HOŞGELDİNİZ BİLİM SANAT MERKEZLERİNE

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÜSTÜN ZEKALI ÇOCUKLAR Bir öğretmen, görev süresi içinde üstün zekalı çocuklarla ya hiç karşılaşmaz, veya bir kez karşılaşabilir…Bu özel durumdan dolayı.
Advertisements

ÖZEL EĞİTİM NEDİR ? Genel eğitimden farklı bir eğitim
YILI MUŞ B İ L İ M VE SANAT MERKEZ İ NDE TANILAMA VE YERLEŞT İ RME SÜREC İ NDE İ ŞLEM BASAMAKLARI.
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2014 – 2015 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN TANILAMA SÜRECİ ŞUBAT 2014.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL YETENEKLİ BİREYLER
MUŞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ 2009 HOŞGELDİNİZ. ÖZEL EĞİTİM SINIFLAMA TABLOSU.
ÜSTÜN YETENEKLİ BİREYLER
MUSTAFA ABAK ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENİ
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
ÖZEL EĞİTİM NEDİR? Çoğunluktan farklı ve özel gereksinimli çocuklara sunulan, üstün özellikleri olanları yetenekleri doğrultusunda kapasitelerinin en üst.
ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİ TANILAMA VE ADAY GÖSTERME SÜRECİ
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER VE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE (BİLSEM)
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ELAZIĞ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2016 – 2017 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN TANILAMA SÜRECİ EKİM 2015.
YENİŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ MERSİN BİLİM VE SANAT MERKEZİNE (BİLSEM) ÖĞRENCİ YÖNLENDİRME SÜRECİ VE YAPILACAK ÇALIŞMALAR.
BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİ SEÇME SÜRECİ TANITIM TOPLANTISI NİĞDE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER VE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE (BİLSEM) ÖĞRENCİ YÖNLENDİRİRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER 1.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
BİLSEM TANILAMA SÜRECİ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
SAMSUN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
İBRAHİM KURŞUNGÖZ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ BÖLÜMÜ ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARIN TANILAMA TAKVİMİ VE SINIF.
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER ve ÖZELLİKLERİ
BURDUR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER VE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE (BİLSEM) ÖĞRENCİ YÖNLENDİRİRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER.
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER ve BİLSEM
BİLİM VE SANAT MERKEZİ: ÖĞRENCİ TANILAMA
Bandırma Rehberlik ve Araştırma Merkezi
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER VE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE.
Özel Yetenekli Birey Zeka, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasitesi veya özel akademik alanlarda, yaşıtlarına göre yüksek düzeyde motivasyon, performans.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI GÜZ DÖNEMİ UYUM DÖNEMİ VELİ TOPLANTISI.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
 AKŞEMSEDDİN BİLİM VE SANAT MERKEZİ.  YAŞAMINIZIN HER ALANINDA VE HER YAŞ GRUBUNDA ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERLE KARŞILAŞMA OLASILIĞINIZ DÜNYA SAĞLIK ÖRGÜTÜ.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
BİLİM SANAT MERKEZİ ÖĞRETMEN BİLGİLENDİRME TOPLANTISI Önemli Tarihler Bilsem Tanımı Bilsem Ne Değildir? Üstün Yetenekli Çocukların Özellikleri ve Öğretmenlerin.
Özel Yetenekli Birey Yaşıtlarına göre daha hızlı öğrenen; yaratıcılık, sanat, liderliğe ilişkin kapasitede önde olan, özel akademik yeteneğe sahip, soyut.
ELAZIĞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ
ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
BURDUR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ (BİLSEM) BİLGİLENDİRME TOPLANTISI EKİM 2016
KARAMAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
BİLİM SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
KARAMAN BİLİM VE SANAT MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
Bilim Sanat Merkezi Öğrenci Seçim Süreci BİLSEM – 2016/2017
Sunum Başlıkları: BİLSEM Nedir? Ne Değildir? Bilsem program Basamakları Özel Yetenekli Bireylerin Özellikleri Tanılama Süreci.
HOŞGELDİNİZ.
BAFRA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
BİLİM SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
2018 – 2019 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI
İSTANBUL İL MİLLİ EĞİTİM MDÜRÜLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Sunum transkripti:

HOŞGELDİNİZ BİLİM SANAT MERKEZLERİNE ÖĞRENCİ SEÇİMİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI HOŞGELDİNİZ 26-27 Şubat 2014 Keçiören Rehberlik ve Araştırma Merkezi

