MCT, CTT, MCSA, MCSE, MCDBA, MCSD

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Neden e-ticaret’e ihtiyaç duyuluyor? Bugün; •Sürekli (24 saat boyunca 365 gün kesintisiz) reklam ve ticaret olanağı sunan, •İletişimi çok hızlı ve interaktif.
Advertisements

Strateji Tasarımı İlker acar.
İNTERNET VE SOSYAL AĞLAR.
MCT, CTT, MCSA, MCSE, MCDBA, MCSD
Çevik Kurumlar Oluşturabilmek İçin Bulutta İş Uygulamaları Kutlay E. Şimşek Genel Müdür İstanbul, 12 Şubat 2013.
Doç.Dr. Kürşat Çağıltay ODTÜ
SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ
Analysis of Logistic,Translation and Localization Strategies of gurmedenaldım.com Andaç Karahasanoğlu Man 407.
E-T ICARET N EDIR ? Temel Kavramlar. E-T ICARET N EDIR ? Internet üzerinde yapılan ticarettir. Bilgisayar, cep telefonu gibi aygıtlar tarafından kullanılır.
ISPARTA TİCARET VE SANAYİ ODASI AVRUPA YATIRIM BANKASI
E-Ticaret BÖLÜM 1 Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER.
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEKOKULU DERS:E-TİCARET KONU:ELEKTRONİK TİCARETİN GELİŞİMİ VE GELENEKSEL TİCARET İLE KARŞILAŞTIRILMASI HAZIRLAYAN:DİLEK.
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
İNTERNETİN KULLANIM ALANLARI
Türkiye’de Eğitimin Kalitesi ve Eşitlik
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
Web Sitesi Hazırlama.
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş) Sunu İçerik Kaynağı: İyiler, Z. (2009). Elektronik Ticaret ve Pazarlama, T.C. BAŞBAKANLIK Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı.
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
E-TİCARET VE BİLGİ TOPLUMUNDAKİ YAPISALLAŞMA SÜRECİ.
Hazırlayan:Murat Sait ÇABUK. 1: B2B (Business to Business): Sirketler Arası Elektronik Ticaret * B2B’nin temeli, sirketlerin internet uzerinden birbirine.
Hızlı Tüketim Ürünleri
Web 3.0 Konferansı, İstanbul 16 Nisan 2013 ‘‘KİMİN NAKİTE İHTİYACI VAR?’’ twitter.com/SonerCanko.
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
Mali Konular İşletme Maliyetinin Hesaplanması. Mali Konular İşletme Maliyetinin Hesaplanması Küçük işletmelerde muhasebe ve nakit akışı Tanımlama.
Adı Soyadı : Serkan YILDIZ No : Bölüm : Türkçe Öğretmenliği 2. Sınıf Örgün Eğitim.
Şubat Ayı İhracat Verileri Basın Toplantısı Erzurum - 1 Mart 2015.
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
E-Ticaret Yrd.Doç.Dr.Emin BORANDAĞ
Sertaç Çelikyılmaz Genel Müdür Elektronik Bilgi Güvenliği A.Ş. Türkiye’de Kurumlar İçin e-Güven Altyapısı 07 Ekim 2004, İstanbul Eczacıbaşı Holding.
Yrd.Doç Dr. YILMAZ GÖKŞEN
Türkçe Öğretmenliği 2.Sınıf
Tedarikçi Firma Sunumu
CUSTOMER TO CUSTOMER (TÜKETİCİDEN TÜKETİCİYE) E-TİCARET
BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 1 BİLİŞİMLE İLGİLİ GENEL KAVRAMLAR VE İŞ DÜNYASINDA BİLİŞİMİN ÖNEMİ.
Modern işletmeler için sınıfının en iyisi üretkenlik araçları Telista Bilişim ve İletişim Teknolojileri San. ve Tic. A.Ş
TÜRKİYE BİLİŞİM DERNEĞİ Kamu Bilişim Platformu - 17 E-Ticaret Güvenlik Sertifikasyonu ve Hukuksal Düzenlemeler 1 Çalışma Grubu ve Ötesi Kamu Hizmetlerinde.
Pazarlama Ve Perakende Bölümü Alan Tanımı
KOSGEB ve KOBİ’ler. KOSGEB KOSGEB, 1990 yılında 3624 sayılı Kanun ile kuruldu. Amacı; ülkenin ekonomik ve sosyal ihtiyaçlarının karşılanmasında küçük.
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 3 BİLİŞİM SİSTEMİ YAKLAŞIMLAR ve ORGANİZASYONA ETKİLERİ.
  Satış sonrası hizmetler bir ürün satıldıktan sonraki süreçte müşteriye sunulan teknik destekler olarak değerlendirilebilir. Bu hizmetler arasında garanti,
ŞEHİT ORHAN DURUKAN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Bilişim Teknolojileri Alanı.
1 E-Ticaret ve Güvenli Ödeme Kısım I. E-Ticaret Kısım II. Güvenli Ödeme Umur YILMAZ Comtech Tic. Ltd
Mobile Advertising Network Dünya’da mobil kullanımı Mobil penetrasyon Mobil reklam harcamaları Akıllı telefon penetrasyonu Mobil reklam gösterimleri.
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
Türkiye’nin dünyaya anlattığı hikayesi imalattaki gücüyle başlıyor, ihracattaki potansiyeli ile devam ediyor..
ÇözümPark Bilişim Portalı ÇözümPark Bilişim Portalı ; Şubat 2008 de kurulmuş ve 2 sene gibi kısa bir sürede ; den fazla üye, 1000 makale,180.
EKONOMİK FAALİYETLERİN SINIFLANDIRILMASI
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
GİRİŞİMCİ.
TEMEL KAVRAMLAR İnternet ve İnternet Bankacılığı
Küresel Ticaretin Üç Elemanı
Pazarlama Yatırımlarının Verimliliğinin Sektörel Bazda İncelenmesi: BIST Örneği Arş. Gör. Dr. Betül Çal Giresun Üniversitesi.
İ ÇERIK Değer Zinciri ve E-Ticaret Amazon.com Wireless ve Ses Tabanlı E-Ticaret E-Ticaretin Avantaj ve Dezavantajları E-Ticaret İş.
SAMET UÇAR
E-Ticaret.
ELEKTRONİK TİCARET Öğr. Gör. Canan ASLANYÜREK.
ALİBABA GROUP Hazırlayan : Mehmet özdemirler
TEB Tarım Bankacılığı.
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
Merve ÇAKMAK.
E - MIY. E - MIY Ülkemizden Veriler… ….. internete erişimi olan insan …..facebook kullanıcısı Haftalık 21,5 saat……internette geçirilen.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Medicaltourism.com.tr Nedir ?
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
TEB Tarım Bankacılığı.
Sunum transkripti:

MCT, CTT, MCSA, MCSE, MCDBA, MCSD E-Ticaret Nedir? Temel Kavramlar FARUK ÇUBUKÇU MCT, CTT, MCSA, MCSE, MCDBA, MCSD faruk@akser.com.tr www.farukcubukcu.com

E-Ticaret Nedir? Internet üzerinde yapılan ticarettir. Bilgisayar, cep telefonu gibi aygıtlar tarafından kullanılır. Aslında, Internet üzerinde bir iş modelidir.

E-Ticaret’in Boyutları 1990’lı yıllarda %80’i Amerika kıtasında gerçekleşiyordu. Bugün dünyaya yayıldı. OECD ve IDC verilerine göre 2004-2005 yılında yıllık 1 Trilyon Dolar hacmine ulaşması bekleniyor. (sizde bunda pay almak istemez misinisiz?)

Şubat 2002 Toplam Internet Kullanıcısı (milyon) Afrika 4,15 Asya/Pasifik 157,49 Avrupa 171,35 Orta Doğu 4,65 Amerika ve Kanada 181,23 Latin Amerika 25,33 Dünya Toplamı 544,20 kaynak: Compiled by: Nua Internet Surveys (www.nua.com)

Şubat 2002 Internet Kullanıcıları-Coğrafik Dağılım

Her şeyin E’si çıktı E-ticaret E-devlet E-iş E-bülten E-book E-dükkan E-hükümet E-dergi E-katalog E-şirket E-toplantı E-kitap E-Türkiye E-mağaza E-noter

Neden Elektronik Ticaret? Önce gerçekleştiren, Pazar payını artırır: Amazon.com, BarnesandNoble.com gibi. Düşük sermaye, bütün işletmeler küçük bir yatırımla E-ticaret’e geçebilir. Global pazara girmek. Tüm dünyaya satış yapabilir hale gelebilmek. Satış maliyetlerini azaltır.

Neden Elektronik Ticaret? Birebir görüşme gerektirmez. Süreçleri otomatikleştirir. Saat farkı, bölge, iklim, yöre ile sınırlı değildir. 24 saat satış. Rakipleriniz yaparsa?

