Proje Tabanlı Çalışmaların Değerlendirilmesi. Proje tabanlı öğrenci ürünlerine dayanarak öğrenci kazanımlarını değerlendirmek zordur. Sizce de öyle değil.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Performans Değerlendirme
Advertisements

KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
YENİMAHALLE GAZİ ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ. TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ.
Neden ve Nasıl Kullanılır?
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Erciyes Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi
Etkili Sunumlar İçin Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar
VERİ TABANI VE YÖNETİM SİSTEMLERİ  Birincil Anahtar Türleri  Access Veri Tabanında Bulunan İlişkiler  İlişkileri Tanımlama Bir – Çok İlişkisi Çok –
YENİ MÜFREDAT PROGRAMININ
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
Rakamlarla Öğrenme Biz.. %80 Söylediklerimizin %90
Öğretmen e-okul’da ne yapar?
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
=>SÖZCÜKTE ANLAM<=
MESLEKİ HEDEFLERİM Kazanım: Kısa ve uzun dönemde mesleki hedeflerini belirler. 11. Sınıf 91 nolu kazanım etkinliği.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Sözlü Sınavlar Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ADIM ADIM BAŞARIYA Yeni Distribütör Oryantasyonu
SINAVA İLİŞKİN DUYGULAR
DERS:MATEMATİK 8 KONULAR TARİH 10. HAFTA KASIM A)ÖĞRENME ALANI
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARLARININ HAZIRLANMASI
Proje, Performans Değerlendirme
8 inci sınıfta öğretmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi ortak olarak gerçekleştirilecektir eğitim-öğretim yılından.
2. SINIFLAR BİLGİ YARIŞMASINA HOŞGELDİNİZ
NAMAZGAH İHSAN DİKMEN İ.Ö.O
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
=>SÖZCÜK TÜRLERİ<=
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
MATEMETİK YARI YIL TATİL ÖDEVİ 7. SINIF.
TAPU VE KADASTRO KONYA V. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TPC İYİLEŞTİRME TAKIMI.
SORU: Bir madeni para ardı ardına 10 kez atıldığında kaç kez tura gelir? Tahmin edin. : : : :
=> SÖZCÜKTE ANLAM <=
1. Bir zar ardı ardına iki kez atılıyor. Birinci atışta 6 ve
Mitat Zorlu 1 Adı ve Soyadı: ……….……………………………. 11 Mayıs 2009 Pazartesi Matematik İşleme uygun soru cümlesi yazalım. Aşağıdaki.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
OLASILIK İÇİNDEKİLER: Çıktı Evrensel Küme Örnek Uzay Olay
Siz Şu Anda Tam burdasınız. Bu noktada Size yardımcı olmak için bu sunuyu hazırladık.
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE Kısa Cevaplı Testler Yazılı Yoklamalar
Meslek Esasları Performans Ödevi
Meslek Esasları Performans Ödevi
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Bu sistemin temel niteliği, öğrenci başarısını anlık bir performansa dayalı olarak değil, geniş bir zaman dilimine.
Biyoistatistik ve Araştırma Yöntemleri Ders Programı
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
ÇAĞDAŞ DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
Doğal Sayılar ve Okunuşları
YÜZDELER.
YÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI (YGS) 1. BASAMAK SINAVI.
MEB ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ.
SIFAT ( ÖN AD ).
ÜNİTE:VERİ KONU: MERKEZİ EĞİLİM VE YAYILIM ÖLÇÜLERİ
SIFAT ( ÖN AD ).
Babalar ve anneler adaletlidir! Peki tanıdığınız en adil kim? Sizce öğretmeniniz adaletli mi? Peki siz adaletli misiniz.
TÜRKİYE’DE YÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ VE SON DEĞİŞİKLİKLER
YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SUNUMU
CLASS DOJO.
Adı ve Soyadı : Şubesi : No :
4 – 5- 6 Basamaklı Doğal Sayılar ve Bölük kavramı
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 8
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
Zihin Haritası Bu sunumda yer alan ana başlıklar:
T.C. Milli Eğitim Bakanlığı DynEd İngilizce Dil Eğitimi BAYRAKLI
5.SInIf Üretİm, DağItIm ve Tüketİm ÜnİteSİ Etkİnlİk
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Yrd.doç.dr.h.denİz GÜlleroĞlu
DOĞAL SAYILAR Sıfırdan başlayarak 0,1,2,3… şeklinde sonsuza kadar devam eden sayılardır.
Matematik Performans Ödevi Ad: Salih Soyad:AkkanNo:1137Sınıf:10/D.
Görev 12.
Sunum transkripti:

Proje Tabanlı Çalışmaların Değerlendirilmesi

Proje tabanlı öğrenci ürünlerine dayanarak öğrenci kazanımlarını değerlendirmek zordur. Sizce de öyle değil mi? Örneğin: Lise yıllarında tamamladığınız bir dönem ödevinden kaç almıştınız? Peki bu puanı hak etmiş miydiniz? Yoksa hakkınız mı yenmişti?

Bu tür bir çalışmayı iyi, orta, kötü vs. şeklinde değerlendirmek mi doğru olurdu, yoksa 85, 97 gibi rakamlarla değerlendirmek mi? Böyle bir çalışmada 87 ile 88 arasındaki ayırımı yapmak ne kadar mümkündür?

Proje tabanlı çalışmaları değerlendirmenin etkili yöntemlerinden biri İngilizce “rubric” olarak adlandırılan “puanlama yönergesi” dir. Rubric sözcüğü latince kırmızıdan türemiş bir sözcüktür ve eskiden Hıristiyanlar’ın dini törenlerde ve ayinlerde nasıl davranılacağına dair direktiflerin bulunduğu kitapta bu direktifler kırmızı renkte italik yazıldığından rubric olarak adlandırılır.

Puanlama yönergesi kullanmadan yapılan bir değerlendirmede öğretmenin öznel (kişiye özel) davranma olasılığı vardır. Genellikle, öğrencileri tanıdığından kimin nasıl bir iş çıkaracağını tahmin ederek ona göre davranır.

Rubric kullanmanın faydaları: 1. Zamandan tassarruf edersiniz. 2. Değerlendirmlerinizde objektif olursunuz. 3. Rubric’inizi öğrenci çalışmasından önce hazırlayıp öğrencilerinizi bundan haberdar ederseniz öğrenci performansını artırabilirsiniz.

Rubric Oluşturma Basamakları Verdiğiniz görev ile öğrencilerin neleri başarmış olacaklarının bir listesini yapın. Listenizdekileri en önemliden daha az önemliye doğru sıralayın. Görevin toplam puan değerine karar verin. Listenizdeki her bir maddenin toplam puana katkısını yüzde olarak belirleyin. Her bir maddenin yüzdelik katkı oranı ile toplam puanı çarparak o maddenin puan değerini bulun.

Boş bir tablo oluşturarak yukarıda sıraladığınız maddelerini isimlerini en önemliden en az önemliye doğru sıralayın. Her bir kategori arasında boşluk bırakmayı unutmayın. Her bir ana kategoriye özel yeni bir puanlama kriteri belirleyin. Not: –Görev belirlemeden önce değerlendirme kategorilerinin ne olacağına önceden karar verin. –Rubric oluşturmada harcanan zaman görevleri değerlendirmede fazlasıyla geri kazanılacaktır. Rubric Oluşturma Basamakları (devam)

Kaynaklar: Ideas_and_Rubrics/Rubric_Bank/rubric_ bank.html Ideas_and_Rubrics/Rubric_Bank/rubric_ bank.html Ideas_and_Rubrics/Rubric_Bank/rubric_ bank.html