AKSU İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

Çocuğunuza Dair Hayallerinize Değecek Bir Okul
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
BURAYA OKUL ADINIZI YAZINIZ. Buraya okulunuzun web adresini yazınız.
BÜLENT ALTOP İLKÖĞRETİM OKULU
HOŞGELDİNİZ GÜNYÜZÜ ORTAOKULU.
BALIKESİR MUHARREM HASBİ ANADOLU LİSESİ
CUMHURİYET ORTAOKULU BENCHMARKİNG 4.ALT GRUP. 1-OKUMA SAATLERİ Okullarımızda okuma saatleri planlanarak başlatıldı.. Dönerli ve 7.ve 8 sınıflarda 7.saatte.
T.C. SARUHANLI KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ SINAVLARA HAZIRLANMA VE BAŞARIYI ARTIRMA EYLEM PLANI.
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
ÖZEL KAŞGARLI MAHMUT İLKÖĞRETİM OKULU
BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Avcılar Mehmetçik İlkokulu
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
IŞIKLI İLKÖĞRETİM OKULU
Alanya İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
KALEM TÜKENİR ÖĞRENCİ TÜKENMEZ (TÜKENMİŞ ÖĞRENCİ).
Okula uyum konusunda: Öğretmen ve velilere müşavirlik
Okulumun dünü, bugünü, yarını…
FAALİYET/PROJE EYLEM PLANLARI
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
HOŞ GELDİNİZ 3 – C SINIFI 2013.
TKY BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
MOTİVASYONU VE BAŞARIYI ARTTIRMA PROJESİ
Sınav Rehberliği Konusunda
ORTA ÖĞRETİMDE OKULLAŞMA ORANININ ARTTIRILMASI VE DEVAMSIZLIĞIN ÖNLENMESİ
Rehberlik Servisi Tanıtımı
EĞİTİM PERFORMANS DEĞERLENDİRME PROJESİ SUNUMU
BAŞARIYA BİR ADIM PROJESİ Kocasinan İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
Projeler için okulda 3 defa öğretmenler kurulu toplanmıştır. 1. Kurulda stratejik eylem planı ve projeler ana hatlarıyla değerlendirilmiştir. 2. Kurulda.
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
1. 02 En önemli ve feyizli görevlerimiz, milli eğitim işleridir. Milli eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lazımdır. Bir milletin gerçek kurtuluşu.
KURUMDA YAPILAN FİZİKİ DEĞİŞİKLİKLER ÖNCEKİSONRAKİ.
KAMAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Eğitim Öğretim Yılı Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş  (TEOGS) Sınavına Hazırlık Ve Başarıyı Artırma.
KARESİ REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
MEB Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği RG Değişiklik Sayı Tarih
Girne Orta Okulu Rehberlik Servisi
MODELİN AMAÇLARI ÖĞRENCİ ÖĞRETMEN VE OKUL İLİŞKİSİNİ GÜÇLENDİRMEK.
YUSUFELİ DEREİÇİ İLKÖĞRETİM KURUMU 29/05/2013. GÜNDEM MADDELERİ 1-Okulumuz hakkında genel bilgiler 2-Okulumuzun ve çevresinin fiziki durumu hakkında bilgiler.
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
……………………………… İlkokulu / Ortaokulu / Lisesi Eğitim Performans Değerlendirme Projesi Sunumu.
SBS 2013 YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SEMİNERİ KASIM 2012.
PROJESİ VEZİRKÖPRÜ AKADEMİK BAŞARIYI ARTTIRMA VABA
OKULLARDA BAŞARIYI ARTIRMA PROJESİ (OBAP)
E Ğİ T İ M KAL İ TES İ N İ YÜKSELTMEYE YÖNEL İ K EYLEM PLANI.
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
VALİ RIDVAN YENİŞEN İLKOKULU
KONYA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
GÜNDEM: 1. Toplantının açılışı, oklama kağıdının imzalanması. 2. Birinci dönem çalışmalarının değerlendirilmesi. 3. Okuma – yazma öğreniminde sınıfın.
Rehber Öğretmenlerimiz Elif BAŞ BULUT Mustafa ŞENDEN Hoş geldiniz
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. ÖZELLİKLE KIZ ÇOCUKLARININ OKULA DEVAM ORANLARININ ARTTIRILMASI HİBE PROGRAMI.
Proje Adı Proje Yürütücüsü Proje Ortağı
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
Eğitim-öğretim HizmetleriEğitim-öğretim Hizmetleri 1 Sosyal Kültürel ve Sportif FaaliyetlerSosyal Kültürel ve Sportif Faaliyetler 2 Proje FaaliyetleriProje.
OTMG KAPSAMINDA YAPTIĞIMIZ ETKİNLİKLER GELİŞİM ALANLARI EYLÜLEKİMKASIMARALIKOCAKŞUBATMARTNİSAN MESLEKİ GELİŞİM KİŞİSEL VE MESLEKİ GELİŞM Öğrencilerin.
PROJESİ AÇILIŞ TOPLANTISINA HOŞ GELDİNİZ Bu Proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti Tarafından Finanse Edilmektedir. Üçkuyu Mesleki ve Teknik Anadolu.
TEMEL EĞİTİM SONRASI ORTAÖĞRETİM EĞİTİM SEÇENEKLERİ BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 2 ORTAÖĞRETİM.
AKEV (Antalya Kültür ve Eğitim Vakfı) OKUL AİLE BİRLİĞİ TOPLANTISINAHOŞGELDİNİZ.
Eğitim-öğretim HizmetleriEğitim-öğretim Hizmetleri 1 Sosyal Kültürel ve Sportif FaaliyetlerSosyal Kültürel ve Sportif Faaliyetler 2 Proje FaaliyetleriProje.
BALIKESİR EĞİTİMDE NİTELİĞİ GELİŞTİRME VE İZLEME PROJESİ
REHBER ÖĞRETMEN YOL HARİTASI
YÜREĞİR KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Cemal Artüz İmam Hatip Ortaokulu
VİZYON BELGESİ RAPORU OCAK 2018
Ortaöğretime Geçiş Sistemi
SAVUR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
Sunum transkripti:

AKSU İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BAŞARI ANALİZLERİ DEĞERLENDİRME TOPLANTISI

TOPLANTI GÜNDEM MADDELERİ Açılış ve Yoklama Saygı Duruşu ve İstiklal Marşı İlçenin Başarı Analizleri İlçemizde Başarıyı Etkileyen Nedenler Başarıyı Arttırmak İçin Yapılacak Çalışmalar Dilek ve Temenniler Kapanış

AKSU İLÇESİ BAŞARI ANALİZ FORMU   SBS SINAVINA GİREN ÖĞRENCİ SAYISI SBS SINAVINA GİRMEYEN ÖĞRENCİ SAYISI 6.SINIFLAR 7.SINIFLAR 8.SINIFLAR 2008-2009 849 813 761 153 102 136 2009-2010 988 1005 142 125 2010-2011 2011-2012 1063 80

İLÇEMİZE NAKİL GELEN ÖĞRENCİ SAYISI   İLÇEMİZE NAKİL GELEN ÖĞRENCİ SAYISI 1.SINIF 2.SINIF 3.SINIF 4.SINIF 5.SINIF 6.SINIF 7.SINIF 8.SINIF TOPLAM 2009-2010 213 202 252 247 356 238 211 1971 2010-2011 233 205 194 204 206 257 212 243 1754 2011-2012 216 186 180 179 181 254 187 146 1529 2012-2013 154 124 128 126 168 176 136 121 1133

İLÇEMİZDEN NAKİL GİDEN ÖĞRENCİ SAYISI   İLÇEMİZDEN NAKİL GİDEN ÖĞRENCİ SAYISI 1.SINIF 2.SINIF 3.SINIF 4.SINIF 5.SINIF 6.SINIF 7.SINIF 8.SINIF TOPLAM 2009-2010 197 178 208 226 245 318 236 225 1833 2010-2011 221 199 186 217 188 179 200 1589 2011-2012 168 184 162 182 198 202 158 1454 2012-2013 155 138 144 123 140 146 124 127 1097 5 / 26

Öğrenci Sayısı (Diğer Merkez İlçelere) 2012-2013 Eğitim Öğretim Yılında İlçemizde kayıtlı iken, Antalya İl Merkezine NAKİL GİDEN Öğrenci Sayısı (Diğer Merkez İlçelere) 423 6 / 26

