1
SINAV İTİRAZLARI. 2
MEB Merkezi Sistem Sınav Yönergesinin Sınav itirazları konulu 20. maddesi; Başvurusu/sınavı geçersiz sayılan, sınava girmeyen, sınava alınmayan ya da sınavdan çıkarılan adayların/kurumların konuyla ilgili itiraz başvuruları dikkate alınmaz. Sınav evrakı ve sorularla ilgili her türlü inceleme veya yeniden düzenleme yapılmasıyla ilgili itirazlar sınav kılavuzu veya protokolde belirtilen süre içinde işlem görür. İtirazların cevaplanmasında Genel Müdürlük genel evrak kayıt tarihi dikkate alınır. İtiraz ücreti yatırılmadığı takdirde itiraz dilekçesi dikkate alınmaz. Süresi geçtikten sonra yapılan itirazlar ile adayın T.C. kimlik numarası belirtilmeyen, itiraz ücreti banka dekontu eklenmemiş, imza ve adresleri olmayan dilekçeler dikkate alınmaz. 3
ORTAK SINAVLARA İTİRAZ Sorulara ve sonuçlara yapılacak itirazlar, soruların ve sonuçların (e-okul sistemi) internet adresinden yayımlanmasından itibaren en geç 5 (beş) takvim günü içinde ÖDSGM resmi internet sayfasından yayımlanan sınav itiraz bölümünden elektronik olarak ÖDSGM’ye yapılabilecektir. Elektronik ortamda yapılan itirazlar öğrenci velisi tarafından interaktif hesap aracılığıyla elektronik ortamdan, yapılan itirazların incelenmesi için ise öğrenci velisi tarafından T.C. Ziraat Bankası, Türkiye Vakıflar Bankası ve Türkiye Halk Bankası şubelerinden herhangi birine, “Kurumsal Tahsilât Programı” aracılığıyla 20 TL (Yirmi TL KDV Dahil) yatırılması gerekmektedir. 4
Süresi geçtikten sonra yapılan itirazlar ile öğrencinin T.C. kimlik numarası belirtilmeyen, banka dekontu eklenmemiş, imza ve adres bilgisi olmayan dilekçeler dikkate alınmayacak ve cevaplandırılmayacaktır. Faksla yapılan itirazlar dikkate alınmayacak ve cevaplanmayacaktır. İTİRAZLARIN İNCELENMESİ-1 Genel Müdürlüğümüze itirazlar dilekçe (adayın kendisi veya velisi direkt olarak ya da il/ilçe milli eğitim müdürlüğü aracılığı ile) veya modül üzerinden yapılmaktadır. Gelen sınav itiraz dilekçeleri evrak birimine DYS (Doküman Yönetim Sistemi) ye aktarılarak ilgili Başkanlığa havale edilmektedir. 5
d) Şayet sınav sonucunda değişiklik olduysa yeniden değerlendirme sonucu ( doğru yanlış ve boş cevap sayısı şeklinde) bir nüshası sistem üzerinde güncelleme yapmak üzere sınavın programcısına, bir nüshası da itiraz birimine imza karşılığı teslim edilmektedir. e) İnceleme sonucunda DYS üzerinden yazılan cevap yazıları ve varsa ekleri evrak birimince çıktısı alınarak adayın adresine posta yolu ile gönderilmektedir. GELEN İTİRAZ DİLEKÇELERİNDE BULUNAN EKSİKLİKLER; 1- Ad Soyad, kimlik numarası, sınav adı veya tarihi bilgileri bulunmayanlar, 2- Adres bilgisi hiç yazılmayan veya eksik yazılanlar, 3- Ekinde ücret dekontu olmayanlar, 4- Dilekçe sahibinin imzalamadığı, 5- Dilekçede istenen hususun tam olarak açıklanmadığı, ve buna benzer eksiklikler dilekçelerin incelenip işlem yapılmasında işin yavaşlamasına ve istenen hususun tam olarak yerine getirilememesine sebep olmaktadır.
İTİRAZLARIN İNCELENMESİ-2 2- İtiraz modülü üzerinden gelen itirazların incelenmesi esnasında; a) İtirazlar incelemeyi yapacak ilgili görevli personele havale edildikten sonra sınav evrakının optik okuyucuda okutulması esnasında alınan imajlarının bulunduğu internet bağlantısının bulunmadığı bilgisayarlar da yeniden elle değerlendirme yapılmaktadır. b) Öncelikle adayın itiraz ettiği derse ait cevap kağıdına işaretlediği kitapçık türünün doğru kodlanıp kodlanmadığı kontrol edilmektedir. Şayet hatalı bir kodlama yapmış ise adayın sınav sonucu değişeceğinden yeniden değerlendirme sonucu sınavın programcısına da gönderilmektedir. c) Adaya ait cevap kağıdı imajı üzerine doğru cevap anahtarının yerleştirilerek yapılan değerlendirmede adayın doğru-yanlış ve boş sayıları belirlenmekte, ilan edilen sonuçla arasında bir değişiklik yoksa adaya modül üzerinden cevap yazılmaktadır. d) Yazılan cevaplar adayların itiraz modülüne başvuru esnasında yazdıkları adreslerine sistem tarafından otomatik olarak gönderilmektedir. 7
8
9 TEŞEKKÜR EDERİM Servet ALTUNTAŞ Müdür Yardımcısı