Hekim-Hasta İletişimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
Advertisements

SATIŞTA «8» ALIŞKANLIK.
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA YOLLARI. Önce kendinize güvenin. Önce kendinize güvenin. Başarılı olacağım diyerek başlayın. Unutmayın ki kendine güven başarının.
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
Sunum & Follow teknikleri Sunum & Follow – Ataner Şapçı.
KÖTÜ HABERİ VERME “Giving a bad news”
ÜMMÜHAN YAPAR ÖZEL GÜVENTAŞ LİSESİ P.D.R.
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
30 Ekim-2 Kasım 2014 ANTALYA, TÜRKIYE
İ.Ü.İstanbul Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı
Yapma İradesini Geliştirmek Prof. Dr. Ali ŞEN. İnsanların %90’ı Yapma İradelerini Geliştirmek için çaba göstermiyorlar, Yapma İradesi gelişmemiş insanlar.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
Hüseyin ŞİRİN Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi EYTEP ABD.
DİNLEME VE ÖĞRENME BECERİLERİ
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
KONUŞMAYI BAŞLATMA VE SÜRDÜRME AMAÇ: Sözel İletişimi başlatabilme ve sürdürebilme DÜZEY: 2. Sınıf ve üstü SÜRE: 45 Dakika MATERYAL:
İLETİŞİM.
DİNLEME.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
İletişim Kaynak Mesaj Kanal Alıcı Kim Ne Söyledi Hangi Yolla Kime
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Eğitici becerileri 3. Gün 1. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
PSİKİYATRİK GÖRÜŞME VE DEĞERLENDİRME
Hasta Memnuniyeti-İletişim
MAĞDUR ÇOCUK İLE GÖRÜŞME TEKNİKLERİ
DUYGU KUMBARAMDA DOSTLUK BİRİKİYOR!
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI UYGULAMALI DANIŞMANLIK EĞİTİMİ
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
PSİKİYATRİYE GİRİŞ PSİKANALİTİK KURAM.
Yönetim Kurulu Problem Çözme ve Yönlendirme Yeterliliği.
ANNE SÜTÜ VE EMZİRME DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
GÖRÜŞME AŞAMALARI.
İLETİŞİM BECERİLERİ MODÜLÜ
Sağlık Ortamlarında İletişim
Eğitimin anlamından bahsedile bilir eğitimde çocuğun özgür iradesinin de olması gerektiği vurgulana bilir ÇOCUĞA SINIR KOYMAK.
SINAV KAYGISI. Sınav Kaygısı  Bir sınav öncesinde, sırasında ya da sonrasında duyulan endişe, korku ve rahatsızlıktır.
İletişimin Temelleri.
ÇOCUKLA İLETİŞİM KURMAK
A İ LE VE İ LET İ Ş İ M: ÇATIŞMA ÇÖZME YÖNTEMLER İ Özhan Aytaç Rehberlik / Psikolojik Danışman.
ANNELER İÇİN EVDE DİSİPLİNİ SAĞLAMA YOLLARI
ALKOL ve MADDE KULLANAN ÇOCUĞA YAKLAŞIM
Mustafa kemal Akbay İlköğretim Okulu Veli Toplantısına Hoş Geldiniz.
HEKİM-HASTA İLETİŞİMİNDE SORUNLU DURUMLAR
Bilgilendirme Teknikleri
SINAV KAYGISI. Sınav Kaygısı  Bir sınav öncesinde, sırasında ya da sonrasında duyulan endişe, korku ve rahatsızlıktır.
Medya ile ilişkiler Webinar-3 Kütüphan-e Türkiye Projesi Tanıtım Çalışma Grubu 23 Ekim 2014.
İŞBİRLİĞİ VE GÖRÜŞMENİN SONLANDIRILMASI
İLETİŞİM.
İlk Yardım Nedir ve İlk Yardımcı Kimdir?
Projelerde İLETİŞİM VE PAYDAŞ YÖNETİMİ
1 Başvuran/Hasta ile görüşme yapma becerisi rehberi Prof. Dr.Hamit ACEMOĞLU Tıp Eğitimi AD.
ÇATIŞMA YÖNETİMİ.
İletişim Katılanların bilgi/semboller üreterek birbirlerine ilettikleri ve bu iletileri anlayıp yorumladıkları süreçtir. Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma.
Klinik Yetiştiricilik ve COACH’luk Modeli Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 221.
1-1 İŞ GÖRÜŞMESİ NASIL YAPILIR?
ZOR HASTAYLA İLETİŞİM Prof Dr Süheyla Ünal.
Etkili İletişim Beden Dili Yrd. Doç. Dr. Kenan TAŞTAN Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile hekimliği Ana Bilim Dalı.
ÖZGÜVEN DUYGUSU VE BENLİK KAVRAMI
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
AİLE HEKİMLİĞİNİN TEMEL ÖZELLİKLERİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
ARABULUCULUK AŞAMALARINA TEMEL ARABULUCULUK EĞİTİMİ EĞİTİCİMCİ KİTABI DOĞRULTUSUNDA GENEL BAKIŞ A) HAZIRLIK AŞAMASI B) BAŞLANGIÇ AŞAMASI C) İNCELEME AŞAMASI.
Herkese Açık Okul Adı Tarih.
Hüseyin ŞİRİN Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi EYTEP ABD.
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
* Konunuzu buraya yazın
[Yıl Ekleyin] Okul Yılı Okul Adı Öğretmenin Adı Sınıf
Atık Yönetimi Çevre Yönetim Birimi Hasta mahremiyeti.
* Konunuzu buraya yazın
Sunum transkripti:

