İSTENMEYEN DAVRANIŞLAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖFKEYLE BAŞ ETME.
Advertisements

YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
ANA BABA VE ERGENLİK.
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
ROL OYNAMA.
Öğrencilerle Etkili İletişim Kurma Becerisi
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR ( OKUDUKLARIM, GÖZLEM VE TECRUBELERİM)
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
UYUMSUZ ÇOCUKLARIN TANINMASI VE TEŞHİSİ
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
KENDİMİ TANIYORUM Kazanım: Kendini tanımanın ders seçimindeki önemini fark eder. 9. Sınıf 74 nolu kazanım etkinliği.
Öğretim Teknikleri - III
ÇOCUĞUMA NASIL YARDIMCI OLURUM?.
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR (ÖZGÜL ÖĞRENME BOZUKLUKLARI) kaynak:Prof
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLAR
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
ÇOCUKLARDA TİKLER İLKNUR NURKAN PSİKOLOJİK DANIŞMAN VE REHBER ÖĞRETMEN
SINIF SINIF YÖNETİMİ YÖNETİMİ
ZEYNEP YILMAZ PSİKOLOJİK DANIŞMAN
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
DAVRANIŞ PROBLEMLERİ VE BAŞETME YÖNTEMLERİ
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
OTİZM.
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
DUYGUSAL VE SOSYAL GELİŞİM
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
Hoş Geldiniz Hoş Geldiniz Sunum: Abdurrahman ÇIĞRIK İZMİR.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
1 İSTENMEYEN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARI. 2 I- ÖĞRENME- ÖĞRETME ORTAMI Eğitim “ Bireyin davranışlarında kendi yaşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak istendik değişme.
ZOR GENÇLER ile BAŞA ÇIKMA
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
ÖRNEK OLAY YÖNTEMİ HaZIRLAYAN: ŞİRİN KÜBRA YILDIZ
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
İSTENMEYEN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARI
ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme)
İSTENMEYEN DAVRANIŞLARIN YÖNETİMİ
Özel Gereksinimli Çocuklar
ANA BABA VE ERGENLİK.
ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ Uzm. Psk. Aylin İlden Koçkar
OKULLARDA SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
FATMA YILDIZ REHBER ÖĞRETMEN
ZEE 307 – OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU Arş. Gör. Ahmet FİDAN
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öğretim Tasarımı Analiz.
Sınıf yönetimi ve disiplin
SOSYAL UYUM GÜÇLÜĞÜ OLAN BİREYLER. Tanım ve Sınıflandırma Sosyal Uyum: Bireyin aynı anda çevresindeki değişiklikleri algılaması, yeniliklere uyum sağlaması,
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
İSTENMEYEN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARI
NORMAL DIŞI DAVRANIŞLAR
PROGRAMA SÜREKLİLİK KAZANDIRILMASI.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

İSTENMEYEN DAVRANIŞLAR UYUMSUZ ÇOCUKLAR ve İSTENMEYEN DAVRANIŞLAR

Uyum ve Uyumsuzluk Nedir, Uyumsuz Çocukların Özellikleri, İstenmeyen Davranış Nedir? İstenmeyen Davranışların Sınıflandırılması İstenmeyen Davranışların Nedenleri Öğretmenlere Öneriler

Yaşamda çözülemeyecek sorun yoktur, yeter ki siz sorunu çözme kararlılığına ve inancına sahip olun.

Sınıf içerisinde olumsuz davranışlar gösteren çocuklar genellikle öğretmenlerin gözünde problem çocuk olarak görülürler.

UYUM Uyum, bireyin sahip olduğu özelliklerle kendi benliği ve içinde bulunduğu çevresi arasında dengeli bir ilişki kurmasına denir. Yani insanın kendisi ve çevresiyle barışık olması, sağlıklı ilişkiler kurup devam ettirebilmesidir. Çocuğun topluma uyumu sosyalleşme süreci içerisinde gerçekleşir.

UYUMSUZ Uyumsuzluk ise; bireyin kendisi ve çevresiyle sağlıklı ve dengeli ilişkiler kurma ve devam ettirmede zorluk çekmesi şeklinde açıklanabilir.

