YÖNETİM EYLEM PLANI Y.E.P
YÖNETİM EYLEM PLANI Tanımı: -gelecekte yapılacak uygulamaların bir kopyasıdır. -geleceği bugüne getirme sanaatıdır.
- Yönetim Eylem Planı bir defaya mahsus olarak yapılıp unutulmaktan ziyade, uygulamaların baz olarak alındığı bir doküman niteliğinde olmalıdır. - Yönetim Eylem Planının usulüne uygun kullanılması; eylemlere,kaynak kullanımına ve performans değerlendirmesine yardımcı olur.
YÖNETİM EYLEM PLANI ÜÇ AŞAMADA UYGULANIR 1-Mevcut durumun değerlendirilmesi 2-Hedeflerin belirlenmesi 3-Planlamalar
MEVCUT DURUMUN DEĞERLENDİRİLMESİ: Mevcut durumun değerlendirilmesinin asıl amacı hali hazırdaki pozisyonu değerlendirmek ve tanımlamaktır. Diğer bir ifadeyle nerede olduğunuzu belirlemektir.
Faydası: -kaynakların amaçlara uygun olarak belirlenmesine, -bu amaçlara ulaşmak için yapılacak planların gerçekçi olmasına, -elde edilen verilerin doğruluğunun sürekli kontrolüne, Yardım eder.
Mevcut Durumun Değerlendirilmesi Aşamaları 1-Çevre şartları; müşteri,hizmet araçları, performans,potansiyel vs. 2-finansman,personel,hizmet alanlarında performans değerlendirmesi 3-departmanlar itibariyle yapmış oldukları hizmetlerin içerikleri ve bunun hizmeti alanlara etkileri 4-hizmetin zayıf ve kuvvetli yönlerinin tespiti limitlerin belirlenmesi
Hedeflerin Belirlenmesi Hedeflerin belirlenmesi nereye gidilmek istendiğine yardımcı olur. HEDEFLER: 1-Belirgin olmalı,(s) 2-Ölçülebilir olmalı,(m) 3-Uygulanabilir olmalı,(a) 4-Gerçekçi olmalı,(r) 5-Zamanı belirlenmiş olmalı.(t)
Yukarıda belirlenen kısıtlar dikkatte alınarak hedeflerimizi aşağıdaki gibi detaylandıra biliriz; -Uzun ve kısa vadeli hedefler, -Finansman,personel ve işletimdeki temel noktalara ait hedefler, -Değişik hizmetlere ait hedefler, -Mevcut durumu değiştirecek hedefler.
Planlamalar 1-Yapılan planlar size gidilmek istenilen yere nasıl gidileceğini söylemelidir, 2-planlar somut olmalıdır, 3-zayıf yönler ve limitler planlamanın temelini teşkil etmelidir, 4-her hizmet için finansman,hizmet alanları,personel v.s ayrı ayrı tanımlanmalıdır, 5-planlanmış eylemler hizmetin yoğunluğuna göre öncelik sırasına konulmalıdır
6-Hizmetten sorumlu kişi yada kişiler planda belirtilmeli, 7-Belirli bir zaman limiti içerisinde bitirilmesi öngörülen eylemler ve neticeleri belirli periyotlar dahilinde gözden geçirilmeli, 8-Aksamalarda nedenler araştırmalı,bu durumlarda hizmetin aksamasını önlemeye yönelik uygulanabilir acil eylem planları devreye konulmalıdır.
SONUÇ OLARAK Hazırlamış olduğunuz Yönetim Eylem Planında; 1-Değerlendirmenizin tam ve adaletli olup olmadığını, 2-Hedeflerin gerçekçi ve uyumlu olup olmadığını, 3-Eylemlerin yapılabilirliğini, DİKKATLİCE GÖZDEN GEÇİRMELİYİZ
Beni sabırla dinlediğiniz için hepinize teşekkür eder, saygılar sunarım. Muzaffer ALGÖZ Proje ve istatistik Şube Müdürü