Hekim-Hasta İletişimi TANIŞMA VE İLETİŞİMİ BAŞLATMA

Bu oturum sonunda katılımcılar; Amaç Bu oturum sonunda katılımcılar; Hekim–Hasta görüşmesinde tanışma ve selamlaşmayı etkili biçimde başlatır ve sürdürür.

Öğrenim Kazanımları Bu oturumun sonunda katılımcılar hasta ile görüşmelerinde; Kendilerini tanıtır, Hasta ve hasta yakınlarını selamlayıp davet eder, Hasta ve hasta yakınları ile; İletişime geçer, Dostluk kurar, Gündemi belirleyip, onaylatır, Hastanın öyküsünü açığa çıkarır.

HEKİM-HASTA GÖRÜŞMESİ AÇILIŞ Tanı koy, Tedavi et. İletişim Görevleri Tıbbi Görevleri Görüşmeyi başlatma ve sürdürme, Empati kurma, Bilgilendirme, İşbirliği. KAPANIŞ

Görüşme Basamakları İletişimi başlatmak Duyguları anlamak(Empati) Bilgilendirme İşbirliği

İletişim BaşlatmaTeknikleri

Açılış Kendinizi tanıtın, Hastayı selamlayın, Hastayı karşılayın, Göz temasını sürdürün. Aynı senaryo bu öneriye uygun devam ettirilir

Amaç Bu oturum sonunda katılımcılar; İletişimi başlatma tekniklerini bilecek ve uygulama becerisi geliştireceklerdir.

Öğrenim Kazanımları Başvuran kişilerle dostluk kurabilecek, Hastanın Öyküsünü Açığa Çıkarabilecek, Hastanın düşünce ve istekleri ile kendisi arasında köprü kurabilecek Görüşmenin amaç ve beklentilerini belirleyebilecek Gündemi özetleyebileceklerdir.

1.İletişime Giriş İlk birkaç dakikayı dostça ilişki kurmaya harcayın, Samimi ve dost bir sesle konuşun. Aynı senaryo bu öneriye uygun devam ettirilir

2. Dostluk Kurun Hastanın kişiliğine, tıbbi soruna gösterdiğiniz kadar ilgi gösterin Tekrar gelen hastalara önceki vizit ile ilgili bazı kişisel şeyler söyleyin Kızınızın sınavı nasıl geçti? Aynı senaryo bu öneriye uygun devam ettirilir

3. Hastanın Öyküsünü Açığa Çıkarın Açık uçlu sorular sorun Daha başka? Merak ediyorum… gibi, Hastanın öyküsünü anlatmasına izin verin, Hastanın sıkıntılarını anladığınızı belli edin, da zorlaşmıştır…. Gece vakti herkesi rahatsız etmek ne kötü…. Aktif dinleme tekniğini kullanın.

4.Hastanın ve Sizin Düşünce ve İstekleri Arasında Köprü Kurun Hastanın dilini kullanın Ucu açık sorularla başlayıp ucu kapalı sorulara geçin Aynı senaryo üzerinde devam edilir

5.Görüşmenin Amaç ve Beklentilerini Belirleyin Vizitin amacını ve beklentileri belirleyin Tüm yakınmaları dinleyin Aynı senaryo bu öneriye uygun devam ettirilir

6. Gündemi Özetleyin Önemli noktaları listeleyin. Hastanın yakınmaları, sorunu ve beklentilerini onun ağzından tekrar edin ve doğrulatın Aynı senaryo bu öneriye uygun devam ettirilir

7.Gündemi Görüşün Öncelikleri Belirleyin, Gerekirse Bazı Konuları Diğer Vizite Bırakmayı Görüşün. Aynı senaryo bu öneriye uygun devam ettirilir

Kendisini tanıtma, Hastayı selamlama ve karşılama, Hastanın oturmasını sağlama, Hasta ile aynı düzeyde olacak şekilde oturma, Hoş, istikrarlı bir ses tonu kullanma, Hasta ile göz teması kurma, Hasta ile dostça ilişki kurma, Kişiliğine ilgi gösterme, Görüşmenin amaç ve beklentilerini belirleme, Hastanın tüm yakınmalarını dinleme, Önemli noktaları listeleme, Gündemi hasta ile birlikte belirleme, Gündemi özetleme.