Uyumsuz çocukları nasıl tanırız? Asabidirler Huzursuz ve rahatsızdırlar Tikleri vardır Sınırlı okul çalışmalarına karşı ilgi ve motivasyonları azdır Okula devam etmezler sık sık kaçarlar Kıskaçlıkları çok belirgindir Tırnaklarını yerler Belirgin şekilde dikkatsizdirler,dikkatleri dağınıktır, dikkatlerini belli bir noktada toplamada güçlük çekerler Eleştirilere tahammülsüzdürler Konuşma bozuklukları bulunabilir Devamlı gergindirler Çalma davranışları vardır Yalan söyleme alışkanlıkları vardır Otoriteye başkaldırırlar Öfke nöbetleri geçirirler Ağlama nöbetleri vardır Grup kurallarına uymazlar Kavgacıdırlar

UYUMSUZ ÇOCUKLARIN ÖZELLİKLERİ 1. Öğrenmede zihinsel, duyusal ya da sağlık etmenleriyle açıklanmayacak yetersizlik 2. Yaşıtlarıyla ve öğretmenleriyle uygun ilişki kurma ve sürdürmede yetersizlik 3. Normal durumlarda uygunsuz türde davranış ya da duygular 4. Genel mutsuzluk ve çöküntü durumu 5. Kişilik ya da okul problemleriyle ilişkili fiziksel belirti ve korku

İstenmeyen Davranış Okulda ve sınıfta, eğitsel çabalara engel olan davranışların tümü istenmeyen davranış olarak nitelendirilir. Dersin akışını bozan, hedef davranışlara ulaşmayı zorlaştıran veya engelleyen her davranış, istenmeyen davranıştır.

İstenmeyen davranışlardan bazıları, en büyük etkisini davranışı yapan üzerinde gösterir ama bir kısmı bunun ötesinde öğretmeni, sınıfın tümünü ve dersi olumsuz etkiler

Öğrencilerin sınıf içerisindeki davranışlarını istenmeyen davranış olarak adlandırabilmek için dört temel ölçütümüz vardır : 1. Davranışın öğrencinin kendisinin ya da sınıftaki arkadaşların öğrenmesini engellemesi, 2. Davranışın öğrencinin kendisinin ya da arkadaşlarının güvenliğini tehlikeye sokması, 3. Davranışın okulun araç ve gereçlerine ya da arkadaşlarının eşyalarına zarar vermesi, 4. Davranışın öğrencinin diğer öğrencilerle sosyalleşmesini engellemesi.

İstenmeyen davranışların sınıflandırılması Sorun olmayan davranışlar Küçük sorunlar Önemli sorunlar

İstenmeyen davranışın nedenleri Sınıf Dışı Etkenler Okul Çevre Aile Sınıf İçi Etkenler Öğretmenden kaynaklanan Öğrenciden kaynaklanan Fiziksel Ortamdan Kaynaklanan

İstenmeyen Davranışın Ortaya Çıkmaması İçin Kullanılacak stratejiler; Öğrencileri sürekli olarak izlemek Öğrencileri motive etmek Öğrencilerin ilgilerini anlamak Sınıf kurallarını tespit etmek

Öğretmene Öneriler

Bilmemiz gereken ilk şey; SORUN NE?

Problem Davranış: Öğrencilerin ders sırasında kendi aralarında konuşmaları İpucu: Sınıf Yönetimi Sarı kart-kırmızı kart Beden dili Açık ve net şekilde uyarmak sınıf dışında konuşmak Öğrenci eşleme Yanına gitme Dersin yıldızı seçme

Problem Davranış: Ödev yapmama İpucu: Güdüleme, alışkanlık Ödev şampiyonu Teneffüsü kullanmak İstikrarlı tutum Devamlı yapan ile arada yapamayanı ayırt etme

Problem Davranış: Sınıfta Söz Almadan Konuşma İpucu: Sınıf yönetimi Göz teması Kesinlikle dinlememe istikrarlı tutum

Farklı öğrenme ortamları sağlama (drama, rol oynama) Problem Davranış: Sınıfta yerinde durmayan çocuklar İpucu: Öğrenciyi sürece katmak Sorumluluk verme Farklı öğrenme ortamları sağlama (drama, rol oynama)

Problem Davranış: Öğrencinin defterine yazı yazmayı reddetmesi İpucu: Olumlu Dönütler

Problem Davranış: Öğrencilerin ders materyallerini eksik getirmeleri İpucu: Uyarı

Problem Davranış: Sınıf içi kuralların uygulanmasında öğrencilerin zorlanması İpucu: Sınıf Yönetimi, Özendirme

BONUS  Düşünme köşesi- ardından özür dilemek, “Konuşan Defter” Olumlu davranış sözleşmesi