YIL SONU SEMİNER ÇALIŞMASI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Advertisements

TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
EĞİTİMDE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİ
ÖĞRETMEN-VELİ GÖRÜŞMELERİNİN YÖNETİMİ
Cenevre''de 1923 yılında 40 ülke delegelerinin toplanmasıyla "Uluslararası Çocukları Koruma Birliği" kuruldu ve sonradan UNISEF adını aldı.
Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
DEĞERLER EĞİTİMİ Selahattin Altınışık Nisan 2012.
REHBERLİK DERS II.
SINIF YÖNETİMİ ÇOCUK EĞİTİMİ “ÇOCUĞUN RUHSAL GELİŞİMİ”
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
Patlangıç Ortaokulu Tanıtım Sunusu.
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
KEŞFET KENDİNİ PROJESİ
MAREŞAL FEVZİ ÇAKMAK İLKOKULU
REHBERLİK DERSİ III.
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
EĞİTİMDE OKUL VELİ İŞBİRLİĞİ
DEĞERLER EĞİTİMİ KUMKALE ORTAOKULU EKİM 2013.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
OKUL AİLE BİRLİĞİ GÖREV VE YETKİLERİ
ŞEHİT BAHADIR TAYFUR İLKOKULU DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ
DEĞERLER EĞİTİMİ.
DEĞERLER ŞEHRİ KASTAMONU
Rehberlik Servisi Tanıtımı
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ UYGULAMALARI
SAMSUN DEĞERLERİYLE BULUŞUYOR
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ VE BEP HAZIRLAMA.
Rehberlik Servisi Tanıtımı
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
PATNOS RAM 1 AİLE EĞİTİM SUNUSU 4. 2PATNOS RAM EĞİTİM BAŞARISINI YÜKSELTMEDE, SAĞLIKLI VE MUTLU İNSANLAR YETİŞTİRMEDE “AİLENİNİN ROLÜ”
KAHRAMANMARAŞ BİLGİYLE BULUŞUYOR
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
DİĞER TUTUMLAR.
Destek Eğitim Odaları.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
Eğitim-öğretim HizmetleriEğitim-öğretim Hizmetleri 1 Sosyal Kültürel ve Sportif FaaliyetlerSosyal Kültürel ve Sportif Faaliyetler 2 Proje FaaliyetleriProje.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
ETKİLEŞİM ve İŞBİRLİĞİ
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BALIKESİR EĞİTİMDE NİTELİĞİ GELİŞTİRME VE İZLEME PROJESİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
YARATICI DRAMANIN ÖGELERİ 1.Lider/Öğretmen
REHBERLİK DERSİ III.
SAVUR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
REHBERLİK DERS II.
GRUP REHBERLİĞİ HİZMETLERİ
Sunum transkripti:

YIL SONU SEMİNER ÇALIŞMASI CUMHURİYET İLKOKULU 2012 – 2013 EĞİTİM – ÖĞRETİM YILI YIL SONU SEMİNER ÇALIŞMASI http://mutcumhuriyetilkokulu.meb.k12.tr/

DEĞERLERİMİZ VE DEĞERLER EĞİTİMİ http://mutcumhuriyetilkokulu.meb.k12.tr/

Öğrencilerin Eğitiminde En Önemli Sorunumuz “DEĞER EĞİTİMİ” DİR http://mutcumhuriyetilkokulu.meb.k12.tr/

NEDEN DEĞERLER EĞİTİMİ ? Eğitim sisteminin yarışmacı ve eleyici yönü http://mutcumhuriyetilkokulu.meb.k12.tr/

öğrenilir ve öğretilebilir olgulardır. Değerler, öğrenilir ve öğretilebilir olgulardır. http://mutcumhuriyetilkokulu.meb.k12.tr/

Kişilik gelişiminin oluşmasında değerler eğitimi önemlidir http://mutcumhuriyetilkokulu.meb.k12.tr/

DEĞER EĞİTİMİNİN ÖNEMİ bilişsel süreçleri, bireysel tutum ve davranışları etkiler toplumun kültürel kalıplarıyla etkileşimde bulunur http://mutcumhuriyetilkokulu.meb.k12.tr/

Ailede ve okullarda eğitim Değerler eğitiminin Ailede ve okullarda eğitim öğretimin ayrılmaz bir parçası olması http://mutcumhuriyetilkokulu.meb.k12.tr/

