OYUN GELİŞTİRMEDE FOCUS ( FOCUS = İŞİN ÖZÜ ). 10.06.20152 FOCUS Yirmi kişilik bir ekiple iki yıllık bir oyun geliştirme süreci bazen bir tasarımdan çok,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik Planlama.
Advertisements

ÖZ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Hasta – Doktor İlişkileri ve Sorumluluklar
MUSTAFA UYSAL TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ(İ.Ö)
NİĞDE ÜNİVERSİTESİ Hedefler, Faaliyetler, Performans Kriterleri
HABER YAZILARI.
=>PARAGRAFTA ANLAM<=
STRATEJİK PLANLAMA ÖĞELERİ (Amaç ve Hedef Belirleme)
Ders Kitaplarında Tasarım
GETTİNG THE GAMEPLAY WORKİNG (Oyun Mekaniğinin Hayata Geçirilmesi)
OYUN VE SPOR MÜSABAKALARI
STRTEJİK PLAN HAZIRLAMA TAKIMININ OLUŞTURULMASI. Hazırlık Dönemi Çalışmaları ve Takımın Oluşturulması Stratejik planlama çalışmalarının başarısı plan.
İSİM UZAYLARI.
StraTEJİK PROJE YÖNETİMİ
“HİÇBİR GEMİ, SENİ KİTAPLAR KADAR UZAĞA GÖTÜREMEZ”
D İ L DİLİM SENİ DİLİM DİLİM KESERİM
Halk Sağlığı Müdürlüğü
TR 07- FI- 02 İÇ KONTROL – temel düzey eğitim COSO RİSKLER HEDEFLER KONTROLLER Ocak 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
Zor insanla başa çıkma yolları
Bölüm 17: Oyun Geliştirme Dokümantasyonu Gülşen SERT BTÖ 616 Eğitsel Oyun Tasarımı.
Tavşanın yarış hikayesi
‘’Yasamak ve Yasatmak için Bilim ’’
Chapter 3 Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology, and Story
Hoş geldiniz  Üniversitemiz  İÇ DENETİM BİRİMİ’mizin tanıtım toplantısına,  Hoş geldiniz.
ÇOKTAN SEÇMELİ TESTLER
1 V İ Z Y O N TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ (TKY) UYGULAMALARINDA ÖNEMLİ VE VAZGEÇİLMEZ BİR KAVRAMDIR. TARİHTE LİDER, KAHRAMAN, BÜYÜK ÖNDER OLARAK ANILAN İNSANLARIN.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
GRUP: Element GRUP ÜYELERİ: Nasri BAKTAŞ Seylani KARABACAK Gürsel MEŞE
Bölüm 17: Oyun Geliştirme Dokümantasyonu
BÖLÜM V: FOCUS NAZAN SEZEN. “Akışı hisset… Akıntının bir parçası olmak için, amacı anlamalısın” Warrel Dane.
Türkçe Dersi Dilimiz Konumuz Ahmet Eren Köksal
YAPIM KUŞAĞINI TANIYALIM.
Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan : Sinan KESKİNSinan KESKİN Mart 2013 Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim.
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
Müşteri İlişkileri Yönetimi
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARLARININ HAZIRLANMASI
TASARIM BELGELERİ DİLARA SOLMAZ.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
Prof. Dr. Ahmet AYAR (TÜBİTAK 2237 Programı)
STRATEJİK PLANLAMA.
Stratejik Amaçların Özellikleri
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay,Technology & Story.
 Yirmi kişilik bir ekiple iki yıllık bir oyun geliştirme süreci bazen bir tasarımdan çok, bir savaşı andırabilir.
FOCUS.
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
KOMPOZİSYON YAZMA GİRİŞ BÖLÜMÜ.
EPİKRİZ RESMİ OLARAK GEÇERLİ BİR SAĞLIK RAPORU DEĞİLDİR.
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
Endüstrİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
TAKIM RUHU NEDİR? 12-h.
Çocukların Güvenli İnternet Kullanımı ile ilgili Ebeveynlere öneriler
ANLATIMA HAZIRLIK.
“21.Y.Y. Araştırmalarını, bilgi, iletişim ve teknoloji ile bütünleştiren, stratejik hedeflerini halkına benimsetebilmiş ve bunları ciddiyetle uygulamaya.
UZAKTAN ve AÇIK EĞİTİMDE ÜSTBİLİŞSEL ETKİNLİKLER
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
 REHBERLİK SERVİSİ YAVUZ ÖCAL REHBER ÖĞRETMEN.
ANLATIM YÖNTEMİ BELİRLEME
İŞLETMELERDE İLETİŞİM
Bu Sunum; İlköğretim Okulları Türkçe Dersinde “Anlatım Biçimleri ve Paragraf Yapısı “ Konuları Hakkında Bilgi Vermek İçin Hazırlanmıştır.
İÇİNDEKİLER Kural nedir?
ANLATIMA HAZIRLIK.
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM ETKİNLİĞİ.
OYUN GELİŞTİRME DÖKÜMASYONU BUKET ALBAYRAK 17.BÖLÜM BCO623.
Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Bir Oyunun Oluşturulması: Oynanış Şekli, Teknolojisi ve Hikayesi
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
İLERİ VERİ TABANI UYGULAMALARI
Çalışma Dilim Tasarım Başarı İçin Çalışmak.
Sunum transkripti:

OYUN GELİŞTİRMEDE FOCUS ( FOCUS = İŞİN ÖZÜ )

FOCUS Yirmi kişilik bir ekiple iki yıllık bir oyun geliştirme süreci bazen bir tasarımdan çok, bir savaşı andırabilir.

