BAUHAUS MANİFESTO Yapıları süslemek bir zamanlar güzel sanatların en soylu işleviydi: bunlar anıtsal mimarlığın zorunlu öğeleri sayılıyordu. Bugün sanatlar.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KÜTÜPHANE TASARIMI Bir kütüphaneyi meydana getiren unsurlar: bina, personel, koleksiyon, bütçe ve kullanıcıdır. Kütüphanenin, işlevlerini yerine getirebilmesi.
Advertisements

TEŞVİK ÖDÜLLERİ.
Hazırlayan : Semiha SARAÇ
ODTU.
BAUHAUS MANİFESTO Yapıları süslemek bir zamanlar güzel sanatların en soylu işleviydi: bunlar anıtsal mimarlığın zorunlu öğeleri sayılıyordu. Bugün sanatlar.
KÜTÜPHANE BİNALARINA FARKLI ÖRNEKLER
A-A KESİTİNİN ÇIKARILMASI
Mobilya ve Oda Tasarımı
Otomasyonlu imalat, büyük miktarlardaki konut ihtiyacına cevap verir.
Özyavru Elektrik İdari Binası
İç Mimarlık Ve Çevre Tasarımı Sanat ve Tasarım Bölümü
SEM MÜHENDİSLİK & MİMARLIK tel: www. semmuhendislik
FERİHA UYAR KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİNE HOŞGELDİNİZ
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARINDA GÖRSELTASARIM.
Dr Hüdai Kara  23 Mart 1992 tarihinde yürürlüğe girmiş  Çiçek sembolü logolu  Tüm Avrupa Birliğinde geçerli  Performans ve çevre bazlı en yüksek.
TÜMEVARIM YÖNTEMİ.
GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE EVLER
B-B KESİTİ İÇİN YARDIMCI ÇİZGİLERİN ÇİZİMİ:
AVRUPA MİMARİSİ İL GESU KİLİSESİ AUGSBOURG BELEDİYE BİNASI
KENTSEL MEKAN ANALİZLERİ
FRANK LLOYD WRIGHT KİMDİR? ABD’li ünlü mimar. 8 Haziran 1867’de Wisconsin’de doğdu. 9 Nisan 1959’da Arizona’da öldü. 20.yy’nin başında modern mimarlık.
Endüstri Ürünleri Tasarımı
ROMANESK ÇAĞ MİMARLIĞI (ROMANESQUE)
Biçimin elemanları ve ilişkileri
mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar
Tempietto Kilisesi, Roma
ENDÜSTRİYEL TASARIM.
CUMHURİYET DEVRİ TÜRK SANATI
Doc.Dr.Zehra Ongul– Ogr.Grv.Seyit Ermiyagil– Ogr.Grv.Zeref BiRseL
KÜBRA GÜLTEN KAYNAKLAR: 1)Mimarlık tarihi ders notları 1
CAM EV (Johnson Evi) Mimar: Philip Johnson
JAPONYA TOPLUMSAL KOŞULLAR
Restorasyon Projesi Nasıl Hazırlanır
TABANLIOGLU MİMARLIK.
Muhammed kahraman İçt-3
Tümevarım, gözlenen tek tek olgulardan yola çıkarak genel yargılara ulaşmaktır. Başa bir deyişle tümevarım özelden genele giden bir akıl yürütme türüdür.
Konsruktivizm Sevara Rakhimova
YAVUZ SULTAN SELİM MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
PETER BEHRENS 1868 yılında Hamburg'da doğan Peter Behrens Karlsruhe ve Düsseldorf Sanat Akademisi'nde (Kunstschule) okumaya başlamadan önce, Hamburg
20. YY MIMARISI MODERN MIMARLAR WALTER GROPIUS.
Dorothea Lange ‘Göçmen Annesi’
DE STIJL ’de aynı isimli dergi etrafında toplanan bir sanatçı grubu tarafından kurulmuş bir topluluktur. Kurucusu Theo Van Doesburg’dir.
ENDÜSTRİYEL MUTFAK VE ÇAMAŞIRHANE E-KİTAP
1. KUŞAK DÜZEN.
2015 Yılı Devam Eden Projeler Eğitim Yükseköğretim Sektörü.
Proje I.
GÖRSEL TASARIM.
SPOR DALLLARINDA KULLANILAN ONDALIK KES İ RLER VE BU DALLARIN TANIMI.
Almanlar’ın Jugendstil, Fransızlar’ın Art Nouveau, İngilizler’in Modern Style dedikleri gençlik üslubu 20.yüzyılın başlangıcında NewYork’tan Türkiye’ye.
6 Sigma Project, Istanbul June 2016 BORUSAN EnBW Enerji Improving the design of the Control Buildings in WEPPs.
OKUL TANITIM BİLGİLERİ İSTATİSTİKLER Öğretmen Sayısı : 21 Öğrenci Sayısı : 314 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 16 Fen Laboratuarı Sayısı : 0 BT(Bilgisayar)
HIGH TECH MİMARİ.
MUTFAĞIN FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ
Mekanda Strüktür Çalışmaları
SUNFLOWER.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
MERDİVENLER 8. HAFTA.
BAFRA İSMAİL AHISKALI MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ TANITIM SUNUSU Hazırlayanlar : Hasan YILMAZ Erkan BÜLBÜL.
Resimle İlgili Meslekler
EĞİTİM YERLEŞKELERİNDE MEKANİK TESİSAT
JAPONYA TOPLUMSAL KOŞULLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Uygulamalarımız.
BÜNYAN HİDROELEKTRİK SANTRALİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İZODER Ses Yalıtımı Komisyonu Başkan Yardımcısı
Sunum transkripti:

BAUHAUS MANİFESTO Yapıları süslemek bir zamanlar güzel sanatların en soylu işleviydi: bunlar anıtsal mimarlığın zorunlu öğeleri sayılıyordu. Bugün sanatlar birbirinden ayrılmış durumda; ancak tüm sanatçıların bilinçli ortak çabasıyla bu durumdan kurtulunabilir. Mimarlar, ressamlar ve heykeltıraşlar bir yapının bileşik niteliğini hem bir bütün olarak, hem de ayrı ayrı parçalarıyla yeniden tanımalı ve kavramaya çalışmalıdır.

