Batuhan Avcı.  Bilim; do ğ ada bulunan her ş eyin deney ve gözlemler sonucu mantıklı ve tutarlı bir biçimde yorumlanması sonucu elde edilen çalı ş malar.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
 Web-Log kelimesinden türetilen bloglar, yazarların herhangi bir konu hakkında hızlı ve kolay ş ekilde yorumlarını, ba ğ lantılarını yazılarını, resimlerini,
Advertisements

DÜZYAZI TÜRLERİ MAKALE DENEME SOHBET FIKRA
METİNLERİN SINIFLANDIRILMASI
PARÇADA ANLAM.
Tanımı Özellikleri Konuyla İlgili Sorular
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
NOT TUTMA TEKNİKLERİ Not tutma: Bir konuşmacıyı ya da dersi dinlerken, okurken, gözlem yaparken,düşünürken, dinleyiciye/öğrenciye sunulan mesajı yeniden.
PARAGRAF.
Uzaktan Eğitim Kuramları
“Bilgi” Kavramıyla Anlaşılan şey Nedir?
YAPI(PLAN).
Konuşma Becerisini Geliştirici Yöntem ve Teknikler
BİLİMSELLİK GÜNCELLİK FAYDALILIK Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Danışman: Prof.Dr.Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Özlem K.GENELİOĞLU.
VERİ, BİLGİ VE ENFORMASYON
SÖZCÜKTE ANLAM 6. SINIF TÜRKÇE DERSİ.
TARTIŞMA TÜRLERİ: AÇIK OTURUM
BU BENİM ESERİM ORTAOKULLAR ARASI PROJE YARIŞMASI
E Ğİ T İ MDE PROGRAM DE Ğ ERLEND İ RME Belgin TOPAL, E ğ timci Hakan AKSOY, E ğ itim Yöneticisi.
Hazırlayan:Görkem TOPAL Hazırlık-B
SINIF DIŞI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
BETÜL GÜTLEK TÜRKÇE Ö Ğ RETMENL İĞİ 2. SINIF WEB 2.0.
SANAT TARİHİ Nurdan Gül Kökten.
SOSYOLOJİDE KURAMSAL DÜŞÜNME
SOSYOLOJİ NEDİR?.
TABAKALAŞMA VE SINIF.
MEDYA.
ANLATIMIN VE ANLATICININ AMACI
ANLATIMA HAZIRLIK.
BAĞLAŞIKLIK-BAĞDAŞIKLIK-BAĞDAŞTIRMA
PARAGRAFIN ANLATIM BİÇİMLERİ. PARAGRAFIN ANLATIM YÖNÜ: Anlatım Biçimleri: Yazarın herhangi bir dü ş ünceyi, konuyu anlatma ş ekline o paragrafın anlatımı.
ANLATIMDA ANLATICININ TAVRI. Anlatımda Anlatıcının Tavrı : Bir olay, bir durum kar ş ısında ki ş inin takındı ğ ı davranı ş a tavır denir. Anlatıcı, konuyu.
PARAGRAFIN BÖLÜMLERİ. Paragrafın Bölümleri Hikâye, deneme gibi yazıların giri ş, geli ş me, sonuç bölümleri oldu ğ u gibi paragrafın da vardır. a. Paragrafın.
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ.
ANLATIM YÖNTEMİ BELİRLEME
ÖĞRENCİ ; -BÜŞRA YILDIRIM -10/E -425
1- Gündelik Bilgi 2- Dini Bilgi 3 - Teknik Bilgi 4- Sanat Bilgisi
KELİMEDE ANLAM VE KAVRAM. Sözcükler, farklı anlamları, anlam birimlerini içinde barındıran bir yapıdır. Bunlar sırasıyla şöyledir: Kavram: Bir varlığın.
YE Şİ M ÖZDEM İ R BA Ş AK Ş EH İ R ANADOLU L İ SES İ MANZUME VE ŞİİR.
GÜZEL SANATLAR İÇERİSİNDE EDEBİYATIN YERİ  YE Şİ M ÖZDEM İ R  BA Ş AK Ş EH İ R ANADOLU L İ SES İ.
EDEBİYATIN BİLİMLERLE İLİŞKİSİ-9.sınıf
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
DİL ve ANLATIM DERSİ 10. SINIF DERS NOTLARI
DİL ve ANLATIM DERSİ 10. SINIF PROJE ÖDEVİ
DERS İŞLENİŞ ÖRNEĞİ 5 E MODELİ
YETENEK VE İLGİ ALANLARI.
ANLATIMA HAZIRLIK.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
“Bilgi” Kavramıyla Anlaşılan şey Nedir?.  Bilgi edinme insanın en temel güdülerinden birisidir.  İnsan bu özelliği sayesinde diğer canlılardan ayrılır.
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
Bölüm 1 : Genel Kavramlar
METİN- EDEBÎ METİN Yeşim ÖZDEMİR BAŞAKŞEHİR ANADOLU LİSESİ
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
KONU: Yaşantımız süresince ya bir şeyler okur, bir şeyler yazarız ; ya da bir şeyler dinler, bir şeyler konuşuruz. Bütün bunların ele aldıkları, işledikleri.
METINLERIN SINIFLANDIRILMASI. Metinlerin Sınıflandırılması Metinler; gerçeklikle ilişkileri, işlevleri ve yazılış amaçlarına göre gruplara ayrılır. Buna.
Anlatım Türleri Betimleyici Anlatım Öyküleyici Anlatım
FLİPPED CLASSROOM TERS YÜZ EĞİTİMİ
Metinlerin Sınıflandırması
GÜZEL SANATLAR VE EDEBİYAT GÜZEL SANATLAR İÇİNDE EDEBİYATIN YERİ
BİLME-BİLGİ EDİNME, BİLGİ EDİNMENİN YOLLARI VE ÖNEMİ
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
ANLATIM TÜRLERİ.
Öğretimin Uyarlanması
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
“Bilgi” Kavramıyla Anlaşılan şey Nedir?.  Bilgi edinme insanın en temel güdülerinden birisidir.  İnsan bu özelliği sayesinde diğer canlılardan ayrılır.
ANLATMAYA BAĞLI EDEBİ METİNLERDE DİL VE ANLATIM
EDEBİYATIN BİLİMLERLE İLİŞKİSİ
V. Ünite Sanat Felsefesi ESTETİK.
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
Sunum transkripti:

