YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Cümlenin Öğeleri Sözcüklerin cümle içerisindeki görev adlarına “cümlenin öğeleri”denir. Cümle öğelerini, temel öğeler ve yardımcı öğeler olmak üzere iki.
Advertisements

ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
DİNLEYİN ! GRUP ÜYELERİNİN BİRBİRLERİNİ DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN ! DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN !
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
AkçanSA Fatih Sultan Mehmet İlköğretim Okulu
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
Ders Etkinlikleri Hazırlama
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
OKULLARDA SUÇ VE ŞİDDETİ ÖNLEME
Konuşma Becerisini Geliştirici Yöntem ve Teknikler
PROGRAM TASARIMI
Öğretim Durumlarını Planlama
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
Kazanım: Akran baskısıyla baş eder. 9. Sınıf 36 nolu kazanım etkinliği
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARLARININ HAZIRLANMASI
SINIF KURALLARIMIZ.
GÖRÜŞME AŞAMALARI.
PROGRAM GELİŞTİRME ve PROGRAM GELİŞTİRME SÜRECİ
PROGRAM DEĞERLENDİRME
CAN KULAĞI Ramazan Bayraktar.
ÜNİTE 5: PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Özel eğitim gerektiren bireylerin,yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte eğitim-öğretimlerini resmi okullarda sürdürmesi esasına.
Doğru Çalışma Yöntemleri
11 - YAPILANDIRILMIŞ GRİD
Eğitimde Program Geliştirme
ÜNİTE 11: DEĞERLENDİRME Ünitenin hedefleri
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
Biyoistatistik ve Araştırma Yöntemleri Ders Programı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
SINIF YÖNETİMİ.
Çalışma Yaprağı.
Yaratıcı Drama Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
CANIN KUŞLARI Can, o gün annesine ne kadar çok sıkıldığını anlatıyordu: — Neden oyuncaklarınla oynamıyorsun? diye sordu annesi. — Ama onlar benimle oynamıyorlar.
SINIF KURALLARIMIZ.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Talim veTerbiye Kurulu Başkanlığı
Programın Karşılaştırılması Sunusu
ACCESS GRUBU 5.SINIF MATEMATİK ÜÇ BOYUTLU GEOMETRİK CİSİMLER
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
Öğretimin Planlanması
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Ölçme ve Değerlendirme
ÖĞRETMENİM ÖĞRETMENLER GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN.
BE BEP NEDİR ?.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
İlköğretime Hazır Bulunuşluğun Değerlendirilmesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
KİŞİSEL / SOSYAL REHBERLİK
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Sunum transkripti:

YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa çıkma -Kendini tanıma Örneğin, hayır demeyi öğrenemeyen çocuk madde kullanan arkadaşının madde teklifine ya da kurumdan kaçma teklifine “hayır” demeyi başaramayacaktır. Sorun çözmeyi, öfkesini kontrol etmeyi öğrenemeyen çocuk kendine ve başkalarına zarar verecektir.

Çalışma boyunca sırasıyla aşağıdaki konular ele alındı: A- Program tasarısı kavramı B- Eğitimde program geliştirme ve ögeleri C- İhtiyaç saptama ve değerlendirme süreçleri D- Hedef ve davranış belirleme, aşamaları, ilkeleri E- İlköğretimde gelişim görevleri ve sosyalleşme davranışları F- Sosyal beceri kavramı G- Sosyal yeterlilik, ögeleri, akış şeması H- Sosyal beceri eğitim basamakları ve kullanılan yöntemler I- Sosyal beceri eğitimi programının hazırlanması ve uygulamalar J- Sosyal beceri eğitimi programının değerlendirilmesi Eğitim süreci içinde, daha çok duyuşsal alana ağırlık verildi. Çeşitli sosyal beceri modellerine göre uygulama örneklerine yer verilerek sürekli alıştırmalar yapıldı. Program tasarısı hazırlanırken eğitimde program geliştirmenin ögeleri ile sosyal beceri program tasarısını hazırlama aşamaları bütünleştirilmeye çalışıldı.

