KOBİ’LERE YÖNELİK TEMEL İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ İÇİN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Alptekin GÖKÇEYREK | Teknik Satış Danışmanı
Advertisements

UZAKTAN EĞİTİM.
Sistem Analizi ve Planlama
BOLOGNA SÜRECİ - EĞİTİM ÖĞRETİM GÜNCELLEME
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
TÜRK İNŞAAT SEKTÖRÜ ÇALIŞANLARININ MESLEKİ DİL EĞİTİMİNDEN BEKLENTİLERİ TÜRK İNŞAAT SEKTÖRÜ ÇALIŞANLARININ MESLEKİ DİL EĞİTİMİNDEN BEKLENTİLERİ EVLAC GROUP/P1.
Yıldız Teknik Üniversitesi
Bilişim Sistemleri Mühendisliği Bölümü
DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
ŞUBEMİZİN GÖREV VE SORUMLULUKLARI
BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ Halil İbrahim AKÇA DPT Müsteşar Yrd. 7 Eylül 2006.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
HR-WEB TANITIM SUNUMU’2014
Bilgi Yönetimi İnternete Dayalı Önlisans Programı TBD 21. Türkiye Bilişim Kurultayı, 6 Ekim 2004, Ankara Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
MESLEKÎ VE TEKNİK ORTA ÖĞRETİM KURUMLARI MEZUNLARININ İZLENMESİ PROJESİ.
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Kurum İçi Sosyal Medya & Blogy Uygulaması
BEYSİS BEYSİS olarak kuruluşumuzdan bu yana web tabanlı uzaktan eğitim ile ilgili  projeler geliştirdik. Bu çalışmalarımızı ilk olarak
Bu sunum Akdeniz Üniversitesi öğrencisi tarafından Bilgisayar 2 dersi için hazırlanmıştır. KONU: WEB 2.0 ARAÇLARI.
Muğla, 2010 Yrd. Doç. Dr. Zerrin Ayvaz Reis 1, Doç Dr. Sevinç Gülseçen 2, Betül Bayrakdar 2 1 İstanbul Üniversitesi, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Bilgisayar.
ÖĞRENME NESNESİ Sibel SOMYÜREK.  Çeşitli öğrenme ortamlarında tekrar kullanılabilen küçük parçalara bölünmüş olan e-içeriklere öğrenme nesnesi denir.
Mahmut Kantar Bahriye Gökçen Gülistan Sürek Nesrin Korkmaz
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
Yaşar Üniversitesi Finans, Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
BURSA LİDERLİK FORUMU EKİBİ1. 2 Forum Gündemi  Başlarken | Forumun Tanıtımı  Modül 1 | İyi Uygulama ve Kaynakları İncelemek  Modül 2 | Web.
KOBİ – ŞİRKET PORTALI BİTİRME PROJESİ EMRE UYUMAZ & ANIL GÜR.
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi
BULUT BİLİŞİM SERVİS MODELLERİ
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
E-İÇİŞLERİ UYGULAMASI İÇİN TÜMLEŞİK E-ÖĞRENME KATMANI TASARIMI VE GERÇEKLEŞTİRİLMESİ Yunus Özen ve İsmail Ertürk Akademik Bilişim 2012 Uşak 1-3 Şubat 2012.
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
E-ÖĞRENME SİSTEMİNİN HİZMET İÇİ EĞİTİMDE KULLANILMASI VE E-ÖĞRENME SİTELERİNİN KULLANIM KOLAYLIĞI AÇISINDAN İNCELENMESİ Yasemin BOY Yaşar ARSLAN Doç. Dr.
Web 2.0 araçlarI MERYEM KAYA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
FIRAT ÜNİVERSİTESİ PERSONEL OTOMASYONU
PANEL KONUSU: TÜRKİYE’DE AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM TEMEL POLİTİKASI Modelleri – Kurumları – Mevzuatı KATILIMCILAR Prof. Dr. Üstün ÖZEN-Atatürk Üniversitesi.
Çukurova Üniversitesi Uzaktan Eğitim Sistemi
YABANCI DİL EĞİTİM ORTAMLARININ BİLİŞİM VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ (BIT) KULLANARAK ZENGİNLEŞTİRİLMESİ Muhammet Berigel,Hasan KARAL Karadeniz Teknik Üniversitesi.
Veri Tabanı Programcılığı
XII. TEKNOLOJİ ÖDÜLLERİ TANITIM TOPLANTISI Deniz Bayhan Teknoloji Ödülleri Yürütme Kurulu Üyesi Üyesi.
WEB2.0 ARAÇLARI Gökçe Hanım EMİR K ONULAR : ajax, rss, css, vidcast, podcast podcast.
Türk Hava Kurumu Üniversitesi
AÇIK KAYNAK KOD F.Merve SARIKAYA. Açık kaynak kod, ürünün kayna ğ ına rahatça erişebilme imkanı sunan bir uygulama geliştirme yöntemidir.
Veritabanı Yönetim Sistemleri - I
İÜ AUZEF VİZYON VE STRATEJİ ÇALIŞTAYI Melih Arat ve Hakan Turgut
KOSGEB ve KOBİ’ler. KOSGEB KOSGEB, 1990 yılında 3624 sayılı Kanun ile kuruldu. Amacı; ülkenin ekonomik ve sosyal ihtiyaçlarının karşılanmasında küçük.
Kurumsal ve Gelişmiş Stratejik Planlama Çözümü.
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ
KOBİLERDE SOSYAL SORUMLULUK BİLİNCİ. Yıllık 250 kişiden az işçi istihdam eden ve yıllık mali bilançosu (kırk milyon) TL'yi aşmayan ve bu yönetmelikte.
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Ulusal Bilgi Sistemleri Güvenlik Programı Bilge KARABACAK 8 Haziran 2007, Ankara.
;EEn Hazırlayan: Şahin GÖKÇEARSLAN Gazi Üniversitesi Enformatik Bölümü.
EKONOMİK DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
KIRKLARELİ DEVLET HASTANESİ UZAKTAN EĞİTİM MERKEZİ Nisan 2017
SANAL SINIF UYGULAMASI
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
WEB 2.0 ARAÇLARI.
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Moodle
Elektronik Hasta Kayıt Sistemlerinin Web Servisleri İle Desteklenmesi
Uzm. Rıdvan YAYLA – Bilecik Üniversitesi Müh. Fak. Bilg. Müh. Bölümü
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Moodle
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
VBT Bilgi Teknolojileri
Sunum transkripti:

KOBİ’LERE YÖNELİK TEMEL İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ İÇİN ÖRNEK BİR E-ÖĞRENME UYGULAMASI Semra ÇELİK İstanbul Üniversitesi Enformatik Bölümü semra_celik@hotmail.com Zerrin Ayvaz REİS İstanbul Üniversitesi Enformatik Bölümü ayvazzer@istanbul.edu.tr Sevinç GÜLSEÇEN gulsecen@istanbul.edu.tr Selim YAZICI Siyasal Bilgiler Fakültesi İşletme Bölümü selim@istanbul.edu.tr AKADEMİK BİLİŞİM 2009

Eğitim İhtiyacı İş kazalarının yarattığı maliyetler Çalışanları eğitmenin zorunlu hale gelmesi İş kazaları sonucu yaşanan can kayıpları İstanbul Üniveristesi Enformatik Bölümü Semra Çelik - semra_celik@hotmail.com sss

ILO’ ya göre de iş kazalarının %78’i çalışanların emniyetsiz davranışlarından, toplamda da %98’i insan hatasından kaynaklanmaktadır. Gerçekten %98 gibi büyük oranda insan hatasından kaynaklanan iş kazalarının, iş güvenliği eğitimi ile önlenmesi mümkündür. İstanbul Üniveristesi Enformatik Bölümü Semra Çelik - semra_celik@hotmail.com

