LOJİSTİKTE ELLEÇLEME, AMBALAJLAMA, ETİKETLEME SÜREÇLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA
Advertisements

TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 7
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
MEVZUAT Ambalaj ve Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği Ambalaj Atıklarının.
ÜRÜN KARARLARI VE YÖNETİMİ
Lojistik Yönetiminde Freight Forwarder
AMBALAJ BEYAN SİSTEMİNE İLİŞKİN GENEL BİLGİLER
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
FİZİKSEL DAĞITIM KANALLARI VE PLANLAMA DAĞITIM İŞLEMLERİ VE SÜREÇLERİ
4703 SAYILI ÜRÜNLERE İLİŞKİN TEKNİK MEVZUATIN HAZIRLANMASI VE UYGULANMASINA DAİR KANUN Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Çevre Sağlığı Daire Başkanlığı Çevre.
TIBBİ MALZEME YÖNETİMİ
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
HAFTA I.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
HASTANELERİMİZDE AKILCI STOK YÖNETİMİ
6.Bölüm Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
Hızlı Tüketim Ürünleri
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
ÜRET İ M VE ÜRET İ M YÖNET İ M İ KAVRAMLARI.  Üretim:" İ nsan ihtiyaçlarını kar ş ılamak amacıyla mal veya hizmetlerin meydana getirilmesi i ş lemidir."
Ürün Mallar ve Hizmetler
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Çoklu Zekâ Kuramının Öğrenme-Öğretme Süreçlerine Yansıması.
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
İşletme Politikası 7 – 8 Mart Üretim / Pazarlama Politikaları.
ERp SOFTWARE Hasan HASANOV Slayt içerikleri  ERP Software nedir?  Türkiye’de ERP Uygulamaları  İ nternet ERP  ERP den Önce  ERP den Sonra.
Gıda Endüstrisinde Kullanılan Ambalajların Sınıflandırılması
GIDA AMBALAJLARI VE KONTROLLERİ
Ambalajların Üzerindeki İşaretlerin Anlamları
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
AMBALAJLAMA VE ELLEÇLEME
Depo Elleçleme Personel Eğitimi
Depo Elleçleme Personel Eğitimi
Depo Elleçleme Personel Eğitimi
Depo Elleçleme Personel Eğitimi
Konu 3 Kalite kontrolünün amaçları
Depo Elleçleme Personel Eğitimi
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Ambalajlama.
Gıda kalite sağlama sistemleri
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
ÜRETİM ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Depo Elleçleme Personel Eğitimi
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
NAKİT ÇÖZÜMLERİ CIT & CP
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
PAKETLEME MALZEMELERİ
ATIK YÖNETİMİ Çevre kirliliğinin önlenmesi ve mevcut kirliliğin giderilmesi için gerekli olan sistemli çalışmaların tamamına; ATIK YÖNETİMİ denir.
İnsan Kaynakları ve Kalite Yönetimi
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
Ürün Yönetimi ve Yeni Ürün Geliştirme
YOKLUK VE BUTLAN HUKUKİ İŞLEMLERDE HÜKÜMSÜZLÜK
Mal ve Hizmetler İçin Ürün Planlamanın Unsurları
6. HAFTA KALİTE MALİYETLERİ.
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
Tedarik Zinciri Yönetimi:
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama İletişimi
Sunum transkripti:

LOJİSTİKTE ELLEÇLEME, AMBALAJLAMA, ETİKETLEME SÜREÇLERİ HAZIRLAYANLAR: EZGİ ÇANDIR GAMZE KOŞDEMİR DİLAN TİK

LOJİSTİKTE ELLEÇLEME ELLEÇLEME NEDİR?:gümrük gözetimi altındaki eşyanın asli niteliklerini değiştirmeden istiflenmesi, yerinin değiştirilmesi, büyük kaplardan küçük kaplara aktarılması, kapların yenilenmesi veya tamiri, havalandırılması, kalburlanması, karıştırılması ve benzeri işlemleri ifade eder.

Diğer bir tanıma göre ise : ELLEÇLEME: " Her türlü ürün için ele alınması gereken 4 boyut vardır. Hareket,Miktar,Zaman ve Hacim. Ürünlerin herhangi bir depo veya alan içerisinde kısa mesafeli hareketlerinin verimli bir şekilde hareket, miktar, zaman ve hacim boyutları ele alınarak ayrıştırılması ve sevk alanına veya araçlarına ilgili ekip ve ekipmanla taşınmasıdır." 

ELLEÇLEME YÖNTEMLERİ X-DOCK:Malzemeler gönderilecekleri noktalara göre sipariş bazında farklı ambalajlar içine konularak hazır bir şekilde depoya gönderilir.Malzemeler depoda en kısa sürede hiçbir elleçlemeye tabi tutulmaksızın depo mekanının en ekonomik ve kısa süreyle yapıldığı yöntemdir. FLOW-THRU:Malzemeler depoya ürün bazlı ambalajlama ile gönderilir.Malzemeler depoda hemen sevkiyat noktalarına paylaştırılır. PUT AWAY:Malzemeler depoya ürün bazlı ambalajlama ile gönderilir.Bu yöntemde malzemeler depoda raf adreslerine kaldırılır.Siparişlere göre zamanı geldiğinde ürünler istenilen miktarlarda toplanılır.Bu yöntemde yüksek irtifalı raflar kullanılır.

