SINIF REHBER ÖĞRETMENLERİNİN YAPABİLECEKLERİ ÇALIŞMALAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

REHBERLİK VE ÖZEL EĞİTİM
TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin Tanıtımı
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ YÖNETMELİĞİ Resmî Gazete   : /24376 Tebliğler Dergisi : MAYIS 2001/2524 GEBZE.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
REHBERLİK DERS II.
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
REHBERLİK.
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİNİN ÖĞRETMENLERE TANITIMI
OKUL REHBERLİK SERVİSİ
Sevgili Öğrencilerimiz ;
Rehberlik nedir? Bireyin kendini anlaması,problemlerini çözmesi,gerçekçi kararlar alması,kapasitelerini kendine en uygun düzeyde geliştirmesi,çevresine.
MEHMET AKİF ERSOY ORTAOKULU
DESTEK EĞİTİM ODASI Kaynaştırma eğitimine tabi olanlara sunulan bir hizmet Kaynaştırma uygulamalarının bir parçası ve tamamlayıcısı.
Sağlıkla ilgili önlemler alma
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Rehberlik Servisi Tanıtımı
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ NEDİR ?
EĞİTİM ÖĞRETİMDE REHBERLİĞİN YERİ VE REHBERLİĞİN ÖNEMİ
SINIF REHBER ÖĞRETMENİYİM
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ UYGULAMALARI
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BÖLÜMÜ
SAMSUN DEĞERLERİYLE BULUŞUYOR
DEVELİ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖĞRENCİ TAKİP SİSTEMİ BTS HAZIRLAYAN ABDURRAHMAN ÇİÇEK 75
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Mentör Öğretmenlik.
Rehberlik Servisi Tanıtımı
ADASOKAĞI İLOKULU PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
Rehberlik Nedir? Kendinizi anlamanız, problemlerinizi daha rahat bir şekilde çözebilmeniz, gerçekçi kararlar alabilmeniz, kapasitelerinizi kendinize.
ÇEKMEKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Özel Eğitime İhtiyacı Olan Çocukların Eğitim Sürecine Uyumu Kursu Çiğdem ÇAMUR Özel Eğitim Öğretmeni Ahmet KAHRAMAN.
Rehber Öğretmenlerimiz Elif BAŞ BULUT Mustafa ŞENDEN Hoş geldiniz
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
Kişisel Rehberlik.
ÖRNEK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK YÜRÜTME KURULU TOPLANTISI
KASIM AYI DEĞERİ SORUMLULUK
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
ETKİLEŞİM ve İŞBİRLİĞİ
OKULLARDA REHBERLİK HİZMETLERİ-1 GİRİŞ
PSİKOLOJİK DANIŞMAN / REHBER ÖĞRETMEN SEMA GÖKDEMİR.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
TEMEL KAVRAMLAR, TARİHÇE VE İLKELER
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
REHBERLİK TÜRLERİ.
Rehberlik Servisini Tanıyalım
Free template from Kişisel Rehberlik Yaşamayı öğrenme 1/12/2019 Free template from
REHBERLİK DERS II.
Rehberlik Servisini Tanıyalım
Sunum transkripti:

SINIF REHBER ÖĞRETMENLERİNİN YAPABİLECEKLERİ ÇALIŞMALAR

Sınıf rehber öğretmenlerİnİn görevlerİ Rehberlik hizmetlerinin etkili ve verimli olabilmesi, görev ve sorumlulukları çerçevesinde okul yöneticilerinin ve sınıf rehber öğretmenlerinin sürece aktif katılımları ile mümkündür. Sene başında sınıf rehber öğretmenlerinin kendi sınıfları için öğrencilerinin gelişim özelliklerini; okulun, velilerin ve öğrencilerinin ihtiyaç ve beklentilerini dikkate alarak yıllık rehberlik çalışma planı hazırlamaları ve bir örneğini rehberlik ve psikolojik danışma servisine iletmeleri gerekmektedir.

Okul çağı, çocuğun öğretmenini model alma ve ondan etkilenme açısından kritik dönemdir. Bu nedenle rehberlik anlayışına sahip, çocukla sıcak ve etkili bir iletişim kuran sınıf öğretmeninin onu olumlu etkileme yönünden büyük bir gücü vardır.

Sınıf rehber öğretmeninden beklenen davranışlar Öğrencilere saygılı olması ve onlara güvenmesi. Öğrencileri önyargısız olarak sabırla dinleyebilmesi. Öğrenciye yardım etmeye gönüllü içten ve istekli olması. Çevresiyle barışık ve insancıl bir tutuma sahip olması.