Değerler eğitimi Geçmişten gelen ve geleceğe aktarılan kültürel değerlerimizin yaşatılması, benimsenmesi öğrencilerimize bir insan ve bir vatandaş olarak ayrıcalık kazandırarak, kişiliklerini oluştururken önemli yapı taşları oluşturur. http://mutcumhuriyetilkokulu.meb.k12.tr/

Değerler eğitiminin temel amacı öğrencilere temel insani özellikleri kazandırma Değerlere karşı duyarlılık oluşturma onları davranışa dönüştürme konusunda öğrencilere yardımcı olmaktır. http://mutcumhuriyetilkokulu.meb.k12.tr/

. BAZI DEĞERLER DİNAMİKTİR; HEM TOPLUMDAN TOPLUMA, HEM DE ZAMAN İÇİNDE DEĞİŞİR http://mutcumhuriyetilkokulu.meb.k12.tr/

KUŞAKLAR ARASI FARKLI DEĞERLER ÇATIŞMALARI ORTAYA ÇIKARABİLİR bu çatışmaları da “barışmak, uzlaşmak” gibi başka ortak evrensel değerler yardımıyla çözmek mümkündür. http://mutcumhuriyetilkokulu.meb.k12.tr/

DEĞER EĞİTİMİNİN İNSAN ÜZERİNDEKİ ETKİSİ DEĞERLER; Sosyal yaşamı düzenler Bireyler arası bağlılığı artırır Birlikte yaşayan insanların hangi değerleri merkez alacaklarını öğrenir http://mutcumhuriyetilkokulu.meb.k12.tr/

Sınıf içi etkinlik örneği I DEĞER : Güven SINIF: İlköğretim 1. kademe AMAÇ: Güveni duygularıyla ifade edebilme KAZANIM: 1. Güveni duygularıyla ifade eder. 2. Kendine güven duyar MALZEMELER: Afiş, Resim kağıtları ve resim malzemeleri http://mutcumhuriyetilkokulu.meb.k12.tr/

Resim öğretmeni çizilen resimleri değerlendirir. SÜREÇ Okul idaresi tarafından GÜVEN Değerini en güzel anlatan ödüllü bir resim yarışması düzenlenir ve yarışma ile ilgili şartname hazırlanır. Yarışma ile ilgili olarak afişler hazırlanır, duyuru panolarına asılır. Resim ve sınıf öğretmenleri öğrencileri yarışma konusunda teşvik ederler. Resim öğretmeni dersinde güven değerine vurgu yaparak resim yapmalarında rehberlik eder. Resim öğretmeni çizilen resimleri değerlendirir. Şartnameye uygun olarak resimler komisyonca değerlendirilir. Başarılı olan öğrenciler ödüllendirilir ve eserleri okul girişinde sergilenir. DEĞERLENDİRME Öğrenciler güven ile ilgili duygularını gösterebildiler mi? http://mutcumhuriyetilkokulu.meb.k12.tr/

Değer Eğitimi ve değer aktarımında ailenin rolü Çocuklar artık tüm dünyadaki değişimleri anne ve babadan daha önce fark edip, daha çabuk etkilenmektedirler. Dolayısıyla anne ve babaların da dünyadaki gelişmeleri takip edip çocuğunun bunlardan nasıl etkilendiğini araştırmaları gerekmektedir. http://mutcumhuriyetilkokulu.meb.k12.tr/

DEĞERLER VE DEĞER EĞİTİMİNDE AİLELERİN BİLİNÇLENDİRİLMESİ Değerler Programı’na, anne-babaların da katılımını sağlamak amacıyla ders yılının başında yapılan veli toplantısında program hakkında bilgi verilir http://mutcumhuriyetilkokulu.meb.k12.tr/

DEĞERLER VE DEĞER EĞİTİMİNDE AİLELERİN BİLİNÇLENDİRİLMESİ Okulda çalışılması planlanan değerlerin listesi verilerek ve evlerinde görünen bir yere asmaları istenir. http://mutcumhuriyetilkokulu.meb.k12.tr/

DEĞERLER VE DEĞER EĞİTİMİNDE AİLELERİN BİLİNÇLENDİRİLMESİ Okulda çalışılması planlanan değerlerin listesi verilerek ve evlerinde görünen bir yere asmaları istenir. http://mutcumhuriyetilkokulu.meb.k12.tr/

DEĞERLER VE DEĞER EĞİTİMİNDE AİLELERİN BİLİNÇLENDİRİLMESİ Bu program dahilinde veli seminerleri düzenlenerek, değerlerin insan yaşamındaki önemi konusunda, bilgilendirilmeleri amacıyla konuşmacılar davet edilir.. http://mutcumhuriyetilkokulu.meb.k12.tr/