İLÇEMİZDE GÖREV YAPAN ÖĞRETMEN SAYILARI   İLÇEMİZDE GÖREV YAPAN ÖĞRETMEN SAYILARI TÜRKÇE MATEMATİK FEN VE TEKNOLOJİ SOSYAL BİLGİLER İNGİLİZCE TOPLAM Kadrolu Ücretli 2009-2010 19 11 17 10 9 14 28 6 83 58 2010-2011 41 2 25 5 39 22 37 135 15 2011-2012 33 1 27 3 26 138 2012-2013 46 31 4 43 187 13 7 / 26

2012-2013 Eğitim Öğretim Yılında İlçemize Gelen-Giden ÖĞRETMEN SAYILARI İL İÇİ TAYİN 18 27 İLLER ARASI İSTEĞE BAĞLI TAYİN 40 2 ALAN DEĞİŞİKLİĞİ İLE EŞ DURUMU TAYİNİ 21 3 ÖZÜR GURUBU TAYİNİ 4 10 ALAN DEĞİŞİKLİĞİ TAYİNİ 6 16 BECAYİŞ YOLU İLE TAYİN 1 TOPLAM 90 59 8 / 26

Yıllara Göre SBS’de 400 Puan ve Üzeri Alan Öğrenci Sayısı  iLÇE Yıllara Göre SBS’de 400 Puan ve Üzeri Alan Öğrenci Sayısı 2007 2008 2009 2010 2011 2012 AKSU 7 20 28 50 77 140 9 / 26

7 186 37 219 2012 SBS SONUCUNA GÖRE LİSELERE YERLEŞEN ÖĞRENCİ SAYIMIZ Fen Liselerine Yerleşen Öğrenci Sayısı 7 Anadolu Liselerine Yerleşen Öğrenci Sayısı 186 Anadolu Öğretmen Liselerine Yerleşen Öğrenci Sayısı 37 Anadolu Meslek Liselerine Yerleşen Öğrenci Sayısı 219

12 / 26

13 / 26

İL GENELİ YAPILAN GEÇMİŞ SINAV ANALİZLERİ 14 / 26

15 / 26

16 / 26

İLÇEMİZDE EĞİTİM BAŞARISINI ETKİLEYEN NEDENLER 1 Ailelerin Eğitim-Öğretime gereken önemi vermemesi 2 Ailelerin öğrenci başarısına yeteri kadar ilgi göstermemeleri 3 SBS Sınavına başvuru yapmayan öğrencilerin bulunması 4 Öğrencilerin okuma alışkanlığının düşük olması 5 Yeterince kaynaklardan ve dershanelerden yararlanamama 6 Nakil gelen öğrencilerin seviyesinin çok düşük olması 17 / 26

İLÇEMİZDE EĞİTİM BAŞARISINI ETKİLEYEN NEDENLER 7 Velilerin eğitim düzeyinin düşük olması. 8 Velilerimizin çocuğunun eğitimine nasıl destek olacağını bilmemesi 9 Öğrencilerin geleceğe yönelik bir hedef belirleyememesi, ailenin bu konuda çocuğuna destek olamaması 10 Kırsal bölge olmasından dolayı ailelerin öğrencileri çalıştırmak istemeleri 11 Öğrenci nakillerinin fazla olması. (% 25 nakil gerçekleşiyor) 12 Ev ortamlarının öğrencilerin ders çalışmalarına uygun şekilde olmaması 18 / 26

İLÇEMİZDE EĞİTİM BAŞARISINI ETKİLEYEN NEDENLER 13 Aksu ilçemiz mahalle ve köylerinde seracılık yapıldığından özellikle 2.kademe öğrencilerinin de çalıştırılmaları 14 Öğrencilerin hedef belirlemede örnek alabilecekleri modellerinin olmayışı 15 Velilerin ekonomik durumunun düşük olması 16 Çevrede çok eşli, çok çocuklu ailelerin olması. Bu ailelerin okul ve öğrenciye karşı ilgisiz olmaları 17 Okulda yapılan çalışmaların ve anlatılan derslerin evde tekrarının ve örneklerinin yapılmaması. 18 İl dışından gelen öğrencilerin nakil ve okullara kayıt sürecinde çok devamsızlık yapmaları 19 / 26