Neden E-öğrenme Eğitim zamanını kısaltır Maliyetleri azaltır Zaman ve mekandan bağımsızdır Kişiye özel odaklanmış bir eğitim İş üzerinde eğitime olanak sağlar Eğitimin kontrolünü kolaylaştırır İstanbul Üniveristesi Enformatik Bölümü Semra Çelik - semra_celik@hotmail.com

Sistem Geliştirme Süreci Bileşen Tabanlı Uygulama Geliştirme Modeli Maliyet azalır Risk azalır Daha hızlı gerçekleştirme imkanı sağlar İstanbul Üniveristesi Enformatik Bölümü Semra Çelik - semra_celik@hotmail.com

Öğrenim Yönetim Sistemi (ÖYS) Sistemin Yapısı Eğitimler Ek Bileşenler Öğrenim Yönetim Sistemi (ÖYS) İstanbul Üniveristesi Enformatik Bölümü Semra Çelik - semra_celik@hotmail.com

Öğrenim Yönetim Sistemi (ÖYS) Öğrenim yönetim sistemleri , öğrenim etkinliğinin değerlendirilmesi, dağıtımı, yönetimi ve izlenmesini sağlar. Geliştirilen uygulamada, sistemin alt yapısını oluşturmak için açık kaynak kodlu bir ÖYS olan Moodle kullanılmıştır. İstanbul Üniveristesi Enformatik Bölümü Semra Çelik - semra_celik@hotmail.com

Uygulamada Bulunan Modüller Site Haberleri Forum Makaleler Mevzuat Sözlük Galeri Anket Sınav Alanı Forumları Ara Medya Merkezi Etiketler Blog Menüsü Takvim Çevrimiçi Kullanıcılar Derslerim İstanbul Üniveristesi Enformatik Bölümü Semra Çelik - semra_celik@hotmail.com

Amaç Portal Etkileşim Eğitim Bilgi paylaşımı Farklı türde kaynaklara erişim Güncel gelişmeleri takip etme İstanbul Üniveristesi Enformatik Bölümü Semra Çelik - semra_celik@hotmail.com

Eğitimlerin Amacı Çalışanları iş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgilendirmek Çalışanları, çalışma ortamından kaynaklanan sağlık ve güvenlik risklerine karşı bilgilendirmek Çalışanları sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı sağlamak için yapılması gerekenler hakkında bilgilendirmek Çalışanları verimli bir çalışma ortamı oluşturmak ve devamını sağlamak için yapılması gerekenler hakkında bilgilendirmek İstanbul Üniveristesi Enformatik Bölümü Semra Çelik - semra_celik@hotmail.com

Projede Kullanılan Araç ve Teknolojiler Moodle 1.9.3 MySQL 4.1.22 Inwicast Mediacenter 1.04 Microsoft Powerpoint 2007 Articulate Presenter’09 Articulate Engage’09 Articulate Video Encoder’09 İstanbul Üniveristesi Enformatik Bölümü Semra Çelik - semra_celik@hotmail.com

Proje Gerçekleştirme Süreci İhtiyaç Analizi Ve Hedef Kitle Özellikleri Teknoloji Seçimi Ve Maliyetlendirme Tasarım Gerçekleştirme Entegrasyon Ve Test İstanbul Üniveristesi Enformatik Bölümü Semra Çelik - semra_celik@hotmail.com

MALİYETLENDİRME Maliyet Yazılım / Faaliyet MS Office 2007 400 TL Articulate Studio’09 2300 TL Alan Adı ve Barındırma 200 TL (Yıllık) Eğitimlerin geliştirilmesi 6000 TL Kurulum ve Bakım 1500 TL TOPLAM 10400 TL İstanbul Üniveristesi Enformatik Bölümü Semra Çelik - semra_celik@hotmail.com

