YETİŞKİN EĞİTİMİ “SAĞLIK İÇİN HERKES, HERKES İÇİN SAĞLIK.” ÇOKLU DUYUSAL ÖĞRENME ÖĞRENME HATIRLAMA TAT YOLUYLA %1 OKUMA İLE %10 DOKUNMA İLE %1,5 DUYMA İLE %20 KOKUYLA %3,5 GÖRME İLE %30 İŞİTMEYLE %11 GÖRME VE DUYMA %50 GÖRMEYLE %83 KONUŞMA İLE %80 KONUŞMA VE YAPMA %90
YETİŞKİN EĞİTİMİN ÖZELLİKLERİ ÖRGÜN EĞİTİME KATILANLAR DIŞINDA HERKESİ KAPSAR. HEDEF GURPLARI BELLİ, AMAÇ VE HEDEFLERİ DÜZENLİ, PLANLI BİR EĞİTİM SÜRECİDİR. EĞİTİMİN İÇERİĞİNİ BİREYİN VE TOPLUMUN GEREKSİNİMLERİNİ BELİRLER. HOR VE BASİT GÖRMEME. SUNİ YAPAY DAVRANMAMA.
YETİŞKİNİN ÖĞRENMEYE İLİŞKİN ÖZELLİKLERİ YETİŞKİNLERDE BENLİK DUYGUSU GELİŞMİŞTİR. KİŞİLİKLERİNE SAYGILI OLMASINI İSTERLER. PASİF ALICI OLDUKLARI EĞİTİMDEN HOŞLANMAZLAR. EĞİTİMİN DÜZEYİ DÜŞÜK OLANLARDA ÖZGÜVEN AZDIR. GEREKSİZ VE SERT OTORİTEDEN HOŞLANMAZLAR.
GÖRDÜKLERİ EĞİTİMİN BELİRLİ İHTİYAÇLARINI GİDERMESİNİ İSTERLER. DENEYİM BİRİKİMLERİ VARDIR VE DENEYİMLERDEN YARARLANILMASINI İSTERLER. KENDİ DENEYİMİNE UYGUN OLANI ÖĞRENMEYE DAHA AÇIKTIRLAR. EĞİTİMİN KENDİ SORUNLARINA, PRATİK ÇÖZÜM GETİRİLMESİNİ BEKLERLER.
ZAMANLARINA VE KENDİLERİNE SAYGI GÖSTERİLMESİNİ İSTERLER. GEREKSİZ VE SERT OTORİTELERDEN HOŞLANMAZLAR. İHTİYAÇ DUYDUKLARI KONULARI ÖĞRENİRLER.
YETİŞKİN EĞİTİMİN GENEL PRENSİPLERİ YETİŞKİNLER DAHA ÇOK KENDİ KENDİNE BAĞIMSIZ ÖĞRENMEYİ TERCİH EDERLER. ÖĞRENME KONUSUNDA YETİŞKİN TECRÜBESİ ÖNEMLİ BİR YER TUTAR YETİŞKİNLER ÖĞRENMEYE KARŞI FARKLI MOTİVASYONLARA SAHİPTİRLER YETİŞKİN EĞİTİMİNDE FİZİKİ VE PSİKOLOJİK ÇEVRE SON DERECE ÖNEMLİDİR.
YETİŞKİNLERDE EN BÜYÜK ENGEL GÖRME VE İŞİTME KAYBI OLUR. YETİŞKİNLERİN EĞİTİMDE İHTİYAÇLARIN TEŞHİSİ PLANLANMASI VE DEĞERLENDİRME İŞİ YETİŞKİNLERİN KENDİLERİNE BIRAKILMALIDIR. YETİŞKİN EĞİTİMİNDE ÖĞRETMENİN (ÖĞRETENİN) GÖREVİ SADECE REHBERLİK ETMEKTİR.