İLÇEMİZDE EĞİTİM BAŞARISINI ETKİLEYEN NEDENLER 19 Öğrenciler ve veliler tarafından SBS’ nin önemini kavrayamama 20 Öğretmen değişiminin fazla olması 21 Branş öğretmenlerinin eksik olması 22 Okullardaki idarecilerin sık sık değişmesi 23 Rehber öğretmen sayısının yetersizliği 20 / 26

BAŞARIYI ARTIRMAK İÇİN YAPILMASI GEREKENLER 1 Sınıflardaki teknolojik eksikliklerin giderilmesi. 2 Sınavlarda yanlışları doğrularından fazla olan öğrencilere yönelik her sınavdan sonra gurup ve bireysel olarak özel çalışmaların yapılması. 3 Okullarda deneme sınavları uygulanması, öğrencilerde test çözme tekniğinin geliştirilmeye çalışılması, Sınav Kaygısı konusunda seminer verilmesi. 4 Okulda sınava giren her sınıf seviyesinde ilk 3'e giren ve ilçede dereceye giren öğrencilerin ödüllendirilmesi. Bu öğrenci ailelerinin ziyaret edilmesi. 5 SBS' ye ve sınav stresine yönelik öğrencilere ve velilere seminer düzenlenmesi. 21 / 26

BAŞARIYI ARTIRMAK İÇİN YAPILMASI GEREKENLER 6 Yapılan deneme sınavlarının sonuçlarının iyi analiz edilmesi, eksiklerin ve anlaşılmayan konuların belirlenerek öğretilmesi 7 Deneme sınavlarında belirlenen eksiklerin ve anlaşılmayan konuların öğretmenler tarafından telafi edilmesi ile tam öğrenmenin gerçekleşmesi 8 SBS Veli Bilgilendirme toplantılarının yapılması 9 Ders saatleri dışında gönüllülük esasına göre öğretmenlerin öğrencilere yönelik ödev yaptırma, test çözdürme, konu öğretme v.b. faaliyetler yapması. 10 Ev ziyaretlerinin düzenli olarak yapılmaya devam edilmesi. 11 SBS Sınavına tüm 8. Sınıf öğrencilerinin başvuru yapmasının ve sınava girmelerinin sağlanması. 22 / 26

BAŞARIYI ARTIRMAK İÇİN YAPILMASI GEREKENLER 23 / 26 BAŞARIYI ARTIRMAK İÇİN YAPILMASI GEREKENLER 12 Veli toplantılarının sıklaştırılması. Sportif ve Sosyal faaliyetlerle velilerin okula alıştırılması. 13 Velilere, çocuklarının durumunu anlatan bilgilendirme mektupları sınıf rehber öğretmenlerince düzenlenip gönderilmesi 14 Öğrencilerin kitap okuma alışkanlığını arttırmak için her ay en çok kitap okuyan öğrencilerin ödüllendirilmesi 15 Velilerle işbirliği sağlanarak çocukların evde ders çalışma ortamlarının iyileştirilmesi 16 Kaynak kitap çeşitliliğinin arttırılması 17 Çocuklardaki özgüvenin gelişmesi için, sosyal ve sportif (gezi, sportif faaliyetler, yarışma ve tiyatro-sinema vs) arttırılması

BAŞARIYI ARTIRMAK İÇİN YAPILMASI GEREKENLER 18 Velilerin, okula ve öğrenciye ilgisinin arttırılması 19 Başarı seviyesi düşük öğrencileri bire bir takip ederek öğrenci-veli-öğretmen görüşmelerinin arttırılması. 20 Rehberlik çalışmalarının arttırılması. 21 Okumaya teşvik amacıyla meslek tanıtım gezilerinin yapılması. 22 Okul müdürleri tarafından; öğretmenlerin derse hazırlıklı girmelerinin sağlanması, denetim ve rehberlik yapılması. 23 Okulların fiziksel şartlarının iyileştirilmesi 24 / 26

2012-2013 eğitim öğretim yılında okullarımıza başarılar dilerim. 25 / 26

İlçe Milli Eğitim Müdürü Katkılarınız ve katılımlarınız için teşekkür ederim. Süleyman GÖKÇEN İlçe Milli Eğitim Müdürü 26 / 26