LOJİSTİKTE AMBALAJLAMA Eskiden yalnızca bir malı bir yerden başka yere taşıyan lojistikçiler artık ambalajlama işini de üstleniyor. Ambalajlama içinde bulunan ürünü sarar, saklar, korur, farkındalığını artırır ve satılmasına destek olur. Bu nedenledir ki, her yıl ürün ambalajlamasına milyarlarca dolar harcanmaktadır. Artık günümüz dünyasında, ambalajlama çok önemli bir unsur olmakla birlikte tüketicilerin alım tercihlerini yönlendiren önemli bir etken olarak ortaya çıkmaktadır. Birçok tüketici alım kararını vermeden önce ürünü ambalajlamayla birlikte değerlendirmektedir. İyi bir ambalajlama kendinize çekebileceğiniz tüketicileri aynı şekilde kötü bir ambalajlamayla kaybedebilirsiniz.

Ambalajlamanın önemini keşfetmiş ve başarıya ulaşmış birçok global firma birçok zaman ürün ambalajlama proseslerine ürünlerinden daha fazla para harcayabilmektedirler. Pazarlama stratejilerinin temel taşları olarak görülen 4P kavramına (product: ürün; price: fiyat; place: dağıtım ve promotion: tutundurma) yakın bir gelecekte packaging:paketleme yani ambalajlama unsuru da dahil edilerek 5P denmesi olasıdır. Lojistik açısından konuya bakıldığında ise ambalajlama iki hizmet sunar. Bunlardan ilki ürünün nakliyesi ve depolanması sırasında ürünün dış etkenlerden korunması ve ikincisi ise ürünün depolanması ve taşınması esnasındaki kullanılması gereken işçi ve malzeme maliyetlerini azaltmasıdır.

Ambalajlama Çeşitleri Ambalajlama ürünün içeriğini ve çevresini koruyan, taşıma ve depolanmasını, satışını, kullanılmasını kolaylaştıran, ileride kısmen veya tamamen atılabilecek veya geri dönüşlü bir malzemeyle kaplanması, sarılması, örtülmesi ya da birleştirilmesidir. Ambalaj üç değişik düzeyde materyalden oluşabilir. Ürüne göre ambalajlama Birincil Ambalajlama ve İkincil Ambalajlama olarak ikiye ayrılır; Birincil Ambalajlama: Ürünü doğrudan içine alan ilk, asıl, iç ambalajdır. Tüketici ambalajı veya iç ambalaj da denilir. Dökme olarak satılan ürünler, birim ambalajsız olup genelde çuval gibi geniş ambalajlara konulurlar. İkincil Ambalajlama: Birincil ambalajı koruyan ve ürün kullanılacağı zaman atılan materyaldir. Yükleme ya da nakliye ambalajı ise; depolama, taşıma ve tanıtma için gereklidir. Bu perakende ambalajları içeren koli, kutu, karton ve kasadır.

LOJİSTİKTE ETİKETLEME Etiket, yada mala malın üreticisine ilişkin bilgileri verir. Ya ambalaj üzerin de yer alır ya da doğrudan mala iliştirilir. Ürünün niteliklerini, kalitesini, ve sembolik anlamları aktarmada etiket önemli görevler üstlenir. Etiketleme ile ambalajlama, etiketleme ile markalama arasında yakın ilişki vardır. Ayrıca, etiketin toplumsal önemi vardır. Yasalarca, malların üzerine etiket konarak, tüketicilere mala ilişkin doğru bilgiler verilmesi sağlanır. Bu anlamda etiket, malın yalnızca fiyatını belirlemek amacıyla kullanılan etiketten farklıdır. Etiket malın markası ve kalite ölçüsünü belirttiği gibi mala ilişkin bilgilerde verir.

Marka isminin bilinirliği ve gücü etiketin önemini etkileyen bir değişkendir. Tüketiciler, genellikle ürün kalitesini değerlendirecek uzmanlığa sahip değildirler. Bu özellikle teknik ve elektronik aletler de çok değerli olan bir durumdur. Paketlenmiş ürünlerde içindekiler bilgisini anlamak için oldukça yoğun bir kimya bilmek gerekmektedir. Tüketici böyle bir durumda kendisi için doğru olan satın alma kararını vermede diğer dış faktörlere olduğu kadar ürün marka şöhretine ve etikete kalite göstergesi rolünü vermektedir.

Etiket çeşitli tiplerde olabilir: Marka Etiketi: Mala yada ambalaja uygulanan markadır. Daha çok tarımsal ürünlerde kullanılır ve mal hakkında bilgi vermez. Örneğin giysilere verilen sonforized etiketi, marka etiketidir. Dereceleme Etiketi: Kalite derecesi yada ölçütü. Bir harf, sözcük yada sayı ile belirlenip malın üzerine konulduğunda bu bir dereceleme etiketi olur. Tanımlayıcı Etiket: Malın neden yapıldığını, nasıl yapılacağını, nasıl kullanılacağını, nasıl işleneceğini, üreticinin adını ve adresini açıklar. Etiketin en önemli yanı tüketiciyi korumasıdır. Mal ve kullanılışı hakkında yeterli bilgi verilen etiketler sayesinde tüketici çeşitli markalar arasında kalite, miktar, içerik bakımından kıyaslama yapabilir.

KAYNAKÇA *www.spenak.com *www.lojistigedairherşey.com.tr *www.lojistikdünyası.com *www.girişimmak.com *www.göztepenakliyat.com *www.lojisturk.net *www.dorukticaret.com *www.mevzuatdergisi.com

BİZİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ.