Teste Başla Nasıl OynanırKonu Anlatımı
İnsanlar görsel ve işitsel bilgileri işlemek için iki ayrı kanalı kullanırlar. Bu kanallardan biri, metin ve seslendirilmiş kelimeler gibi sözel bilgileri işlerken, diğeri de görsel sunum ya da ses gibi sözel olmayan bilgileri işlemektedir. Duyular yoluyla algılanan bilginin, bu iki kanalda beraberce işlenmesi durumunda, hatırlama daha kolay olur. Yani; öğrenenler, resim ve sözcüklerin birlikte sunulduğu öğrenme ortamlarında, sadece sözcüklerden oluşan öğrenme ortamlarına göre daha iyi öğrenirler.
Uzamsal yakınlık ilkesi: Eğer verilmek istenen bilgi resimle desteklenirse, resim ve sözcüklerin birbirine yakın olması gerekir. Bu ilke dikkate alındığında öğrenme aktifleşir, resim ve sözcükler birbirinden uzak olursa öğrenme zorlaşabilir. Zamansal yakınlık ilkesi: Resim ve sözcüklerin aynı anda sunulmasını vurgulayan bu ilkede, verilmek istenen bilgi sözcüklerle ifade edilirken aynı zamanda resimde hemen yanı başında bulunmalıdır ki öğrenme kolaylaşsın. Ardı sıra sunulursa öğrenme karmaşıklaşabilir, öğrenen; resimler ve sözcükler arasında ilişki kurmakta zorlanabilir.
Görselleri ses ile açıklamak öğrenmeyi arttırır. Eğer görsel oldukça karışıksa veya öğrenciye yeni bir konu ise görseli ses ile açıklamak daha çok işe yaramaktadır.
Ekrandaki görseli ses ve gereksiz metinle açıklamaya çalışmak öğrenmeyi köreltir. Görsellerin hem sesle hem metinle anlatılmaya çalışılması, çalışan hafızaya fazla yükleme yapacak ve geriye öğrenme için ayrılması gereken çalışan hafıza kalmayacaktır.
Öğrenenler, konuyla ilgisi olmayan sözcük, resim ve seslerin ortamın dışında tutulduğu ortamlarda daha iyi öğrenirler. Öğrenme yeni bilginin var olan bilgiyle ilişkilendirilmesiyle gerçekleştiğinden dolayı gereksiz bilgilerin yeniden hatırlanması öğrenmeyi azaltır.
Bu ilkeyi videodan izleyebilirsiniz.
Aşağıdakilerden hangisi gereksizlik ilkesini en iyi şekilde açıklamaktadır ? Grafik,yazı ve metnin birlikte sunulması öğrenmeyi engeller. Metin ve seslendirme öğrenmeyi engeller. Animasyon ve seslendirme birlikte verilmesi öğrenmeyi engeller.
Aşağıdakilerden hangisi kişilik kazandırma ilkesinde öğrenenin uygun bilişsel aktiviteleri yapmasına teşvik eder? Bilgileri konuşma dilinde sunmak. Bilgileri resmi dilde sunmak.
Aşağıdakilerden hangisi yöntem ilkesinin temel amacıdır? Metinlere görsel ekleyerek öğrenmeyi geliştirmek. Sebepsiz görsel,metin ve ses kullanmamak. Görseli ses ile açıklayarak öğrenmeyi arttırmak.
Tutarlılık ilkesinin kaç aşaması vardır ? 1 2 3
Hangisi yakınlık ilkesine aykırıdır? Görsel ve metin birbirinden uzak olmalıdır. Görselin tek başına gösterilmesi daha etkilidir. Görsel ve metin aynı ekranda bulunmalıdır.
Test işlemimiz bitmiştir.Ana sayfaya gitmek için tıklayınız.tıklayınız.
Ana sayfada oyuna başla butonuna basıldığı zaman isminize yazarak oyuna başlayabilirsiniz. Cevaplamak şıklara tıklamanız gerekmektedir. Cevaptan sonra doğru veya yanlış olduğuna dair geri bildirim alacaksınız. İsterseniz ana sayfaya geri dönebilirsiniz. Oyunumuz 5 adet sorudan oluşmaktadır. Soruların altındaki oklar size yardımcı olacaktır.
Oğuzhan DEMİR Furkan GÖKTEPE