BAUHAUS’UN İLKELERİ El becerilerinden ortaya çıkan organik biçimler Katı olmaktan kaçınma; yaratıcılığa öncelik verilmesi; bireyselliğin özgür olması. Bunun yanında sıkı bir çalışma disiplini Hoca, öğrenci ilişkisi = usta çırak kalfa ilişkisi Sergiler ve diğer etkinliklerle kamu yaşamı içinde var olma ve halkla ilişki İş dışında hoca öğrenci ilişkilerinin sosyal aktivitelerle pekiştirilmesi

Bauhaus Weimar

Haus am Horm, George Muche Malzeme: çelik ve beton Planın çıkış noktası kare Merkezde ana yaşam birimi bulunuyor. Bütün mekanlar amacına göre net biçimde bölünmüş bu da maks. Verimliliği sağlıyor.

1925’de Dessau’ya taşınan Bauhaus Binası

Bauhaus’un havadan görünüşü aslında akımın prensiplerini yansıtmaktadır. Çağın en fütüristik ve ileri makinesi uçaktır. Tepeden bakıldığında bir merkezin çevresinde dönen 3 büyük pervaneyi andırmaktadır.

Aslında; Soyut formların fonksiyonel plana oturtulmasıdır. Estetik anlayışları Yüzen yüzeyler etrafta dolaşan hacimler kesişen yada üst üste binen dikdörtgensel kompozisyonlar

Bauhaus Binasında; cam yüzeyler strüktürle bölünmüyor. Zeminden kaldırılmış Sadece parapetler ve döşemeler farkediliyor Zemin ve çatıdaki beton elemanlar sadece demirli cama destek vermesi için var.

Bina Detayları Yurtların bulunduğu Stüdyolar ve workshop Bölüm alanlarına gidilmeyi sağlayan tek katlı sirkülasyon bölümü

Giriş cephesi detayı

Ana kapıdan giriş ve konferans salonlarına giden kapılar görülmekte. Aydınlatma elemanları metal sınıfındaki Moholy-Nagy tarafından yapıldı. Duvar boyası resim bölümü tarafından seçildi.

Derslik/Konferans odası Mobilyalar Marcel Breuer tarafından tasarlandı.

Yemekhane Mobilyalar Marcel breuer, aydınlatmalar moholy-nagy. Arkadaki paravan açılarak yan taraftaki mekanla birleşebiliyor. Bir workshop çalışması. Öğrenci için bir studio ev tasarımı.

Bir Stüdyo

Pencere detayı

Koridor

Ofis

Yöneticinin ofisi, Bauhaus

Yöneticinin evi için mutfak Walter Gropius

Grete Schütte-Lihotzky Frankfurt Mutfağı 1926

KONSTRÜKTİVİZM 1920’de Moskova’da heykeltıraş Gabo ve Pevsner Kardeşler tarafından Gerçekçi Manifesto adı altında temel ilkeleri belirlendi. Optimist bir estetik anlayış ortaya çıktı. Sanat için Sanat YAPILMAZ

Sözcüsü Vladimir Tatlin’e göre Malzeme kültürü Malzeme ve çalışma tekniğinin incelenmesi Önemlidir. Süs İSTENMİYOR

İlkeleri Mekanlar dıştan içe değil içten dışa doğru kendi derinliğiyle biçimlenmeli. 3 boyutlu konstrüksiyonda resimsi bir öğe ve bezeme unsuru olarak renk kullanımını reddediyorlar. Somut malzeme resimsi bir öğe olarak kullanılabilmeli Bezeme unsuru olarak çizgiyi reddediyorlar. Plastik sanatlardaki statik biçimler yetmiyor. Zaman unsurunu katarak dinamik ürünler ortaya çıkartılıyor. Yapılan proje ve binalarda endüstriyel malzemeler kullanılıyor.

Vladimir Tatlin Tatlin’in kulesi 300 metre yükseklikte, hiç inşa edilmedi. Dinamik, eğrisel, konik şekiller bilim kurgu ruhlu akıllı makineleri, hızı ve elektrik enerjisinin potansiyelini vurguluyor.

EXPO 1925 Paris Sovyet pavyonu Mimar: Melnikov Merdivenler diagonal olarak pavyonun bir ucundan diğerine inip çıkıyor.

Rusakov İşçi Kulübü, Melnikov 1927 Üçgensel bir plana sahip 3 katta da konferans salonları var En üst kattaki konferans salonu dış cepheden görünebiliyor.

Ofis binası, Ivan Fomin, Moskova

Apartman, Moskova

Sadece malzemenin ve tekniğin ön plana çıktığı bir mantık ancak yeni dünyayı kurar. Bu yüzden estetik kaygılara sırtımızı dönmeliyiz.

Vladimir Tatlin’in tasarladığı sandalye Estetikten çok strüktür önemlidir!!!