ANKARA ( MAMAK ) BİLİM SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİ SEÇİMİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI Gündem: 1.Açılış Konuşması ( K.Ören RAM Md. Mesut TORAMAN ) 2. BİLSEM Öğrenci Seçim Süreci Bilgilendirilmesi (Keçiören RAM Serpil ÇAĞLAR) 3. Soru ve Cevap Bölümü 4. Kapanış

ANKARA ( MAMAK ) BİLİM SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİ SEÇİMİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI Serpil ÇAĞLAR Keçiören Ram

ÜSTÜN YETENEKLİ BİREY KİMDİR? Zeka, yaratıcılık, sanat, spor, liderlik kapasitesi veya özel akademik alanlarda akranlarına göre yüksek düzeyde performans gösteren bireyler, üstün yetenekli olarak tanımlanmaktadır. (MEB Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği) Bu bireylerin erken yaşta tanılanmaları, ihtiyaç duydukları eğitime yönlendirilmeleri ve kendilerine uygun eğitimi almalarının sağlanması, ülkemizin kalkınması açısından son derece önemlidir.

ÜSTÜN (ÖZEL) YETENEKLİ ÇOCUKLAR Çocuklardaki üstün yeteneğin erken fark edilmesi ve bunun geliştirilmesine olanak tanınması, özellikle eğitimciler için son derece önemli ancak bir o kadar da zordur. Dolayısıyla çocukları sınıf içinde çok iyi takip etmek, günlük konuşmalarındaki farklılıkları anlamaya çalışmak gerekmektedir. Literatürde, üstün yetenekli çocukların genellikle, normal gelişim gösteren çocuklara göre, yetenekli oldukları alanda daha hızlı ilerledikleri vurgulanmaktadır. Ancak üstün yeteneklilik tiplerine göre bu hızlı ilerleme özelliği değişebilir. Özel bir alanda yetenekli olan çocuğun tüm gelişim alanlarında hızlı olması beklenmemelidir. Örneğin, görsel sanat alanında üstün yetenekli olan çocuk sadece bu alanda yaşıtlarından üstün olma özelliği göstererek diğer gelişim alanlarında standart gelişim ritmi izleyebilir.

ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARIN GELİŞİMSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel özellikler, bilişsel özellikler ve sosyal özellikler olarak üç başlıkta incelenebilir. Özelliklerin birçoğu üstün yetenekli çocukların sosyal çevresinde var olan olanaklar ve etkileşimler sonucunda kazanılmaktadır. Üstün yeteneğin gelişmesi, uygun çevresel ortamın ve bu ortamda gerekli eğitimin sağlanması ile mümkün olmaktadır. Fiziksel Özellikler ; Geçmişte, çocukların fiziksel gelişimleriyle üstün yeteneklilik arasında bağlantı kurulmasına karşın, günümüzde, fiziksel gelişim ile üstün yeteneklilik arasında doğrudan bir ilişki kurulamayacağı genel kabul görmektedir. Daha da önemlisi ayırt etme ve tanılamada fiziksel özelliklere ait bir tanılama biçimi kullanılmamaktadır.

ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARIN GELİŞİMSEL ÖZELLİKLERİ Bilişsel Özellikleri; Çok meraklıdırlar. Problem çözme becerileri son derece gelişmiştir. Neden-sonuç ilişkisi kurarlar. İlgi alanları hakkında detaylı bilgi sahibidirler, bağımsız çalışmayı daha çok tercih ederler . Genelleme yapmada, ilişkileri görmede, bilgilerin transferinde yaşıtlarından ileri düzeydedirler. Orijinal fikirler geliştirirler, yaratıcıdırlar. Çok hızlı öğrenirler. Duydukları ve gördüklerini uzun zaman belleklerinde tutabilirler. Kendi sınıf düzeyinin üstünde kitaplar okumaktan hoşlanırlar. Zihinden işlem yapmada çok başarılıdırlar . Rutin ve tekrarlayıcı işlerden hoşlanmazlar. Genellikle okulda karşılaştıkları uyarıcılar onlara yetersiz gelir, dolayısıyla canları çok çabuk sıkılır. Zaman, ölüm vb. soyut kavramların ne demek olduğunu yaşıtlarına göre daha çabuk kavrarlar. Oyun kurallarını hemen kavramakta, hatalarından ders almakta, istediklerini yapmak veya yaptırmak için diğerlerini ikna edici fikirler öne sürmektedirler.

ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARIN GELİŞİMSEL ÖZELLİKLERİ Sosyal Özellikleri; Gelişmiş ahlaki değerlere sahip, Başkalarının duygu ve düşüncelerine karşı hassas, Mükemmeliyetçi, Beklentileri yüksek, İdealist, Duygusal derinliği olan, Farkındalığı yüksek çocuklar olduğunu belirtmektedirler. Her ne kadar araştırmacı ve eğitimciler, bu özelliklerin üstün yetenekli çocuklar arasında sıklıkla rastlanan durumlar olduğunun altını çizseler de özellikleri bütün üstün yetenekli çocuklara genellemek doğru değildir.

ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUK VE PARLAK ZEKA ÇOCUKLAR NASIL AYIRT EDİLİR Üstün veya özel yetenekli çocuklar, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasitesi veya özel akademik alanlarda yaşıtlarına göre yüksek düzeyde motivasyon, performans ve görev sorumluluğu gösteren ve bu tür yeteneklerini geliştirmek için uygun imkanlara gereksinim duyan çocuklardır. Tanıma göre üstün yetenekli çocukta olması gereken özellikler:

Ortalama üzerinde zeka düzeyi (IQ)      Ortalamanın üstünde yetenek düzeyi Yüksek düzeyde görev sorumluluğu       İleri düzeyde motivasyon Yüksek düzeyde yaratıcılık

ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUK VE PARLAK ÇOCUK Parlak öğrenciler değil, özel veya üstün yetenekli öğrenciler bilim ve sanat merkezlerinin hedef kitlesidir. Bu sebeple, öğrenci gözlem formlarının doldurulmasında, sınıf öğretmenlerimizin duyarlı, özverili ve titiz davranmaları son derece önemlidir. Belirttiğimiz açıklamaya uygun olmak koşulu ile sınıf öğretmenleri öğrencilerini okul yönetimi kanalıyla merkezimize aday gösterebilirler.

Parlak Çocuk İlgilidir Sorulara cevap verir Yanıtları bilir Grubun üst dilimindedir Anlamı kavrar Uyanıktır Verilen işi tamamlar İyi fikirleri vardır Okuldan hoşlanır Güçlü belleği vardır Öğrenirken mutlu  olur Verilenleri kolaylıkla alır Kolaylıkla öğrenir Belli bir sırayla öğrenmekten hoşlanır Akranlarıyla olmaktan hoşlanır Bilgiyi özümser Üstün Çocuk Oldukça fazla meraklıdır Soruların ayrıntılarını tartışır Sorular sorar Grubun çok ötesindedir Anlam çıkarır Keskin gözlem yapar Projeler oluşturur Alışılmamış tuhaf  fikirleri vardır Öğrenmeden hoşlanır İsabetli tahminlerde bulunur Öğrenirken eleştireldir Verilenleri alırken coşkuludur Verilenleri zaten bilmektedir Karmaşıklık  onu coşkulandırır Büyük yaştakileri ve yetişkinleri seçer Bilgiyi değiştirip uygular

TANILAMA NEDİR? Özel (üstün) yetenekli öğrencilerin tespit edilmesidir. TANILAMA ve SEÇİM SÜRECİ: 2014–2015 eğitim-öğretim yılı için tanılama sürecinde il genelindeki tüm “İlkokullar” tanılama kapsamına alınmıştır. Tanılama Döneminde il genelinde tüm ilkokulların 4. Sınıfına devam eden öğrencilerimizden sınıf öğretmenlerince önerilenler tanılamaya alınacaktır. Bu tanılama sonunda kayıt hakkı kazanan öğrencilerimiz 2014–2015 eğitim- öğretim yılında Ankara Bilim ve Sanat Merkezi’ne devam edeceklerdir.

Aday Gösterme Süreci: Bakanlıkça hazırlanan “Gözlem Formu”nun doldurulması konusunda İlkokul dördüncü sınıf sınıf öğretmenlerinin bilgilendirilmesi. “Gözlem Formu” Sınıf Öğretmenleri tarafından doldurulur. Sınıf Öğretmenleri sayı sınırlaması olmadan uygun gördükleri öğrencilerini testlerimize aday gösterebilirler. Bilim ve Sanat Merkezleri yönergesine bağlı olarak öğrenciler sadece “Zihinsel Alanda” özel yeteneğin belirleneceği tek formda değerlendirilir. Gözlem formunda yer alan öğrenci ve öğretmen bilgileri eksiksiz doldurulur. Gözlem formlarında öğrenci doğum tarihi ve veli telefonu mutlaka yazılır. Resim ve müzik yeteneği olan öğrencilerin belirtilmesinde fayda vardır. “Öğrenci Gözlem Formu” sınıf öğretmenleri tarafından imzalanarak okul idaresine teslim edilir. “Gözlem Formları” okul idaresi tarafından toplanır.