Uygulama KobiAkademi İstanbul Üniveristesi Enformatik Bölümü Semra Çelik - semra_celik@hotmail.com

SONUÇ VE DEĞERLENDİRME Bu çalışmadaki uygulama KOBİ’lerde iş sağlığı ve güvenliği eğitimlerinin e-öğrenme yoluyla verilmesi için geliştirilmiştir. Bileşen tabanlı uygulama geliştirme modelinin kullanılmasıyla mevcut sistemlerdeki istenen modüllerin kurulup işletime sokulması ve sistemde bulunmayan modüllerin de entegre edilmesi hızlı ve kolay bir şekilde gerçekleştirilebilmiştir. Ayrıca sistemin sağladığı altyapı ve kullanılan yöntemlerin esnekliği ile KOBİ’lerin ihtiyaç duyacakları diğer eğitimlerin de bu yolla verilebilmesi için uygun bir ortam sağlamaktadır. İstanbul Üniveristesi Enformatik Bölümü Semra Çelik - semra_celik@hotmail.com

SONUÇ VE DEĞERLENDİRME Geliştirilen uygulama, karma öğrenme (Blended Learning) yöntemini [16] tercih eden KOBİ’ler için de yüz yüze eğitime destek niteliğinde kullanılabilir. Eğitim ortamı dışında eğitim yönetim sisteminin sağladığı altyapı sayesinde, işletme için bir iletişim ve bilgi paylaşımı ortamı olarak da rahatça kullanılabilecektir. İstanbul Üniveristesi Enformatik Bölümü Semra Çelik - semra_celik@hotmail.com

SONUÇ VE DEĞERLENDİRME Uygulamaya e-öğrenme hizmeti veren firmalar yönünden baktığımızda da beklentileri büyük ölçekli firmalara göre nispeten daha az olan KOBİ’ler için, daha hızlı ve maliyeti az uygulamalar geliştirmelerine olanak sağlayacaktır. Daha geniş bir kitleye ulaşarak e-öğrenmenin bilinirliği ve kullanılırlığının artması sektörün olumlu yönde gelişmesine katkı sağlayacaktır. İstanbul Üniveristesi Enformatik Bölümü Semra Çelik - semra_celik@hotmail.com

SONUÇ VE DEĞERLENDİRME Sonuç olarak geliştirilen uygulamayı KOBİ’ler için daha az maliyetli ve pratik bir eğitim seçeneği olarak değerlendirmek mümkündür. Tüm bunların yanında KOBİ’lerin e-öğrenmeye geçişini kolaylaştırma, kurum kültürünü geliştirme, eğitimlerin etkililiğinin daha kolay ölçülebilmesi gibi katma değerler sağlayacağı öngörülmektedir. İstanbul Üniveristesi Enformatik Bölümü Semra Çelik - semra_celik@hotmail.com

ÖNERİLER Uygulama temel iş sağlığı ve güvenliği eğitimi vermeyi hedeflediğinden ve örnek bir uygulama olarak hazırlandığından sektöre yönelik eğitimlere yer verilmemiştir. Ancak pratikte kullanılan bir sistem haline geldiğinde eğitimlerin çeşitlendirilmesi ihtiyacı doğacaktır. Bunun yanında eğitimlerin kullanıcılar tarafından pekiştirilmesi ve içselleştirilmesi yönünden çeşitli benzetim uygulamaları ve oyunlarla desteklenmesi de faydalı olacaktır. İstanbul Üniveristesi Enformatik Bölümü Semra Çelik - semra_celik@hotmail.com

İstanbul Üniversitesi Enformatik Bölümü Teşekkürler… Semra ÇELİK İstanbul Üniversitesi Enformatik Bölümü semra_celik@hotmail.com İstanbul Üniveristesi Enformatik Bölümü Semra Çelik - semra_celik@hotmail.com