Olumlu değer yargılarını kazandırması ve geliştirmesi. Çoğulcu düşünceye sahip, geniş görüşlü ve hoşgörülü olması. Kişinin güçlü olduğuna; kendisine yardım edildiğinde problemlerin üstesinden geleceğine ve başarılı olacağına inanması.

Sınıf rehber öğretmeni aşağıdaki görevleri yapar: Okulun rehberlik ve psikolojik danışma programı çerçevesinde sınıfın yıllık çalışmalarını plânlar ve bu plânlamanın bir örneğini rehberlik ve psikolojik danışma servisine verir. Rehberlik için ayrılan sürede sınıfa girer. Sınıf rehberlik çalışmaları kapsamında eğitsel ve meslekî rehberlik etkinliklerini, rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri servisinin organizasyonu ve rehberliğinde yürütür. Sınıfındaki öğrencilerin öğrenci gelişim dosyalarının tutulmasında, rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri servisiyle iş birliği yapar. Sınıfa yeni gelen öğrencilerin gelişim dosyalarını rehberlik ve psikolojik danışma servisi ile iş birliği içinde inceler, değerlendirir.

Çalışmalarda öğrenci hakkında topladığı bilgilerden özel ve kişisel olanların gizliliğini korur. Sınıfıyla ilgili çalışmalarını, ihtiyaç ve önerilerini belirten bir raporu ders yılı sonunda ilk hafta içinde rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri servisine iletir. Öğrencilerin ilgi, yetenek ve akademik başarıları doğrultusunda eğitsel kollara yöneltilmeleri konusunda psikolojik danışmanla iş birliği yapar. Okul müdürünün vereceği, hizmetle ilgili diğer görevleri yapar. İlköğretimde 1"inci sınıftan 5"inci sınıfa kadar olan sınıfları okutan öğretmenler de bu görevleri kendi sınıflarında; üst sınıflardaki sınıf rehber öğretmenleri gibi, öğrencilerinin yaş, gelişim, eğitim durumları, bireysel özellikleri ve gereksinimleri doğrultusunda, rehberlik ve psikolojik danışma servisinin eş güdümünde yürütürler.

Sınıf rehber öğretmenleri etkinliklerin uygulanması sırasında empati, saygı, koşulsuz kabul ve saydamlık gibi hümanist bir öğretmenin benimsemesi gereken tutumları sergileyerek öğrencilerin sınanma kaygıları olmadan kendilerini çekinmeden ifade edebilecekleri, rahat ve güvenli hissedecekleri bir ortam oluşturulmalıdır.

Öğrencilerle etkileşim süreçlerinde birbirlerinin paylaşımlarına ilişkin yorumlarının yapıcı olmasına dikkat edilmeli ve etkinlikler sırasında uyulacak kuralları ve dikkat edilecek noktaları ilk başta detaylı bir şekilde, örnekler vererek ve öğrencileri de sürece katarak belirtmek gerekir.

Sınıfta öğrencilere bu konuda sorumluluk verilir ve aşağıdakilere benzer kurallar birlikte oluşturulabilir. Böylece daha sonraki günlerde sadece küçük hatırlatmalarla çalışmalara devam edilebilir ve sınıf kendi otokontrolünü oluşturabilir.

Etkinlikle ilgili yönergeleri iyi dinlemeliyiz, Anlamadığımız konularda soru sormaktan çekinmemeliyiz, Söz almadan konuşmamalıyız, Konuşan kişiyi can kulağıyla dinlemeliyiz, Kimsenin sözü kesmemeliyiz, Kimse için aşağılayıcı, küçük düşürücü, yargılayıcı ifadeler kullanmamalıyız,

Kimseyle alay etmemeli ve ad takmamalıyız, Her birimiz etkinliklerde aktif olmaya çalışmalıyız, Konu ile ilgili söyleyeceklerimizi söylemekten çekinmemeliyiz, Konuşmalarımızın konu ile ilgili olmasına özen göstermeliyiz, Etkinlikler sırasında sınıftaki paylaşımlarda gizlilik ilkesine uymalıyız, Etkinliklerle ilgili önceden yapmamız gereken araştırmaları yapmaya özen göstermeliyiz, Kimse ile kişisel çatışmalara girmemeliyiz, vb.

HAZIRLAYAN Ayşe ŞİMŞEK