Teste Başla Nasıl OynanırKonu Anlatımı. İnsanlar görsel ve işitsel bilgileri işlemek için iki ayrı kanalı kullanırlar. Bu kanallardan biri, metin ve seslendirilmiş.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SORU-CEVAP YÖNTEMİ Tuba Koç Gülpınar Gökşen.
Advertisements

BİÇEM ETKİSİ (Modality Effect)
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
ÖĞRETİM YAZILIMI GELİŞTİRME
UYGULAMALARININ KURAMSAL TEMELLERİ
Resimlerin Kullanımı.
MERAL ÖZARSLAN BETÜL KUBAT ÖMER FARUK BAY
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ
Bilişsel Yük Araştırmalarının Öğretim Teknolojilerinde Kullanımı
2.Hafta. Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
SUNUMA SES , VIDEO EKLEME SUNUM TASARIMI ANİMASYONLAR SLAYT GEÇİŞİ
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
POWERPOINT SUNUM İLKELERİ
Slayt (PowerPoint) Hazırlama
Web Sitesi Hazırlama.
Giriş sayfasındaki animasyon Konu: Öğrenme Ürünleri Javascript
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
3.
 Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Çoklu ortam mesajları hazırlanırken “zihin nasıl çalışır?” kavramı neden önemlidir ?
Çoklu Ortam Kuramları Embiya ÇELİK
MERHABA ARKADAŞLAR .
ÖĞRETİMSEL MESAJ TASARIMI
Sahne Başlığı:Giriş Sahne Sayısı:001 Metin: Introyu geç Intro Grafik:
1- Site, konuyu bütün açılarla ele alarak sunmuş bu da konuyu öğrenmede iyi bir pekiştireç olmuş. Her kelimenin ayrı ayrı cümlelerde.
UYGULAMALARININ KURAMSAL TEMELLERİ
Etkili Sunum Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
Çoklu Ortam Tasarımı Ve Üretimi
ÇOKLU ORTAM TASARIM İLKELERİ
Abant İzzet Baysal ünİverSİtesİ EğİTİM FaKülTeSİ
RUTH CLARK’IN E-ÖĞRENME İLKELERİNİ ÖĞRENMEYE NE DERSİN ?
HAZIRLAYANLAR: Nida GÖNÜLAL Seda BENLİ
NUR KOTA Ş TÜRKÇE Ö Ğ RETMENL İĞİ Sözcükte Anlam Konusunda Eğitsel İçerikli Siteler.
HEDEF KİTLE Üniversite Öğrencileri
ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ B İ LG İ SAYAR VE Ö Ğ RET İ M TEKNOLOJ İ LER İ Ö Ğ RETMENL İĞİ  EMRULLAH TURHAN  FATMA İ ME  SERVET GÖKÇEK.
SINIF YÖNETİMİ.
Bilimsel düşünme becerileri
AKRAN İLİŞKİLERİ.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Bilişşsel Yük Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
POWERPOINT 2010 KULLANIMI TEMEL SUNUM İŞLEMLERİ
SLAYT GEÇİŞLERİ İÇİN… LÜTFEN TIKLAYINIZ… SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER… Sesli İzleyiniz.
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ ZIYA GÜNEŞ – SAFA SEZEN – KEREM UZUN – Bilgisayar ve Ö ğ retim Teknolojileri Ö ğ retmenli.
ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ ZIYA GÜNEŞ – SAFA SEZEN – KEREM UZUN – Bilgisayar ve Ö ğ retim Teknolojileri Ö ğ retmenli.
ÇOKLU ORTAM TASARIMI İLKELERİ
KUBBU Makbule ÖZTÜRK BODUR Not eklemek için tıklatın.
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
· Farklı, zengin ve eğitici içerikler sunmak, · Bilişim kültürünü yaygınlaştırarak eğitimde kullanılmasını sağlamak, · İçerikle ilgili ihtiyaçlarınıza.
İŞİTME ENGELLİLERDE ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
MEDYA & MATERYAL VE GÖRSELLİK
YAZILIM DEĞERLENDİRME
ACCESS GRUBU 5.SINIF MATEMATİK ÜÇ BOYUTLU GEOMETRİK CİSİMLER
ÖĞRETİM TASARIMI DERSİ PROJE SUNUMU
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE POWER POINT SUNUMLARININ ETKİSİ
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
HEDEF KİTLE Üniversite Öğrencileri
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Bireysel Çalışma Yöntemi
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
Sunum transkripti:

Teste Başla Nasıl OynanırKonu Anlatımı

İnsanlar görsel ve işitsel bilgileri işlemek için iki ayrı kanalı kullanırlar. Bu kanallardan biri, metin ve seslendirilmiş kelimeler gibi sözel bilgileri işlerken, diğeri de görsel sunum ya da ses gibi sözel olmayan bilgileri işlemektedir. Duyular yoluyla algılanan bilginin, bu iki kanalda beraberce işlenmesi durumunda, hatırlama daha kolay olur. Yani; öğrenenler, resim ve sözcüklerin birlikte sunulduğu öğrenme ortamlarında, sadece sözcüklerden oluşan öğrenme ortamlarına göre daha iyi öğrenirler.

Uzamsal yakınlık ilkesi: Eğer verilmek istenen bilgi resimle desteklenirse, resim ve sözcüklerin birbirine yakın olması gerekir. Bu ilke dikkate alındığında öğrenme aktifleşir, resim ve sözcükler birbirinden uzak olursa öğrenme zorlaşabilir. Zamansal yakınlık ilkesi: Resim ve sözcüklerin aynı anda sunulmasını vurgulayan bu ilkede, verilmek istenen bilgi sözcüklerle ifade edilirken aynı zamanda resimde hemen yanı başında bulunmalıdır ki öğrenme kolaylaşsın. Ardı sıra sunulursa öğrenme karmaşıklaşabilir, öğrenen; resimler ve sözcükler arasında ilişki kurmakta zorlanabilir.

Görselleri ses ile açıklamak öğrenmeyi arttırır. Eğer görsel oldukça karışıksa veya öğrenciye yeni bir konu ise görseli ses ile açıklamak daha çok işe yaramaktadır.

Ekrandaki görseli ses ve gereksiz metinle açıklamaya çalışmak öğrenmeyi köreltir. Görsellerin hem sesle hem metinle anlatılmaya çalışılması, çalışan hafızaya fazla yükleme yapacak ve geriye öğrenme için ayrılması gereken çalışan hafıza kalmayacaktır.

Öğrenenler, konuyla ilgisi olmayan sözcük, resim ve seslerin ortamın dışında tutulduğu ortamlarda daha iyi öğrenirler. Öğrenme yeni bilginin var olan bilgiyle ilişkilendirilmesiyle gerçekleştiğinden dolayı gereksiz bilgilerin yeniden hatırlanması öğrenmeyi azaltır.

Bu ilkeyi videodan izleyebilirsiniz.

Aşağıdakilerden hangisi gereksizlik ilkesini en iyi şekilde açıklamaktadır ? Grafik,yazı ve metnin birlikte sunulması öğrenmeyi engeller. Metin ve seslendirme öğrenmeyi engeller. Animasyon ve seslendirme birlikte verilmesi öğrenmeyi engeller.

Aşağıdakilerden hangisi kişilik kazandırma ilkesinde öğrenenin uygun bilişsel aktiviteleri yapmasına teşvik eder? Bilgileri konuşma dilinde sunmak. Bilgileri resmi dilde sunmak.

Aşağıdakilerden hangisi yöntem ilkesinin temel amacıdır? Metinlere görsel ekleyerek öğrenmeyi geliştirmek. Sebepsiz görsel,metin ve ses kullanmamak. Görseli ses ile açıklayarak öğrenmeyi arttırmak.

Tutarlılık ilkesinin kaç aşaması vardır ? 1 2 3

Hangisi yakınlık ilkesine aykırıdır? Görsel ve metin birbirinden uzak olmalıdır. Görselin tek başına gösterilmesi daha etkilidir. Görsel ve metin aynı ekranda bulunmalıdır.

Test işlemimiz bitmiştir.Ana sayfaya gitmek için tıklayınız.tıklayınız.

Ana sayfada oyuna başla butonuna basıldığı zaman isminize yazarak oyuna başlayabilirsiniz. Cevaplamak şıklara tıklamanız gerekmektedir. Cevaptan sonra doğru veya yanlış olduğuna dair geri bildirim alacaksınız. İsterseniz ana sayfaya geri dönebilirsiniz. Oyunumuz 5 adet sorudan oluşmaktadır. Soruların altındaki oklar size yardımcı olacaktır.

Oğuzhan DEMİR Furkan GÖKTEPE