MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE ÖZEL EĞİTİM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yanlışsız Öğretim Yöntemleri
Advertisements

Davranışsal Öğrenmenin Temel İlkeleri Mehmet DOĞAN
Öğrenme & Davranışcı Yaklaşım
ÖĞRENME KURAMLARI.
DAVRANIŞ DEĞİŞTİRME.
DAVRANIŞ DEĞİŞTİRME (UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ)
“Çocuğunuzun Yaşam Kalitesini Yükseltin”
KAVRAKOĞLU Eğitim Yönetim Sistemi (LMS) eduGate. eduGate-Uni Akademik kurumların eğitim süreçlerinin yönetilmesi için geliştirilmiş ve Uzaktan eğitim.
EDİMSEL (OPERANT) KOŞULLANMA
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
EDİMSEL (OPERANT) KOŞULLANMA
DAVRANIŞ PROBLEMLERİ VE DAVRANIŞ DEĞİŞTİRME YÖNTEMLERİ
SINIF YÖNETİMİ YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
OLAY YERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
YANLIŞSIZ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
Davranış yönetimi için davranış ilkeleri Temel kavramlar Davranış
MERHABA.
Öğretim Öğrenci gelişimini amaçlayan, öğrenmenin başlatılması, sürdürülmesi ve gerçekleştirilmesi için düzenlenen planlı etkinliklerden oluşan bir süreçtir.
ÇOCUKLARDA DİKKAT EKSİKLİĞİ VE VELİLERE ÖNERİLER
AYRIMLI PEKİŞTİRME KALICILIĞI SAĞLAMA/GENELLEME
Pazarlama Araştırması
İstatistiksel Kestirme
Özlem Karaırmak & Ümit Sahranç
Edimsel Koşullanma.
UYGUN DAVRANIŞLARIN ARTIRILMASI
Uluslarası Katılımlı 1. Ulusal Aile Hekimliği Günleri
DIŞKI KAÇIRMA(ENKOPRESİS)
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim Görevlisi Özge ELİÇİN Uludağ Üniversitesi Üniversitesi
Zihin Engellilerin Eğitimi-2
CEZA NEDİR?.
M ATEMATIK ÖĞRETIMINDE Ö ZEL EĞITIM. Destek Özel Eğitim Hizmetleri ve Hizmetler Kaynak Oda Eğitimi Sınıf içi yardım Özel Eğitim Danışmanlığı.
NİTEL VERİ TOPLAMA ARAÇLARI
DAVRANIŞ PROBLEMLERİ VE BAŞETME YÖNTEMLERİ
Erken çocuklukta gelişim
ARAŞTIRMA TÜRLERİ.
Bölüm 7 Yeme Bozuklukları
Araştırma Yöntemleri 3- Bilimsel araştırmanın amacı
Bölüm 6 Kaygı Bozuklukları II: Travma Sonrası Stres Bozukluğu, Yaygın Kaygı Bozukluğu, ve Obsesif-Kompulsif Bozukluk.
BİREYİN GELİŞMESİ Yrd. Doç. Dr. İhsan SARI
YANLIŞSIZ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Öğr. Gör. Fidan Özbey
özel eğitim semineri-istanbul2008
NİTEL ARAŞTIRMADA VERİ TOPLAMA ARAÇLARI-II
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ 12. HAFTA: İPUCUNUN GİDEREK ARTTRILMASIYLA ÖĞRETİM.
DAVRANIŞ DEĞİŞTİRME
Öğretim Öğretim  Öğrenci gelişimini amaçlayan, öğrenmenin başlatılması, sürdürülmesi ve gerçekleştirilmesi için düzenlenen planlı etkinliklerden oluşan.
DAVRANIŞ DEĞİŞTİRME YÖNTEMLERİ
TEK DENEKLİ ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Ali KAYMAK-Onur SÖNMEZ-Kudrettin AÇAR
Psikiyatride öykü alma ve muayene
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN AKADEMİK BAŞARISINDA AİLE VE PEKİŞTİREÇ
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 1: Değerlendirme Basamakları Gönderme Öncesi Süreç Prof. Dr. Tevhide Kargın.
Ders 4 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
BYE900 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Araştırma Yayın Etiği
ÖĞRENMENİN AŞAMALARI Sezgin Kartal
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
2. ÜNİTE ÖZEL EĞİTİMDE DEĞERLENDİRME
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
ZEE 307 – OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU Arş. Gör. Ahmet FİDAN
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve İstatistik
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA SINIFLARININ ETKİLİ YÖNETİMİ
DAVRANIŞ DEĞİŞTİRME.
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
UYGUN DAVRANIŞLARIN ARTIRILMASI
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Sunum transkripti:

MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE ÖZEL EĞİTİM DAVRANIŞ DEĞİŞTİRME

SUNU PLANI UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ UYGUN DAVRANIŞLARIN ARTTIRILMASINA YÖNELİK TEKNİKLER UYGUN OLMAYAN DAVRANIŞLARIN AZALTILMASINA YÖNELİK TEKNİKLER YENİ DAVRANIŞLARI KAZANDIRMAYA YÖNELİK TEKNİKLER

UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ

UYGUN DAVRANIŞLARIN ARTTIRILMASINA YÖNELİK TEKNİKLER PEKİŞTİRME OLUMLU PEKİŞTİRME OLUMSUZ PEKİŞTİRME PEKİŞTİREÇ TÜRLERİ Birincil (öğrenilmemiş) pekiştireçler İkincil (öğrenilmiş) pekiştireçler (sosyal-etkinlik-sembol) Pekiştirme tarifeleri (sürekli-aralıklı(oranlı (sop-dop)-süreli (ssp-dsp)))

UYGUN OLMAYAN DAVRANIŞLARIN AZALTILMASINA YÖNELİK TEKNİKLER Ayrımlı Pekiştirme Sönme Ceza Mola

İŞLEVSEL DEĞERLENDİRME VE İŞLEVSEL ANALİZ DAVRANIŞ DEĞİŞTİRME PROGRAMI HAZIRLANIRKEN Davranışın Tanımlanması Davranışın Oluşma Zamanı, Yeri Davranışın Sürmesine Neden Olan Etkenler Davranışın Gözlenmesi ve Gözlem Sonucuna Göre Bir Hipotez Yazılması

İŞLEVSEL DEĞERLENDİRMENİN AŞAMALARI Aile Ve Eğitmenle Görüşme Yapma Doğrudan Gözlem Yapma Davranışın Nedenini Belirleme Çevresel Düzenlemeler Yapma Davranış Değiştirme Tekniğini Belirleme

NE TÜR DEĞİŞİKLİKLER YAPILMALI Fiziksel Ortamda Değişiklikler Uyku Saatleri ve Yemeklerinde Değişiklikler İlaç Miktarı yada Saatlerinde Değişiklikler Etkinlik Saatleri ya da Günlük Programlarında Değişiklik Eğitim Programlarında Değişiklik Çevredeki Kişilerin Tutumlarında Değişiklik

OLUMLU DAVRANIŞ DESTEĞİ Planı Ayrıntılı Şekilde Yazmak Tutarlı ve Sistematik Bir Şekilde Uygulamak Planın Etkililiğini Değerlendirmek ve Gerektiğinde Gerekli Düzenlemeleri Yapmak İçin Veri Toplamaktır.

OLUMLU DAVRANIŞLARIN GENELLENMESİ GENELLEMEYİ KOLAYLAŞTIRAN ETMENLER ORTAMDA UYARLAMA YAPMAK DAVRANIŞ ÖNCESİ UYARANLARDA UYARLAMA YAPMAK ÇOKLU ÖRNEKLER YÖNTEMİ DAVRANIŞTA UYARLAMA YAPMAK DAVRANIŞ SONRASI UYARANLARDA UYARLAMA YAPMAK

DAVRANIŞ KAYDI TEKNİKLERİ KALICI ÜRÜN KAYDI ANEKDOT (A-B-C) KAYDI

DAVRANIŞ KAYDI TEKNİKLERİ KALICI ÜRÜN KAYDI ANEKDOT (A-B-C) KAYDI KESİN KAYIT TEKNİKLERİ (OLAY-SÜRE-BEKLEME SÜRESİ) YAKLAŞIK KAYIT TEKNİKLERİ (ZAMAN ARALIĞI KAYDI (BÜTÜNCÜL –KISMİ) ANLIK ZAMAN ÖRNEKLEMİ