Uygulama programlarının hazırlanmasında izlenen yol 1. Durum, ihtiyaç belirlendi: Öğretmen, grubun (öğrencilerin) ihtiyacının hangi sosyal davranışlar olduğunu tespit etti. “ne” sorusuna cevap arandı. 2. Hedef Geliştirildi: Becerinin nasıl verileceği sorusuna cevap arandı. 3. Kazandırılacak beceri somut davranışlara dönüştürülüp adımları yazıldı. 4. İçerik tespit edildi. 5. Süreç yapılandırıldı. 6. Uygulama yapıldı. 7. Değerlendirme yapıldı. A) Öğrenciye dönük ölçme: Öğrenme ürünün değerlendirilmesi B) Öğretmene dönük değerlendirme: Programın etkinliğinin değerlendirilmesi

Bir uygulama örneği Programa katılan sınıf öğretmenlerinden Filiz İbiş tarafından hazırlanan, sosyal becerinin ders programına kaynaştırılarak verilmesi amacıyla hazırlanmış bir beceri geliştirme etkinliğini örnek olarak inceleyelim: Ders: Türkçe Uygulanan grup: İlköğretim 1. kademe Ele alınan beceri: Başlangıç sosyal becerilerinden “Dinleme Becerisi” Süre: 90 dakika (iki ders saati) Hedef: 1. Karşısında konuşan kişinin sözünü kesmeden dikkatini konuya yöneltme 2. Dinlemeye istekli olma Davranışlar: 1. “Dinleme nedir, nasıl yapılır”ı söyleme 2. Dinlemenin önemini söyleme 3. İyi bir dinleyicinin özelliklerini söyleme/ sıralama 4. Biri konuşurken yapılması gerekenleri söyleme/sıralama 5. Etkin dinlemediğimizde olabilecekleri örneklerle açıklama/söyleme

Yöntem:  1. Sınıf öğretmeni, etkin dinlemeyi öğrencilere anlatır, örnek uygulamaları model olarak gösterir. 2. Öğrencilere müfredat programında yer alan bir öyküyü veya hazırladığı bir öyküyü okur: “ Yaşlı kadın her zamanki gibi sabah erkenden kalkmıştı. Ağaçtaki serçeler, kumrular, güvercinler ona “günaydın” dediler. Penceresinin hemen yanıbaşına eğilen dallardaki sesler ona günün iyi geçeceğini müjdeliyordu. İçeri gitti. Yem kavanozunu yanına alarak pencereye yaklaştı. Bir anda her yeri kuşlarla dolup taştı. Sırasıyla yemleri, serçelerin yerine, kumruların yerine, güvercinlerin yerine sevgi sözcükleriyle bıraktı. Havayı hissetti, rüzgârın geleceğini ve bu yüzden kahvaltılarını zamanında yemeleri gerektiğini kuşlara söyledi. Diğer kuşlar dinlerken, güvercinler kendi aralarında konuşuyordu. Serçeler ve kumrular sabah kahvaltılarını bitirdiğinde, güvercinler yaşlı kadının dediklerini dinlemedikleri için kahvaltıya henüz başlıyorlardı. Birden kuvvetli bir rüzgâr esti. Kursaklarına bir lokma girmeden, rüzgâr yemleri alıp başka kuşlara götürdü.” 3. Rol yöntemiyle öykü canlandırılır. Öğrencilerden serçe, kumru ve güvercin olmak isteyenler seçilir. Öğretmen ise yaşlı kadın olur. 4. Öyküdeki kahramanlar öyküde nasıl davranıyorlarsa o şekilde canlandırılır.

Değerlendirme/ölçme: Öğrenciye dönük değerlendirme: Davranış cümlelerindeki sorular öğrencilere yöneltilip, tartışılır.  Tartışmaya katılmayan veya yöneltilen sorulara cevap vermeyen öğrenciler için konu tekrar edilip canlandırmada etkin rol verilebilir. Öğretmene dönük değerlendirme: Uygulamanın aksaklıkları nelerdi, katılımı az olan öğrencilerin ihtiyaçları nelerdi,  hazır bulunuşluk düzeyleri uygun muydu, araştırılır. Becerinin kazanılıp kazanılmadığıyla ilgili gözlemler yapılır.