Sayısal Öyküleştirme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
Advertisements

DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARINDA GÖRSELTASARIM.
Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Fevzi Daş – Uzaktan Eğİtİmde İçerik Gelİştİrme İçİn AçIk Kaynak YazIlImlarIn KullanImI Fevzi Daş –
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Görsel Okur-Yazarlık *
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
POWERPOİNT SUNU PROGRAMI DERSİ.
Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim)
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Basamaklı Öğretim Modeli (Layered Curriculum Model)
Derya Duygu KARSLI
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
POWERPOİNT SUNU PROGRAMI DERSİ.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 15
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
Öykü Tabanlı Öğretim The Storyline Method
Eğitimde Program Geliştirme Temel Kavramlar
3.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitimde Program Geliştirme Ölçme ve Değerlendirme Boyutu
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
Kütüphane Oryantasyonu
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
MATEMATİK YAZILIMLARI.
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Performans Değerlendirme
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
Görsel Tasarım İlkeleri
Etkili Sunum Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
E Kitap Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. E kitaplar, bilgisayar, tablet, telefon, okuyucu gibi elektronik araçlarla görüntülenebilir kitaplardır.
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
Eğİtİmde web 2.0 araçlarInIn kullanImI
E ĞITIMDE W EB 2.0 ARAÇLARı Eyyüp CAN Türkçe öğretmenliği örgün öğretim
İkili Kodlama Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyı.
VERİ KAYNAKLARI YÖNETİMİ 5. ÜNİTE. GİRİŞ Bilgi sisteminin öğelerinden biride “veri yönetimidir”. Geleneksel yada çağdaş, birinci yada ikinci elden derlenen.
Gestalt Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi
Buluş Yoluyla Öğrenme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
BİLGİSAYAR NEDİR?.
Yaratıcı Düşünme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Yaratıcı Drama Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
BETÜL COŞAR. Web 2.0 araçları:  Google DocsGoogle Docs  BloggerBlogger  EdmodoEdmodo  YoutubeYoutube  PreziPrezi.
Kavram Karikatürleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Altı Şapkalı Düşünme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
1 Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları Dr. Hüseyin Arak.
YAZILIM DEĞERLENDİRME
SAYFA PLANI OLUŞTURMA.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
BTEP222 Animasyonla Hikaye Anlatımı
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Dijital Öyküleme
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Sunum transkripti:

Sayısal Öyküleştirme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık

“Sayısal öyküleştirme” terimi “öykü tabanlı öğretim” modeline dayanaktadır.

Adından da anlaşılabileceği gibi modelin en can alıcı özelliği öğretim sürecinde öykülere yer vermesidir. Bu modelde öyküler kalıcılığı artırmak ve dersi daha ilgi çekici kılmak amacıyla kullanılmaktadır.

Öykü tabanlı öğretimde ders bir öykü ile başlatılmakta, ardından öyküye çeşitli karakterler dâhil edilmekte ve öğrenciler çeşitli problem durumlarıyla karşı karşıya bırakılmaktadır.

Öykü tabanlı öğretim süreci esnektir, yaratıcılık gerektirmektedir.

Öykü tabanlı öğretim ya da öyküleştirme modelinin uygulanışı çeşitli biçimlerde olabilmektedir. Öğretmenler bazı durumlarda öyküyü öğrencilerin oluşturmasını isterken bazen de öyküyü öğrencilere okuyup bununla ilgili etkinlikler yaptırmaktadır.

Sayısal öyküleştirmede ise öyküler bilgisayar ortamında hazırlanarak sunulmaktadır.

Sayısal öyküler yazılı metin, ses, sabit görüntü, hareketli görüntü gibi çeşitli ögeler içerebilmektedir.

Sayısal öyküler çeşitli biçimlerde oluşturulabilir; Yalnızca fotoğraflarla. Fotoğraflar ve metinle. Fotoğrafların üzerine eklenen şekil ve metinlerle. Çizimlerle. Durağan görsellerin arka planına eklenen anlatımla. Animasyonlarla. Videolarla.

Sayısal öyküler çeşitli araçların kullanılmasıyla hazırlanabilmektedir Sayısal öyküler çeşitli araçların kullanılmasıyla hazırlanabilmektedir. Bu araçlardan bazıları öykü hazırlamaya özel olarak geliştirilmiştir. Bazı araçlar ise masaüstü yayıncılıkla ilgili genel amaçlı programlardır. Bunlar diğer tasarım işlerinde kullanılabilecekleri gibi öykü tasarımında da kullanılabilmektedir.