Değerler eğitimi programı nasıl olmalıdır. Cumhuriyet İlkokuluna devam eden öğrencileri, öğretmenleri ve anne-babaları kapsamalıdır. http://mutcumhuriyetilkokulu.meb.k12.tr/

Değerler eğitimi programı nasıl olmalıdır. Çalışma, aylık olarak sınıflar bazında ayrı ayrı planlanır ve grupların yaş özelliklerine göre farklı uygulamalarla yürütülür http://mutcumhuriyetilkokulu.meb.k12.tr/

Değerler eğitimi programı nasıl olmalıdır Sınıf seviyelerinde sınıf öğretmenleri ile ayda bir düzenli olarak her sınıf seviyesinde ayrı ayrı toplantılar yapılır http://mutcumhuriyetilkokulu.meb.k12.tr/

Değerler eğitimi programı nasıl olmalıdır Bu toplantılarda, her ay için planlanan değer ile ilgili yapılacak çalışmalar, öğretmenlerin önerileri ve rehberlik servisinin konu ile ilgili yaptığı araştırmalar çerçevesinde planlanır http://mutcumhuriyetilkokulu.meb.k12.tr/

Değerler eğitimi programı nasıl olmalıdır Sınıf içi uygulamalar zaman zaman sınıf öğretmeni, zaman zaman da rehber öğretmen tarafından yapılır http://mutcumhuriyetilkokulu.meb.k12.tr/

Değerler eğitimi programı sonucu Uygulanan program öğrencilerden, öğretmenlerden ve anne-babalardan alınan görüşlerle değerlendirilir. http://mutcumhuriyetilkokulu.meb.k12.tr/

Unutmayalım ki; Hepimizi tek tek yöneten yaşamın temel değerleridir http://mutcumhuriyetilkokulu.meb.k12.tr/

ANCAK DEĞER EĞİTİMİ Öğrencilerin hangi temel değerlere yönlendirmesi gerektiği okul ders programlarında doğrudan ele alınan bir konu değildir. http://mutcumhuriyetilkokulu.meb.k12.tr/

BİZ ÖĞRETMENLER Bu değerlerin öğrencilerimizde tutum ve davranışlarına yerleşmesi için olayın seyrine veya sosyal çevreye bırakmayalım, bizzat etkin olalım. http://mutcumhuriyetilkokulu.meb.k12.tr/

NE YAPMALIYIZ Sosyal ortam olan okullarda değerler, çocukların davranış ve tutumlarının sonucunda çevrelerinden gördükleri tepki ve yorumlarla gelişirler. Sınıf içinde oluşan ortak bir sosyal doku, çocukların değerlerini geliştirmesinde zemin oluşturur. http://mutcumhuriyetilkokulu.meb.k12.tr/

DEĞERLERİMİZ VE DEĞER EĞİTİMİ KONULARI Zarar vermemek, zararı önlemek İnsan Sevgisi, İnsan yaşamı kutsaldır Saygı Yaşamın değeri Adalet Eşitlik Sözünde durmak Özel yaşamın gizliliği Mülkiyet hakkı Yurt ve Bayrak sevgisi, Ulus sevgisi Aile Bağlılığı Sorumluluk Başarı Duyarlılık Hoşgörü İşbirliği ve yardımlaşma http://mutcumhuriyetilkokulu.meb.k12.tr/

DEĞER EĞİTİMİ HEDEFLERİNİN KAZANDIRLMASINDA YARATICI DRAMA ETKİLİDİR http://mutcumhuriyetilkokulu.meb.k12.tr/

Kullanılacak Yöntem ve Teknikler Rol oynama Müzik dinleme Film izletme Gezi düzenleme Öykü, olay, haber canlandırma Resim yapma Eşli çalışmalar, Takım çalışmaları http://mutcumhuriyetilkokulu.meb.k12.tr/

Kulanılacak araç ve gereçler Öğrencilerin kişisel eşyaları, Çeşitli boyalar, resim kağıtları, müzik seti ve kaset ve CD ler Masal ve Öyküler (Ezop,La Fontaine masalları) Gazeteler(resimli haberler,reklamlar) http://mutcumhuriyetilkokulu.meb.k12.tr/

TEŞEKKÜR EDERİM Sunum:MERYEM TİBİLLİ (REHBER ÖĞRETMEN) http://mutcumhuriyetilkokulu.meb.k12.tr/