NEDİR FOCUS ? NİÇİN FOCUS ? NASIL FOCUS ?

NEDİR FOCUS ? Oyunu tasarlayan kişinin, oyunun temel özelliklerini kısaca anlattığı açıklama bölümüdür. Herhangi bir oyunda bulunabilecek özelliklerden çok tasarlanacak oyunun farklı yönlerini ortaya koymaktadır.

NEDİR FOCUS ? Oyunun hangi yönleriyle eğlendirici, zorlayıcı ve benzersiz olacağını söyler. Oyunun asıl amacını ortaya koyar. Oyundaki, en önemli ve oyuna kişilik kazandıran unsurları içerir.

NEDİR FOCUS ? Oyunun geliştirilme sürecinde yol göstericidir.

NİÇİN FOCUS ? Oyun geliştirme ; Uzun bir süreçtir. Kalabalık bir ekiple çalışmak gerektirir.

NİÇİN FOCUS ? Zaman içinde ortaya atılacak yeni fikirler bir karmaşaya yol açabilir. Asıl amaçtan sapmak olasıdır. Süreç sonunda birbirinden bağımsız bölümlerden oluşan bir oyunun ortaya çıkma riski vardır. Tasarlanan oyun yerine bambaşka bir oyun geliştirilebilir.

NİÇİN FOCUS ? Dolayısıyla ; Tasarımcı tüm bu olumsuz ihtimalleri göz önüne alarak, bu ihtimallerin olasılığını en aza indirmek amacıyla oyunun temel özelliklerini belirlemeli ve diğer takım elemanlarına sunmalıdır.

NİÇİN FOCUS ? Tasarımcının tasarlamış olduğu oyunun, tasarlandığı şekliyle ve istenilen sürede, varsayılan bütçe dahilinde yaratılabilmesi için, focus gereklidir.

NASIL FOCUS ? Tasarımcı önce yaratılacak oyun hakkındaki vizyonunu netleştirmelidir. Oyunun temel özelliklerini belirleyen sorulara yanıtlar bulmalıdır. Oluşturduğu vizyon ve vermiş olduğu cevaplar konusunda tatmin olmalıdır.

NASIL FOCUS ? Ardından belirlemiş olduğu temel özellikleri fazla ayrıntıya inmeden herkesin anlayacağı şekilde gereksiz uzatmalardan kaçınarak bir paragraf halinde yazıya dökmelidir.

FOCUS OLUŞTURULURKEN Çok fazla ayrıntıya inilmemeli Diğer oyunlarla benzer özelliklere çok fazla değinilmemeli Diğer oyunlarla birebir bağdaştırılmamalı

FOCUS OLUŞTURULURKEN Tasarımcıyı en çok heyecanlandıran özelliklerinden bahsedilmeli Oyunu, diğer oyunlardan farklı kılan unsurlar üzerinde durulmalı Oyunun hangi yönleriyle eğlendirici, zorlayıcı ve benzersiz olduğu açıklanmalı Oyunun ismi belirlenmeli Şimdiki zaman kullanılmalı

aman dikkat Focus oluşturulduktan sonra diğer takım elemanlarına sunulup onların da onayı alınmalıdır. Takım elemanlarından onay alınmaması durumunda hiçbir değişiklik yapılmadan yola devam edilemez.

Takım elemanları focusu onaylamıyorsa ; Oyun yeteri kadar iyi olmayabilir ya da focusda bu yansıtılamamıştır Oyunu gerçekleştirecek takım doğru seçilememiştir

oluşturulduktan sonrası Focus oluşturulduktan sonra oyun geliştirme süreci başlar. Oyun geliştirme sürecinde mümkün olduğunca focusa sadık kalınmalıdır. Çok iyi fikirler ortaya atılsa bile eğer ilk başta oluşturulan vizyona ters düşüyorsa o fikirler bu süreç içinde kullanılmamalıdır

oluşturulduktan sonrası Süreç içerisinde gerekli görüldüğü takdirde focus üzerinde değişiklikler yapılabilir.

focusu değiştirme Çok gerekli olmadığı durumlarda değişiklik yapmaktan kaçınılmalıdır. Sürecin ortasında yapılacak bir değişiklikte, öncesi ve sonrası göz önüne alınmalıdır. Zaman ve bütçe hesabı yapılmalıdır.

sonuç olarak Yirmi kişilik bir ekiple iki yıllık bir oyun geliştirme süreci bazen bir tasarımdan çok, bir savaşı andırabilir.

sonuç olarak Sürecin tasarım mı yoksa savaş mı olacağını focus belirler. İyi oluşturulmuş bir focus süreç içinde kaybolduğumuzda ya da çıkmaz bir yola girdiğimizde bize rehberlik edecektir. Eğer yolu tasarımcı gösteremiyorsa herkes kendi yoluna gidecek ve dolayısıyla süreç sonunda oyun tasarlanandan çok farklı bir noktaya gelecektir.

Bu sunum BTÖ517 dersi için Turgay Baş tarafından hazırlanmıştır.