Bir Web Sitesi Yapmak, Elektronik Ticaret Değildir! Yeni girdi ve iş süreçleri gerektirir. Online satış. Müşteri İlişkileri yönetimi, Sipariş, faturalama, teslimat ile ilgili işlemleri yapabilmesi gerekir. Hızlı bir para ve hizmet akışı gerektirir.

Nasıl? Kitap satmak için bir E-ticaret sitesi yapmak belki mantıklı ama, bir mobilya mağazası ya da bir fabrika için E-ticaret nasıl olacak? Yanıt: Rakipleri yapıyor olabilir? Tüm dünyaya hitap etmek isteyebilir. Yeni bir e-iş stratejisi geliştirebilir. İşletmeden-işletmeye bilgi alışverişi yapabilir.

Temel Sektörler Eğlence İletişim Yayın Perakendecilik Eğitim Donanım ve yazılım Kamu

E-Ticaret’in Faydaları Düşük pazarlama ve satış maliyetleri Düşük tasarım ve imalat maliyetleri Niş pazarlara erişmenizi sağlar Pazara eşit erişim hakkı Yeni pazarlara ulaşabilme Müşterinin katıldığı ürün ve hizmet kalitesi.

Jenerik İş Stratejileri Elektronik Pazarda Yer Almak Etkin Müşteri İlişkileri Yönetimi Elektronik Ticaret Tedarik Ağı Yönetimi Envarter Yönetimi

Bazı Ürünlerde E-Ticaret’in Payı (Capital-Electronic Commerce) Ürün Grubu E-Ticaret Payı (%) Hisse Senedi 60 Yazılım 33 Eğlence Tebrik Kartı 25 Kitap 20 Video Oyun Dergi 15 Sigorta 10 Eğitim 5

www.farukcubukcu.com istatistikleri: Üye profili: Üye Sayısı 6682 Üyelerin % 88.4’ü erkek Üyelerin % 92.4’ü 18 - 40 yaş arasında Üyelerin % 47.6’sı bilgisayar, elektronik ve teknoloji sahalarında çalışıyor Üyelerin % 74.2’si üniversite mezunu Üyelerin % 66.1’i 3 büyük ilde ikamet ediyor. Not: Üye profili özetleri 18 Şubat 2002 tarihi baz alınarak hazırlanmıştır. Haftada ortalama 125 yeni üye kayıt oluyor

www.farukcubukcu.com istatistikleri: Hit İstatistikleri- Genel İstatistikler Zaman Ekseni 01/01/2001 00:00:00 - 31/12/2002 23:59:59 Hit Sayıları Tüm Site İçin Toplam Başarılı Hit Sayısı 3,749,029 Günlük Ortalama Hit Sayısı 11,194 Ana Sayfa İçin Hit Sayısı 111,374 Okunan Sayfalar Okunan Sayfa Sayısı 1,896,399 Gün Başına Ortalama Okunan Sayfa Sayısı 3,849 Okunan Doküman Sayısı 1,668,399 Ziyaretçi Seansları Farklı Ziyaretçilerin Sayısı 50,001 Ziyaretçi Seanslarının Sayısı 91,904 Günlük Ortalama Ziyaretçi Seansı Sayısı 231 Ortalama Ziyaretçi Seansı Uzunluğu 00:21:04

Elektronik Ticaret Türleri B2B: business to business B2C: business to consumer B2G: business to government C2G: customer to government B2E: business to employee B2M: business to market

Elektronik Ticaret Türleri business consumer government business

B2C’den çok B2B Yalnızca %20’si B2C Çoğu B2B: %80’si B2B Semt elektrik saatleri el bilgisayarları ile okunur. Aboneler paralarını semt bankalarına öder ve faturasını alır. Yatan paralar TEK’in hesabına geçer. Bu bir E-ticaret’tir.

EDI BANKA

E-Devlet Vergi ödemek Sağlık karnesi almak İşletme ruhsatı almak. Pasaport almak Nüfus bilgilerini değiştirmek Köpeğinizin kaydını yaptırmak İkametgah kağıdı almak. ……..

E-Devlet Kullanımı Norveç %53 Danimarka %47 Kanada Finlandiya %45 ABD %34 Avustralya %31 Tayvan %26 Hindistan %22 Almanya %17 İngiltere %11 ….. Endonezya %3 Türkiye Kaynak: Bilişim Dergisi, 12/2001, sayı 80

Gelecek?