Aday Gösterme Süreci: Aday gösterilen öğrencilerin belirtildiği “Aday Öğrenci Listesi” okul idaresi tarafından düzenlenir. — Öğrenci Gözlem Formları, — Toplu Aday Öğrenci Listesi Okul müdürlüklerince doğrudan Keçiören Rehberlik Araştırma Merkezine, kapalı zarf içerisinde resmi yazı ile teslim edilir. Son Tarih: 14 MART 2014

Aday Gösterme Süreci:   14 Mart 2014 tarihinde aday gösterme işlemleri tamamlanan öğrencilerin gözlem formlarının RAM koordinatörlüğünde BİLSEM Müdürünün de katılımı ile inceleme ve değerlendirme yapılacaktır. Değerlendirme sonucunda adaylık için uygun görülen öğrenciler okul müdürlükleri kanalıyla öğrencilere duyurulur.

Öğrenci Testi: (19-20 Nisan 2014) Aday gösterilen öğrenciler, her öğrencimize verilecek randevu ile belirlenecek tarih ve yerde Milli Eğitim Bakanlığınca hazırlanan Grup Test’e alınırlar. Öğrenciler bu test’e gelirken yanlarında; Nüfus Cüzdanı 2 adet kurşun kalem, kalemtraş ve silgi bulundurur. Test’e girecek öğrencilerin üzerinde hiçbir surette (elektronik cihaz vb.) bulunmamalıdır.

Bireysel İnceleme: “Öğrenci 1. test” sonuçlarına göre “Bireysel İnceleme”ye katılmaya hak kazanan öğrencilerin (genel zihinsel yetenek için KONTENJANIN 2 KATI, müzik ve resim yeteneğinde 3 katı) bireysel incelemeye alınacakları randevu gün ve saati RAM’lar tarafından okul müdürlüklerine bildirilir. “Öğrencilerimizin gireceği 1.test’te” yeterli performans gösteren öğrenciler, RAM tarafından verilecek randevuyla bireysel incelemeye alınırlar. İncelemeler “Millî Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü”ne gönderilir. “MEB Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü”nce yapılacak değerlendirmeler sonunda uygun bulunan ve kayıt hakkı elde eden öğrenci listeleri onaylanarak “Ankara Bilim ve Sanat Merkezi”ne gönderilir

Kayıt ve Yerleştirme: İLETİŞİM : Bakanlığımızca bildirilen sonuçlara göre Ankara Bilim ve Sanat Merkezine kayıt hakkı kazanan öğrencilere telefon ve resmi yazı ile okul müdürlükleri kanalıyla ulaşılır. Kayıt hakkı kazanan öğrencilerin listeleri geldikten sonra Ankara Bilim ve Sanat Merkezinin belirleyeceği tarihlerde bu öğrencilerin Ankara Bilim ve Sanat Merkezine kayıtları yapılır. Bilim ve Sanat Merkezi eğitim programlarına öğrencilerin devam etmesi, ulaşım ve katılma veli sorumluluğundadır.   İLETİŞİM : Ankara BİLSEM (Büyük Kayaş Mh.Kayaş Cd.No:23/D Mamak/ Ankara BİLSEM TEL : 03123722242

ÇALIŞMA TAKVİMİ: 4. Sınıf Sınıf Öğretmenleri ile Bilgilendirme Toplantısı: 26-27 Şubat 2014  Sınıf Öğretmenlerinin Aday Gösterecekleri Öğrenciler İçin Form Doldurması: 14 Mart 2014 (SON GÜN) Aday Öğrencilerin Grup Testine Alınması: 19-20 Nisan 2014 Genel Yetenek Bireysel İnceleme Tarihi: 2 Mayıs - 15 Ağustos 2014 Tanılama Sonuçlarının İlanı: 1 Eylül 2014 BİLSEM Kayıtlar: 1-14 Eylül 2014 Yedek Listeden Kayıtlar: 15-28 Eylül 2014

Son Hatırlatmalar: Özel yetenekli çocuklar diğer öğrenciler tarafından dışlanma, kabullenmeme sorunu yaşayabilir. Özel yetenekli çocuklar, veli ve öğretmenleri ile çatışma ve problem yaşayabilir. Aile çocuğu bir proje olarak değerlendirebilir. Ayrıştırmak yerine kaynaştırarak destek olmak, doğru yönlendirmek gerekir.

TEŞEKKÜRLER !