa Bir iş yaparken kullanılacak el konusunda bir seçim yapamıyorsa Benzer sesleri karıştırıyorsa(b, m gibi) Temel sözcükleri karıştırıyorsa(inmek yerine çıkmak gibi) Kaç çeşittir? 1)Disleksi: Okuma güçlüğü 2)Disgrafi: Yazma ve imla güçlüğü 3)Afazi: Konuşmayı anlama güçlüğü 4)Discalculi: Aritmetik bozukluğu
Yazdırma: Yazıcınız bizim yazıcılarımız gibi yazdırmayabilir; bu nedenle birkaç deneme baskısı yaptığınızdan emin olun. Hizalama yeterince doğru olmuyorsa, 'Sayfaya Sığacak Şekilde Ölçekle' ayarını kullanmayı deneyin. Bu ayar Yazdır iletişim kutusunda bulunur; ulaşmak için 'Tam Sayfa Slaytlar'ı tıklatmanız yeterlidir. Sizin için katlama yerlerini oluşturduğumuzu fark ettiniz mi? Gerçekten çok az belli oluyor, ancak yine de broşürünüzde gösterilmesini istemezseniz 'Görünüm'ü ve 'Asıl Slayt'ı tıklatarak yazdırma işlemi öncesinde bunları silebilirsiniz. İçeriği Özelleştirme: Bu broşürdeki yer tutucular sizin için biçimlendirilmiştir. Metne madde işaretleri eklemek veya kaldırmak isterseniz, tek yapmanız gereken 'Giriş' sekmesinde 'Madde İşaretleri' düğmesini tıklatmaktır. Başlıklar, alt başlıklar veya gövde metni için daha fazla yer tutucuya gerek duyarsanız, ihtiyacınız olan öğenin bir kopyasını oluşturup yerine sürüklemeniz yeterlidir. PowerPoint’in Akıllı Kılavuzları her öğeye göre hizalamanıza yardımcı olacaktır. Bizimkiler yerine kendi resimlerinizi mi kullanmak istiyorsunuz? Hiç sorun değil! Bir resmi tıklatıp Delete tuşuna bastıktan sonra simgeyi tıklatıp resminizi ekleyebilirsiniz. Özgül öğrenme güçlüğü Bir çocuğun zekası normal ya da normalin üstünde olmasına rağmen dinleme, düşünme, anlama, kendini ifade etme, okuma-yazma veya matematik becerilerinde yaşıtlarına ve zekasına oranla düşük başarı göstermesi olarak tanımlanabilir. Dil gelişimi ve kullanımı, konuşma, okuma-yazma, matematik becerilerini etkileyen bir sorun olduğu için, bireyin eğitimini, mesleğini, günlük aktivitelerini etkiliyor. Erkeklerde kızlara oranla daha sık görülür. Solaklarda normal popülâsyondan daha sık gözlenir. Hiperaktivite ile birlikteliği sıktır. NERELERE BAŞVURABİLİRİM? 1. Adım: Okul rehber öğretmeni ile görüşme. 2. Adım: Hastanede tıbbi tanılama. (çocuk psikiyatrisi) 3. Adım: Eğitsel tanılama.(Rehberlik araştırma merkezleri) 4. Adım: Kaynaştırma ve\veya destek eğitim. Neler yapılabilir? Özgül öğrenme güçlüğünün tedavisinde, problem olan alanlara yönelik özel eğitim desteği verilmesi gereklidir. Çocuğun hangi alanlarda güçlüğü varsa buna yönelik okuma yazma, oryantasyon, algılama vs. eğitimi planlanır. Bunun yanında ailenin tutumları konusunda bir danışmandan destek alınması çocuğun güçlük- lerini ailece yenme konusunda kolaylık sağla- yacaktır. Ek hastalıkların bulunması halinde ( hiperaktivite ve depresyon) ilaç tedavisi ek- lenebilir.