Batuhan Avcı

 Bilim; do ğ ada bulunan her ş eyin deney ve gözlemler sonucu mantıklı ve tutarlı bir biçimde yorumlanması sonucu elde edilen çalı ş malar bütünüdür. Bilim veya bilimsel çalı ş malar, insanlı ğ ın daha medeni bir halde ya ş aması ve bilgi birikimini artırması için mutlaka uygulanması gereken çalı ş malardır.

-Astronomi ve Fizik -Kimya -Matematik ve Geometri -Tıp -Sosyoloji -Siyaset bilimi -Psikoloji -Antropoloji -Astronomi ve Fizik -Kimya -Matematik ve Geometri -Tıp -Sosyoloji -Siyaset bilimi -Psikoloji -Antropoloji

 Tümevarım yöntemini kullanırlar.  Yasa ve genellemelere ula ş maya çalı ş ırlar.  Evrenseldir.  Nesneldir.  Kesindir, do ğ rulanabilme özelli ğ i vardır.  Tümevarım yöntemini kullanırlar.  Yasa ve genellemelere ula ş maya çalı ş ırlar.  Evrenseldir.  Nesneldir.  Kesindir, do ğ rulanabilme özelli ğ i vardır.

 Birikimli olarak ilerler.  Akıl ve mantık ilkelerini kullanır.  Uygulanabilir.  De ğ i ş ebilme ve kendini yenileme özelli ğ ine sahiptir.  Olgusaldır. Tekrarlanma özelli ğ ine sahiptir. ​  Birikimli olarak ilerler.  Akıl ve mantık ilkelerini kullanır.  Uygulanabilir.  De ğ i ş ebilme ve kendini yenileme özelli ğ ine sahiptir.  Olgusaldır. Tekrarlanma özelli ğ ine sahiptir. ​

 Bilim ve teknoloji bir bütündür. Bilim insanların ke ş ifleri, teorileriyle Dünya’ya açıklama getirmeleri; mucitlerin icatlarını bilimin ürünleri olarak kabul edebiliriz.

 Bir soyutlama yöntemi olan bilim, somut gerçekleri soyut gerçeklere dönü ş türür. Mantıksal bilgiden yararlanır. Oysa sanatta belli kuramlara, modellere dayanma zorunlulu ğ u yoktur. Çünkü sanat sürekli bir somutla ş tırma süreci niteli ğ ini ta ş ır.  2. Bilimde gerçekler kavramlar aracılı ğ ıyla yorumlanırken, sanatta yorumlama daha çok duyu ş lara ve sezgilere, imgelere dayanır.  3. Bilimde aranan ş ey do ğ ruluktur; bu nedenle duygulara yer yoktur. Oysa sanatta aranan öncelikle güzelliktir.  Bir soyutlama yöntemi olan bilim, somut gerçekleri soyut gerçeklere dönü ş türür. Mantıksal bilgiden yararlanır. Oysa sanatta belli kuramlara, modellere dayanma zorunlulu ğ u yoktur. Çünkü sanat sürekli bir somutla ş tırma süreci niteli ğ ini ta ş ır.  2. Bilimde gerçekler kavramlar aracılı ğ ıyla yorumlanırken, sanatta yorumlama daha çok duyu ş lara ve sezgilere, imgelere dayanır.  3. Bilimde aranan ş ey do ğ ruluktur; bu nedenle duygulara yer yoktur. Oysa sanatta aranan öncelikle güzelliktir.

 Sanat, bir duygu veya dü ş üncenin en güzel ve en estetik haliyle görsel ve i ş itsel bir maddede vücut bulması, duyguların duyular ile anlatılmasıdır.

 Kavramların gözlemlerin de ğ il sezginin öne çıktı ğ ı eserlerdir.  Güzel sanatlar ö ğ retmez açıklamaz göstermez sezdirir, ça ğ rı ş tırır ve bunlarla ba ğ lı olarak ve bunlar çerçevesinde dü ş ündürür.  Okuyucuda seyircide ve dinleyicide farklı bir ya ş antı halinin ortaya çıkmasına sebep olur.  Kavramların gözlemlerin de ğ il sezginin öne çıktı ğ ı eserlerdir.  Güzel sanatlar ö ğ retmez açıklamaz göstermez sezdirir, ça ğ rı ş tırır ve bunlarla ba ğ lı olarak ve bunlar çerçevesinde dü ş ündürür.  Okuyucuda seyircide ve dinleyicide farklı bir ya ş antı halinin ortaya çıkmasına sebep olur.

 Gerçekli ğ i yorumlar dönü ş türür ve yeniden yapılandırır.  Sanat eseri sezgisel bilgi vererek insanın katı gerçekli ğ inin üzerine dü ş ünmesini sa ğ lar.  Sanat eserleri ortaya konuldukları dönemin birikimi kullanırlar.  Gerçekli ğ i yorumlar dönü ş türür ve yeniden yapılandırır.  Sanat eseri sezgisel bilgi vererek insanın katı gerçekli ğ inin üzerine dü ş ünmesini sa ğ lar.  Sanat eserleri ortaya konuldukları dönemin birikimi kullanırlar.

Hat sanatı Minyatür

 Maddeye dayalı gereksinimlerinin kar ş ılanması için yapılan; ö ğ renim, deneyim, beceri ve ustalık gerektiren i ş lere zanaat denir.

 Dokumacılık  Kunduracılık  Bakırcılık  Sepetçilik  Bastonculuk Birer zanaattır.  Dokumacılık  Kunduracılık  Bakırcılık  Sepetçilik  Bastonculuk Birer zanaattır.

-Sanat eseri biriciktir; zanaat eseri ise ço ğ altılabilir. -Sanat eseri alı ş ılmı ş ın dı ş ında özgündür; zanaat eseri alı ş ılmı ş bilinen tekrar edilendir. -Sanatta yaratıcılık ön planda olmasına kar ş ılık zanaatta ustalık ön plandadır. -Sanat eseri güzellik amacı güder; zanaat ise yarar amacı. -Sanatçı eserini olu ş tururken para kazanma amacı gütmez; zanaatçı para kazanmak ister. -Sanat eseri biriciktir; zanaat eseri ise ço ğ altılabilir. -Sanat eseri alı ş ılmı ş ın dı ş ında özgündür; zanaat eseri alı ş ılmı ş bilinen tekrar edilendir. -Sanatta yaratıcılık ön planda olmasına kar ş ılık zanaatta ustalık ön plandadır. -Sanat eseri güzellik amacı güder; zanaat ise yarar amacı. -Sanatçı eserini olu ş tururken para kazanma amacı gütmez; zanaatçı para kazanmak ister.

 Her ikisi de el eme ğ i ister.  Her ikisi de biçim olu ş turur.  Her ikisi de bir beceri izlenimi verir.  Her ikisinin de temelinde bir tasarım vardır.  Her ikisi de el eme ğ i ister.  Her ikisi de biçim olu ş turur.  Her ikisi de bir beceri izlenimi verir.  Her ikisinin de temelinde bir tasarım vardır.

 ‘Sanat’ kelimesi her ne kadar zanaatları ve güzel sanatları kapsayacak bir anlama sahip olsa da günümüzde daha çok ‘güzel sanatları’ kar ş ılayacak biçimde kullanılmaktadır. Günümüzde sanat dendi ğ inde aklımıza öncelikle edebiyat, müzik, resim gibi güzel sanatlar gelmektedir.

Eserde kullanılan malzemeyi  Güzel sanatları bir çok açıdan sınıflandırabiliriz. Eserde kullanılan malzemeyi dikkate alırsak bu ba ş lıklar geleneksel ve modern olur.

 Edebiyat bu güzel sanatların bir koludur. Edebiyat; sözde,yazıda, dü ş üncede, hayalde güzellik demektir.  Edebiyat; dil ile gerçekle ş tirilen, malzemesi dil olan güzel sanat etkinli ğ idir. Edebi eser öncelikle sanat de ğ eri olan eserdir.  Bilim nasıl ki akla, mantı ğ a, ö ğ retmeye yönelik ise sanat da insan ruhunu doyurmaya, güzelle ş tirmeye yöneliktir.  Edebiyat bu güzel sanatların bir koludur. Edebiyat; sözde,yazıda, dü ş üncede, hayalde güzellik demektir.  Edebiyat; dil ile gerçekle ş tirilen, malzemesi dil olan güzel sanat etkinli ğ idir. Edebi eser öncelikle sanat de ğ eri olan eserdir.  Bilim nasıl ki akla, mantı ğ a, ö ğ retmeye yönelik ise sanat da insan ruhunu doyurmaya, güzelle ş tirmeye yöneliktir.

sözlü ya da yazılı olarak sesten paragrafa dil birimleri  Metin, belirli bir ileti ş im ba ğ lamında, bir ya da birden çok ki ş i tarafından sözlü ya da yazılı olarak üretilen anlamlı bir yapıdır. Metin cümlelerden olu ş an, anlatma ve anla ş ma aracıdır. Metnin olu ş umunda sesten paragrafa dil birimleri kullanılır.

 İ nsanların iç dünyasında zevk uyandırmak ve onları etkilemek için ortaya konulan edebi yazılardır. İş te ş air ve yazarlar bu etkiyi gerçekle ş tirmek için kelimeler üzerine yo ğ un ve derin anlamlar yükler, kimisi ş ekil açısından bunu yakalamak ister kimi de anlam açısından…

 İş lenmi ş bir dil ve anlatımla olu ş ur.  İ nsanda güzel duygular, hayaller ve zevkler uyandırır.  İ nsanın duygu dü ş ünce ve hayallerini besler.  Ait oldu ğ u toplumun sosyal ve kültürel özelliklerini ta ş ır.  İş lenmi ş bir dil ve anlatımla olu ş ur.  İ nsanda güzel duygular, hayaller ve zevkler uyandırır.  İ nsanın duygu dü ş ünce ve hayallerini besler.  Ait oldu ğ u toplumun sosyal ve kültürel özelliklerini ta ş ır.

 Ö ğ retici metinler, bilgi ve haber vermek, ikna etmek, kanıları de ğ i ş tirmek, uyarmak, dü ş ündürmek, yönlendirmek, tanıtmak gibi amaçlarla yazılan metinlerdir.

 Açıklamak, bilgi vermek, ö ğ retmek amacıyla yazılır.  Günlük ya ş antılar, tarihî olaylar ve bilimsel gerçekler ele alınır.  Konuyla ilgili duygu ve dü ş ünceler kısa ve kesin ifadelerle dile getirilir.  Dil, daha çok, göndergesel i ş levde kullanılır.  Açıklamak, bilgi vermek, ö ğ retmek amacıyla yazılır.  Günlük ya ş antılar, tarihî olaylar ve bilimsel gerçekler ele alınır.  Konuyla ilgili duygu ve dü ş ünceler kısa ve kesin ifadelerle dile getirilir.  Dil, daha çok, göndergesel i ş levde kullanılır.

 Söz sanatlarına, kelimelerin mecaz ve soyut anlamlarına pek yer verilmez.  Verilen bilgiler, yapılan açıklamalar örneklerle, tanımlarla peki ş tirilir.  Daha çok ansiklopedilerde, bilimsel kitaplarda ve ders kitaplarında kullanılır.  Gereksiz söz tekrarına, ses akı ş ını bozan, söylenmesi güç sesler ve kelimelere yer verilmez.  Söz sanatlarına, kelimelerin mecaz ve soyut anlamlarına pek yer verilmez.  Verilen bilgiler, yapılan açıklamalar örneklerle, tanımlarla peki ş tirilir.  Daha çok ansiklopedilerde, bilimsel kitaplarda ve ders kitaplarında kullanılır.  Gereksiz söz tekrarına, ses akı ş ını bozan, söylenmesi güç sesler ve kelimelere yer verilmez.